PS4 vs. Wii U vs. Xbox One: Der große Current-Gen-War

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Nicht offen für weitere Antworten.
Welch ein Lichtblick, die XBOX One ist vor der PS4 bei Amazon US!!!!

http://www.amazon.com/best-sellers-video-games/zgbs/videogames/ref=pd_dp_ts_vg_1

Ist da irgendwas bestimmtes passiert? :-)

Sommerloch. Die Zahlen dürften so gering sein, dass es sowieso egal ist wer vorne liegt. Die Wii U war zu dem Zeitpunkt schon nicht mehr zu bestellen, bin mal gespannt wann es mit den Wartelisten los geht. Ah Nr. 10 ist nicht mehr zu haben, wie viele Launch Day Editions es wohl gegeben hat? 100? :engel2: :devil6: :engel2:
 
Die lokalen Unzulänglichkeiten bei der Internetverfügbarkeit waren bezüglich Studenten nicht gemeint. Gemeint ist das verfügbare Budget.
Der interessierte Familienvater ist gewillt, einen Service als solchen zu betrachten und dafür Geld auszugeben. Auch deshalb sind VOD-Angebote so beliebt. Bei Spielen wird sich das kaum anders entwickeln.
ich kenn unmengen an leuten die bereit wären für solche dienste zu zahlen....aber mit dsl1000 brauchst sowas gaenicht anfangen :nix:
 
Aktuell sieht´s doch eher so aus:

Nintendo: Für Kids (durch Wii mit Fuchtelsteuerung und Bonbon-Grafik forciert)
PS4: Für Heranwachsende und Studenten (bedingt durch bei der Zielgruppe geringere Internetzugänglichkeit, Dealing-Gebräuchlichkeiten :lol: und Verkaufspreis)
Xbox one: Für Erwachsene mit Familien als Komplettpaket (bedingt durch die Optik der Konsole, die komplette Familientauglichkeit sowie die Erweiterung des Entertainmentangebots per TV-Interaktivität)

Soll ich also als erwachsener Famileinvater eine XBox kaufen? Nein, denn die Privatsphäre meiner Familie ist mir wichtig. Zudem geh ich arbeiten und werde nicht 500 Teuros für den Mist rausballern, wenn ich für 400 die vollkommene Konsole erhalte. Und den Entertainmentscheiss kann man gerne deaktivieren. Bei uns wirds nicht laufen und warum sollte ich mir neben nen Sky-Receiver und Smart-TV noch nen Kasten mit nur der halben Funktionalität holen.

PS: Meine Kids haben keinerlei Interesse an der WiiU. Beide haben ne Wii bei sich einstauben und besetzen ständig meine PS3.
 
Ne also Pokemon kauf ich mir sicher keines mehr, seichtere Unterhaltung gibts nur in Animal Crossing und Harvest Moon
Ehrlich gesagt ist mir der kompetitive Aspekt zu komplex, um mich darin einarbeiten zu wollen. Man macht sich das Spiel eben so seicht, wie es den eigenen Bedürfnissen (oder Fertigkeiten) entspricht.
 

Schau dir mal die Spielplatzierungen an, Protipp: das erste xBone game gibts erst auf seite 2 auf platz 27, sogar ps4 bundles verkaufen sich besser als die xBone spiele, und sämtliche Multiversionen sind vor den XBone Pendants, obwohl 2 davon sogar gebundled werden :)
 
Welch ein Lichtblick, die XBOX One ist vor der PS4 bei Amazon US!!!!

http://www.amazon.com/best-sellers-video-games/zgbs/videogames/ref=pd_dp_ts_vg_1

Ist da irgendwas bestimmtes passiert? :-)


klar ist da was passiert, die Day 1 Edition der PS4 ist bereits längst ausverkauft und die aktuellen Besteller reissen sich um die 4 PS4 Bundles + normale PS4 Bestellung mit unsicherem Liefertermin

Bei der Xbox sieht man dagegen nur die Day 1 Edition, die immer noch bestellbar und somit nicht vergriffen ist

Ein Blick auf die Softwarebestellungen reicht aber auch schon um sich nen Überblick zu verschaffen, welche Next Gen Konsole im Rodbox Heimatland gefragter ist
 
so, kinder melde mich dann mal ab. schaue nämlich gleich mit meinem vater aktenzeichen xy ungelöst.
 
Schau dir mal die Spielplatzierungen an, Protipp: das erste xBone game gibts erst auf seite 2 auf platz 27, sogar ps4 bundles verkaufen sich besser als die xBone spiele, und sämtliche Multiversionen sind vor den XBone Pendants, obwohl 2 davon sogar gebundled werden :)

Xbox-Käufer informieren sich halt lieber vorher, bevor sie blindlings etwas kaufen. Das unterscheidet Erwachsenenhandeln von jugendlicher Spontaneität 8-)
 
Ehrlich gesagt ist mir der kompetitive Aspekt zu komplex, um mich darin einarbeiten zu wollen. Man macht sich das Spiel eben so seicht, wie es den eigenen Bedürfnissen (oder Fertigkeiten) entspricht.

Ich hatte Animal Crossing am DS und Harvest Moon am SNES, kenne sie also mehr oder weniger in ihrer puren Form, und da haben sie mich schon nicht lange halten können, sie teilen nämlich folgendes mit Pokemon:

. Seichtstory bzw. gar keine
. Asbach Uralt Präsentation, lieblos hingefurzt
. Monotones, repetives Gameplay
 
Xbox-Käufer informieren sich halt lieber vorher, bevor sie blindlings etwas kaufen. Das unterscheidet Erwachsenenhandeln von jugendlicher Spontaneität 8-)

Du meinst wohl eher Hartz-IV-Handeln, bestellen eine Konsole für 500 euro und merken, dass kein geld mehr für games über ist, finden sich dann damit ab, dass sie ja eh TV schauen, das geht auch Prima ohne games.

xBoned :win:
 
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-hands-on-with-playstation-4

Killzone

When it comes to the tricky issue of control and response, Killzone: Shadow Fall currently delivers a largely 25-30FPS experience with v-sync engaged, where a long overview of the forest tests the hardware most. A strong trace of input lag is felt when turning the analogue sticks - a quirk that hangs over from the Killzone 2 days. It's a delay in response that is impossible to ignore after playing snappier low-latency shooters, and at the default 50 per cent sensitivity for the X and Y axis proved tricky to adapt to. Migrating to the new and more shooter-friendly Dual Shock 4 controller isn't the cause here, as this is the only game we test with such problems. Rather, the issue is likely to be the result of latency being built up over the course of a long and complex rendering pipeline.

DriveClub

When questioned, Evolution Studios confirms that it's pushed for a full-fat 1080p presentation, falling in line with all Sony's other leading PS4 titles. Unfortunately, this higher resolution only amplifies the low quality, blurry, flat-looking textures used across this level, which would easily look at home on current-gen hardware. It's also a shame that, while the scenery draw distance is broad, there's an incredible amount of pop-in for trees and waving NPCs as we approach at high speeds...With regards to performance, we're surprised to find DriveClub is running at 30fps with permanent v-sync - an unusual step for any modern-day racer putting heavy emphasis on shaving seconds from lap times. It is noted that 60fps is something the team strives for, but no promises can be made; in the interest of providing a smooth E3 experience it remains decidedly locked at 30fps for now. Alas, even this number isn't held convincingly during our play-testing, and the game dips noticeably below this point - a feeling of 20fps being achieved during doughnut-turns, where lots of tyre friction smoke is produced. Bearing in mind the PS4's next-gen tech (not to mention its 32 ROPs), we're somewhat surprised to see alpha transparency effects still having such an obvious impact on performance.

Knack

That's the next-gen hook, but little else is in place to enthrall. The Pixar aesthetic is let down by some muddy image quality, and heavily dithered shadows. We're promised 1080p native resolution here, but Knack doesn't look as crystal clear as we'd expect from such a pixel count - perhaps in part owing to the HDTV settings being used at the exhibition. It's a real disappointment on the grounds of image quality, and while the transparency effect on Knack and the big, beautiful ocean view during the first stage are visual treats, there isn't a whole lot to the rest of stages shown. Certainly, the physics are impressive and technically taxing. All the bits and pieces that whip around Knack indeed feel like individual objects, taking advantage of the game's per-object motion blur. The only problem here is that, despite being a 30fps game in target, we see dramatic frame-rate drops when too many of these pieces go zooming across the screen to form a shell around Knack. To achieve this bullet-point trick, the performance has to take a noticeable hit in the current build. Excluding this effect, the frame-rate isn't smooth for the current built in general, and it stutters even as Knack trots through empty streets unengaged. There's no evidence of tearing, but this choppy motion is surprising given its overtly simplistic visual style. Fortunately it evens out during the later interior stages based around the mansion and cave, but some optimisation is still clearly needed on the game before the PS4's launch.

Thief

When it comes to performance, the game is v-synced, but very jittery in the frame-rate stakes for transitions into new areas, and throughout an entire sequence where a bridge burns to cinders. It also appears to run at native 1080p, though there's little being achieved here visually which we haven't already seen before, likely showing its prior development history on weaker platforms. That is, with the exception of its impeccable lighting - a striking feature as lamp-light streams through the city's fogged archways, and one which feeds into a gameplay design predicated on hiding in shadows. A curious trend among other next-gen game we've seen - such as Killer Instinct - is the decision to ramp up the particle count to dazzling degrees for explosions. That's true here, where lighting on particles is truly striking as flaming debris crumbles down from a bridge during one later segment. It's only a shame that surrounding texture-work and alpha effects appear so mismatched with these more "next-gen" elements in this current build, and we hope to see everything ramped up to an even level for the final release.

Conclusion

We leave Sony's E3 booth undoubtedly impressed, with two key takeaways in light of the Xbox One's rivalling offerings. Firstly, though almost all launch titles on show appear to be running directly from PS4 hardware, it's a touch disappointing to discover the likes of Thief and Assassin's Creed IV: Black Flag are only currently being demonstrated by proxy of an on-hand developer. This was a very closely guarded event indeed, suggesting a lack of confidence in the progress of development for some of these titles. Even so, Knack, DriveClub and Warframe do give us absolute, no-holds barred freedom to toy with the most current builds as long as we please...When it comes to the state of software development on PS4, the situation as it stands is surprising. On the one hand, freely playable first-party titles such as Knack and DriveClub suffer from noticeable frame-rate stutters down from 30fps, while on the other, "hands off" demos for the new Infamous and Assassin's Creed games appear to run without a perceptible hitch. This is in stark contrast to the playable software confirmed to be running direct from Xbox One hardware, such as Forza Motorsport 5 and Killer Instinct, which benefit to no end for targeting the 1080p60 gold standard, and largely succeed in doing so.

Such a disparity in performance is far from the outcome we had expected going in to E3, but Sony's agenda with this initial wave of games is clearly hinging on visual fireworks rather than maximising frame-rates to the full 60Hz refresh.

Die erste schlechte PS4 News seit langer Zeit :oops: Dass selbst Knack unter 30 FPS geht, bzw nicht mal in 60 FPS läuft ist ziemlich arm, selbiges gilt für Killzone (unter 30 fps) :shakehead: Ich hab gedacht die meisten PS4 Games sind in 1080p60 :neutral:
 
Uff, hatte schon kurz Panik, dass ich mir die Xbone kaufen muss bis mir eingefallen ist, dass ich wegen meiner Diss ja noch als Student gelte.
:win:
 
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