PS3 Little Big Planet

Naja ne 360 kommt auf jeden Fall auch irgendwann wieder ins Haus, alleine für Ninja Gaiden 2. Jedenfalls wenn es nicht Multi werden sollte. Außerdem brauch ich sie ja für BD´s, da kann ich sie eh nicht verkaufen.
 
werde mir natürlich auch holen, wollte nur wissen wie viel es kosten wird

btw: 600. Post

achso sorry, dachte du wolltest damit ausdrücken das LBP kein vollwertiges Spiel ist und sein Geld nicht wert ist^^ Also gesagt wurde, dass LBP nicht in den Store zum runterladen kommt... dadurch ist es ziemlcih warscheinlich das es sich um einen Vollpreistitel handelt.

BTW: Gratuliere^^ immer fleissig weiter spammen :)
 
achso sorry, dachte du wolltest damit ausdrücken das LBP kein vollwertiges Spiel ist und sein Geld nicht wert ist^^ Also gesagt wurde, dass LBP nicht in den Store zum runterladen kommt... dadurch ist es ziemlcih warscheinlich das es sich um einen Vollpreistitel handelt.

BTW: Gratuliere^^ immer fleissig weiter spammen :)
LBP ist in meinen augen ein vollwertiges spiel, wusste vorher garnicht dass der für PSN geplant war, erst nach dem sie sich anders entschieden haben, wurde mir das klar
 
69€ is die UVP :P Aber die benutzt fast kein Geschäft, jedenfalls nich online. Bei uns im Saturn kosten die aber immer 65-69€.
 
hi! weiss schon einer genau wann das game rauskommt? War einer der absoluten hauptkaufgründe für die ps3 für mich:o
 
Ist bekannt, ob man beim erstellen der "Level" irgendwelche Ziele vergeben kann.

Z.B.: Der Spieler, der zuerst von Wegpunkt a nach B nach C läuft/gelangt, macht eine Siegespose oder erhält z.B. 1000 Punkte.


Ist eine interne Punktevergabe für das erreichen von Aufgaben möglich (Punkte-Anzeige im Level vorhanden/einstellbar?)?
 
Zuletzt bearbeitet:
also ich hab auf den letzten bildern/videos schon soetwas wie ne punkteanzeige ausgemacht...
und irgendwelche motivation von punkt A nach punkt B zu kommen muss es ja geben...
 
mein PS3 kaufgrund :aargh:
freu mich wie ein bunter hund drauf!! wills endlich haben :aargh:
 
Gamespot Lobgesang zum SP und MP mit Infos zum Onlinetausch eigener Levels/Monster etc.

The collectible sponge objects that were part of the previous iterations of LBP have changed to bubbles in appearance and this build featured a total counter of the number of bubbles both players had collected during the level, as well as an arrow that pointed to which player had done the most work on the level (i.e. collected the most bubbles). In addition, collectible items such as new stickers, textures, or items for use in the creation part of LBP will be scattered throughout the levels--in order to unlock an elephant sticker for our sticker tool, for example, we had to first reach it in the Elephant Expedition level.

The creativity of the level designers at Media Molecule continues to amaze. One of the mini levels we tried out during our demo was essentially a race from one end of the level to the other. The twist to the race was that the Sackboys were being chased by a lumbering hulk of a contraption on which a Sackboy spawn point hung from a chain. The idea wasn't just to get across the finish line first, but also avoid being run down by the monster. It was a hectic level, full of lots of near-miss moments as you did your best to keep in front of the mechanical monster while doing your best to scoop up as many bubbles as possible. The dangling spawn point came in handy more than once during our time on the level, giving you an easy chance to jump back into the level and keep the race going.

The element of danger is also relatively new to the LBP game world. While we've seen Sackboys taken down by fire in the game before, other types of elements will be in the game including electricity, ice, and noxious gas. The ice effect on objects is particularly fascinating; not only will your Sackboy slide on the slippery surface but, if he stays too long on the ice, he'll become temporarily encased in a block of ice. To break him out, you'll have to shake the Sixaxis controller back and forth. And while it will be possible for your Sackboy to die, you will typically be able to re-spawn on a level using the aforementioned respawn points. It sounds like the developers are still deciding whether they will have life counters on the levels in the game but we do know that users will be able to choose the maximum numbers of lives they will allow per level.

You'll be able to add these elements to any object you create in the game using LBP's incredibly powerful and easy to use creation system. During the demo, we watched as a developer, with just a few elements out of the object bag and a few clicks of a buttons, was able to create a huge downward slope, then immediately add the ice effect to it, essentially creating a huge icy slide for our Sackboy to slip and slide on.

Though LBP will come with a full slate of single player levels built in, it seems like the real treat will be playing through the levels and checking out the objects that the LBP community will create once they get their collective hands on the game. Certainly the toolset for creation looks to be more extensive than practically any other console game we've seen before. In addition to creating shapes and objects from scratch, you'll be able to add life and motion to them with gears and the aforementioned switches.

The movement of all the objects in the game rely on real physics. One of the objects we saw in the game was a monster of sorts with a retractable jaw that moved up and down automatically. By attaching the lines connected from a switch to each side of the jaw, we could control the movement of the jaws by turning the switch on or off. But, if we connected both lines to one side of elevating jaws and then threw the switch, the entire object would topple over as it became unbalanced. Media Molecule looks to be making things as easy to work with as possible here--in addition to simple buildling tools, they recently added an undo/redo feature that will wind back through time through your last procedures, letting you start over from scratch or at any particular point in the creation process.

But the creation doesn't stop there. If you like your monster with the switchable jaws, you'll be able to save the entire object as a "plan", essentially a template you can use later. You can even choose to copyright that plan, so that other people with whom you share your levels and objects won't be able to break down or build upon. In addition, we got a brief glimpse at how to use the PS3 Eye Toy accessory in the game to create stickers. You can take a screenshot at any point, then choose a number of different shapes to wrap around it and then place it anywhere in the world you wish, including your home base, which serves as the game's front end. When playing with friends online, your friends will be able to check out your customized HQ before you move on into the gameplay proper.

Though our expectations are already high for LittleBigPlanet, the game seems to be keeping up with, and often surpassing, those expectations each time we see it. We're greatly looking forward to seeing more of the game in action, as well as spending some extended time with it to let our creative juices flow. Hopefully the wait won't be too long and you can be sure we'll be keeping you updated with the latest news on the game in the coming months.
http://www.gamespot.com/ps3/action/littlebigplanet/news.html?sid=6191198&tag=top_stories;title;1
 
nicht MGS 4, nicht GTA 4, nichtmal FFXIII wird den selben Systemsellereinschlag erzeugen wie LBP.. haltet mich für verrückt aber dieses Weihnachten wird die PS3 weggehen wie warme Semmel mit Drogenfüllung!
das Game wird 100% nicht ab 12 jahren freigegeben werden sondern ab 6 oder 0.. das heisst, man kann es in jedem Kaufhaus spielen lassen! das wird einen Einschlag geben, wie man ihn seit dem N64 nicht mehr gesehen hat! believe :D
das ist so ein Game wo sich jeder vor der Konsole im Kaufhaus tummelt und da mitmischen will.. das wird massig volle Wunschlisten für Weihnachten geben..
die Sache ist: nicht die PS3 Besitzer werden das Game hauptsächlich kaufen sondern die, die noch keine haben weil das Game nicht vergleichbar ist mit dem, was man bisher auf der PS3 gesehen hat..
bevor ich mir die 360 zugelegt habe, war ich stark am grübeln ob ich mir nicht lieber ne PS3 zulegen sollte.. Hauptgrund war LBP.. gut dass es zur 360 gekommen ist denn von der hatte ich bisher am meisten :grin2: LBP bleibt aber immer noch ein heiss ersehnter Titel für mich
 
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nicht MGS 4, nicht GTA 4, nichtmal FFXIII wird den selben Systemsellereinschlag erzeugen wie LBP.. haltet mich für verrückt aber dieses Weihnachten wird die PS3 weggehen wie warme Semmel mit Drogenfüllung!
das Game wird 100% nicht ab 12 jahren freigegeben werden sondern ab 6 oder 0.. das heisst, man kann es in jedem Kaufhaus spielen lassen! das wird einen Einschlag geben, wie man ihn seit dem N64 nicht mehr gesehen hat! believe :D
das ist so ein Game wo sich jeder vor der Konsole im Kaufhaus tummelt und da mitmischen will.. das wird massig volle Wunschlisten für Weihnachten geben..
die Sache ist: nicht die PS3 Besitzer werden das Game hauptsächlich kaufen sondern die, die noch keine haben weil das Game nicht vergleichbar ist mit dem, was man bisher auf der PS3 gesehen hat..
bevor ich mir die 360 zugelegt habe, war ich stark am grübeln ob ich mir nicht lieber ne PS3 zulegen sollte.. Hauptgrund war LBP.. gut dass es zur 360 gekommen ist denn von der hatte ich bisher am meisten :grin2: LBP bleibt aber immer noch ein heiss ersehnter Titel für mich

LBP ein Systemseller?Mhhh kann ich irgendwie nicht glauben.
Ich ahbe eher Angst,dass das geniale Game den VKZ nicht gerecht wird. :cry:
 
kann mir nicht vorstellen das LBP irgendwelche systemsellerqualifikationen hat... das game wird wohl auch viele jüngere gamer ansprechen... aber die HW ist einfach viel zu teuer!
 
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