Xbox360 Forza Motorsport 3

Drag Mode Q&A mit Dan Greenwalt von gamespot.com

All drag race events in Forza 3 are limited by horsepower and power train, and they take place on our eighth-mile and quarter-mile drag strips (although we also have the one-mile and half-mile drag strip tracks in the game as well)

Each drag event is a series of three race days, and each race day consists [of] three heats. In classic tournament style, the winners of each race face each other in the next round while the losers are matched up.

We've added 50 percent more car upgrades to Forza 3 from the previous game, which already had plenty to begin with. That said, we don't have specific drag racing part upgrades, like line lock, drag-specific fuel pumps, or drag-specific superchargers. What we've got are a ton of upgrades to mix and match, such as different tire compounds and separate front and rear tire sizes. Managing these upgrades can make your car very good at launching--drive train swaps, engine swaps--basically all the components that make your car really fast for drag racing

Tire temperature is already set to [an] optimum condition to maximize grip. We initially designed a burnout and staging-style minigame within the mode, but it just didn't feel like Forza. We really wanted to emphasize the skills of tuning and racing, not burnout and staging. Instead, we decided to emphasize tuning and racing. We will have plenty of folks who will dominate the drag racing scoreboards because they're going to understand it's not just about holding down the right trigger button when the tree lights up. For instance, launching a car efficiently off the line is a carefully learned skill. Traction control doesn't kick in at launch. Plus, automatic does not shift as quickly as manual transmission, and using manual with clutch gets you even faster shift times still. So those who master manual transmission and manual with clutch will be cutting off small amounts of time with their shifts, and in drag racing, every tenth of a second counts.

It's even possible to get multiple cars on the grid drag racing simultaneously, which makes for some interesting team-based battles. By default, it's set up to be a heats-based tournament.
 
huiuiui...klingt interessant
auch wenn das ein sehr ami-geprägter zweig des motorsports is und bisher bei mir noch nie wirklich groß für begeisterung gesorgt hat, denk ich doch, dass auch ich damit sehr viel spass haben werden.
 
ahh, die firma rät also selbst vom kauf ihrer produkte ab. vertrauenseinflößend :D

war mal grad in dem forum, post aus dem thread auf der vorletzten seite

Ja der Thomas ist echt OK der gibt zu das das Wheel am anfang noch einige macken hatte.
Aber ist ja jetzt auch egal das G25 hat mir auch lange freude bereitet, und war für mich bis ich selber am fanatec saß das beste Wheel.
Muß ja jeder selber wissen wieviel geld er für sein hobby ausgeben will ;)

Jetzt zurück zu FM3 sonst müßen wir noch nen extra thread öffnen xD
die 40 neuen Bilder kann ich leider nicht sehen gibts ne quelle? :(
 
Das ist doch Monaco oder? :D
monaco1920copy.jpg
 
Zuletzt von einem Moderator bearbeitet:
Halte ich jetzt persönlich für einen Fake.Das Forza Logo ist nirgends zu sehen... Fotomontage? Wo ist denn das Foto her?
 
Es sit aber nicht DIE monacostrecke wie es aussieht^^


PS: Dein Bild ist zu groß deswegen musste ich es leider melden. Beschwerden bitte an die zuständigen mods :P

edit: Okm ist es doch aber in Forza wird es die nicht geben^^
 
948030_20090803_790screen024.jpg


Und das hier. :-D War mir sofort klar. Alleine wegen des fehlenden Logos. :-)

Die maximal erlaubte Grösse von Bildern würde mich auch mal interessieren...
 
Zuletzt bearbeitet:
Zurück
Top Bottom