The Games of PS3 (Teil 2)

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Nicht offen für weitere Antworten.
DarthSol schrieb:
Darji schrieb:
DarthSol schrieb:
Microsoft/Bungie hatte auch keine Probleme damit, Halo 3 zu zeigen, obwohl der Trailer weitaus besser aussah als beispielsweise alles von Lost Planet, oder Mass Effect. Und auch Metroid Prime 3 sieht um einiges besser aus wie beispielsweise "Red Steel"

Was kann denn bitte Killzone dafuer, wenn es Resistance in den Schatten stellt (falls es das denn tut)?
LOL

das einzige was von HAlo 3 bisher gut aussah, war der eine Trailer der ja auch wiedermal angeblich in echtzeit war. Die anderen sachen die man kennt erinnern eher n Halo 2 in HD. Aber es ist halt eine Alpha.

Ich red jetzt nur vom E3 Trailer..das das Spiel aktuell noch ziemlich bescheiden aussieht konnte ja noch keiner wissen...

Guerilla haette ja auch einen Echtzeit Trailer von Killzone zeigen koennen...
Der Killzone trailer war doch echtzeit....
 
killzone2 oder halo3 werden beides sicherlich hammergames, und jeder shooterfan wird geil auf beide sein.

aber darji sagt bestimmt wieder der stil von halo nicht zu, oder ?
 
Darji schrieb:
DarthSol schrieb:
Darji schrieb:
DarthSol schrieb:
Microsoft/Bungie hatte auch keine Probleme damit, Halo 3 zu zeigen, obwohl der Trailer weitaus besser aussah als beispielsweise alles von Lost Planet, oder Mass Effect. Und auch Metroid Prime 3 sieht um einiges besser aus wie beispielsweise "Red Steel"

Was kann denn bitte Killzone dafuer, wenn es Resistance in den Schatten stellt (falls es das denn tut)?
LOL

das einzige was von HAlo 3 bisher gut aussah, war der eine Trailer der ja auch wiedermal angeblich in echtzeit war. Die anderen sachen die man kennt erinnern eher n Halo 2 in HD. Aber es ist halt eine Alpha.

Ich red jetzt nur vom E3 Trailer..das das Spiel aktuell noch ziemlich bescheiden aussieht konnte ja noch keiner wissen...

Guerilla haette ja auch einen Echtzeit Trailer von Killzone zeigen koennen...
Der Killzone trailer war doch echtzeit....

Ja, in Echtzeit auf noch nicht vorhandener PS3 Hardware, sowas gab's noch nicht.
Entwickelt auf noch nicht vorhandenen Pre-Alpha-SDKs.
Die noch nicht vorhandene Spieleengine war ebenfalls sehr ausgereift.

:lol:
 
Flashkid21 schrieb:
killzone2 oder halo3 werden beides sicherlich hammergames, und jeder shooterfan wird geil auf beide sein.

aber darji sagt bestimmt wieder der stil von halo nicht zu, oder ?
Halo 1 war klasse 2 dagegen richtiger Müll. Aber hier geht es auch nicht um Halo sondern um PS3 games :P
 
Darji schrieb:
DarthSol schrieb:
Darji schrieb:
DarthSol schrieb:
Microsoft/Bungie hatte auch keine Probleme damit, Halo 3 zu zeigen, obwohl der Trailer weitaus besser aussah als beispielsweise alles von Lost Planet, oder Mass Effect. Und auch Metroid Prime 3 sieht um einiges besser aus wie beispielsweise "Red Steel"

Was kann denn bitte Killzone dafuer, wenn es Resistance in den Schatten stellt (falls es das denn tut)?
LOL

das einzige was von HAlo 3 bisher gut aussah, war der eine Trailer der ja auch wiedermal angeblich in echtzeit war. Die anderen sachen die man kennt erinnern eher n Halo 2 in HD. Aber es ist halt eine Alpha.

Ich red jetzt nur vom E3 Trailer..das das Spiel aktuell noch ziemlich bescheiden aussieht konnte ja noch keiner wissen...

Guerilla haette ja auch einen Echtzeit Trailer von Killzone zeigen koennen...
Der Killzone trailer war doch echtzeit....
Genau, wie damals der final fantasy trailer für die ps2... :lol:
 
Level 5 spricht über Zukunft von Rogue Galaxy

07.02.07 - Sony CED hat mit Nao Higo, dem US-Produzenten von Rogue Galaxy (PS2) , über die Zukunft des Level 5-Rollenspiels gesprochen.

Auf die Frage, ob Rogue Galaxy ein Lizentitel werden oder die Serie auch für PS3 oder PSP erscheinen könnte, antwortet Higo: 'Ich hoffe sehr, dass es in Zukunft weitere Rogue-Titel geben wird - es ist ein wunderbares Spiel mit einem großartigen Rahmen, der sich hervorragend für Fortsetzungen eignet. Aber letztlich hängt es natürlich davon ab, wie gut Rogue Galaxy aufgenommen wird.'

Higo glaubt nicht, dass stilisierte Grafiken eines Rogue Galaxy auf der nächsten Konsolengeneration keinen Platz mehr hätten, die ihren Fokus zunehmend auf realistische Spiele legt: 'In der Filmindustrie ist es ja auch so, dass Live-Action und Animation nebeneinander bestehen können. Daher bin ich mir sicher, dass auch bei Hardware der nächsten Generation noch Platz für stilisierte Grafiken sein wird.

Ich glaube sogar, dass gerade die Hardware es den Entwicklern ermöglicht, mit einer Vielzahl verschiedener Grafikstile zu experimentieren.

www.gamefront.de
 
Jack schrieb:
Darji schrieb:
Der Killzone trailer war doch echtzeit....

Ah ja die ominöse 5 FPS Geschichte ;)
Das Ding war von vorn bis hinten prerendered^^[/quote]

wer weiß wie es mitlerweile ausschaut,wenn man sich aktuelle titel anschaut,dann wirkt der ender-trailer gar nicht mehr so fern,würd mich nicht wundern wenn es letztendlich dem trailer von damals ebenbürtig ist
 
frames60 schrieb:
JackJohnson schrieb:
Genau, wie damals der final fantasy trailer für die ps2...

Eigentor... der war nämlich Echtzeit... :wink2:
jo ud FFX sah sogar besser aus als in dem damaligen echtzeittrailer :P

neue VF5 Bilder^^

picssss32006.jpg

picssss32017.jpg

picssss32010.jpg

picssss32009.jpg


anmerkung des Posters^^
It's hard to take pictures because the game moves too fast :( If you notice I usually take pictures of games when they're NOT MOVING :P Otherwise I get double images or blur.
 
F1 - FINAL CODE REVIEW
Filed under: F1 — Three Speech February 7, 2007 @ 5:25 pm

It may strike you as being a niche product that doesn’t sound as though it would be one of the killer games the PlayStation 3 so desperately seeks, but Formula One Championship Edition is nevertheless one of the very best launch PS3 titles and dedicated petrolheads, at least, should start to get pretty excited about it.

After our visit to developer Sony Liverpool, we posted video showing the game’s most obvious talking points – its lush rain and dawn lighting effects, the next-gen AI and the jump-in multiplayer games – but what is it actually like to play?

Structurally, it offers few surprises, which is what you would expect from a Formula One game; after all, you want the experience to be as much like the real thing as possible, and because F1CE is a next-gen game, it offers more realism than you will ever have experienced in an F1 game (even those made by the legendary Geoff Crammond). So when you jump into the game, you can opt for a Quick Race, a Time Trial, a Grand Prix Weekend, a World Championship or a Career.

Time trial lets you jump into any car on any track, and that’s where you get the cute dawn effect, which makes the usually ugly racing circuits on the F1 calendar appear rather beautiful. An added touch is that the sun gradually rises as you work your way through a lengthy session. Quick Race is pretty self-explanatory – just choose your circuit and which driver you want to be, and see how many places you can make up from the back of the grid over six laps (the default setting for Grands Prix in F1CE, although you can change it). A Grand Prix Weekend adds all the practice and qualifying sessions, but the real meat of the game lies in the Career and World Championship modes, which are identical except that, in the former, you race as yourself, rather than choosing which driver you want to be, and must work your way up from a small team to a big one.

Before you dive into Career mode – as long as you’re not a novice – it’s a good idea to tweak a few things. By default, all the driver aids are turned on, and the ones that nanny you the most also prevent you from putting in really quick laps. I chose to turn off the brake and steering assistance, and ditch the red-orange-green racing line indicator for so-called BTA markers, which show you where to brake, turn and accelerate for each corner and, effectively, teach you the basics of effective racing, as you should always finish your braking before a corner, turn in at the right time and accelerate at the right point mid or post-corner. If you do an ARDS Test (which gets you a racing licence), you will find BTA markers on whichever circuit you take it at.

The initial Career mode screen is an email inbox – containing a greeting for your agent – and, as is customary, you can pick a team to test for (from a rather unedifying list of Squadra Toro Rosso, Super Aguri or Midland). You will then have to lap a track in under a certain time, and you’re up and running.

At Bahrain, the first GP of the season, you learn what the drill is for a Grand Prix weekend. It starts off by fettling the car (dubbed Race Car Evolution by the game) in the two sessions (if required) of Friday practice. This setup session is pretty crucial, as it allows you to familiarise yourself with the circuit and also lets you improve the car quite dramatically. At first, you run with new tyres, worn tyres and different fuel loads – effectively to set a benchmark lap time (at any point of the process, if you drop all four wheels off the road, you will lose that lap). Then you are given the chance to see what effect tinkering around with aerodynamic downforce, suspension settings and toe-in/out have on lap times. The aerodynamic evolution of the car is particularly important.

Once you’re happy with the car’s setup, you get a chance to see how fast you can lap in Saturday practice, then it’s time for qualifying. Bear in mind that F1CE re-enacts the 2006 season, so qualifying is a three-stage process. And that also means you get to pit yourself against Michael Schumacher – it’s particularly satisfying when you beat him. Plus the historic Imola and the glorious Suzuka (rather than the dull Fuji) are still on the calendar.

On the Easy difficulty, you basically get an inordinately fast car – I had no trouble consistently qualifying my Squadra Toro Rosso on pole. But you get plenty of things thrown at you in the races, most notably rain, which really does make proceedings very tricky indeed. You do have to alter your lines to get out of the spray thrown up by other cars, and obviously grip levels go way down. Rain will randomly appear in qualifying sessions, too, which spices things up. The AI governing the other drivers is impressive, too —

When you start winning races and getting pole positions, you acquire items, such as trophies for your cabinet and unlocked cars (the first one being a 1960s Honda). And then you might be ready for a bit of online play which, in F1CE takes a rather innovative approach: the races themselves are long, but you can drop into them at any time, ousting the AI, so that you don’t have to wait around in lobbies.

In general, Formula One Championship Edition is a triumph – accessible to beginners but sufficiently authentic to thrill the most demanding of Formula One anoraks. Whether it will move people to want to buy PS3s remains to be seen, but it will be a compulsory purchase for the more discerning PS3 owners.
By Steve Boxer
 
yay triple post :P

Anyway nach dem Luke smith statement zu den NAughty Dog Bildern "Between this and Rachet you will say WOW"

Entstand schon der erste hypethread im Gaf forum. Daraus habe ich jetzt auch diese Bilder. KA von welchem Spiel sie stammen :P
Rachet and Clank?^^

Ps3_house_wire_bg.jpg

Ps3_house_wire_bg.jpg

Ps3_house_bg.jpg

Ps3_house_bg.jpg

Ps3_house_bg.jpg


sehr cooles desgn^^
 
Das Design erinnert doch marginal an Jak & Daxter - find ich aber geil von Naugty, denn designtechnisch war die Jak Trilogie absolut top. :)
 
So, ein Dementi
Kein Killzone auf der GDC
Throughout the day, European websites have reported that Sony's highly-anticipated shooter, Killzone, is slated for a surprise debut at the 2007 Game Developers Conference in San Francisco. Though specific sources weren't named, several high profile publications have printed the story and the Internet is ablaze with speculation.

With news that big, we wanted to get an official comment straight from the horse's mouth...

"No, Killzone won't be GDC at all," stated SCEA Manager, Ryan Bowling, in a conversation with IGN held earlier this afternoon. "The time for that game is coming and we'll have new information about it in the future, but not at GDC."

The news of Killzone's GDC absence only extends an already-long deficiency in information about the title that spans back as far as E3 2005, when the game was first announced. Developed by Guerilla Games, the upcoming first-person shooter was the talk of the town almost two years ago when its rendered target trailer wowed viewers with highly-detailed wartime action.

GDC will kick off March 5 through 9.
http://ps3.ign.com/articles/762/762629p1.html
 
Jack schrieb:
So, ein Dementi
Kein Killzone auf der GDC
Throughout the day, European websites have reported that Sony's highly-anticipated shooter, Killzone, is slated for a surprise debut at the 2007 Game Developers Conference in San Francisco. Though specific sources weren't named, several high profile publications have printed the story and the Internet is ablaze with speculation.

With news that big, we wanted to get an official comment straight from the horse's mouth...

"No, Killzone won't be GDC at all," stated SCEA Manager, Ryan Bowling, in a conversation with IGN held earlier this afternoon. "The time for that game is coming and we'll have new information about it in the future, but not at GDC."

The news of Killzone's GDC absence only extends an already-long deficiency in information about the title that spans back as far as E3 2005, when the game was first announced. Developed by Guerilla Games, the upcoming first-person shooter was the talk of the town almost two years ago when its rendered target trailer wowed viewers with highly-detailed wartime action.

GDC will kick off March 5 through 9.
http://ps3.ign.com/articles/762/762629p1.html

ich finds jetzt nicht so schlimm, aber wenigstens mal mit einem bild oder ähnlichem hätten sie rausrücken können. :)
 
Etwickelt Sony Online Entertainment MMO für PS3?

08.02.07 - Sony Online Entertainment arbeitet an einem neuen MMO-Spiel (Massively Multiplayer Online). Das bestätigte Yair Landau, Vice Chairman von Sony Pictures Entertainment und Präsident von Sony Pictures Digital, auf der D.I.C.E. in Las Vegas.

Das Spiel mit dem Thema 'Spionage' entsteht in Sonys Studio in Seattle. Die Plattform ist noch unklar und wurde von Landau nicht genannt - möglich wären PS3 und PC.

Ein erster Trailer zeigte ein Szenario in Prag, wo eine Frau neben einem bewaffneten Mann im Smoking stand. Man sah, wie Charaktere gegenseitig in Echtzeit auf sich schossen. Dazu war ein bass-lastiger Electronica-Soundtrack zu hören.
CLICK (Gamasutra: 'D.I.C.E. Summit - Sony Pictures' Yair Landau's Opening Keynote')

http://www.gamefront.de/
 
also bevor mich irgendwas an killzone intressiert muß ich erstmal ne eu-ps3 in den händen halten.

und je weiter sie die ankündigungen nach hinten pushen und somit den eu-launch abwarten, desto mehr kommt einem das gefühl, daß das eu land den sony leuten doch nicht so unwichtig ist. d.h. erstmal den launch vernümftig auf die reihe kriegen, bevor das nächste große angekündigt wird.

und außerdem, wem intressiert killzone, wenn es eye of judgement und heavenly sword gibt.

dazu sollen sie endlich mal was gescheites neues bringen, nicht zu nem spiel was vorraussichtlich frühstens ende des jahres erscheint.
 
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