PS3 SIREN: New translation

  • Thread-Ersteller Thread-Ersteller Darji
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In Japan kommts ja auf B-Ray...
Finds auch bescheuert, dass es in der USA und in Europa nur im Store erscheint.

In Japan?Ja?

Ganz sicher???

Warum nicht im Rest der Welt?


Ich weiß auch nicht,wenn ich ein Videospiel haben möchte,ist mir die Verpackung immer sehr wichtig(ehrlich!!!)! :) Und downloaden mag ich auch nicht :D

Und bessere Werbung wäre es(denke ich) auch,ich meine...erscheint wirklich eine Werbung,mit der Aufschrift:

F.S. jetzt im PSN (Und dann: THIS IS LIVING)???

Demos = Downloads = :goodwork:
Spiele = Downloads = :(

Ps: THX für die Info. Wäre wohl auch bessere Werbung für die Ps3 in Japan,wir wissen ja,wie es dort zugeht...
 
12 Episoden? Und die kosten dann 5 bis 10 Euro oder was? Ergo Minimum 60 Euro für das komplette Game, und dann gammelt es auf der Festplatte rum, und man bekommt es (wegen Download) auch nicht billiger?

NO

FUCKING

WAY

Ohne mich.
 
naja ich schätze sony hat sich für diesen weg entschieden da das original nicht so erfolgreich war und das game sich anbietet episodenweise verkauft zu werden (man wechselt ja auch im original die chars und spielt mit ihnen eigene kleine kapitel)
man wird wohl vermuten so mehr geld einfahren zu können da man sich eher eine billige episode kauft als das ganze game wenn man sich nicht sicher ist....
und sony wird wohl damit gerechnet haben das sich so mehr leute für das game interessieren (sich vielleicht dann auch mehrere episoden zu kaufen) und der umsatz höher sein wird wie wenn sies zum vollpreis in den laden stellen und nur wenige "fans" zugreifen
 
...wobei dann wiederum die Hardcore-Fans (und das sind die meisten PS360-Spieler) lieber Spiele auf Disk kaufen. Und die Umsätze dieser Zielgruppe geht dann flöten... prima, das riecht nach Eigentor.

Naja, zum Glück reguliert sich der Markt und was sich nicht verkauft wird wieder eingestellt... also husch husch, weg mit diesem Episoden-Scheiß.
Ich guck auch viel lieber komplette Filme (auch wenn sie 6 Stunden am Stück gehen) statt mir ne ewige Serie reinzuziehen, wo man pro Folge in der Haupthandlung 5 Minuten weiter kommt (*gähn*!)
 
...wobei dann wiederum die Hardcore-Fans (und das sind die meisten PS360-Spieler) lieber Spiele auf Disk kaufen. Und die Umsätze dieser Zielgruppe geht dann flöten... prima, das riecht nach Eigentor.

Naja, zum Glück reguliert sich der Markt und was sich nicht verkauft wird wieder eingestellt... also husch husch, weg mit diesem Episoden-Scheiß.
Ich guck auch viel lieber komplette Filme (auch wenn sie 6 Stunden am Stück gehen) statt mir ne ewige Serie reinzuziehen, wo man pro Folge in der Haupthandlung 5 Minuten weiter kommt (*gähn*!)

naja das muss sich erst rausstellen die anderen downloadgames verkaufen sich laut sonys angaben ja auch nicht so schlecht und man kauft eher 1 episode billig als ein ganze game wenn man sich eher unsicher ist bzw. nur was für die langeweile braucht...
das game ist ja praktisch auf disc gefloppt und afaik waren die einzelnen kapitel mit den chars in sich ja komplett...

ich zieh mir lieber serien rein ;) aber nicht wenn sie im TV laufen sondern etwas später damit ich mir alle folgen am stück ansehn kann...
 
Neue Bildchen zu Siren während der Entwicklung

siren01.jpg

siren02.jpg

siren08.jpg
 
gibts eigentlich ein HD Video zur Demo? Ich hab bisher nur kleine Bildchen von dem Spiel gesehen, aber das sieht schon krass aus. Da sollten sich die Silent Hill: Homecoming Spinner mal ein Beispiel dran nehmen.
 
Jap Boxart:



neue Bilder:



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Ich dachte immer das Spiel erscheint nur auf PSN. Ja so kann man sich täuschen.
 
Erscheint in Japan auf BR, aber in Amerika + Europa gibts nur die PSN-Episoden.
 
Siren Blood Curse Hands-on

don't know about you but I try to avoid enemies as much as possible in survival horrors. These often undead nasties aren't the prettiest guys on the block, with limbs hanging off, mutated body parts, creepy walks and a general disregard for human life. So, the one thing I really don't want to be doing is seeing through their demented eyes and following their journey as they go about their undead duties. This is exactly what Siren: Blood Curse, the PS3 debut for Sony's spooky horror series, asks you to do.

Siren started out on the PlayStation 2 with its main selling point being the way you could jack into the sight of enemies and other humans in order to see the game world through their eyes. The idea was to get a better idea of their whereabouts and to spot things you might not be able to while wandering about in relative safety. On PS3 the sight jacking makes a return, although tweaked for more streamlined use, and once again it seems to be core to Siren's nerve shredding gameplay.

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Something else sure to set Siren: Blood Curse apart from the rest of survival horrors on the market is how it'll be distributed. It will be the first game released episodically via PSN, meaning you'll be able to buy and play one episode at a time. We've been able to play through the first three episodes, and so far they're roughly 30 minutes in length - although the first episode is incredibly short, lasting no more than 10 minutes.

Blood Curse begins as a film crew witness a horrific murder in the village of Hanuda. The crew is there to film a documentary on the supposed vanished village where human sacrifices are said to have taken place many years before. It also happens to be the setting of the first game in the series, where the villagers became an army of zombie-like killers. The siren in the title referred to a call that made all the villagers immerse themselves in red water, turning them into slaves known as Shibito.



It's extremely unsettling to see yourself creeping past in the shadows through the eyes of a Shibito...
In Blood Curse you'll take control of seven characters at various points in the timeline, although so far it seems as though only certain characters can use the handy sight jacking feature. This honour falls upon the first character you take control of in episode one. After finding himself in a small shack, a Shibito policeman crashes his car and starts firing. With only a torch to light your way you scramble to a small house and hide. After escaping the cop the episode ends and you're treated to a small trailer for episode 2 - something Sony is surely hoping will tempt gamers to part with more cash.

The previous Siren games became known for their incredibly cheesy English dubbed voice over work, and Blood Curse won't disappoint fans. Once again the voice over work is almost always wrong in tone and effect. After Resident Evil ropey voice over work has become synonymous with the genre. We can't say that Siren's voice work is deliberately bad, but it somehow doesn't jar as much as it ought to. One aspect that has been vastly improved is the facial animations of characters. While the incredibly spooky photograph-like faces of the originals are now absent, the next-gen hardware has allowed for realistically modelled characters and lip syncing.

Played from a third-person view point (either over the shoulder or directly behind) Siren: Blood Curse mixes a number of gameplay styles. For the majority of the opening three episodes stealth was key, with the Shibito seemingly blissfully unaware of your presence as long as you stay low and keep quiet. One character managed to get hold of some pretty hefty melee weapons, allowing him to take out enemies in one hit if attacked completely unawares. He also picks up a gun in episode two, which handily auto-targets the Shibito who maniacally charge at you through the darkness. Traps will also play a part. You're able to lay traps and then shout out to nearby enemies, drawing them towards you and into the trap you've laid in their path.


The use of light is excellentSiren: Blood Curse is an extremely dark game and as such it's hard to make out how detailed the environments are. It does feature some brilliant lighting though, with your torch providing a very small window of vision that can make for some extremely tense moments. When you're jacked into someone the screen splits in two so you can see your character and the view of an enemy. It's extremely unsettling to see yourself creeping past in the shadows through the eyes of a Shibito, knowing all too well that if spotted you'll probably face a bloody end.

Although story within the game is slim, Blood Curse features plenty of extra material that you can access from the game's main menu. This archive of items you acquire gives you background info on characters and the setting. For example, one item you acquire early on is a phone, complete with three voice mail messages. Another is a document outlining the program the film crew is planning to shoot in Hanuda. Having these items available in this way keeps the game moving at a brisk pace and allows those who do want more background info to delve deeper if they wish.

We haven't had a proper pant-wetting survival horror title in some time, so Siren: Blood Curse could well fill that gap on its release. Sony is being coy about its release plans and price structure, but from what we've played Blood Curse could be one of the best efforts at episodic gaming so far.

http://www.videogamer.com/ps3/siren_blood_curse/preview-1044.html
 
bin jetzt gerade etwas plan los, wann erscheint das spiel?

also die DLs, die BRS, hier und drüben! ^^
 
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