PlatformWAR WAR - Der Thread (Konsolen, PC, Mobile)

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Ein gutes Beispiel für ein PS4/PC-only Spiel, welches wesentlich profitabler gewesen wäre, hätte man es auch auf der One veröffentlicht.

Eher nicht denn es hatte ja seinen Grund dass man es nicht für die Bone bringt, zum damaligen Zeitpunkt. So wie viele andere Indiegames. Vll ändert sich das in Zukunft.


lol gamerankings, das gibts noch? eher belanglos verglichen mit Metacritic ;)
 
Eher nicht denn es hatte ja seinen Grund dass man es nicht für die Bone bringt, zum damaligen Zeitpunkt. So wie viele andere Indiegames. Vll ändert sich das in Zukunft.

Du widersprichst, nennst aber keine Argumente.

Ich sage weiterhin: Wäre das Spiel neben PS4 und PC auch auf der One veröffentlicht worden, es wäre profitabler gewesen. Drei Plattformen = mehr Sales als auf zwei Plattformen. Der Mehraufwand wäre äußerst gering ausgefallen. Aus welchem Grund sollte dies nicht stimmen?
 
STS lebst du hinterm Mond? Viele Indies haben doch gesagt dass das mit MS Politik gegenüber Indiegames zusammenhängt. Wenn MS da genügend Steine in den Weg legt lohnt es sich halt irgendwann nicht mehr. Vll ändert sich dies aber nun.
 
Die Soma-Devs haben doch gesagt warum Soma nicht zum Launch für die One gekommen ist. Man hatte nicht die Ressourcen um für eine weitere Plattform gleichzeitig das Game zu bringen und Sony hat einfach schneller reagiert und es war einfach mit ihnen zu arbeiten. Man schloss ja gar nicht aus, dass eine One-Version später folgt.
Schade, dass es nicht besser lief. Ich fand es trotz der technischen Probleme auf der PS4 ganz toll.
 
STS lebst du hinterm Mond? Viele Indies haben doch gesagt dass das mit MS Politik gegenüber Indiegames zusammenhängt. Wenn MS da genügend Steine in den Weg legt lohnt es sich halt irgendwann nicht mehr. Vll ändert sich dies aber nun.

Liest du überhaupt meine Posts? Ich sagte von Anfang an: Soma ist ein gutes Beispiel dafür, dass eine PS4-/PC-Combi MIT einer One-Fassung profitabler gewesen wäre. Natürlich findet alles (vordergründig) seine Erklärung, dennoch bleibt meine Aussage richtig: Drei Plattformen hätten mehr eingebracht als zwei. Ist doch ganz einfach.
 
Wow du bist ja ein echtes Mathegenie :lol: Ändert nichts daran dass wenn ein Boneport zuviel Probleme mit sich bringt man abwägen muss ob es sich letztendlich lohnt. Dies ist geschehen.
 
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Hat wer ne Ahnung was leadplattform bei fallout 4 war ? Interessant deswegen weil es so Reudig läuft unterm blauen Licht.
 
Hat wer ne Ahnung was leadplattform bei fallout 4 war ? Interessant deswegen weil es so Reudig läuft unterm blauen Licht.

bei Bethesda immer PC, man will ja die Modding Community nicht vor dem kopf stoßen sondern ihre Spiele so mod freundlich machen wie es geht.

ansonsten wenn du fragst welche Plattform bei Konsole die Leadplattform wäre, dann kann man immer mit:
Xbox

antworten, Bethesda Spiele liefen auf Playstation konsolen noch nie so wirklich rund.
 
@DarkSouls3...

http://www.gamerankings.com/ps4/168566-dark-souls-iii/index.html

looks good. ^^


Sony Sponsoring Indie Developers Again at Tokyo Game Show 2016
http://www.dualshockers.com/2016/04...die-developers-again-at-tokyo-game-show-2016/

The Japanese Computer Entertainment Supplier’s Association, that organizes Tokyo Game Show every year, announced with a press release that applications are now open for the Indie Game Area and for the Sense of Wonder Night 2016 event, that will be hosted within TGS.

If you’re not familiar with it, Sense of Wonder Night “is a project to showcase game ideas that will catch people by surprise and give them a “Sense of Wonder”- a feeling that something will change in players’ world.”

The press release also announced that Sony Interactive Entertainment Japan Asia will act again as a special sponsor for both projects. The house of PlayStation will fully cover the exhibition fee (99,900 yen for 4-day exhibit and 32,400 yen for 2-day exhibit on public days) in the Indie Game Area, effectively waiving the booth fee for those developers selected by the Tokyo Game Show management office.



Capcom Establishes Mobile Business Division to “Aggressively Utilize the Company’s Popular IP”
http://www.dualshockers.com/2016/04...aggressively-utilize-the-companys-popular-ip/

In a press release following the closing of Capcom’s 2015 fiscal year, the company announced it had established a “Mobile Business Division.” This portion of the company will create games both domestically and abroad by “aggressively utilizing the company’s popular IP.” It will also “strengthen licensed content in Asia.”

Capcom predicts the mobile games market will be expanding rapidly, from $27.5 billion in 2015 to $37.4 billion in 2019 globally.
 
Sony-Tripple:


Uncharted 4 Lead Designer Has No Doubt that Naughty Dog’s Next Game Will “Get Even More” Out of PS4

http://www.dualshockers.com/2016/04...dogs-next-game-will-get-even-more-out-of-ps4/

If you saw the new gameplay from Uncharted 4: A Thief’s End that we posted today, I wouldn’t blame you if you thought that Naughty Dog has come really close to juicing every bit of power out of the PS4 hardware.

Yet, according to the game’s Lead Designer Ricky Cambier, there’s even more room for improvement, as he told me during a chat at a preview event.


Quantum Break Developers Praise Uncharted 4: A Thief’s End, Thank Naughty Dog for Raising the Bar
http://www.dualshockers.com/2016/04...fs-end-thank-naughty-dog-for-raising-the-bar/

There are times in which our favorite developers teach us important lessons, and this is one of those times. Today new footage and previews for Naughty Dog’s Uncharted 4: A Thief’s End hit the internet, and the folks at Quantum Break‘s (which is releasing tomorrow) studio Remedy Entertainment are impressed.

Head of PR Thomas Puha opened the dances, mentioning that the staff at Remedy has been watching the new footage, finding its looks stunning.


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Players will argue about Uncharted 4’s ending, says co-director
http://www.vg247.com/2016/04/04/players-will-argue-about-uncharted-4s-ending-says-co-director/

The way Uncharted 4 ends will be pretty divisive, according to the game’s co-director, Neil Druckmann.

Druckmann, who also co-directed The Last of Us, told IGN that the game’s ending will leave people talking. “I think people will discuss the ending,” he said.

“If focus tests are anything to go by, there will be some arguments about the ending. I’m excited.

“Indifference would be the worst thing. I would rather have people hate it than be indifferent to it. We’ll see how they react.”

Elsewhere in the interview, Druckmann was asked if Nathan Drake would die at the end. “Do you really want me to tell you? You don’t really want me to tell you,” he replied.
 
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