grid
L12: Crazy
- Seit
- 6 Dez 2005
- Beiträge
- 2.482
Im folgenden Video siehst du, wie du consolewars als Web-App auf dem Startbildschirm deines Smartphones installieren kannst.
Hinweis: This feature may not be available in some browsers.
IGN: Erste Tests und Wertungen von Wii-Spielen
Mit dabei Titel wie Call of Duty 3 oder Wii Sports...
Hier die Wertungen, es werden je bis zu 10 Punkte vergeben, klickt auf den Spielnamen um zum Review zu gelangen [Anmerkung: Links zu den Reviews siehe Quelle): (Video Reviews sind auch verfügbar)
Super Monkey Ball: Banana Blitz: [8,4]
Trauma Center: Second Opinion: [8,0]
Call of Duty 3: [7,7]
Wii Sports: [7,5]
Quelle: www.gamefront.deNintendo nennt Tourpläne der 'Wii move you'-Tour für Deutschland
15.11.06 - Gestern gab Nintendo bekannt, den Wii-Marktstart in Deutschland mit verschiedenen Aktionen wie der 'Wii move you'-Tour unterstützen zu wollen.
So tourt ein Wii-Bus ab heute durch Deutschland, an dem Interessenten Wii spielen können. Außerdem macht ab heute ein Show-Truck im Rahmen der 'Feel Nintendo X-Mas Tour' vor Einkaufszentren halt.
Heute hat Nintendo den genauen Tourplan veröffentlicht:
Tourplan 'Wii move you' Tour 2006 (Änderungen vorbehalten)
Do 16.11.2006 Frankfurt/M.
KIA Champions Trophy
Ballsporthalle - Silostraße 46 - 65929 Frankfurt am Main
Show ca. 15:00 bis 22:00 Uhr
Fr 17.11.2006 Frankfurt/M.
KIA Champions Trophy
Ballsporthalle - Silostraße 46 - 65929 Frankfurt am Main
Show ca. 15:00 bis 22:00 Uhr
Sa 18.11.2006 Frankfurt/M.
KIA Champions Trophy
Ballsporthalle - Silostraße 46 - 65929 Frankfurt am Main
Show ca. 12:00 bis 22:00 Uhr
So 19.11.2006 Frankfurt/M.
KIA Champions Trophy
Ballsporthalle - Silostraße 46 - 65929 Frankfurt am Main
Show ca. 12:00 bis 18:00 Uhr
Di 21.11.2006 Köln
Hilton Hotel, ca. 200m vom HBF und Dom entfernt
Show ca. 13:00 bis 20:00 Uhr
Mi 22.11.2006 Köln
Hilton Hotel, ca. 200m vom HBF und Dom entfernt
Show ca. 12:00 bis 20:00 Uhr
Tourplan FEEL NINTENDO X-MAS Tour 2006 (Änderungen vorbehalten)
04.12.: Oldenburg, Posthalterweg 15 (Media Markt)
05.12.: Porta Westfalica, Feldstr. 32 (Media Markt)
06.12.: Essen, Gladbecker Str.413 (Media Markt)
07.12.: Langenfeld, Rheindorfer Str. 48-58 (REAL Markt)
08.12.: Euskirchen, Veybachstr. 3 (Saturn)
09.12.: Bad Kreuznach, Wöllsteiner Str. 10 (Media Markt)
11.12.: Wallau, Am Wandersmann 2-4 (Toys`R`Us)
12.12.: Darmstadt, Friedrich-Schäfer-Str. 6-7 (Toys`R`Us)
13.12.: Heilbronn, Weiperstr. 26 (Media Markt)
14.12.: Gersthofen, Herypark 2000 (Spiel&Freizeit)
15.12.: Nürnberg, Virnsberger Str. 2-4 (Media Markt)
16.12.: Günthersdorf, Einkaufszentrum Saale Park (Media Markt)
18.12.: Magdeburg, Am Pfahlberg 7 (Media Markt)
Captain Smoker schrieb:Quelle: www.gamefront.deNintendo nennt Tourpläne der 'Wii move you'-Tour für Deutschland
15.11.06 - Gestern gab Nintendo bekannt, den Wii-Marktstart in Deutschland mit verschiedenen Aktionen wie der 'Wii move you'-Tour unterstützen zu wollen.
So tourt ein Wii-Bus ab heute durch Deutschland, an dem Interessenten Wii spielen können. Außerdem macht ab heute ein Show-Truck im Rahmen der 'Feel Nintendo X-Mas Tour' vor Einkaufszentren halt.
Heute hat Nintendo den genauen Tourplan veröffentlicht:
Tourplan 'Wii move you' Tour 2006 (Änderungen vorbehalten)
Do 16.11.2006 Frankfurt/M.
KIA Champions Trophy
Ballsporthalle - Silostraße 46 - 65929 Frankfurt am Main
Show ca. 15:00 bis 22:00 Uhr
Fr 17.11.2006 Frankfurt/M.
KIA Champions Trophy
Ballsporthalle - Silostraße 46 - 65929 Frankfurt am Main
Show ca. 15:00 bis 22:00 Uhr
Sa 18.11.2006 Frankfurt/M.
KIA Champions Trophy
Ballsporthalle - Silostraße 46 - 65929 Frankfurt am Main
Show ca. 12:00 bis 22:00 Uhr
So 19.11.2006 Frankfurt/M.
KIA Champions Trophy
Ballsporthalle - Silostraße 46 - 65929 Frankfurt am Main
Show ca. 12:00 bis 18:00 Uhr
Di 21.11.2006 Köln
Hilton Hotel, ca. 200m vom HBF und Dom entfernt
Show ca. 13:00 bis 20:00 Uhr
Mi 22.11.2006 Köln
Hilton Hotel, ca. 200m vom HBF und Dom entfernt
Show ca. 12:00 bis 20:00 Uhr
Tourplan FEEL NINTENDO X-MAS Tour 2006 (Änderungen vorbehalten)
04.12.: Oldenburg, Posthalterweg 15 (Media Markt)
05.12.: Porta Westfalica, Feldstr. 32 (Media Markt)
06.12.: Essen, Gladbecker Str.413 (Media Markt)
07.12.: Langenfeld, Rheindorfer Str. 48-58 (REAL Markt)
08.12.: Euskirchen, Veybachstr. 3 (Saturn)
09.12.: Bad Kreuznach, Wöllsteiner Str. 10 (Media Markt)
11.12.: Wallau, Am Wandersmann 2-4 (Toys`R`Us)
12.12.: Darmstadt, Friedrich-Schäfer-Str. 6-7 (Toys`R`Us)
13.12.: Heilbronn, Weiperstr. 26 (Media Markt)
14.12.: Gersthofen, Herypark 2000 (Spiel&Freizeit)
15.12.: Nürnberg, Virnsberger Str. 2-4 (Media Markt)
16.12.: Günthersdorf, Einkaufszentrum Saale Park (Media Markt)
18.12.: Magdeburg, Am Pfahlberg 7 (Media Markt)
Nintendo DS invades Australian classrooms
16 Nov 2006 - A Melbourne school is trialing a bold plan to use Nintendo DS units to aid in the teaching of school children.
The Herald Sun's education reporter, Milenda Rout, today reported on Melbourne's Greenhills Primary School, and their adoption of Nintendo DS units coupled with Dr. Kawashima's Brain Training for class activities.
Quote:
Video playtime at school - Games pass screen test
TEACHERS and parents usually spend hours trying to get kids away from Nintendo, but a Melbourne school is doing the opposite.
Greenhills Primary School is getting their grade 5 and 6 students to play Dr. Kawashima's Brain Training game up to three times a week.
Teacher James Penson wrote to Nintendo proposing a classroom trial of the learning game and received 40 consoles.
"We believe in the same philosophy that this game is based on - the concept of working daily to improve and grow our brains and minds," Mr Penson said.
He said the brain game included puzzles, reading and memory exercises.
The game also tests maths skills.
"There has been really great benefits," Mr Penson said.
"The kids were very reluctant to practise times tables, whereas now they can't get enough of it (as part of the game)."
Mr Penson said 150 kids were involved in the trial and they are loving it.
"It's really good for some of my students who are weaker in maths," the teacher said.
"I have found it has got them up to speed and has given them a lot of confidence."
Mr Penson said the school would survey parents and students when evaluating the trial at the end of the term.
But he hasn't come across any objections against using the game in class.
"It is a learning game based around academics," Mr Penson said.
Grade 6 student Phoebe said she loved doing the game in class.
"You get to play fun maths games and it is not boring," she said.
Twelve-year-old Corinne said it was much more interesting than normal class work.
The report is another in a long string of positive comments made about the benefits of Nintendo's Dr. Kawashima's Brain Training. When the title launched earlier this year, it was well received by Alzheimer's Australia. Initially, $1 from every game sold was donated for research into the form of demetia.
Pyro Studios supporting Wii with adventure game
14 Nov 2006 - Spanish developer pledges a game for Nintendo's Wii, set to hit in 2008.
Pyro Studios has announced via a foreign radio show with RevoGamers that they've commenced development on an adventure game for Wii, with the title scheduled for release in 2008.
Pyro Studios was founded in 1996, is based in Spain and is well-known for developing the Commandos series. Further, the company has created notable real-time strategy games, including Imperial Glory and Praetorians.
This marks their first development for a Nintendo console, and considering the Wii's suitability to RTS games, any future projects could very well fall under that genre.
Wii earns high praise from Forbes and TIME
14 Nov 2006 - Two highly reputable magazines back Nintendo's Wii, with big things to say about the revolutionary console.
The folk behind mainstream media are typically not those who call themselves gamers, so when various media outlets have high praise for Wii, it is proof that Nintendo has already achieved success in attracting those who don't play games.
TIME suggests Wii Sports, a game that has been labeled mediocre by some gamers, "...might be the greatest videogame ever made."
"My wife and I were in the family room with another couple...[we] cleared a decent amount of space between the couch and the TV-the need for playing room cannot be overstated," wrote the magazine's Wilson Rothman. "We selected Tennis for two players. The TV's wide screen split into two frames, one for each side of the court."
"Early clumsiness fast became aggressive, aerobic, precise gesticulation. You develop a forehand, a backhand, even an overhead smash, just like on the real courts, and you work up a sweat doing it. Each time the virtual racquet hits the ball, it delivers an unbelievably satisfying 'thok'." He added, "[My wife] wasn't allowed to refuse when we told her it was her turn. Before long, she was channeling Steffi with her own fancy net work. I had my revenge."
Rothman also talked up a dinner party which took place the following evening, during which Wii soon became the center of attention. "We designed hilarious vatars for each partygoer, so they could play games using a cartoon mini-self, or Mii," he wrote. "By the end of the weekend, the little machine had hooked ten people of very different temperaments and interests. Only one among us, Chris, was a bonafide gaming guy, and his years of button mashing didn't give him an unnatural advantage over anyone else. Excited as I was about my own attraction to the Wii, I was stunned by its universal appeal."
Forbes also acquired a Wii console last week, and immediately setup the system in the office. "It wasn't long before we were completely immersed in Wii Tennis," wrote David Ewalt. "The simple mini-game replicates an actual tennis match as well as any I've ever seen: Since you're actually swinging the remote like you would a racket, you can hit with varying force or apply spin to the ball, depending on how you move your body."
"Within minutes, we'd drawn a crowd, and only a short while after that, most of the editorial staff was packed into the conference room, laughing, enjoying the show and pushing for their turn at the remote," he added. "It was the first time since the original Nintendo Entertainment System came out in 1985 that videogaming felt like a party experience--not just because it was new, and worth gawking at, but because the experience is so much more physical, like Charades or Twister, and spectators can enjoy as much as the players."
Ewalt's experience that followed is also proving of Nintendo's initial success in attracting non-gamers. "And it was here where the intuitive motion control system really proved its worth," he wrote. "There's no sequence of arcane button combinations required to throw a baseball: You just wind up and mime an actual throw. Suddenly, videogames are fun for everyone--old or young, male or female, regardless of prior gaming experience. I lost count of how many times I heard non-gamers say, "Wow, I want to get this."" Interestingly, Ewalt added, "The other phrase I heard a lot was something to the effect of, "There's no way I'm shelling out all that cash for a PlayStation 3.""
Whether these accounts are any indication of what's in-store for Nintendo and its Wii can only be judged following the system's global debut, which, is now only days away.
Nintendo Ausstellung
Die Sonderausstellung im Landesmuseum Koblenz "Nintendo – Vom Kartenspiel zum Game Boy" schließt an diesem Sonntag ihre Pforten. Mehr als 60.000 Besucher nutzten die Gelegenheit die Geschichte rund um Nintendo kennen zu lernen, und viele wissen gar nicht, dass diese schon vor etwa 120 Jahren mit der Herstellung der traditionellen japanischen Hanafuda-Spielkarten begann. Darüber hinaus sorgte das Landesmuseum für ein breit gefächertes Begleitprogramm mit Kreativ-Workshops, Vorträgen und Symposien. Die Nintendo-Ausstellung selbst hat nicht nur Wissen vermittelt, sondern sie war ein Riesenspaß für Groß und Klein!
Zum Showdown hat sich Nintendo ein tolles Abschlussprogramm einfallen lassen. Die neue Konsole Wii wird allen Besuchern vorgestellt, und neugierige Fans können somit schon 3 Wochen vor dem offiziellen Verkaufsstart das neue zukunftsweisende Spielvergnügen testen!
Wer ein Liebhaber von Retrogames-Konsolen ist, kann sich bei der Versteigerung von antiken Ausstellungsstücken aus der Zockerhistorie eine Rarität mit nach Hause nehmen. Zum weiteren Programm gehören die Preisvergabe für die Teilnahme am Ballonwettbewerb und am RZ-„Nintendo-Geschichten-Wettbewerb“, sowie jede Menge Kurse, in denen zum Beispiel Buttons, Mousepads, Comics etc. gestaltet und gebastelt werden können. Auch der heißgeliebte Pokémon-Bus ist wieder vor Ort und lädt zum gemütlichen Sit-in ein.
Weitere Informationen findet ihr auf der Homepage des Landesmuseums Koblenz.
Nintendo hat den Release der Wii-Konsole, die DVD Filme abspielen kann, für 2007 in Japan bestätigt. Die japanischen Spieler werden dann die Wahl zwischen zwei verschiedenen Wii-Versionen haben. Die Version mit DVD Funktion wird allerdings wahrscheinlich auf Grund der Lizenzkosten mehr kosten als Wii ohne diese Funktion. Wii-Konsolen ohne DVD Kompatibilität werden jedoch wohl auch künftig nicht durch ein Soft- oder Hardware Update nachgerüstet werden können. Anders als ursprünglich geplant kann Wii ohne DVD Fähigkeit also auch nie DVDs abspielen. Nintendo of Europe derweil betont noch einmal, dass bisher kein Release eines DVD fähigen Wii außerhalb Japans angekündigt sei und dass sich das auch vorläufig zumindest nicht ändern wird.
loool, wie geil ist das denn?Swisslink schrieb:Im Gegensatz zu den wartenden PS3-Kunden vor einigen Tagen, waren die Wii-Schlangen geordneter, und die Menschen standen nicht wie ein riesiger Klumpen vor dem Laden herum.