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PS4/PS5/PC PlayStation Studios (Entwickler & Spiele)

Es sind um die 50 Mitarbeiter und das sind sehr gute Nachrichten. Denn so hat Sony mehr Kapazitäten, um die pc Ports entwickeln zu lassen anstatt dass das die main teams selbst machen müssen. Dass Guerilla Games "zeit" verschwendet für einen PC Port ist einfach unnötig.
 
Dann kommt sicher bald noch die Bluepoint Bekanntgabe. Vielleicht hat Sony unter Jimi seine Strategie und unter dem Eindruck von MS doch geändert und geht doch auf (größere) Einkaufstour und holt sich nun nach und nach immer mehr Studios ins Boot.

Nixxes wird wohl wirklich vor allem für die kommenden Ports wichtig sein und Ressourcen bei den eigentlichen Studios sparen helfen.
 
Dann kommt sicher bald noch die Bluepoint Bekanntgabe. Vielleicht hat Sony unter Jimi seine Strategie und unter dem Eindruck von MS doch geändert und geht doch auf (größere) Einkaufstour und holt sich nun nach und nach immer mehr Studios ins Boot.

Nixxes wird wohl wirklich vor allem für die kommenden Ports wichtig sein und Ressourcen bei den eigentlichen Studios sparen helfen.
Nixxxes wird auch den Studios einfach helfen, die werden wie gesagt auch hauptsächlich als Support Studio und PC Port Studio dienen.

 
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Deviation Games is searching for an Initiative Director to shape the narrative and gameplay flow of our upcoming title. We are looking for experienced collaborators and creative leaders, used to managing across disciplines, who can bring innovative action-oriented gameplay to life in large, dynamic levels. Join us to create amazing worlds and emergent gameplay!
Responsibilities

  • Lead a team of designers with the goal of implementing narrative and gameplay content onto large dynamic game levels
  • Coordinate with level designers and others to create epic boss-fight moments
  • Lead the team who will fill maps with high-quality missions, dynamic combat encounters, and even a few secrets…
  • Work with multiple disciplines to ensure seamless connections between cinematics and gameplay
  • Ensure that dynamic game events are distributed throughout the level and meet our standards and practices
  • Consider levels objectively from a high level: the flow from area to area, the pacing and difficulty ramp as players move through the environment
  • Work with the narrative team to ensure key dramatic moments are properly expressed in gameplay and cinematics
  • Find and explore the uniqueness of each environment, and translate that to compelling gameplay
  • Oversee frequent playtesting and implement changes as needed
Qualifications

  • 10+ years of experience
  • Experience as a content lead
  • At least two shipped AAA titles
  • Understanding of object-oriented design principles
  • Efficient management of own time and the workload of direct reports
  • Independent, proactive, and motivated
  • Excellent written and verbal communication skills
  • Bonus Qualifications
  • Unreal experience
  • Experience in level design, quest/mission design, or preferably both
  • Narrative experience writing quests or missions
  • Experience designing (or working with designers of) content creation tools
  • Experience working with cinematics and cinematic directors
  • Previous work with dynamic or procedural content
  • We value talent, self-motivation and team spirit. In turn, we provide an environment with a large degree of autonomy and opportunities
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Willkommen an Board Bluepoint 👍
 
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Hier hast du Sony‘s 13 Studios, plus Housemarque und dann sind wir bei Ryan‘s 14 Spiele Studios.
 
Ich denke da wird schon noch was kommen... wenn man auf die Bluepoint Homepage schaut, da meint man ja schon fast, man hat ein Sony Studio vor sich...
 
Macht Naughty Dog eigentlich noch den Multiplayer zu The Last of Us 2, oder haben die das aufgegeben? Weiß man da was?

Ich persönlich würde mich freuen wenn sie sich komplett auf das nächste große Spiel konzentrieren würden.
 
An Factions wird immer noch gearbeitet. Dann angeblich noch das Remake von The Last of Us und wohl Pre-Production am neuen Projekt.
 
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