Tomb Raider

  • Thread-Ersteller Thread-Ersteller sisxoo
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sieht sehr gut aus.

hoffentlich verscherzen sie es sich nicht mit dem gameplay, denn umso beeindruckender die screens desto schlauchiger das game :kruemel:
 
Beeindruckend.
Weiß sehr zu gefallen und lässt meine Erwartungen steigen.
 
Wow muss ich sagen, mir habe die Screenies sehr gefallen. Und entlich ma ein Tombraider mit realistischerem Ansatz mit menschlicherem Gesicht und Mimik. Sowas hätten die schon nachdem 3ten oder 4ten Teil machen müssen.
 
Sieht wirklich super aus, mmh der Gegenschlag von Crystal Dynamics gegen Naughty Dog?
Sieht zumindest nach einem ernsthaften Uncharted 3-Konkurrenten aus, wenn sie spielerisch und storytechnisch neue Elemente mit dem Spaßfaktor der ersten Lara-Teile verknüpfen könnten, wäre die Genrekrone greifbar.

Wo die Leute im Newsbereich nur graubraune Farben sehen will ich wirklich mal wissen, also ich sehe viele bunte Farben.
Na gut wenn man Legokunterbuntfarben erwartet, ok.
Aber es sind hier eben realere Farbgebungen, aber garubraun ist was Anderes. ;-)
 
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sieht sehr gut aus.

hoffentlich verscherzen sie es sich nicht mit dem gameplay, denn umso beeindruckender die screens desto schlauchiger das game :kruemel:

die Bilder sind sowieso extrem geschönt - aber bin ganz zuversichtlich, dass die genannten Gameplayelemente gut eingebaut werden, die aktuellen Tomb Raider Teile von Crystal Dynamics waren ja noch nie wirklich schlecht (was man vom Original Tomb Raider Studio nicht behaupten kann :ugly:)
 
die Bilder sind sowieso extrem geschönt - aber bin ganz zuversichtlich, dass die genannten Gameplayelemente gut eingebaut werden, die aktuellen Tomb Raider Teile von Crystal Dynamics waren ja noch nie wirklich schlecht (was man vom Original Tomb Raider Studio nicht behaupten kann :ugly:)

stimmt aber die 2 letzten Teile von CD waren auch keine AAA Games. Daher sollte man die erwartungen vielleicht etwas zurückhalten.
 
Eine junge, unerfahrene, wesentlich menschlicher wirkende Lara Croft? Für mich klingt das sehr gut!
Eine perfekte Heldin ist heutzutage ja schon "oldschool" und bietet keinen wirklichen Tiefgang mehr. Ein Held, der seine Fehler und Schwächen hat, wirkt auf mich eher sympatisch. Ein guter Vergleich ist der Wechsel von James Bond (Sean Connery, Pierce Brosnan und Co.), dem britischen Gentlemen und Frauenheld, zu James Bond (Daniel Craig), dem rohen, rachsüchtigen, harten Hund und Frauenheld.

Die Bilder jedenfalls sagen mir sehr zu! Ich bin wirklich auf die ersten Videos und das Gameplay gespannt!
 
vg9to.jpg



A Spanish Magazine is running a cover story on the upcoming Tomb Raider title, you can read view the cover art above.
Here are a few details from the story, we’ll update you as more of them emerges:

  • One image is showing Lara warming herself near a camp fire
  • One Image is showling Lara jumping, and there is heavy rain in background
  • One image is showing Lara talking with another character
  • Another image is about details of her outfit and weapons on an old released artwork
Influences:

  • The physics of Half Life 2
  • Uncharted’s atmosphere
  • The “visióln” of Assassin’s Creed
  • The origins of Batmans Begins
  • The suffering of 127 hours
  • The mysteries of Lost
  • Jumps will be pretty common, as expected. But this time we’ll have more control possibilities over them.
http://gamingbolt.com/new-tomb-raider-details-revealed

epic shit incoming :lick:
 
ist doch kack egal wie alt sie ist :D

sieht alles sehr dunkel und dreckig aus.
gefällt mir sehr, da ich z.B. dieses sunnyboy ding von uncharted nicht so mag.

jetzt will noch noch etwas gameplay sehen und wenn mir das auch gefällt wird es ein day 1 kauf.

obwohl es ein openworld spiel wird und ich die eigentlich nicht ab kann :P
 
Survival instinct: Mass of new Tomb Raider details revealed

Crystal Dynamics’ next Tomb Raider title has covered several magazines this month, revealing a ton of new details.
Obviously, SPOILERS.


Spanish magazine Hobby Consolas cover story has dropped the following:

  • If you walk into this game expecting Lara Croft from the previous Tomb Raider games, you’ll be disappointed. This Lara is human; she bleeds and suffers and will have to fight for her survival.
  • You’ll have to get used to seeing fear and pain in Lara’s face. Her expressions and even the camera movements have been generated using motion capture.
  • The new game, titled just Tomb Raider, will be a complete reboot. The developers decided to re-imagine Lara Croft, who’ll have very little in common with the woman from earlier titles, who had an enviable body and could perform super-human acrobatics at will. The main story, development, and even the main character will re-start from scratch in this game.
  • The story revolves around a young Lara Croft, who’s shown as a teenager just out of university. A rational and analytical young lady, she goes on a expedition in a ship called Endurance, which sinks next to an island close to the coast of Japan. She’s the sole survivor of the shipwreck.
  • Helping hands and UI will be kept to a minimum, even though the game will show things like what can be burnt, or which buttons to press in Quicktime events.
  • The island’s central area will serve as the main headquarters. In the main camp, you’ll be able to “buy” abilities, make new tools or get back to missions you’ve already finished. The remaining area will be used to climb or search for new missions.
  • Lara has a “Survival Instinct”. By pressing a button you can activate a special view which will put a different colour to “interesting” elements in the environment: the background and non relevant objects will be shown in shades of grey and the clues in yellow. That way you’ll be able to follow traces normally invisible to the eye. For example, wolf footprints could lead you to a med-kit. When you reach it, one of those animals might attack you.
  • Puzzles will be more complex than in previous installments. They won’t be just about observing the environment, but about thinking about how water and fire interact, the importance of gravity, explosives, and so on.
  • The camera will use innovative framings to add to sensations of anguish or claustrophobia. The game has a renewed graphics engine known as Crystal Engine.
Many games have influenced the new Tomb Raider:

  • Physics from Half Life 2 – The usage of gravity or water currents was already explored in this classic game. Here such concepts will be put to use with boxes and barrels.
  • Atmosphere of Uncharted – Nathan’s soliloquies will be “limited” by Lara, as well as the extreme situations for the main character.
  • The “vision” of Assassin’s Creed – Ezio’s Eagle Sight isolates different objectives using colours. Lara will be able to do something similar using her Survival Instinct.
  • The origin story of Batman Begins – The first act in the film showed Bruce Wayne’s hard path to become Batman. That “hero’s journey” will guide Lara’s first steps.
  • The suffering of 127 Hours – In that movie, the main character has to punish his body to survive. The most famous scene in the film inspired the guys at Crystal Dynamics to force Lara’s resistance to the limit.
  • The mysteries of Lost - Strange wrecked ships? An remote island full of mysteries? Lost’s plot has been acknowledged by Crystal Dynamics.
Another magazine, this time a French one named Consoles, has revealed some additional details:

  • The adventure is divided into three big “episodes”, each one corresponding to a part of Lara’s transformation into an adventurer: survive, rescue and escape.
  • The laws of gravity and centrifugal force allow Lara to go through her obstacles.
  • The transition between cinematics and game is almost invisible.
  • Lara’s grief is accentuated by effects like close-to-face cameras, on-screen blur.
  • Lara changes throughout the game. She will evolve from a young, inexperienced woman to an adventurer. It will be apparent from her equipment (the article says that it might be possible to see her double pistols), for example.
  • Lara can only use Survival Instinct when she’s standing still.
  • There are many ways to solve puzzles, and sometimes you’ll have to try multiple times thanks to the use of physics.
  • Buddha statues are visible throughout the game. Although it’s speculated these are save points, their exact role is unknown for now.
  • Some elements of the world fall when Lara stands on them for too long.
Tomb Raider is in development for PS3 and Xbox 360. There’s no date yet.



http://www.vg247.com/2011/04/30/survival-instinct-mass-of-new-tomb-raider-details-revealed/
 
Hört sich alles sehr vielversprechend an.
Zur E3 sehen wir hoffentlich mal etwas Ingame Material.
 
Ich bin schon sehr gespannt auf bewegtes Material.
Aber wehe da lungert ein schwarzes Rauchmonster im Wald ...
 
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