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Hört sich interessant an, aber nur wenn das Spiel an sich schwerer wird. Den der Endgegner in TP war ja ein Witz.
Und? Darf man sich deshalb nicht drüber unterhalten? Das sieht einfach extrem interessant aus. Außerdem wäre das nur der nächste, konsequente Schritt von Nintendo. Sie haben ja durchaus betont, dass man neu gewonnene Spieler an komplexere Spiele als WiiSports heranführen will. Das wäre eine äußerst elegante Möglichkeit wie ich finde.Euch ist klar, dass Nintendo schon tausend Patente angemeldet hat und davon 1% etwa nutzt?
Glaube kaum dass sie das Spiel dadurch jetzt schwerer gemacht haben.
Wie ich das jetzt richtig verstanden habe,ist das Ding eher nur was für NonGamer.
Das Gucken kann zweifach benutzt werden @ rickee:
Man sieht sich die jeweilige Passage an und sieht wie mans machen soll und startet dann von dem Punkt wo man abgebrochen hat wieder und kann das ganze selber machen oder man sieht sich nur den Film an und man macht weiter, wie mans will.
Außerdem wäre das nur der nächste, konsequente Schritt von Nintendo. Sie haben ja durchaus betont, dass man neu gewonnene Spieler an komplexere Spiele als WiiSports heranführen will. Das wäre eine äußerst elegante Möglichkeit wie ich finde.
Sollten Nintendo wirklich den Weg gehen, auch die Zelda Marke zuvereinfachen, um neue Spieler an Land zu ziehen. Wird dies nur noch beim kommenden Zelda klappen. Beim übernächsten Zelda werden sich die Hardcore-Zelda-Fans zweimal überlegen ob sie sich kaufen.
Ich hoffe aber immer noch auf ein schwereres Zelda
Es ist viel mehr als das. Es geht nicht darum, einfach nur Passagen zu überspringen. Das wäre nix besonderes - ist quasi ein Standard-"Feature" aller Episodenspiele.ist das im grunde nicht so ähnlich wie das konzept von alone in the dark, welches wie ein dvdmenü in chapter unteteilt wurde und man eins überspringen kann wenn mans nicht schafft?
Ich bin mir ziemlich sicher, dass Ende 09 wir das neue Zelda spielen können.
Man muss sich einfach nur mal die ganzen Veröffentlichungsdaten der früheren Zelda-Teile anschauen.
OoT 98
MM 00
WW 02
Four Swords 04
TP 06
Es kamen eigentlich alle 2 Jahre ein neuer Teil raus, ohne die Handheld-Titel zu zählen.
"Ich würde gerne wieder mal "XYZ" durchspielen, aber auf die Passage hab ich einfach kein Bock, denn die is mir zu zäh. Ich lass das lieber."
The total cumulative time period during which the game has been played is read from the flash memory 17 every time the game is started, and when the total cumulative time period during which the game has been played is greater than a predetermined time period, the use of the digest saved-data may be allowed.
Thus, the ending portion of the game cannot be played from the beginning, so that a player may not reduce his/her interest in the game, and when a user, who cannot continue the game, almost gives up the game halfway, the use of the digest saved-data is allowed, thereby enhancing the motivation of the player.
The use of the digest saved-data may be allowed when a predetermined time period has passed from the release date of the game, or from a date on which the game is played for the first time as well as the use of the digest saved-data may be allowed based on the total time period during which the game has been played.
In another exemplary embodiment, a gyro-sensor incorporating, for example, a rotating or vibrating element may be used for a movement sensor for detecting for a movement of the controller 7. Exemplary MEMS gyro-sensors that may be used in this embodiment are available from Analog Devices, Inc. Unlike the acceleration sensor 701, a gyro-sensor is capable of directly detecting rotation (or angular rate) around at least one axis defined by the gyroscopic element therein. Thus, due to the fundamental differences between a gyro-sensor and an acceleration sensor, corresponding changes need to be made to the processing operations that are performed on the output signals from these devices depending on which device is selected for a particular application.
[0099]More specifically, when the tilt or attitude is calculated using a gyro-sensor instead of the acceleration sensor, significant changes are necessary. Specifically, when using a gyro-sensor, the value of the tilt is initialized at the start of the detection. Then, data on the angular rate which is output from the gyro-sensor is integrated. Next, a change amount in tilt from the value of the tilt initialized is calculated. In this case, the calculated tilt corresponds to a value represented by an angle. In contrast, when the acceleration sensor calculates the tilt, the tilt is calculated by comparing the value of the gravitational acceleration of each axial component with a predetermined reference, and therefore the calculated tilt can be represented as a vector, and an absolute direction can be determined with an acceleration detection means without initialization. The type of the value calculated as the tilt is also very different between a gyro sensor and an acceleration sensor; i.e., the value is an angle when a gyro sensor is used and is a vector when an acceleration sensor is used. Therefore, when a gyro sensor is used instead of an acceleration sensor or vice versa, data on tilt also needs to be processed through a predetermined conversion taking into account the fundamental differences between these two devices. Due to the fact that the nature of the gyro sensor is known to one skilled in the art, as well as the fundamental differences between the acceleration detection means and the gyro sensor, further details are not provided herein. While a gyro-sensor is advantageous in that a rotation can be directly detected, an acceleration sensor is generally more cost effective when used in connection with the controller described herein.