Wii - Diskussionsforum 1

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B0wman schrieb:
Kommt halt auch viel auf die Werbung an, wie und wie oft Nintendo die im TV, Zeitschriften, Kino etc. schalten will. Ich kann mich erinnern mit SNES Werbung früher bombadiert worden zu sein, was für mich als Segafan natürlich nicht so toll war, aber auf Dauer wohl haften geblieben ist ;-)

Beim GC war da schon so gut wie gar nichts mehr. Es ist wichtig, daß gerade dort sich auch wieder was ändert, dann kannst dem Publikum auch 199E und sogar 249E schmackhaft machen.
Da hast du recht, hoffentlich vertraut Nintendo nicht nur auf Mundpropaganda, sondern macht ordentlich Werbung. Sie sollten auch Grossevents sponsern. Aber ich vertraue Nintendo, haben einiges gelernt.
Läuft eigentlich auch DS-Werbung im Mainstream-TV oder nur auf SuperRTL?
 
ich glaube, ich hab überhaupt nie ne DS werbung gesehen. weder printmagazine noch fernsehen. nur in verbindung mit MediaMarkt oder sowas.
 
Scotty schrieb:
weder printmagazine noch fernsehen.

Ungewöhnlich, im Moment sehe ich jedenfalls die Metroid Prime Hunters Werbung mehrmals am Tag.
Auf Werbung in Mags achte ich nicht sehr, bleibt bzw. nicht haften.

Draygon schrieb:
Und DS Werbung läuft immer auf RTL 2 ;)

Nur wenn man den ganzen Tag RTL II schaut ;-)

Und btw: An einem Shop bei uns ganz in der Nähe steht seit neustem ein großes Animal Crossing Schild :D
 
Draygon schrieb:
Thema --> Wii



Und DS Werbung läuft immer auf RTL 2 ;)

Ja klar, Thema ist Wii und wir reden derzeit übers Marketing von Nintendo! Das das zwangsläufig mit dem Wii zusammenhängt, ist doch klar! Und das der DS mal dabei erwähnt werden muss als vorzeigebeispiel, ist ja wohl nur allzu logisch! ;9
 
Blackvirus schrieb:
schöne neuigkeit:
reggie wird präsident von NOA :D

Wow - aber verdient...... ;) #


NINTENDO OF AMERICA ANNOUNCES EXECUTIVE PROMOTIONS

Kimishima Promoted to Chairman and CEO; Fils-Aime Promoted to President and COO



REDMOND, Wash., May 25, 2006 ? On the heels of the successful unveiling of the new Wii? console, Nintendo of America Inc. today announced three key promotions at the executive level. Current President Tatsumi Kimishima is taking on the new role of chairman of the board and chief executive officer, while Reggie Fils-Aime is being promoted to president and chief operating officer from his current role as executive vice president of Sales & Marketing. Additionally, Mike Fukuda is being promoted from senior vice president of Business Development to executive vice president of Business Development. All promotions are effective immediately.

"Around the world, Nintendo DS has been steadily drawing more people into the video game category," said Satoru Iwata, president of Nintendo Co., Ltd. "With the upcoming introduction of Wii, along with the strength of this new leadership team and strong executives already in place, Nintendo will continue to dramatically change the way consumers of all ages interact with their video game console on a daily basis."

Kimishima was appointed president of Nintendo of America in January 2002. He joined Nintendo at the company's headquarters in Kyoto, Japan, in 2000. He served as chief financial officer of The Pokémon Company in 2000 and president of Pokémon USA Inc. in 2001. Prior to joining Nintendo, he spent 27 years with Sanwa Bank of Japan, serving in various management positions. As chairman of the board and CEO of Nintendo of America, he will oversee the overall management of Nintendo of America and continue to serve on the boards of Nintendo of America and Nintendo Co., Ltd.

In his new role as president and chief operating officer, Fils-Aime will lead the day-to-day operations of Nintendo of America while continuing to oversee the Sales & Marketing Division as the company prepares for the launch of Wii. He joined Nintendo of America in December 2003 to lead all Sales & Marketing efforts in the United States, Latin America and Canada. Prior to joining Nintendo, he served as senior vice president of marketing at VH1. He also has held key marketing positions with Guinness Import Co., Derby Cycle Corp., Pizza Hut, Panda Management Co. and Procter & Gamble.

In his new position as executive vice president of Business Development, Fukuda will oversee corporate strategic planning and third-party publisher and licensing programs. He also will continue to oversee product development more dedicated to the North American market. He has been with the company for 12 years, joining in 1994 as director of planning. Prior to Nintendo, he worked for an international trading company and learned the video game business in the United States, working with third-party publishers during the early days of the Nintendo Entertainment System® (NES).

The worldwide innovator in the creation of interactive entertainment, Nintendo Co., Ltd., of Kyoto, Japan, manufactures and markets hardware and software for its Nintendo DS?, Game Boy® Advance and Nintendo GameCube? systems, and upcoming Wii? console. Since 1983, Nintendo has sold more than 2 billion video games and more than 360 million hardware units globally, and has created industry icons like Mario?, Donkey Kong®, Metroid®, Zelda? and Pokémon®. A wholly owned subsidiary, Nintendo of America Inc., based in Redmond, Wash., serves as headquarters for Nintendo's operations in the Western Hemisphere. For more information about Nintendo, visit the company's Web site at www.nintendo.com.
 
Kalapaso schrieb:
Hä :-? Wusste garnicht dass project Hammer ein richtiges game wird, dachte eher es wär ne techdemo...

Hab mir jetzt dazu ein video auf gametrailers.com angesehen, grafik ist eigentlich ganz ok was mich aber stört ist das langweilige gameplay...halt wie ein Action-rpg ohne rollenspielelemente...wie eine suppe ohne salz... :neutral:

ne technikdemo? gibts sowas bei nintendo überhaupt? ne also wenn die damit die unglaublichen fähigkeiten des wii demonstrieren wollten (zumindest grafisch) dann wäre das ein schuss in die hose gewesen ;) ... naja lief eh alles auf unfertigen kits!
 
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