VKZ Verkaufszahlen aus Amerika [NPD]

Nerazar

L99: LIMIT BREAKER
Seit
23 Okt 2005
Beiträge
40.561
Wie man das im Black Friday Thread im Gaf so herauslesen kann, scheint es ein großer Fehler seitens Sony gewesen zu sein die BC im 40GB Modell zu streichen....Ich konnte diesen Schritt sowieso nicht nachvollziehen...
Sony wollte, dass mehr PS2 dadurch gekauft werden.
In Japan ist aber Gegenteiliges geschehen.
 

nighty

L19: Master
Seit
23 Dez 2003
Beiträge
18.247
Xbox Live
nightyelve
PSN
ManweValar
Irgendwie hab ich das gefühl als will Sony die PS2 etabliert lassen....und als Wii Konkurrenten bestehen lassen. Vielleicht bringen sie ja noch was dafür...ein PS2-Mote Kontroller :p
 

Nerazar

L99: LIMIT BREAKER
Seit
23 Okt 2005
Beiträge
40.561
Irgendwie hab ich das gefühl als will Sony die PS2 etabliert lassen....und als Wii Konkurrenten bestehen lassen. Vielleicht bringen sie ja noch was dafür...ein PS2-Mote Kontroller :p
Klar, Nighty :-D
Diese Gerüchte wurden doch damals schon aufgegriffen und es ist nichts aus ihnen geworden.

Don't forget:
Wii's Beliebtheit basiert nicht darauf, dass es..
... nur Waggle gibt.

Es spielen sehr viele Gründe da hinein.
Und diese Sony-Kopie würde die PS2 dann in etwa so pushen, wie der Sixaxis die PS3 pusht.
 

nighty

L19: Master
Seit
23 Dez 2003
Beiträge
18.247
Xbox Live
nightyelve
PSN
ManweValar
Nerazar, warum hat Sony dann eine überarbeitete PS2 gebracht? Warum verkaufen sich weiterhin viele Spiele auf der PS2 am meisten? Warum verkauft sich die PS2 an sich weiterhin noch so gut? Ich denke das hat schon seine Gründe... warum sollte Sony dann nicht darauf setzen?
 

Nerazar

L99: LIMIT BREAKER
Seit
23 Okt 2005
Beiträge
40.561
Nerazar, warum hat Sony dann eine überarbeitete PS2 gebracht? Warum verkaufen sich weiterhin viele Spiele auf der PS2 am meisten? Warum verkauft sich die PS2 an sich weiterhin noch so gut? Ich denke das hat schon seine Gründe... warum sollte Sony dann nicht darauf setzen?
Die PS2 ist ein sinkender Stern und teilt sich in Japan bereits den Platz neben der 360.
In den USA teilt sich die PS2 einen Platz mit der PS3, was leider Gottes nicht gut ist.

Was spricht gegen einen Sony-Waggle-Controller?
Sag' mal Nighty:
Wie viele Spiele würden jetzt mal von der gigantischen(!) PS2-Spielebibliothek diese Art der Steuerung, auch nur optional, unterstützen?

Sony bringt die Slim-Line2 raus, um Geld zu scheffeln, nicht um etwas Neues zu etablieren.
Die Verkaufszahlen dieser Konsole werden sich weltweit recht niedrig halten.
Schätze ich mal, die Zielkundschaft hat bereits eine PS2 und braucht keine neue.
 

verplant

Gesperrt
Seit
28 Jan 2004
Beiträge
7.156
PSN
verplant80
Irgendwie hab ich das gefühl als will Sony die PS2 etabliert lassen....und als Wii Konkurrenten bestehen lassen. Vielleicht bringen sie ja noch was dafür...ein PS2-Mote Kontroller :p
Gegen Jahresende hat die PS2 in den USA und in Japan schon erheblich nachgelassen... (Europa: keine Zahlen)

Ich glaube kaum, dass die PS2 im Jahr 2008 nochmal in die Nähe der Wii kommen wird.
 

Mahlzeit

L16: Sensei
Seit
14 Nov 2006
Beiträge
11.045
Für Sony scheint es wahrlich ein Black Friday zu werden :shakehead: Weihnachten dürfte es wohl noch schlimmer kommen für die PS3...



Well Black Friday is passed and if tradition serves correctly, it’s the day that sets the trends for the holidays. How was the console war affected by Black Friday? Word on the streets is that Wii’s are still hard to find, Xbox Premium and Elite systems are nowhere to be found and PS3 systems are everywhere, yet still selling.

If you want to get an 80gb or 40gb PS3, they are in plentiful piles. You can pretty much go to any store and buy one. Even thought the price drop has caused a sales surge, the stock from the past few months is in abundance. If you want a PS3 for Xmas, you should have no problems finding one.

Xbox 360’s now come in 4 flavors: the Elite, the Premium, the Arcade and the Halo 3 box. Halo 3 boxes are easy to find. People just don’t seem to like that color so they aren’t jumping on it. Arcade systems are here and there. In my travels through many stores I was unable to find Premiums in abundance. Some stores had none at all while others had just a few. The Elite however, has disappeared off the planet. I did not see one Elite this weekend at all.

Wii stock is just like last year. It comes and it goes. It’s just as popular as it was last Christmas if not more. I really thought they would be easier to find this year but Nintendo is doing it’s best to keep demand up. Shit, all I want to play is Wii Sports! I may have to import or mail order a couple.

If this Black Friday forshadows the holidays ahead, you can be rest assured that it will be just like last year with Wii at 1st place, X360 at 2nd and PS3 at 3rd in sales. You heard it here first. Keep your eyes peeled.



http://www.thebitbag.com/index.php/2007/11/26/ps3-systems-are-in-abundance-post-black-friday/
 

LustigeStiefel

L12: Crazy
Seit
11 Okt 2006
Beiträge
2.833
Xbox Live
Parole Spass
PSN
OI-BOMB
Für Sony scheint es wahrlich ein Black Friday zu werden :shakehead: Weihnachten dürfte es wohl noch schlimmer kommen für die PS3...



Well Black Friday is passed and if tradition serves correctly, it’s the day that sets the trends for the holidays. How was the console war affected by Black Friday? Word on the streets is that Wii’s are still hard to find, Xbox Premium and Elite systems are nowhere to be found and PS3 systems are everywhere, yet still selling.

If you want to get an 80gb or 40gb PS3, they are in plentiful piles. You can pretty much go to any store and buy one. Even thought the price drop has caused a sales surge, the stock from the past few months is in abundance. If you want a PS3 for Xmas, you should have no problems finding one.

Xbox 360’s now come in 4 flavors: the Elite, the Premium, the Arcade and the Halo 3 box. Halo 3 boxes are easy to find. People just don’t seem to like that color so they aren’t jumping on it. Arcade systems are here and there. In my travels through many stores I was unable to find Premiums in abundance. Some stores had none at all while others had just a few. The Elite however, has disappeared off the planet. I did not see one Elite this weekend at all.

Wii stock is just like last year. It comes and it goes. It’s just as popular as it was last Christmas if not more. I really thought they would be easier to find this year but Nintendo is doing it’s best to keep demand up. Shit, all I want to play is Wii Sports! I may have to import or mail order a couple.

If this Black Friday forshadows the holidays ahead, you can be rest assured that it will be just like last year with Wii at 1st place, X360 at 2nd and PS3 at 3rd in sales. You heard it here first. Keep your eyes peeled.



http://www.thebitbag.com/index.php/2007/11/26/ps3-systems-are-in-abundance-post-black-friday/

Sony wollte volle Regale und die haben Sie bekommen :p
 

Mahlzeit

L16: Sensei
Seit
14 Nov 2006
Beiträge
11.045

EdelZocker

L14: Freak
Seit
26 Jan 2007
Beiträge
5.645
Xbox Live
acX Scorpion
PSN
UT_Guerilla

Darji

Gesperrt
Seit
11 Aug 2006
Beiträge
55.296
Die Schlange war auch ein Tatsachenbericht XD
Es zeigte aber nicht wie es wirklich war. Und zum 3. mal geht mit solchen bildern in euren Thread aber nicht hierher sonst wird jeder kommentar zu amazon oder solche Bilder sofot gemeldet und die mods können entscheiden, ob es hier hin gehört oder nicht.
 

Ily

L12: Crazy
Seit
26 Jun 2005
Beiträge
2.428
Da sieht man halt mal wieder das der preis allein nicht entscheidet,das wichtiogste kriterium sind immernoch die Spiele,und das hat sony vor 2 jahren verpennt.
Eine elite als teuerstes moidell ausverkauft.
Big N hat auch im ersten jahr seine größten francises rausgebracht ,resultat,wii weltweit verkaufsrenner,würde sicher auch für 349 statt 249 weg gehen wie warme semmeln.
An iwata´s stelle würde ich mal den UVP um 50$ anheben,frechheit siegt :)
 

Thade2001

L12: Crazy
Seit
27 Feb 2006
Beiträge
2.204
PSN
mk1984
Ich versteh nicht, wieso man solche Bilder posten muss?

Das ist doch derart subjektiv, subjektiver gehts doch nicht mehr. Das gleiche Trauerspiel wie zum EU Launch, da haben die Leute auch die PS3 in Stapeln gesehen und ziehten daraus gleich ein Fazit, PS3 wie Blei in den Regalen. Alle redeten von einem schwachen Launch...

Paar Tage später als es offizielle Zahlen gab, war dann großes Schweigen, naja ist typisch ;-)
 

Nerazar

L99: LIMIT BREAKER
Seit
23 Okt 2005
Beiträge
40.561
Ich versteh nicht, wieso man solche Bilder posten muss?

Das ist doch derart subjektiv, subjektiver gehts doch nicht mehr. Das gleiche Trauerspiel wie zum EU Launch, da haben die Leute auch die PS3 in Stapeln gesehen und ziehten daraus gleich ein Fazit, PS3 wie Blei in den Regalen. Alle redeten von einem schwachen Launch...

Paar Tage später als es offizielle Zahlen gab, war dann großes Schweigen, naja ist typisch ;-)
Das ist wirklich ein Tatsachen-Bericht? :-?

Man muss ja nicht nur das Bild anschauen, sondern auch den Text dazu lesen.
Und die PS3 liegt wie Blei in den Regalen, auch in der EU, auch zum Launch im März.
Da hast du deine Sichtweise überdeckt oder weggeschaut.

Um aber beim Thema zu bleiben:
Die PS3 wird weder 360 noch Wii einholen können in diesem Jahr.
Vermutlich nicht einmal 2008.

Dabei beziehe ich mich auf die USA.
Gab es da überhaupt einen(!) Monat, in dem die PS3 eine von beiden Konsolen einmal monatlich überholt hat?!
 

Thade2001

L12: Crazy
Seit
27 Feb 2006
Beiträge
2.204
PSN
mk1984
Ach Nerazar, was ist denn dann die 360 hier in Europa, schon tot? Und ja der EU Launch war auch eine totale Entäuschung, am Release Date überall zu lesen "PS3 wie Blei in den Regalen", dann nen paar Tage später als Sony verkündet hat, es wurden über ne halbe Million abgesetzt, dann war großes Schweigen.

P.S.: Ja ich habe den Text gelesen ;)
 

gentest29

L13: Maniac
Seit
21 Jul 2007
Beiträge
3.390
Black Friday Sees $531 Million in Online Retail Spending, Up 22 Percent Versus Last Year
PR Newswire
Cyber Monday Expected to Surpass $700 Million in Online Spending, Making it Heaviest Online Spending Day on Record
November 25, 2007: 03:29 PM EST

RESTON, Va., Nov. 25 /PRNewswire-FirstCall/ -- comScore, Inc. , a leader in measuring the digital world, today released an update of holiday season e-commerce spending covering the first 23 days (November 1 - 23) of the November - December 2007 holiday season. More than $9.3 billion has been spent online during the season-to-date, marking a 17- percent gain versus the corresponding days last year. Online retail spending was strong on both Thanksgiving Day (up 29 percent to $272 million) and "Black Friday" (up 22 percent to $531 million), outpacing the season-to-date growth rate.

2007 Holiday Season To Date vs. Corresponding Days* in 2006
Non-Travel (Retail) Spending
Excludes Auctions and Large Corporate Purchases
Total U.S. - Home/Work/University Locations
Source: comScore, Inc.
Billions ($)
Holiday Season to Date 2006 2007 Pct Change
November 1 - 23 $7.98 $9.36 17%
Thanksgiving Day $0.21 $0.27 29%
"Black Friday" (November 23) $0.43 $0.53 22%

* Corresponding Shopping Days, Not Calendar Days


"The Friday after Thanksgiving is known for heavy spending in retail stores, but it's clear that consumers are increasingly turning to the Internet to make their holiday purchases," said comScore Chairman Gian Fulgoni. "Online spending on Black Friday has historically represented an early indicator of how the rest of the season will shake out. That the 22-percent growth rate versus last year is outpacing the overall growth rate for the first three weeks of the season should be seen as a sign of positive momentum. Online retailers will also certainly be paying close attention to what happens on Cyber Monday, which will provide an even clearer indication of what lies ahead for the rest of the season. Based on the growth rates we've seen so far this season and historical consumer behavior patterns, we would expect Cyber Monday sales be even stronger than Black Friday's and to exceed $700 million. While this would make it the heaviest online shopping day on record, we can expect to see even stronger days ahead as the 2007 shopping season progresses into December."

Hot Categories in Online Holiday Retail

The hottest category continues to be video games, consoles & accessories, which is up 134 percent versus the corresponding days last year. Sales of Nintendo Wii, PlayStation 3, and popular game Halo 3 continue to drive growth in the category. The furniture, appliances & equipment category (up 36 percent) is joined by consumer electronics (up 21 percent) and sport & fitness as the retail categories demonstrating above average growth. Apparel & accessories is now growing in line with the overall trend in online retail following a soft start to the season when warm weather dampened winter apparel sales. Online sales of toys are up just 9 percent for the season-to-date, with toy safety concerns appearing to be weighing down the category.

Top Gaining Online Retail Categories for Holiday Season-to-Date
Excludes Auctions and Large Corporate Purchases
November 1-23 vs. Corresponding Days Last Year
Total U.S. - Home/Work/University Locations
Source: comScore, Inc.
Percent Change
Retail Category (2007 vs. 2006)
Video Games, Consoles & Accessories 134%
Furniture, Appliances & Equipment 36%
Consumer Electronics 21%
Sport & Fitness 20%
Apparel & Accessories 17%


Weekly Online Holiday Retail Sales
http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20071125/CLSU002

Please contact press@comscore.com to receive the data behind the above for use in graphical representation.

comScore 2007 Retail E-Commerce Forecast

Online Non-Travel (Retail) Holiday Consumer Spending
Excludes Auctions and Large Corporate Purchases
Total U.S. - Home/Work/University Locations
Source: comScore, Inc.
Billions ($)
2006 2007 Pct Change
January - October $77.5 $93.6 21%
Holiday Season (Nov-Dec) $24.6 $29.5* 20%*

*comScore forecast


About comScore

comScore, Inc. is a global leader in measuring the digital world. This capability is based on a massive, global cross-section of more than 2 million consumers who have given comScore permission to confidentially capture their browsing and transaction behavior, including online and offline purchasing. comScore panelists also participate in survey research that captures and integrates their attitudes and intentions. Through its proprietary technology, comScore measures what matters across a broad spectrum of behavior and attitudes. comScore analysts apply this deep knowledge of customers and competitors to help clients design powerful marketing strategies and tactics that deliver superior ROI. comScore services are used by more than 800 clients, including global leaders such as AOL, Microsoft, Yahoo!, BBC, Carat, Cyworld, Deutsche Bank, France Telecom, Best Buy, The Newspaper Association of America, Financial Times, ESPN, Fox Sports, Nestle, Starcom, Universal McCann, the United States Postal Service, Verizon, ViaMichelin, Merck and Expedia. For more information, please visit www.comscore.com.
Ich denke mal CNN ist seriös, oder?
Mal schauen wie sich die Gelder auf die drei Konsolen verteilt haben.
 
Top Bottom