PS3 Killzone (PS3) - NUR Killzone!

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Naja, die Meisten/viele haben den ersten Teil nie gespielt und sagen nur, dass es scheiße ist, weils ne ~75% Wertung auf gamerankings.com hat. :P
Dabei wurde bei dem Spiel sehr viel für die technischen Aspekte abgezogen. (teilweise heftiges Ruckeln z.B.)
Vom Gameplay her fand ich es schon nice und da KZ 2 wohl keine technischen Probleme haben wird, kann es mich garnich enttäuschen. :P

Fanboys halt. Ich z.b. hab bis vor dem KZ2 Trailer bei der E3 2005 gar nicht gewusst das es KZ1 gibt. Der Trailer hat mich so umgehauen das ich mir KZ1 sofort gekauft habe.

Zu dieser Zeit habe ich schon HL2, Doom3 und FarCry auf PC gespielt und trotzdem find ich KZ1 einfach besser. Der Grafikstil ist einfach wunderschön und wirklich mit detailiert dargestellt.

An manchen Stellen hat man gemerkt das die PS2 am Ende ist aber bei manchen Levels blieb mir doch der Atem stecken. (Dieses eine Level wo die ganzen weissen Bäume sind, einfach göttlich)

Bis vor KZ1 gab es keinen Shooter bei dem die Waffen so authentisch rübergebracht wurden. Deshalb kann ich diese Wertungen der *kompetenten* *hust* Seiten nicht nachvollziehen. (Leider sieht man anhand von KZ1 das gute bewertete Shooter einfach nur wegen der Grafik die bestnoten bekommen)
 
E3 2008: Killzone 2 Progress Report
How does this game just keep getting better?


*rausgekürzt*

I realize that I'm in the enviable position of getting to paid to play top-shelf games time after time, but sometimes, no matter how good a game is, it can get stale. You get to a point where you don't feel wowed anymore and just want to be done with it. That hasn't happened here. Every time I play it, Killzone 2 finds a different way to ensure that I won't shut up about it.
Come quicker, February 2009.
Hmmm, Fachpresse gepowned von Killzone 2:scan:

http://uk.ps3.ign.com/articles/890/890247p1.html
 
Zuletzt bearbeitet:
Freu mich schon auf die ersten Hype Wertungen :D

Das soll kein Bash sein, Killzone 2 wird sicherlich ein geiles Spiel, dennoch werden die Wertungen wohl viel zu hoch ausfallen, ähnlich wie bei Halo 3 oder GTA4.
 
Freu mich schon auf die ersten Hype Wertungen :D

Das soll kein Bash sein, Killzone 2 wird sicherlich ein geiles Spiel, dennoch werden die Wertungen wohl viel zu hoch ausfallen, ähnlich wie bei Halo 3 oder GTA4.

hat man beim erstling auch gedacht ;)
aber anscheinend krankt KZ2 immer noch etwas an der technik also kanns auch sein das es unterdurchschnittliche wertungen bekommt...
 
naja anscheinend gab es noch einige fehler mikroruckler und spielabstürze...
Die Ruckler passieren beim Laden eines neuen Abschnitts und Abstürze sind normal bei einer Alpha Version. Gears 2 ist während der M$ PK abgestürtzt. Aber gut, dass sie es nicht live gespielt haben^^
 
Nochmal eine Sicht auf den MP von Killzone 2:

arstechnica

Killzone 2 multiplayer combines TF2 with FFXI

By Frank Caron | Published: July 20, 2008 - 09:47PM CT

If there's one thing that there was a ton of at this year's E3, it was shooters. While most of them—specifically Gears of War 2, Resistance 2, SOCOM, and even the single-player of Killzone 2—felt improved but familiar (and in a sense less exciting), the multiplayer of Killzone 2 was incredibly surprising. Though it wasn't playable on the floor, I had a chance to sit in with Sony and Guerrilla in a closed-door preview of the multiplayer side of the game and what I saw impressed me.

With eight maps and a handful of modes scheduled for launch, performance-related ranks and unlockable goods, the ability to manually select weapon load-outs for characters, and an online web community that lets players check stats and send messages, Killzone 2 multiplayer sounded awfully generic as the presentation began.


Admittedly, one new feature sounded cool. In Killzone 2, online games don't "end" as you might expect. Multiple matches can take place within the span of a single game without any reloading or break in the flow of action. Once you complete a specific match objective that would normally win the game—say killing the other team—the objective rolls over into a new one and the winning team is awarded a match point. It's completely organic. This lets players pick any number of matches for a single game before moving to the next map.

Despite the few little differences announced early in the presentation, there was a certain feeling in the room that was somewhat "been there, done that" about the whole thing. Once the devs started talking about the game's class system, though, that changed. Surprisingly, Killzone 2 has managed to innovate in a way that I think is genuinely unique: the game meshes the awesome archetypal job class structure of Team Fortress 2 with the ability to equip a sub-job like in Final Fantasy XI.

Basically, you select a primary job—drawn from your basic sniper, scout, engineer, medic, heavy, demoman, and solider-style Team Fortress 2 classes—and your secondary job from the same pool. Each job has a primary and secondary ability called badges that are combined when you mix them into a hybrid class. So, for example, a player who plays a pure "Medic" has access to a primary badge which revives dead players and a secondary badge which throws med-packs. The same players switches to a primary of "Assault" and a secondary of Medic to create the "Assault Medic," which has double armor and the ability to throw med-kits. This lends itself to a ton of permutations, including my personal favorite, the robot-master "Engineer Tactician," which can create an automated turret with its primary and call in an air support sentry bot with its secondary.


Also unique to Killzone 2 multiplayer is the way it handles squads in parties. While players can run around and gun at their leisure online like any normal shooter, players can group themselves into active squads on the fly to create mini in-game cohesive units that have a dedicated chat channel and improved team functions to get small objectives done. This helps organize some of the chaos on bigger maps—especially in the objective-based multiplayer.

The clan system also proved to be incredibly interesting. The main stand-out feature is clan valor. This clan currency is used instead of win rankings. Each clan starts with 1,000 valor and can use it to place bets during clan matches; the more valor you have, the better your clan is. Tournaments can have a small entry fee and a huge reward, and if a clan reaches 0 valor, lesser tournaments are the only way to win back valor. Better still, the clan features of the website allow players to create clan challenges with valor online at any time.

I walked into my Killzone 2 meeting skeptical but walked out impressed. If Guerrilla can pull all of this off with the same, uncompromising graphics engine from the single-player experience—something the company made explicitly clear that it was doing—then the PlayStation 3 may just have its be-all, end-all multiplayer shooter for 2009.
 
Der MP scheint richtig gut zu werden :)

Ja scheint echt gut zu werden, mal sehen vlt. traue ich mich auch mal dann on.^^

Ich finde es richtig gut, dass man einfach mal ein kleines 4 Mann Grüppchen bilden kann und dann sein Ziel verfolgt. Oder auch das man die Klassen miteinander kombinieren kann. Ist zwar schon alles mal dagewesen, wenn ich mich umschaue, aber hey nicht in der Art und Form.
 
Dagewesen ist so gut wie jeder MP mittlerweile in irgendeiner Form schonmal . Ich hoffe eher das der Netzcode gut funktioniert und man sich riesige epische und laggfreie schlachten liefern kann :)
 
Würde mich über einen guten MP sehr freuen! CoD4 hab ich langsam lange genug gespielt, und Killzone gefällt mir vom Stil her sehr sehr gut!
 
neues OMFG video^^

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wie immer gleiches Level aber geniale quali^^
http://www.gamersyde.com/news_6878_en.html
 
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