Im folgenden Video siehst du, wie du consolewars als Web-App auf dem Startbildschirm deines Smartphones installieren kannst.
Hinweis: This feature may not be available in some browsers.
Wir werden sehen wie offen SteamOS wirklich ist und vor allem wie portierbar die Anwendungen sind für andere Distributionen.
Das hat nichts zu bedeuten, ich kann die Unity Engine auch selbst erweitern, aber ich habe null Zugriff auf die inneren Komponenten oder Portierbarkeit. Bavor das Ding nicht draußen ist bleibe ich ich voreingenommen, bei Valves Kontrollwahn ist nichts anderes zu erwarten. Wenn dann wirklich ein quelloffenes freies portierbares Framework herauskommt das DirectX komplett ersetzt und auf magische Art unglaubliche Performance ermöglicht und nicht an Steam gebunden wird könnt ihr mich alle einen Deppen nennen. Die Vergangenheit spricht jedenfalls nicht dafür.Nur um das klar zustellen :v:
http://www.pcgameshardware.de/Steam...mOS-Valve-kuendigt-Betriebssystem-an-1089721/
schade :v:
-SteamOS boots in under 25 seconds on HDD, <10 on SSD.
-Is bootable from any USB drive (LiveUSB)
-Steam application(s) on selected platforms will receive a "(Re)boot to SteamOS"- and "Launch [Game] in SteamOS"-option.
-"Remote wake" SteamOS slaves aka St(r)eambox ("Launch [Game] in [Living Room]").
-SteamOS can be "embedded" within games and applications, letting 'em run in some sort of Sandbox environment. New HL/S2 project, 'nuff said. Also think dedicated servers.
-SteamOS will cut driver overhead and especially input-lag in half.
-Source 2 SDK tools may stay Linux/SteamOS only. Comes (optionally) with a "complete" open source dev package to create "proper" games with (coding IDE, debugger, 3D- and 2D- packages, you name it).
-SOS users will receive special promotion offerings, especially at launch.
-Lots of software developers and hardware vendors were contracted to ensure proper Linux/SteamOS support. Software devs may get special deals (like a reduced Valve cut) when launching Day One on SteamOS.
-"Best platform to run Oculus Rift" on.
-SOS has its own (shitty) window manager.
-Steam will stream to other devices, at some point. Android first.
-Supports standardized HID USB- and Bluetooth-devices at Launch (PS3 controller, Wiimote, you name it). No Xbox One/360 controller support (proprietary).
-Free to license for any hardware vendor. Valve's pushing OEMs since CES2012 to install SteamOS on every new computer shipped.
-Pigs fly.
Und ist das auch irgendwer bekannter oder einfach wie üblich ein Clown der Aufmerksamkeit will?
der letzte punkt zeugt doch von objektivität ?
Considering truthfacts are associated to CBOAT, they certainly aren't a synonym to "mywishlist.odt" in my mind.Most seem reasonable, but I wouldn't expect, say, Source 2 SDK staying on Linux.
Wenn dann wirklich ein quelloffenes freies portierbares Framework herauskommt das DirectX komplett ersetzt und auf magische Art unglaubliche Performance ermöglicht und nicht an Steam gebunden wird könnt ihr mich alle einen Deppen nennen. Die Vergangenheit spricht jedenfalls nicht dafür.
If this happens, and I like the GPU, I'm definitely building for this platform! As someone developing a game on Linux first and later porting back to Windows, I can say first hand that Linux is an awesome platform for games, here are some of the highlights for me,
(1.) Low latency direct access to input via /dev/input/event*.
(2.) Nothing running in the background, game gets the full machine.
(3.) Awesome GL drivers on NVIDIA at least (and no Windows WDDM latency).
DX11.1 situation is now the same thing. DX11.1 limits important updates like UAV's in every pipeline stage, and constant buffers as regions of other buffers. Things which can easily be done in GL on DX11 cards (don't need DX11.1). This move will limit what game developers can do, and it will negatively impact engine tech. My game for instance requires the features I just mentioned. To put it bluntly, when I'm finished, it will be obvious what you are gaining in visual quality, and gameplay, when a developer goes nuts and pushes a modern PC GPU to the limit as enabled by an API like GL4.3 which exposes what the hardware can do.
Der wäre übrigens gebannt, wenn er Scheiße oder Fakesachen im NeoGAF posten würde.
Valve is saving the entire gaming world, but I all I can do is mumble passive aggressively about crowbars.
Seriously, this overly drawn out steambox announcement thing is amazing news. Win8's been worrying me. <3 valve
Was im Grunde schon immer völliger Käse war, da Valve als größter DRM-Vertreiber am PC nunmal gar nichts mit einer offenen Plattform zu tun hat, bzw. eben nur da wo es ihnen nutztQuelloffen - Vermutlich, passt sonst nicht in Valves "PC als offene Plattform"-Haltung
zumal es deutlich mehr Vorteile als Nachteile gab ^^
Ich erinnere mich noch daran, wie man bei diversen MP Spielen irgendein 3rd Party Programm installieren musste, damit man überhaupt erst gegeneinander speilen und chatten konnte
Wobei, so lange ist das noch gar nicht her, die Non-Steam Version von Borderlands 1 war genau das![]()
Mal ne Frage, wann am Mittwoch soll die Vorstellung sein?? Denn ist es nicht ein Zufall, dass AMD seine neue GPU-Gen auch am Mittwoch um 21 Uhr vorstellt?? könnte ein Zusammenhang vorhanden sein :v:
Geht der Linux-Ruck weiter?
Geht der Linux-Ruck weiter?
Wenn das so weiter geht, muss ich mich doch mal näher mit Linux beschäftigen![]()