Finanzen Finanzthread

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Nicht offen für weitere Antworten.
Durchaus interessant, trotzdem wäre Sony der interessantere Kandidat für Apple, einfach wegen der Multimedia Ambitionen. Muss man abwrten , ich fände Apple + Nin durchaus interessant. Stellt Euch mal eine Wii U mit Ipad vor...
599 US-Dollars ... yeah .. und das wäre sogar noch ein Kampfpreis für ne Konsole + iPad. ;-)
 
Dann ist die 3DS Preissenkung also nicht darauf gewachsen einen schnelle Verbreitung zu erzielen, sonder schnell die Reste der noch ersten und dann auch letzten Produktion loszuwerden.
Jetzt macht alles einen Sinn :v:

Der 3DS wandert in das iPhone 6, mit Retina 3D-Display, zum Aufschieben und insgesammt nur 8 mm "dick". Sony wird spätestens dann aufgeben, weil sich der komplette Vorstand ein iPhone 6 3D gekauft hat ;-)
 
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Der 3DS wandert in das iPhone 6, mit Retina 3D-Display und zum Aufschieben. Sony wird spätestens dann aufgeben, weil sich der komplette Vorstand ein iPhone 6 3D gekauft hat ;-)

Wollen wir mal nicht unrealistisch werden, einen gamligen Pica200 und ARM11 CPU wird Apple nicht in irgendeine iPhone verfrachten :-)
Apple stellt die komplette 3DS Produktion und Planung von WiiU ein, da es nicht in ihre Produktlinie passt, der Aufkauf geschieht nur aus dem Grund an die Casual und Familien Marken zu kommen, weswegen nach dem Kauf 50% der ursprunlichen Belegschaft gekündigt werden, aber alle herzlich von Sony aufgenommen werden, wo sie dann fröhlich das PS3/4 und Vita Mini PSN Angebot erweitern dürfen :-)
 
Take-Two posts Q1 2012 fiscal results; net revenue of $334.4 Million, digital sales up 49%, Xbox 360 revenue overtakes PS3

http://alt.systemlink.me/2011/08/take-two-posts-q1-2012-fiscal-results.html

capture2s89a.jpg


ps 2 powned die wii :rofl3:
 
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Selbst die Ärmsten der Armen bleiben vor Zerstörung und Plünderungen nicht verschont :shakehead3:

London riots destroy Sony’s DADC facility.


London’s ongoing riots have resulted in the destruction of Sony’s DADC (Digital Audio Disc Corporation) facility located in Innova Park, Enfield.

The plant is responsible for the manufacturing of CDs, DVDs, UMDs and Blu-Ray disks, and also houses high tech research labs working on emerging optical technology. It should be noted that most Playstation disks are printed at a similar facility based in Austria.

The level of damage isn’t currently known, but this video from Twitter user “shanebaby82″ shows extensive destruction.

Update: A caller to BBC News has confirmed that the fire was started by looters, who fled the scene carrying Sony products.

sonydadcfire2-1024x581.jpg


london56-1024x573.jpg

http://www.razzamataz.net/2011/08/london-riots-destro-sonys-dadc-facility/
 
Japan in Aufruhr.... Panische Preissenkung des DS,der Wii, dann des 3DS und nun die PS3 und PSP für Arme....Wie handelt der HD Weltmarktführer aus Redmond? :nix:

PS3 Has Been 'Struggling' Against Xbox 360, Microsoft Not Likely to React to Price Drop

PS3 is now $249 (in case you didn't hear). The last time Sony dropped the price on its console was nearly two years ago when the Slim model was introduced. It immediately gave PS3 a momentum boost, and that's exactly what Sony needs against Microsoft now, since the Xbox 360 continues to outsell it in North America.

Speaking to IndustryGamers, EEDAR analyst Jesse Divnich commented, "We are pleased to see the PlayStation 3 increase its value to consumers by reducing the price of the PlayStation 3 hardware from $299 to $249 (with comparable reductions in other regions). It is no secret that the PlayStation 3 has been struggling for some time against the Microsoft Xbox 360 in North America (but slightly outperforming in Europe) and this price reduction will undeniably increase hardware and software sales of the PlayStation 3 in all regions, both in the short and long-term."

He added that third parties are likely thrilled with the news as well. "We can only imagine that third-party publishers and retailers are excited by Sony’s announcement as it lowers the barrier of entry to consumers before the crucial holiday season," he said.

RW Baird's Colin Sebastian told us, "This move was largely anticipated, and in my view somewhat overdue. The console market needs a shot in the arm, and this will help a bit. Now it's up to Microsoft to make the next move."

Microsoft may not feel compelled to cut price just yet, however. The odds are that Microsoft will wait to see what impact the PS3 price drop really has on their Xbox business first.

"It is difficult to predict, at this time, whether the Microsoft Xbox 360 will follow suit, we do not believe that Microsoft will immediately react. Microsoft will likely wait to see the commercial impact of the price disparity between itself and the PlayStation 3 before reacting with its own strategy, which may include a potential price drop," Divnich continued.

The good news for the industry, which just suffered its worst month in July since October 2006, is that the price drop should help propel sales going into the holiday season.

"One thing is for certain, this holiday season just got a lot more interesting and the impact of the price drop will positively impact HD gaming sales this holiday season," said Divnich. "We expect the effect of the PlayStation 3 price drop to positively impact third-party publishers, retailers, and accessory manufacturers across the board. It is safe to assume that confidence across the entire industry just lifted. EEDAR had projected that HD gaming will grow 10 to 15% this holiday season, with news of the price cut; we now anticipate HD sales to grow 14 to 19%, internationally."

http://www.industrygamers.com/news/...-microsoft-not-likely-to-react-to-price-drop/
 
Xbox Live Revenue is Headed by Digital Content

Xbox Live EMEA marketing manager Robin Burrowes expressed that digital content purhcases are now more lucrative for Microsoft than the Gold membership subscription fee.

In December last year, Microsoft Interactive Entertainment Division CEO Dennis Durkin claimed that, "Of our 25 million members, about half of them are subscribers."

Last month, Xbox Live Arcade portfolio director Chris Charla also said that the average price of a game on XBLA has "crept up", in definace of the "race to the bottom" evident on other digital services. Burrowes also revealed that 5 million users have been added to Xbox Live since January, fuelled by the launch of the Xbox 360 in nine new countries in late 2010.

"Our audience growth is up to 35 million people globally across those 35 countries on Xbox Live itself," he said. However, he declined to comment on the split between Gold and Silver members.

http://gamer-247.blogspot.com/2011/08/xbox-live-revenue-is-headed-by-digital.html
 
Microsoft Q1 Results (Total: 57.6 Million Xbox 360)

Microsoft Reports First Quarter Results ( July 1 – September 30, 2011)

-Microsoft Corp. today announced record first-quarter revenue of $17.37 billion for the quarter ended Sept. 30, 2011, a 7% increase from the same period of the prior year. Operating income, net income, and diluted earnings per share for the quarter were $7.20 billion, $5.74 billion, and $0.68 per share, which represented increases of 1%, 6%, and 10%, respectively, when compared with the prior year period.

Entertainment And Devices Division ---> Operating Income $352 million

EDD revenue increased primarily reflecting higher Xbox 360 platform revenue and Windows Phone revenue. Xbox 360 platform revenue grew $114 million or 7%, led by higher Xbox LIVE revenue, offset in part by decreased video game revenue and lower volumes of Xbox 360 consoles sold. Video game revenue decreased due to strong sales of Halo Reach in the prior year. We shipped 2.3 million Xbox 360 consoles during the first quarter of fiscal year 2012, compared with 2.8 million Xbox 360 consoles during the first quarter of fiscal year 2011.

EDD revenue for the three months ended September 30, 2011 included a favorable foreign currency impact of $51 million.

EDD operating income decreased reflecting higher operating expenses, offset in part by revenue growth. Cost of revenue grew $173 million or 19% primarily due to higher royalty costs resulting from an increase in Xbox LIVE digital marketplace third-party content sold and sales of Gears of War 3, offset in part by decreased product costs due to fewer sales of Xbox 360 consoles. Research and development expenses increased $24 million or 8%, primarily reflecting higher headcount-related expenses.

http://www.microsoft.com/investor/E...ancialStatements/FY12/Q1/SegmentRevenues.aspx

Xbox 360 Worldwide Hardware Unit Sales (Unit:Million)

57.6 millionen

http://www.microsoft.com/investor/EarningsAndFinancials/Earnings/Kpi/fy12/Q1/detail.aspx


projekt xbox 360 erfolgreich ?
 
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When the company announces its midterm earnings tomorrow, Japan's Nikkei is anticipating a massive loss of ¥100 billion.

That's according to MyNintendoNews, which cites an andriasang.com report on the matter.

If true, the company may have lost ¥74.5 billion in the last three months alone.

While the source of the still-unconfirmed loss is unclear, the Nintendo 3DS (NTDOY) – which received the fastest price drop in Nintendo history – is very likely the culprit.

Quelle: http://www.benzinga.com/news/11/10/...nzinga/news/rumors+(Channels+-+News+-+Rumors)

25,5Mrd. Yen Verlust waren es im ersten Quartal des aktuellen Geschäftsjahres, für das erste Halbjahr waren 35Mrd. Yen Verlust von Nintendo angedacht, also für das zweite Quartal nochmal 9,5Mrd. Yen drauf.
Jetzt werden es wohl anstatt 9,5Mrd. Yen 74,5Mrd. Yen mehr.
Mal sehen welche Prognose Nintendo diesmal für die Zukunft angibt. Sollte sich das Gerücht jedenfalls bewahrheiten, wäre dies ihrerseits ein neuer Rekord an Differenz zwischen ihrer Prognose und Realität.
 
Diese Zahlen bestätigen nur was man ohnehin schon ne ganze Weile geahnt hat.
Nintendo steht in den nächsten Monaten und Jahren vor massiven Herausforderungen.
Die fetten Jahre mit Wii und Ds sind endgültig vorbei und hinter WiiU und 3ds stehen momentan mehr Fragezeichen als je zuvor. Selbst wenn der 3ds jetzt den Platz des DS einnehmen sollte, so sorgt allein schon die immense Preissenkung dafür, dass Nin kleinere Brötchen backen muss.
Viel problematischer sehe ich aber das SW Geschäft. Die Zahlen bisher waren ja dahingehend sehr ernüchternd, schätze dass vor allem der Appstore im Westen einen guten Teil dazu beiträgt mit seinen günstigen Preisen.
 
Quelle: http://www.benzinga.com/news/11/10/...nzinga/news/rumors+(Channels+-+News+-+Rumors)

25,5Mrd. Yen Verlust waren es im ersten Quartal des aktuellen Geschäftsjahres, für das erste Halbjahr waren 35Mrd. Yen Verlust von Nintendo angedacht, also für das zweite Quartal nochmal 9,5Mrd. Yen drauf.
Jetzt werden es wohl anstatt 9,5Mrd. Yen 74,5Mrd. Yen mehr.
Mal sehen welche Prognose Nintendo diesmal für die Zukunft angibt. Sollte sich das Gerücht jedenfalls bewahrheiten, wäre dies ihrerseits ein neuer Rekord an Differenz zwischen ihrer Prognose und Realität.

Nintendo Announces First Half FY 2011 Financial Results

-Nintendo Co.,the world's largest maker of handheld video-game players,today reported its consolidated financial results for the six-month period ended September 30,2011.


Consolidated Results For the Six Months Ended September 2011 (Million Yen)
Quote:
Net Sales ---> 215,738

Operating loss ---> 57,346

Net loss ---> 70,273

1 US$ = 76.65 yen (Sp 30, 2011)

1 Euro = 104.11 yen (Sp 30, 2011)

Originally Posted by Nintendo:
The operating loss was 57.3 billion yen.Due to re-evaluation of assets in foreign currencies exchange losses totaling 52.4 billion yen occurred.As a result de ordinary loss was 107.8 billion yen and the net loss was 70.2 billion yen

http://www.nintendo.co.jp/ir/pdf/2011/111027e.pdf
 
Schlechter als erwartet. Gestern ging man noch davon aus, dass trotz der schlechten ersten beiden Quartale durch das kommende software-starke Holiday-Quartal am Ende des Finanzjahres ein Überschuss erwirtschaftet wird für das FY 2011/12. Dies wurde nun von Nintendo überarbeitet und man rechnet mit 20 Billion Yen Verlust für das Gesamtjahr. (das erste mal in der Geschichte von Nintendo)

Auch die Verkaufsprognosen von Wii, (3)DS und deren Software wurden nochmals teils halbiert, nachdem schon in den verangegangen Quartalen die (heruntergesetzten) Prognosen jeweils nicht erreicht wurden.

Nintendo muss die Kosten vom 3DS asap senken, sonst werden sie so schnell nicht mehr profitabel. Wenn selbst ein Holiday-Quartal mit neu erscheinenden Mega-Sellern nicht reicht dafür, wird die Zeit bis zur Einführung der WiiU finanziell ein Spießrutenlaufen für Nintendo. Letztere neue Konsole muss dann schon sofort einschlagen und zu einem für Nintendo profitablen Preis verkauft werden, ansonsten werden sich die Verlustquartale exponentiell häufen.
 
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Halbjahresergebnis: Nintendo macht EUR 661,6 Mio. Verlust

27.10.11 - Nintendo hat die Ergebnisse für das ersten Halbjahr (01.04.11 - 30.09.11) des laufenden Geschäftsjahres 2011 (01.04.11 - 31.03.12) bekanntgegeben. In dem 6-Monats-Abschnitt muss Nintendo einen Verlust von Yen 70,273 Mrd. (EUR 661,6 Mio. / USD 927,1 Mio.) verbuchen, im letzten Jahr lag der Verlust noch bei Yen 2,011 Mrd. (EUR 18,9 Mio. / USD 26,5 Mio.).

Der Umsatz ging um 40,6 Prozent zurück und liegt jetzt bei Yen 215,738 Mrd. (EUR 2,03 Mrd. / USD 2,84 Mrd.). Konnte Nintendo im letzten Jahr noch einen operativen Gewinn von Yen 54,232 Mrd. (EUR 510,60 Mio. / USD 715,50 Mio.) einfahren, so erleidet der japanische Konzern jetzt einen operativen Verlust von Yen 57,346 Mrd. (EUR 539,92 Mio. / USD 756,59 Mio.).

Der starke Yen ist maßgeblich für den Verlust bei Nintendo verantwortlich, da das Unternehmen rund 80 Prozent seiner Umsätze in Europa und Nordamerika macht. Gleichzeitig sind die Marktbedingungen härter geworden, weil sich viele Kunden Smartphones und Tablets zuwenden. Unter diesem Gesichtspunkt hat die Preissenkung des Nintendo 3DS ebenfalls zu dem schlechten Ergebnis beigetragen.

Dazu kommt eine schwache Nachfrage nach Nintendo DS, 3DS und den Spielen, die schwächer ausfällt als von Nintendo befürchtet. 3,07 Mio. Einheiten des Nintendo 3DS konnte Nintendo in den letzten sechs Monaten weltweit verkaufen. Von der Wii wurden weltweit 3,35 Mio. Einheiten abgesetzt.

www.gamefront.de/
 
katastrophal, mehr ist da nicht zu sagen

Und trotzdem ist man von Sony's Katastrophen-Management der letzten Jahre, das mit der Vita und deren Subventionen weitergeführt ist, meilenweit entfernt bei Nintendo. :)

Nintendo ist in einer Übergangsphase bei den Heimkonsolen, da sind höhere Verluste nicht verwunderlich. Ich denke, die Weihnachtsmonate werden die Sache am Ende des Jahres wieder auf +/- 0 hochkorrigieren, aber ehe Nintendo wieder Milliarden-Gewinne wie zu DS und Wii-Hochzeiten einfahren kann, wird wohl noch etwas Zeit ins Land ziehen.
 
Nintendo ist in einer Übergangsphase bei den Heimkonsolen, da sind höhere Verluste nicht verwunderlich. Ich denke, die Weihnachtsmonate werden die Sache am Ende des Jahres wieder auf +/- 0 hochkorrigieren

Nachdem Nintendo bei ihren wiederholten Absetzen der Prognosen nun selbst mit einen Verlust von ca. 180€ für das aktuelle Geschäftsjahr rechnet, und man aus Erfahrung Nintendos Prognosen getrost nach unten setzen kann, wird das wohl nichts mit einen +/- Geschäft. Und das selbst nachdem sie ihr ganzes Feuer an Software und neuen Farbbundle schon dieses Weihnachtsgeschäft raushausen.


Mal shauen wann Sonys zahlen kommen, die CPS Sparte, welche die PSs beinhalten, lief in letzter Zeit gut, eine halbe Mrd. Gewinn für das erste Halbjahr sollte drin sein.
Heut hat Sony auch das Ende des Sony Ericsson Join Ventures besiegelt, und für knapp eine Mrd. die Anteile von Ericsson gekauft.
 
Wäre interessant zu wissen, wie viel die Wii U schluckt.
 
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