God of War III

Glaubst du oder wurde das gesagt?
ich bin mir eigentlich sicher. Denn was wollen die in den nächsten 3 videos denn noch zeigen. :P

Außerdem nähern sie sich immer mehr der Videoleinwand :P

Im Interview wird übrigens nochmal gesehen, dass all das, was man im Trailer bisher gesehen hat, was die Gewalt angeht. Ein Kinderkack dagegen ist, was man im fertigen Spiel sehen wird :P
 
Hab mich grad wieder imschweizer fernseh aufgeregt wie einseitig wieder über killerspiele und deren verbindung mit amokläufen die einstellung gegenüber spielen doch ist......

Soll mit hilfe der SP schon eine initiative am laufen sein um Gewaltverherrlichende spiele zu verbieten.

Also mit ein wenig pech werden auch schweizer, gow3 nicht beim händler um die ecke kaufen können :D
 
Ich denke, dass wir erst zur E3 nen richtig fetten langen Ingame Trailer bekommen ;)

Die Gebühren wurden um den Faktor 8 verringert, das wird die grösste Messe ever xD
 
ich bin mir eigentlich sicher. Denn was wollen die in den nächsten 3 videos denn noch zeigen. :P

So wie's im PlayStation-Blog genannt ist. Da steht ganz genau geschrieben:

As Game Developer’s Week continues, we bring you the 2nd of our 5-part interview series with the people creating God of War III. Today, Art Director Ken Feldman tells us the mythology behind the story of Kratos, and where they get those gory ideas.


Es ist eine Interview-Serie, nichts weiter ;)
 
Es sind video interviews indenen sie auch szenen zeigen. Und wie gesagt was wollen die denn noch zeigen? Musik gameplay und was noch?^^

Da es Interviews sind können tausende Sachen angesprochen werden. Charakterdesign, Hintergrunddesign, neue Waffen, evtl. neue Gameplayelemente. Ich denke Dir ist auch aufgefallen, dass in dem 2. Interview viele, viele Szenen aus den beiden Vorgängern gezeigt wurden und das obwohl es um das Thema "Mythologie um Kratos" ging. Ich denke wir werden nichts aber auch gar nichts Neues zu sehen bekommen. Sollte doch etwas wider Erwarten Neues gezeigt werden, dann nicht allzu viel, denke ich.
 
God of War III has no Physics and not locked at 60 FPS

SCE Santa Monica developers Jim Tilander and Vassily Fillipov presented a speech on God of War III's technology at GDC today, and as a reward for sitting quietly through the class, the two gave the crowd a peek at some gameplay footage of the anticipated title.

The video showed Kratos approaching a small, rocky area. The camera zoomed in to show a wounded soldier, then smoothly zoomed back to the over-the-shoulder view as a dozen or so spear-wielding enemies leapt down from above.

At one point a giant cyclops lept down to face Kratos, leading the player to jump on top of the beast in a series of timed button presses. What followed was a predictable scene of mayhem, as Kratos rode the cyclops in circles, a kill counter keeping track of his destruction.

Tilander and Fillipov explained that the game will not be locked at 60 frames per second, and will likely drop below that during intense scenes. However, it will never fall below 30 frames per second.


Responding to a question about cloth physics, Tilander also revealed that God of War 3 doesn't actually do any physics processing.
"I guess you might be surprised to hear this, but God of War 3 doesn't have physics," said Tilander. "So does that answer your question?"

http://www.shacknews.com/onearticle.x/57864
 
DC: God of War 3 nicht mit stabilen 60 fps / 2 Bilder

26.03.09 - Sonys God of War 3 wird nicht mit stabilen 60 fps laufen. Das bestätigten Jim Tilander und Vassily Fillipov von Sony CE Santa Monica auf einer Präsentation auf der Game Developers Conference.

Bei sehr actionreichen und intensiven Szenen wird das Spiel unter 60 fps fallen, allerdings niemals unter 30 fps.


2 Bilder dazu gibts unter gamefront.de
 
Es wird also bei normaler Intensität mit 60fps und bei hoher bis mindestens 30fps laufen, hm kein Beinbruch^^ Jedoch soll GoW keine Physik unterstützen
 
Es wird also bei normaler Intensität mit 60fps und bei hoher bis mindestens 30fps laufen, hm kein Beinbruch^^ Jedoch soll GoW keine Physik unterstützen

Naja, haben die Vorgänger auch nicht.

Bei der Framerate muss man mal sehen. Solange sie nicht in jeder Schlacht rapide von 60 auf 40 FPS oder so fällt (:ugly), kann mans wohl verkraften - aber wie gesagt, erstmal abwarten. Wenns zuviele Einbrüche geben würde, dann würden sie es aber wohl lieber auf gelockten 30 FPS laufen lassen.
 
GDS-GoW3-Video ist draußen. Zwar miese Quali aber schaut selbst

http://www.youtube.com/watch?v=wzHxCI1KaRg

Hier noch mehr Infos von joystig.com

http://www.joystiq.com/2009/03/25/gdc09-god-of-war-iii-footage-conveys-massive-battles-dynamic-c/

"We've seen the expertly edited trailer, but today we got our first look at some raw gameplay from Sony's Titan-ic sequel, God of War III. Sony Santa Monica programmers JIm Tilander and Vassily Filippov ended their highly technical discussion of optimizing code for PS3's multiple cores, a.k.a. its SPUs, with a brief 20-second clip.

In it, Kratos squared off against dozens of enemies in a smaller area than was seen in the trailer. These guys, with their tall, blue coffin-shaped shields looked nothing like we've seen in the series to date. In order to dispatch them all, Kratos weakened a cyclops who'd arrived on the scene, triggering a familiar "kill" minigame. Here's where we got to see the creature-riding aspect of the game in an actual gameplay setting. Kratos pearched on the monster's neck while it struggled to throw him off, swinging wildly at anything and everything in its path.

And that was it. The level wasn't paticularly noteworthy, but the sheer amount of enemies on-screen was. The new camera system also came into play, starting off up close to the amazingly detailed Kratos and pulling back as more enemies flooded onscreen. The action itself was fast and smooth. Filippov noted that, when the scene complexity allows it, God of War III will run at 60 frames per second, but it's not locked there. More complex scenes will run slower, but never below 30FPS. So, when's E3 again? Right -- not soon enough."
http://www.joystiq.com/2009/03/25/gdc09-god-of-war-iii-footage-conveys-massive-battles-dynamic-c/ "We've seen the expertly edited trailer, but today we got our first look at some raw gameplay from Sony's Titan-ic sequel, God of War III. Sony Santa Monica programmers JIm Tilander and Vassily Filippov ended their highly technical discussion of optimizing code for PS3's multiple cores, a.k.a. its SPUs, with a brief 20-second clip. In it, Kratos squared off against dozens of enemies in a smaller area than was seen in the trailer. These guys, with their tall, blue coffin-shaped shields looked nothing like we've seen in the series to date. In order to dispatch them all, Kratos weakened a cyclops who'd arrived on the scene, triggering a familiar "kill" minigame. Here's where we got to see the creature-riding aspect of the game in an actual gameplay setting. Kratos pearched on the monster's neck while it struggled to throw him off, swinging wildly at anything and everything in its path. And that was it. The level wasn't paticularly noteworthy, but the sheer amount of enemies on-screen was. The new camera system also came into play, starting off up close to the amazingly detailed Kratos and pulling back as more enemies flooded onscreen. The action itself was fast and smooth. Filippov noted that, when the scene complexity allows it, God of War III will run at 60 frames per second, but it's not locked there. More complex scenes will run slower, but never below 30FPS. So, when's E3 again? Right -- not soon enough."
 
Zuletzt bearbeitet:
Naja, haben die Vorgänger auch nicht.

Bei der Framerate muss man mal sehen. Solange sie nicht in jeder Schlacht rapide von 60 auf 40 FPS oder so fällt (:ugly), kann mans wohl verkraften - aber wie gesagt, erstmal abwarten. Wenns zuviele Einbrüche geben würde, dann würden sie es aber wohl lieber auf gelockten 30 FPS laufen lassen.

Damals gabs ja auch noch keine Physik ihr unwissenden.
 
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