Manga Manga in Perfektion: One Piece

ist ein übersetzungsfehler :ugly:

eigentlich ist damit nur gemeint:

"The original line was 「コラさんも百も承知だ。」 (Cora-san was fully aware of it). They mistook 百 to be a name, as opposed to being part of the phrase 百も承知 (being fully aware of)."
 
Chapter fand ich ganz gut. FB ist nun gott sei dank vorbei.
Law gegen Flamingo finde ich Cool, aber ich hoffe dass es Ruffy sein wird der Flamingo platt macht.
 
Was heißt Gott sei dank, der FB war genial und man hätte ruhig noch zeigen können wie Law sich selbst heilt bzw von Mingo entkommt. Auch hat Oda nicht gezeigt wie er von Vergo verprügelt wird ausser er meinte das eine mal aber das passt irgendwie nicht zu dem was er auf PH sagte.
 
Was heißt Gott sei dank, der FB war genial und man hätte ruhig noch zeigen können wie Law sich selbst heilt bzw von Mingo entkommt. Auch hat Oda nicht gezeigt wie er von Vergo verprügelt wird ausser er meinte das eine mal aber das passt irgendwie nicht zu dem was er auf PH sagte.

Diese Arc hatte ja jetzt schon mehrere Flashbacks! Würde mich nicht wundern wenn da noch was gezeigt wird! Vlt. hebt man sich auch was für später auf, denn Mingo wird nicht draufgehen und auch nicht KO gehen! Glaube eher dass er am Ende entkommt und seine Joker-Karte zieht ...
 
Diese Arc hatte ja jetzt schon mehrere Flashbacks! Würde mich nicht wundern wenn da noch was gezeigt wird! Vlt. hebt man sich auch was für später auf, denn Mingo wird nicht draufgehen und auch nicht KO gehen! Glaube eher dass er am Ende entkommt und seine Joker-Karte zieht ...

Definitiv, imo eine der wichtigsten Figuren der gesamten Story. Genau wie Law. Dolfamingo wird definitiv später nochmal auftauchen mit seiner Crew. So wie bei Crocodile wirds nicht enden.
 
Zuletzt bearbeitet:
@Kiera

Ich habe nie erwähnt das ich den FB doof fand, und ich denke dass später noch der rest gezeigt wird im arc.
 
@Kiera

Ich habe nie erwähnt das ich den FB doof fand, und ich denke dass später noch der rest gezeigt wird im arc.

Gott sei dank impliziert aber da du froh bist das er vorbei ist, das du ihn doof fandest habe ich auch nirgendwo geschrieben :confused:

Ich sagte nur er war imo genial und hätte ruhig noch 2 Kapitel dauern können, was nicht heißt das ich nun unglücklich bin wieder in der Gegenwart zu sein :)
 
Japanese TV Show Talks Manga: Eiichiro Oda and Beginning of One Piece Serialization

On Tuesday, November 18, the Japanese TV Channel Asahi TV broadcasted a new episode of the famous “Nakai Masahiro no Mi ni naru Toshokan” (中居正広のミになる図書館) aired. The theme for the episode in question was: Japanese Manga Artists and their Secrets.

The episode talked about manga artists and some of their secrets and were then rated by the guest celebrities as to how amazing they sounded. For example, “Terra Formars” Manga artist Yû Sasuga mentioned that a big reason his manga became popular might have to do with the fact that he polishes his choice of words as much as possible to make them sound as cool as possible (by using latin-scientific words, etc.).

According to “Investor Z” manga artist Norifusa Mita, it is also possible to outsource one’s drawing of manga. Norifusa Mita is currently writing two manga series at a time, and in order to be able to do that — and apparently also because he just didn’t want to write two weekly series at a time — he uses an outsourcing company to draw anything but the main characters and the backgrounds. Backgrounds are done by his assistants mostly. Via the Internet, he then passes on the manuscript to another company that adds certain final touches to the manga as well as drawing animals, or sometimes backgrounds his assistants haven’t done. In comparison, Eiichirô Oda and Masashi Kishimoto are confirmed to draw every living thing in their own manga.

Lastly, the show guests mention an interesting anecdote surrounding the beginning of One Piece’s serialization. According to the anecdote, before One Piece began, the “Golden Period (黄金期)” of Weekly Shônen Jump had just concluded. The so-called Golden Period featured series like Slam Dunk and Dragon Ball. After the end of the serialization of those series, Jump started to lose a lot in weekly sales, with a newspaper article even mentioning in the summer of 1997 that it had lost its first place status and was now on an equal level in sale to its rival magazine “Weekly Shônen Magazine”. Ironically, the article mentioning Jump’s downfall featured the issue of Weekly Shônen Jump that contained One Piece’s very first chapter. When editors were asked if Jump was going to be alright, they apparently mentioned that Jump was going to be just fine because, as they said:

“We found [someone with] amazing talent that only appears in one person in 100 — no 1,000 years, his name is Eiichirô Oda.” But Eiichirô Oda himself also got offers from all the other manga magazines to “come write for us.” The reason why Oda chose Jump is because Jump’s Logo is a pirate logo so “here’s where I’m going to write [One Piece]“.
「100年に1人、千年に1人の逸材をみつけています、名前は尾田栄一郎というんです。(…) 尾田栄一郎先生自体は(..)ほかの漫画雑誌からオッファー全部来たんですって、おうちに書いてくれんと。少年ジャンプに決めた理由も、ジャンプのシンボルマークが海賊のマークだったんで、でここで書きます」

Considering this is not a primary source of information — i.e. the person who told this isn’t somebody working for Shûeisha who was there at the time — be sure not to take this quote too literally.

-Quelle
 
big mom passt ja auch zu ihrem namen. ^^

kaidou stelle ich mir halt als klischeehaft machthungrigen tyrann vor. xD
 
Zurück
Top Bottom