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- 23 Jan 2007
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High Voltage Software, making games for 15 years, is one company well underway with a title built from the ground up for Wii. It's a first-person shooter that revolves around government conspiracies and alien cover-ups. It's using an advanced 3D engine that really makes the most of Nintendo's hardware. And it features a control scheme that fully utilizes the Wii remote. And right now, the game needs a publisher.
High Voltage is gambling that Wii owners want a mature FPS.
It's called The Conduit and it takes place during present day. Washington D.C. finds itself the epicenter of an extraterrestrial attack and it's up to gamers, as the secret service's Agent Ford, to discover the truth hidden behind the invasion. To do that, he'll need a variety of guns and the skills to use them. High Voltage calls The Conduit a straightforward first-person shooter in the style of Halo, Medal of Honor Heroes 2 or Resistance: Fall of Man basically, fast, run-and-gun battles and stylized weapons. The Conduit also features advanced enemy artificial intelligence enabling "human-like behavior" and a special device called the All Seeing Eye (or ASE), which, according to the studio, allows players to "reveal concealed objects and enemies, providing a deeper level of puzzle-solving."
(Quelle IGN: http://uk.wii.ign.com/articles/867/867498p1.html )
Ein neuer exklusiver FPS am Horizont der Wii. Nachdem die Wiimote bei Shootern, wie MP3 oder MoH:H2 vorbildlich genutzt wurde und zumindest MoH:H2 auch einen hervorragenden Onlinemultiplayer spendiert bekommen hat, macht sich High Voltage daran die nächste Shooterhoffnung neben Red Steel 2 zu kreieren. Besonders stolz sind sie dabei auf ihre Engine.
Ich bin sehr gespannt, was uns da erwartet. Es scheint als wolle High Voltage durch seinen Shooter auch seine eigene Engine bewerben, was die Ansprüche steigen lässt.
Engine:
http://www.youtube.com/watch?v=8aW9BpamQSA
Erstes Fanvid? mit Bildern des eigentlichen Spiels:
http://www.youtube.com/watch?v=EROCvwE-LGM
Für einen Wii-Shooter sieht das gezeigt bislang sehr gut aus. Dazu brauchen sie nur noch die Steuerung und den Multiplayer aus MoH:H2 kopieren und es käme ein super FPS heraus.
Bald soll erstes bewegtes Ingame-Material folgen. Das Spiel soll zur Zeit bei konstanten 30 fps laufen. Die Entwickler nennen als Ziel aber 60 fps und versuchen eine Grafikqualität zu bekommen, die an Xbox360 Spiele heranreicht.
High Voltage is gambling that Wii owners want a mature FPS.
It's called The Conduit and it takes place during present day. Washington D.C. finds itself the epicenter of an extraterrestrial attack and it's up to gamers, as the secret service's Agent Ford, to discover the truth hidden behind the invasion. To do that, he'll need a variety of guns and the skills to use them. High Voltage calls The Conduit a straightforward first-person shooter in the style of Halo, Medal of Honor Heroes 2 or Resistance: Fall of Man basically, fast, run-and-gun battles and stylized weapons. The Conduit also features advanced enemy artificial intelligence enabling "human-like behavior" and a special device called the All Seeing Eye (or ASE), which, according to the studio, allows players to "reveal concealed objects and enemies, providing a deeper level of puzzle-solving."
(Quelle IGN: http://uk.wii.ign.com/articles/867/867498p1.html )
Ein neuer exklusiver FPS am Horizont der Wii. Nachdem die Wiimote bei Shootern, wie MP3 oder MoH:H2 vorbildlich genutzt wurde und zumindest MoH:H2 auch einen hervorragenden Onlinemultiplayer spendiert bekommen hat, macht sich High Voltage daran die nächste Shooterhoffnung neben Red Steel 2 zu kreieren. Besonders stolz sind sie dabei auf ihre Engine.
Ich bin sehr gespannt, was uns da erwartet. Es scheint als wolle High Voltage durch seinen Shooter auch seine eigene Engine bewerben, was die Ansprüche steigen lässt.
Engine:
http://www.youtube.com/watch?v=8aW9BpamQSA
Erstes Fanvid? mit Bildern des eigentlichen Spiels:
http://www.youtube.com/watch?v=EROCvwE-LGM
Für einen Wii-Shooter sieht das gezeigt bislang sehr gut aus. Dazu brauchen sie nur noch die Steuerung und den Multiplayer aus MoH:H2 kopieren und es käme ein super FPS heraus.
Bald soll erstes bewegtes Ingame-Material folgen. Das Spiel soll zur Zeit bei konstanten 30 fps laufen. Die Entwickler nennen als Ziel aber 60 fps und versuchen eine Grafikqualität zu bekommen, die an Xbox360 Spiele heranreicht.
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