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Gelöschtes Mitglied 6612
Guest
immer noch bomb raider? gähn.
Im folgenden Video siehst du, wie du consolewars als Web-App auf dem Startbildschirm deines Smartphones installieren kannst.
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immer noch bomb raider? gähn.
There is no question, however, that the cost to make a AAA games in going up across the board. Last summer, when Kotaku editor-in-chief Stephen Totilo talked to Sony's head of worldwide development, Shuhei Yoshida, about game budgets, Yoshida said budgets for top-tier PS4 games would be "slightly larger" than the $20 to $50 million price range he estimated as the development cost for "top PS3 games." Four years ago, Ubisoft CEO Yves Guillemot estimated that the average production budget for the generation of games following Xbox 360 and PlayStation 3 would be $60 million. In an 2012 investor report, Take-Two admitted some of its "top titles" cost in excess of $60 million for development alone.
In June 2009 Ubisoft reiterated that major titles for PS3/X360 cost $20-$30 million to make and that games for the next-generation may exceed $60 million.
Naughty Dog bosstype Evan Wells has said Uncharted 2: Among Thieves will cost USD 20 million to make.
That's the same as Uncharted 1, but this time there's no need to build an engine for PS3 from scratch. So where's all the money going?
"Not only is the spectacle part of things that we are doing bigger - in terms of the kind of enemies and encounters that Drake is going to find himself in - but we are also trying to deliver a richer narrative experience as well. So both sides come at a cost," Wells explained to Joystiq.
"We definitely want to enrich the player's experience in as many ways as we possibly can. Right now though our focus is to enrich it through creating a much deeper and enjoyable single-player experience.
Gallagher explained that partnering up with Microsoft helps boost the profile of the Tomb Raider franchise to new heights.
"What we look at is how do we bring the best version of Tomb Raider to market? How do we actually make it as prominent as it can be? And there's no doubt that having a first-party in Xbox, alongside, saying, 'We want to help you make this great, we want to push this and get behind it, and love it in the same way as you guys do,' there's only benefits that can come from that," he said.
Ich habe keine Quellen für die Kosten. Weder für den ersten noch für den zweiten Teil. Was man aber schnell findet sind SE Aussagen die bei 5 Million sehr unzufrieden waren und erst bei 8 Million von Gewinn gesprochen haben.
Bei 500k Global ist das Spiel definitiv weit von der Gewinnzone entfernt. Selbst wenn es 10% oder 20% weniger gekostet hat.
Also ich gehe ganz klar davon aus, dass man aus der Vergangenheit gelernt hat und den Nachfolger wesentlich günstiger produziert hat.
Das galt für den Vorgänger und deshalb schrieb ich weiter oben das es Unsinn davon auszugehen, dass man diesmal die selben Erwartungen hätten, ich kann mir guten Grund vorstellen, wieso SE glauben sollte, dass man auf weniger Plattformen/Hardwarebaiss mehr verkauft.
Also ich gehe ganz klar davon aus, dass man aus der Vergangenheit gelernt hat und den Nachfolger wesentlich günstiger produziert hat.
Erläuter das mal näher. Was soll man gelernt haben und weswegen soll es deshalb wesentlich günstiger gewesen sein?
Erläuter das mal näher. Was soll man gelernt haben und weswegen soll es deshalb wesentlich günstiger gewesen sein?
Titanfall's publisher Electronic Arts sold 925,000 copies of the multiplayer shooter during the month of March, said Peter Moore, EA's chief operating officer, during an investor call today.
EA launched Titanfall on Windows PC and Xbox One on March 11, so those sales came during the last three weeks of the month. Moore cited sales numbers from the NPD Group, so the 925,000 figure only includes sales of retail disc copies of Titanfall in the U.S. — not any copies sold outside the U.S., or digital copies sold through Xbox Live and Origin. According to the NPD Group, Titanfall was the best selling game during March 2014.
Nun... vielleicht haben MS und SE mehr als die 17 Millionen erwartet? Die Konkurrenz hat in der Zeit schließlich locker die 30 Millionen gepackt...
Der Vorgänger erschien doch im Frühjahr und floppte genau da, dass das nicht besser ist, hat die TR Reihe für sich bereits bewiesen.
Ansonsten siehe Bloodborne startete ähnlich wie TR ist nun bei 2 Mio. oder so. Ich weiß wollt ihr nicht lesen, aber ich schreib es trotzdem!!!
Wie soll man froh sein, wenn man nur 500k Einheiten absetzt. Wie soll das irgendwelche Erwartungen erfüllen?
Und wie kann man permanent die Tatsache weglassen, dass SE und MS wussten das sie es primär erstmal nur für die XBOX One veröffentlichen, eine Konsole, welche sich bis heute wohl ca. 17 Mio. verkauft hat, unter welchen Bedingungen glaubt man bitte, dass man da jetzt viel mehr rausholt? Bei einem Vorgänger erstmal gefloppt ist...