PS3 Killzone (PS3) - NUR Killzone!

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Killzone 2 Preview: Totally Worth the Wait
By Susan Arendt EmailJuly 11, 2007 | 3:00:00 AMCategories: E3 2007

Killzone_2 Sushi Roku is small, dark, and the type of swanky place you take your girlfriend for her birthday...if you really like her, that is. The servers deftly maneuver through the islands of game journalists, offering up tray after tray of delicately prepared fish and crab. The alcohol flows freely as the bartenders cheer each new guest's arrival.

This shindig was supposed to get underway at 9:30 and it's now past ten. The few last stragglers squeeze in to find their place in the darkness--Microsoft's press conference is finally over. By the time the first group is asked to shuffle next door into the viewing room, it's 10:30. I, and many of the people around me, have been up for more than 24 hours, running on little more than sheer will and whatever fuel remains from the afternoon stop at Starbuck's. All we can think is: this had better be worth it.

It is.


The Killzone 2 preview we see is an entire level of the single-player campaign. It follows the action as a player makes his way through a vast cityscape, picking off Helghast one by one. Though the demo has a few issues--it stops cold a few times as it saves, a problem the final version won't have--it is remarkably beautiful. The opening cinematic blends into the action seamlessly, dropping you right into the middle of an active war zone.

The detail is incredible, especially the faces of your comrades. The environment is massive and feels more open than it actually is. The progression through the level is really fairly linear, but because you can see so much, we don't get the sense that we're being corralled.

Most of the action we saw was basic run-and gun--working your way up and down, through the buildings of the city to reach various checkpoints. We saw a fight with a mini-boss that was relatively unremarkable, but it did at least end with a fairly satisfying "boom." The level culminated with the destruction of an arc weapon--basically an antenna that draws electricity from lightning and releases it to destroy troops.

The environment is as much your enemy as the Helghast are in Killzone 2, and as such, the sky we saw was practically a fully realized character in and of itself. Clouds boiled and rolled through the sky, swirling black masses broken up only by flashes of lightning. It was actually more intimidating than the Helghast soldiers that popped up, asking to be shot with either a machine gun or a rocket launcher, the two weapons we saw.

Killzone 2 is loud, dirty, and violently elegant. If you have a PS3, you're going to want this game. If you don't have a PS3...you might have to figure out how you're going to get one.

A new trailer for Killzone 2 will be available on the Playstation store starting at 3pm PST on July 11th.

http://blog.wired.com/games/2007/07/killzone-2-prev.html
 
Killzone 2: Eindrücke / 3 Bilder / Video Download / USA Termin

11.07.07 - ThreeSpech veröffentlicht drei weitere Bilder zu Killzone 2 von Guerrilla Games. Außerdem soll der E3-Trailer morgen im europäischen PlayStation Network veröffentlicht werden. Release: 2008

PS3IGN und 1up haben ihre Eindrücke vom E3-Demo veröffentlicht.

Eindrücke

+ Der E3-Trailer zeigte Spielgrafik und Guerrilla Games ist damit sehr viel näher am 'vor-gerenderten' E3-Trailer von 2005 dran; wenngleich er auch nicht zu 100 Prozent identisch ist.


+ Im Gegensatz zu einem Xbox 360-Shooter von Epic, gibt's mehr Details bei den Polygonen: Die Gesichter der Soldaten sehen z.B. unglaublich aus.


+ Die Beleuchtung und Lichteffekte in den Levels sind extrem beeindruckend.


+ Es gibt ein System, um in Deckung zu gehen. So lehnt der Held mal an einer Wand, damit er beim um-die-Ecke-schauen angreifen kann. Ebenso ist blindes Schießen (wie in Rainbow Six Vegas) möglich. Wieviel Tiefe das in-Deckung-gehen besitzt, bleibt abzuwarten.
Das Animationssystem und die Bewegungen aller Charaktere sind überwältigend.

+ Die Physik ist das, was man heute so erwartet (Holz und Stühlen zerbrechen, Kisten bewegen und drehen sich realistisch)



+ Zwar gab es mitten im Level jetzt noch Ladezeiten, doch sollen sie im fertigen Spiel nicht aufreten.

- Bis jetzt hat man inhaltlich noch nichts gesehen, was es nicht auch schon in anderen Spielen gibt. Das liegt zum einen an Sony, die sich sehr geheimnisvoll verhalten und nichts über besondere Eigenschaften des Spiels rausrücken.

Deshalb ist auch schwer, ein oder zwei Dinge herauszupicken, welche die Spielmechanik von anderen Shootern abhebt.

- Es gibt nicht so viele grafische Effekte wie in einigen 'Unreal Engine 3'-Spielen.


OWNAGE! :lol2:

hier nochmal der HD Trailer auf RS:
http://rapidshare.com/files/42283900/E3_-_Trailer_US_KILLZONE-_09.part1.rar.html
http://rapidshare.com/files/42286745/E3_-_Trailer_US_KILLZONE-_09.part2.rar.html
http://rapidshare.com/files/42289434/E3_-_Trailer_US_KILLZONE-_09.part3.rar.html
 
ich dachte du kennst fallout gar nicht. ODer meinst du dieses Obliout?^^

hmm? Ich hab nie gesagt, dass ich Fallout nicht kenne. :-?

Fallout bringt dieses Flair noch etwas besser rüber, wie ich finde, den 3. Teil vorerst mal ausgenommen.^^

PS: Wird K2 von der Presse mit Gears verglichen, weil sie Gears als Grafikreferenz anerkennen oder sind die einfach nur bescheuerut?
 
Jop einfach auf den hd trailer und dann rechts unten auf download mom ich such mal direkt link

http://download.gametrailers.com/gt_vault/t_killzone2_e32k7_h264.mov

hoffe, dass es geht und der speed durch ist viel spaß

ich warte noch bis der trailer in store komnmt wahrscheinlich ist der dwnld total lahm mit 2 kb xD

mfg

ah, cool, dieser Download braucht ja auch nur 12 stunden für 60mb :lol:

verdaaaamt, das ganze Internet is going Crazy wegen dem Hype :rofl:

Ich glaube ich muss auch warten bis das Video in den Store kommt...
 
Mir hat schon lange kein Spiel mehr ein Lächeln aufs Gesicht gezaubert ^^
Killzone hats geschafft, also meine Erwartungen wurden vorerst erfüllt. Hoffentlich sieht nicht nur das eine Level so genial aus :-D
 
So, bin wieder zu Hause. Gibt anscheinend nix neues oder? :-D Jetzt kommt erst die Sony Konferenz, dann gibts noch ne Portion OWNAGE oben drauf :)
 
ah, cool, dieser Download braucht ja auch nur 12 stunden für 60mb :lol:

verdaaaamt, das ganze Internet is going Crazy wegen dem Hype :rofl:

Ich glaube ich muss auch warten bis das Video in den Store kommt...


xD ok bei mir hat der download 2 min oder weniger gedauert ^^

mfg ;) wir halten durch bis zum bitteren ende ^^ und wehe einer postet noch mehr von den gifs bin schon ganz gespoilert xD
 
Motherh tracker reporting:

Quote:
ZW wrote:
Is there going to be online play? If so, how many players are you thinking?

Yes there is going to be online play. Final numbers for each map are still are still to be determined. More on MP later in the year as we approach the public beta.


Quote:
Will you be restricted to one character? Or will it be like Killzone one with different characters etc
Will there be driveable vehicles or is it strictly foot work?

You will be taking the role of Sev for the entirety.
No comment on the vehicles at the present moment.


Quote:
It's looking really good. Very nice. Are you happy with the response so far? Any criticisms that you've heard that you're really going to take to heart?

On the technical side, is the game built entirely on proprietary software?

Thank you.

We are very happy with the response so far. Even some of our bigger critics have grudgingly admitted they like it. So yes, very happy.

Its a mix of in-house and out-house middleware.



Seb Downie - QA Manager - Guerrilla Games

Quote:
AlxRymnd914 wrote:
Will there be any form of Co-OP in the game? IF so, any details?


No comment.


Quote:
Grifter wrote:
Seb - I read that one of the maps the developer played, they said was 2 GB in size. Is there a final number of maps yet determined for the game?

How many gigs is the game in total, or is that number not finalized yet?

Also, is there a number of maps determined yet for online play?

Yes, the level demoed at E3 was roughly 2.05 GB in size. As for how many levels, that is a No comment at this moment.
The final number is not clear yet. Between Online and Single player I think it is going to be very big. I would not want to put a number out there right now though. BIG
As for the amount of MP maps, we have a internal amount in mind, but nothing has been officially announced yet. More on MP later in the year,

Seb Downie - QA Manager - Guerrilla Games

Quote:
ZW wrote:
Will we see anymore of Killzone this E3? Any demo's, or another trailer?

Maybe a little more.
 
Killzone 2 wird von der Presse gefeiert und (fast) alle lieben es! :-D
Die SONY-PK fängt schon mal sehr gut an, jetzt noch MGS4 und FFXIII-OWNAGE und es ist Weihnachten! :-)
 
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