3DS Resident Evil: Revelations [Capcom]

Naja, ich wäre jetzt auch nicht so erpicht darauf, mir ne komplett neue SD-Karte für (zu) große Demos holen zu müssen. Die sind zwar günstiger, als Sony's Pendant, aber nicht kostenlos. Und ich habe keine Ahnung, wie ich das alles dann übertragen soll xD

Geht es dann einfach am PC?

Also grundsätzlich sind Retail-Demos ne richtig feine Sache. Nachdem Nintendo nun das mit den Trailern hinbekommen hat, wären Demos der nächste Schritt. Wenn Nintendo ein offenes Online-System schafft, sind sie ganz gut gerüstet für die Zukunft!
 
Niemand wird gezwungen ne Demo zudownloaden. Das Spiel erscheint doch auf ner 4 GB 3DS Karte also kann die Demo auch maximal nen Gigabyte groß sein, wenn überhaupt! Also auf meine 4 GB SD Karte wäre da auf jedenfall Platz für. Muss ja nicht ewig drauf bleiben!
 
Niemand wird gezwungen ne Demo zudownloaden.
So sieht's aus. Auf meine 20GB 360 passt auch fast nix drauf, aber wenn's mich echt nerven würde, würde ich mir einfach 'ne größere Platte kaufen. So sollte Nintendo das auch handhaben. Downloads bis 512MB oder so erlauben, von mir aus auch 1GB, und wer mehr Krempel archivieren will, soll sich halt für ein paar Euro eine dickere Karte kaufen.
 
Zumal SD Karten nun wirklich nicht die Welt kosten. Bei anderen Systemen kann es mitunter richtig ins Geld gehen den Speicher zu upgraden *auf 360 und Vita schiel*
 
"Raid Mode" enthüllt
Capcom has unveiled Resident Evil: Revelations' Raid Mode, its single-player or two-player co-op experience.

In Raid Mode you play as Jill Valentine or Chris Redfield, and attack enemies to earn points that can be used to upgrade your character and weapons.

Raid Mode is playable over local Wi-fi or the internet, with levels lifted from the single-player experience. Enemies have levels and health bars appear above them. At the end of each mission the player receives a rank based on their performance. Loot is also given to the player.

"The story mode in the game is something we created with the single-player experience in mind," Revelations assistant producer Tsukasa Takenaka told Eurogamer. "I would like everyone to play the game in their bedroom with the lights off and headphones on. That's the way to experience the mode.

"At the same time, these games we create, we know they're really enjoyable when you're able to share some of that experience with a friend. Multiplayer is very important and that communication is something that resonates with everyone. We felt putting Raid Mode in, in this kind of structure, allowed us to do that for this game as well."

Meanwhile, Capcom announced the fourth playable character in Revelations' campaign: Keith Lumley. Lumley, alongside partner Quint Cetcham, act as comic relief in the otherwise serious game, and are described as "nerdy". In one sequence shown at a press event, the pair face off against invisible hunters, and players must use the Genesis Scanner to detect them.

"Previous Resident Evil games have featured maybe not so many characters," Takenaka said. "In older Resident Evil games the story takes place from one or two characters' perspectives and progresses with them from beginning to end.

This game is different in that you see a lot of different viewpoints from a lot of different characters. The viewpoints shift around. That's one of the things we're talking about with the episodic structure of the story. You get to see things unfold from different characters in different times, and we found different kinds of characters makes that even more compelling.

"They do seem a bit comical, but when you see how they fit into the story and what they bring to the experience, they're definitely Resident Evil characters."

Also revealed is Revelations' "Enhance 3D depth slider" option, which allows players to widen or narrow the 3D effect provided by the Nintendo 3DS slider. You can select from normal, strong and very strong.

The Western version of the game includes the Japanese voice over as a bonus. It also allows you to reset your game save data - a response to the controversy surrounding the lack of a save game reset feature in Resident Evil: The Mercenaries 3D.

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Zuletzt bearbeitet:
Da ist ja nun permanent ein Chara mehr auf den Bildschirm, da muss man beim 3DS wohl nochmal an die Optimierung :-)
 
Da ist ja nun permanent ein Chara mehr auf den Bildschirm, da muss man beim 3DS wohl nochmal an die Optimierung :-)

Ich glaube, daran kranken auch gewisse andere Handhelds von anderen Firmen... neben weiteren kleinen Wehwehchen wie dass man auf deren Plattform den Raid-Modus keine 2 Stunden lang zocken könnte, bevor der Bildschirm schwarz ist und die Lebenszeit ausgehaucht worden ist :)

Ansonsten: Klasse Spiel :) Capcom gibt sich sichtlich Mühe und das ist dann auch klar für den Spieler ersichtlich.
Was ich damit sagen will: Die Grafik ist der Hammer :aargh:

Das Spiel wird immens geil werden.
 
Stell mir den Multiplayer genial vor. Hoffentlich gibt's genug Secrets inGame auch.
 
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