PS3 Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction

  • Thread-Ersteller Thread-Ersteller Darji
  • Erstellungsdatum Erstellungsdatum
Boxart

rc27.jpg

Richtig gelungen, super cover! :o
 
heute wird mit r&c 1 begonnen, die anderen beiden teile liegen auch schon bereit - hypemode on :-)

mal schaun, ob es so einschlägt wie die jak&daxter trilogie!
 
Sieht sehr genial aus... beste J&R-Grafik ever seen...imo;-)
Sieht in Bewegung nochmal besser aus... werd ich mir wohl zu Weihnachten schenken lassen müssen... vorher ist AC dran :-D
 
gamefront.de schrieb:
Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction: Eindrücke, Infos, USA Termin und 10 Bilder

17.08.07 - Insomniac gibt bekannt, dass das Actionspiel Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction am 23.10.07 in den USA ausgeliefert wird.

Gamespot hat Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction derweil anspielen können und neue Eindrücke und Infos veröffentlicht.

Infos

- Die Entwickler haben für die Handlung des Spiels auf vier Dinge Wert gelegt: Mystery, Abenteuer, Abwechslung und Spektakel.

- Die 'Mystery' Seite unterteilt sich in zwei große Punkte. Zum einen wird die Geschichte von Ratchet und dessen Rasse erzählt, und zum anderen gibt es Informationen zu einer neuen Rasse, den 'Zonie', welche nur Clank sehen kann.

- 'Abenteuer' erlebt man mit den vielen neuen Waffen und Fähigkeiten in der gesamten Galaxie die man erkundet.

- 'Abwechslung' bietet der Spielablauf mit traditionellen Plattform-Einlagen, Mini-Spielen und einzigartigem Einsatz der Sixaxis Steuerung.

- 'Spektakel' wird im 'Jerry Bruckheimer' Stil geboten. Mit einer Menge an Spezialeffekten, detaillierten Grafiken und reichhaltigen Animationen, von denen sich das Team von Insomniac erhofft, dass diese mit der Qualität von CG-Filmen vergleichbar sind.

- Es gibt Ärger in einer fremden Galaxie, deshalb werden Ratchet und Clank von 'Captain Quark' um Hilfe gerufen. Ihre Reise führt die beiden zu Weltraum-Piraten, Rachtet's Ursprung und unsichtbaren Robotern die nur für Clank sichtbar sind. Man trifft auf neue Gesichter und Waffen und findet neue Orte im All.

- Der Bösewicht heißt dieses Mal 'Emperor Percival Tachyon', welcher großen Ärger mit den 'Lombax' hat und den letzten dieser Rasse, nämlich Ratchet, auslöschen will.

- Das Spiel hat den gleichen Humor wie die Vorgänger der Serie.

- Zum 'Herumspielen' gibt es bis zu 23 verschiedene Waffen, die von cool bis verrückt reichen.

Die coolen Waffen sind z.B. der 'Negotiator', womit man einen mächtige, einzelne Rakete abfeuern kann, die 'Predator Rockets', Zielsuchraketen, womit man gleichzeitig mehrere Ziele auf einmal anvisieren kann, sowie der 'Alpha Disruptor', ein gewaltiger Laser welchen man aufladen kann um totalen Schaden anzurichten.

- Zu den verrückten Waffen zählen u.a. die Explosiv-Fallen 'Death Springs', die einen Gegner anlocken und dann in die Luft fliegen.

- Das beste neue Spielzeug ist aber 'Mr. Zurkon', ein 'Killbot' der, für Ratchet, Feinde ausschaltet. Neben einem riesigen 'Blaster', ist Mr. Zurkon mit einer Vielzahl von 'Ein-Zeilern' bepackt , um Feinden zu drohen.

Für diesen 'Killbot' kann man später als Bonus ein alternatives Aussehen freischalten. Dieses ist im Stil des Jungen 'James Westbrook', einem 9-jährigen amerikanischen Kind, welches im Irak von einem Mörser getroffen wurde und seitdem im Rollstuhl sitzt. Als man bei Insomniac von diesem Fall gehört hat, entschied man sich, diesen Jungen im Spiel zu verewigen.

- Ähnlich wie bei Final Fantasy X kann man die Waffen in einer Art 'Sphären-Gitternetz' aufbauen, um so mehr Munition zu tragen, oder größeren Schaden anzurichten.

- Neben den Waffen gibt es später auch lustiges Spielzeug, wie z.B. 'Gelanator', 'Geo-Laser' und 'Robo-Wings'.

Der 'Gelanator' verschießt grüne, klumpige Blöcke, auf die man springen kann, um höher gelegene Stellen zu erreichen.
Mit dem 'Geo-Laser' lassen sich per Sixaxis-Steuerung, bestimmte Objekte zerschneiden, um neue Wege zu öffnen.

'Robo-Wings' lassen Clank nach einem Sprung 'Fallschirm-ähnlich' schweben. Auch hier kommt die Bewegungs-Steuerung zum Einsatz.

- Die Bewegungen der beiden Protagonisten sehen nicht nur flüssiger aus, sondern bieten auch eine Vielzahl an Neuerungen, wie z.B. das Wackeln mit dem Kopf zur Musik, nachdem man den 'Groovinator' eingesetzt hat. Dieser bringt sämtliche Figuren zum Tanzen, sogar einen kleinen Goldfisch der im Trocknen zappelt.

- Gelegentlich muss der Spieler in einer 'Weltall-Runde' umherfliegen und alles mit Lasern und Suchraketen zerstören.

- Man trifft im Spiel auf Piraten, landet auf einem 'Jurassic-Planet' voll mit Dinosaurieren, und muss verschiedene Puzzle- und Mini-Spiele bewältigen.

- Weitere Schauplätze sind das Coruscant (Stadt aus Star Wars) ähnliche 'Metropolis', sowie das dunkle 'Zordoom-Gefängnis'.

- Alles im Spiel wirkt so, als sei es in fremder, weiter Ferne.

Eindrücke (+/-)

+ Das gesamte Spiel macht sehr guten Gebrauch von der Hardware der PS3.

+ Es gibt eine Flut an Details, die der Spieler beobachten kann.

+ Das herausragendste bei Ratchet & Clank sind die Animationen.

+ Die Musik bietet viel Abwechslung. Zwar spielt der 'Groovinator' nicht 'Stayin' Alive', die nicht-lizensierten Stücke seien aber auch sehr mitreißend.

+ Die Synchronisation ist, dank der talentierten Sprecher, sehr gelungen.

+ Ratchet & Clank: Future Tools of Destruction ist genau das, was der Arzt einem Plattformer-Fan für die PS3 verschreiben würde.
(10 x Ratchet & Clank: Future Tools of Destruction)


..........:-D
 
Ratchet and Clank steht für Qualität. Wird ein sehr gutes Jump and Run bei 90% und gekauft wird es eh. :-)
 
Oh...man....ich bin eigentlich eher ein Fan von Jak & Daxter, aber das PS3 Ratchet scheint ja wirklich toll zu werden.


Ohmannomannoman....Im Herbst werd ich arm......sehr arm.......

:sad3::sad3::sad3:
 
Hier ein eng. "Angespielt"-Bericht:

"Ratchet's initial E3 showing didn't wow us. There simply wasn't anything "new" to talk about the game. However, we recently played an updated build of the game, showcasing some of the later levels in the game. We saw some original new ideas, fantastic SIXAXIS controls, and a level of humor that surpasses anything we've seen from the Ratchet series. With its famous good looks still intact, we can confidently say that Ratchet & Clank Future is going to be a solid addition to any PS3 owner's library when it comes out October 23rd.

The game is based upon four facets, according to the team at Insomniac: mystery, adventure, variety and spectacle. The mystery comes from looking into Ratchet's origins, and the mysterious new powers that Clank attains. The adventure comes through a "whole new galaxy" to explore, one that's promised to be the largest yet. Variety comes from brand-new mini-games, and a variety of new powers that Clank will take advantage of. Finally, the spectacle can be easily seen in these screenshots (check out our gallery for more): this game is pretty as heck. "We believe we're on par with computer animated movies," a representative from Insomniac said. In many ways, they're getting close. The world of Ratchet & Clank Future is incredibly rich in color, and we're glad to say that the game extends to worlds far beyond the Metropolis level we've seen. In the updated build, we saw an icy planet, a lush jungle swamp, and a space shooting segment, all running at a smooth framerate. The target, we're told, is a silky smooth 60 fps.

Beyond the visuals, we got a chance to play some of the later levels in the game -- and they are far more interesting than the beautiful, but simplistic, E3 presentation. In one level, we talked to an NPC that wanted us to collect Leviathan souls. In order to do so, we had to find and track down these giant beasts and obliterate them. We were thrown into an environment that was far bigger than anything we've seen in previous Ratchet games. Although Metropolis forced you down a clear, narrow path, Tools of Destruction felt much larger, giving the player a lot more places to explore.
In our search for the Leviathan, we got our hands on a couple of the weapons. Tools of Destruction promises the largest arsenal yet. One of the weapons we got to try was the Predator Launcher. It acts like a rocket launcher, but it can lock on to multiple targets. On a large enemy, it will be able to lock on to various points on the enemy, making it a devastatingly powerful weapon.

We tried the well-publicized Groovitron yet again, and was amused at how everything seemingly dances. Enemies, both large and small, organic and robotic, will dance. The dinosaur's dance was particularly amusing -- and it gave us enough time to use the Predator Launcher on it. Supposedly, there will be multiple songs that the Groovitron will use.

Later on in the level, we were able to try out one of Clank's new abilities: Robo-wings that act as a glider of sorts for Ratchet to use. Once we activated the wings, we had to follow a flying creature and fly through rings in order to get to our destination. Navigation was handled completely by SIXAXIS and it certainly felt natural. With these wings, the massive level become suddenly became much easier to traverse. Thankfully, for those that don't like motion controls, the game gives you the option to turn them off and simply using the analog stick.
Eventually, we found our way to a factory that was filled with a Jello-like substance. Using a new weapon, the Gelatonium, Ratchet was able to create brand new bouncing platforms to go higher and higher. The mechanic works great, and we can't wait to see it used in more difficult areas. Simply shoot the weapon in a direction, and a bouncing platform of goo will form. You can choose to shoot again, and it will grow even larger, making it even bouncier. Your supply of goo is limited, so careful use of the ooze is required to make it all the way to the top. In later areas, we're told, enemies will eat the goo, adding a bit more challenge to the platforming experience.

On the icy planet, we got to go against a different kind of enemy: pirates. Here, we saw one of the cutest additions to the franchise yet. Ratchet can don a pirate costume, where he will walk around with a peg-for-a-leg. Pressing X will act as a taunt, usually an "Arg!" This costume is much more than just a visual novelty, though. It will allow Ratchet to go through Pirate-dominated areas unscathed. While mingling with the pirates, Ratchet can listen to their conversations, many of which refer to events and characters from previous Ratchet games. Not only that, Ratchet will be able to unlock a Pirates-only door, which requires Ratchet to do a pirate jig. Yes, a dance. By looking at the movements of his fellow pirates, Ratchet will repeat a dance sequence, Simon-style. One potentially fun application comes through the SIXAXIS controls: when the pirate screams "shake yer booty," you must actually shake the controller.

Some other weapons we tried include a tornado launcher, which allowed you to launch a tornado at enemies. Interestingly, the tornado can also be moved using the SIXAXIS -- a nice touch that adds an appreciable level of depth to the controls. At one point, we hid behind a crate as an enemy gunner fired at us. We launched a tornado at him, taking out the turret he controlled, and the swarm of supporting enemies that followed. Nice.
Another new tool that Clank can utilize is the Geo Laser. At selected areas in the game, players will be able to break structural weak points in a wall. In the level we played, some giant icicles were in our way, and we had to destroy them. In order to do so, Clank analyzed the walls, pointed out the weak points, and we had to use the SIXAXIS to trace a line from weak point to weak point. Not revolutionary, but the motion controls once again worked well, and added a nice bit of variety to the gameplay.

One of the weapons that we enjoyed the most had to be the Plasma Beat, which shoots an innocent-looking goop. However, when enemies go near the slimy puddle, a menacing beast will jump out of the pool, lunge forward, and tackle the enemy. It's surprising, and highly effective.

Other notable weapons include the Death Springs, deadly Slinky-like creatures that will seek and destroy everything in a room. The Visi-copter is a SIXAXIS-controlled helicopter which can not only attack enemies, but self-destruct to damage any nearby enemies. Mr. Zurkon is a partner character, who follow Ratchet, make some color commentary ("Mr. Zurkon is only to destroy.") and will target anything that gets in his way. While these weapons have the potential to make Ratchet too powerful, these weapons will have limited quantities of ammo. Essentially, these "combat items" act as "get out of jail free" cards and are meant to be used sparingly. Unfortunately, one weapon that didn't make this game is the Rainbow Afronator. You can imagine what it was meant to be.

The Ratchet & Clank series has always been defined by its weapons and its humor. We're glad to say that it seems Tools of Destruction ups the ante on the comedy. A ton of visual gags are thrown into the world, many of them subtle. For example, when enemies hit you, they will laugh. Giant robots will have fish bowls for heads (and yes, the fish will simply flop around after their robotic shells are destroyed). If you look carefully enough, you'll see small details, like pirates that make snow angels in the background. All of this comes to life through beautiful animation made possible by the PS3.

We're glad to see Ratchet & Clank Future finally provide the freshness we wanted to see. The team has learned a lot from their experience with the franchise, especially with the negative response to Deadlocked. While Tools of Destruction certainly won't be the most innovative game on PS3, it will still offer hours of fun and funny gameplay. We can't wait."

Viel Text und inhaltlich entspricht es dem von Squallsdestiny geposteten Stichpunkten weiter oben.


http://www.ps3fanboy.com/2007/08/17/ratchet-week-tools-of-destruction-hands-on/
 
Zurück
Top Bottom