Adept
L15: Wise
Super Rumble wird Day 1 natürlich erstmal gleich ausgemacht.
Aber auf die Trigger freu ich mich schon.
Aber auf die Trigger freu ich mich schon.
Im folgenden Video siehst du, wie du consolewars als Web-App auf dem Startbildschirm deines Smartphones installieren kannst.
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Super Rumble wird Day 1 natürlich erstmal gleich ausgemacht.
Aber auf die Trigger freu ich mich schon.
Aber eine Light Bar scheint der DS ja nicht mehr zu haben, oder ersetzen jetzt die Lichtstreifen neben dem Touchpad diese Funktion?
Also dann zumindest ein Akku fressendes Element weniger.war ja hauptsächlich für psvr1 und da wird man auch mit der ps5 den ds4 verwenden müssen.
psvr2 wird eine andere tracking technik bekommen.
Also dann zumindest ein Akku fressendes Element weniger.
Bin aber fast ein wenig enttäuscht, dass die klassischen Playstation Buttons nicht beleuchtet werden, so wie das in manchen Fan Mockups zu sehen war.
Vibration hat mich bei Ghost of Tsushima genervt, weil das ständig losging wenn man in der Nähe irgendwelcher Artefakte war.
Der Phil ist noch im Auftrag von Sony unterwegs, um Google Stadia von innen heraus zu vernichten, ehe Sony ihn als nächstes auf den nächsten Playstation Konkurrenten los lässt.wo ist phil harrison eigentlich wenn man ihn braucht? rumble ist last gen parole würde jetzt mit dualsense super passen statt damals sixaxis
Underneath Xbox's left and right triggers are ERM motors, small versions of the same motors that are in the grips of the controllers. Just like the main rumble motors, these can be programmed to be activated at specific points and intensities. It's the same rumble you've always known, but having them under the triggers was new and cool.
On PS5's DualSense controller, the exact nature of the mechanism under the triggers is not fully understood, but there are actual mechanical gears that adjust the tension of the triggers. Among other things, developers can vary the tension on the triggers as you're pressing them down, create stop points (can't be pressed any further past a certain point), create multiple resistance points during the trigger press, etc. They're extremely dynamic and unlike anything we've seen in a traditional console controller before.
The Xbox controller has haptic feedback, yes, but it has the same ERM vibration motors you've seen in any other controller that's ever had rumble (besides the Switch controller). An asymmetric weighted mass on a shaft rotates, creating centrifugal force and displacing the motor, which gives you vibration. It's simple. You can program the time and the intensity.
Dualsense uses voice-coil actuators (specifically linear resonant actuators or LRA)."Unlike an ERM motor, a linear resonant actuator uses a voice coil instead of a DC motor. A voice coil takes an AC input and produces a corresponding vibration with a frequency and amplitude corresponding to the electrical signal it is provided. Since the device must be controlled with alternating current, the necessary circuit to drive the actuator is significantly more complex than a circuit used to drive an ERM motor with direct current. In spite of the increased complexity, the devices have several unique advantages. LRA’s will typically consume less power to produce a vibration than an ERM motor, and their performance characteristics allow for significantly shorter start-stop times in typical applications. In addition, LRA’s don’t produce as much noise because they do not have a spinning mass inside of them."
LRA motors are programmed using basically soundwaves, creating far greater variations in intensity and complexity than ERM motors, and because the vibration can start and stop immediately, the accuracy is incredible. Combine that with the adaptive-tension triggers, and the level of haptic feedback is on a whole other level than what we see in controllers like the Xbox One/Series X.
Bei Pfeil und Bogen Spielen wird das sicher auch mega.