superposition
L14: Freak
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Rage kann sich nicht mit Shootern aus besseren Tagen messen, aber ich fand's trotzdem noch um Welten besser als den x-ten Call of Duty-Aufguss oder die 1000. CoD-Kopie.
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Rage kann sich nicht mit Shootern aus besseren Tagen messen, aber ich fand's trotzdem noch um Welten besser als den x-ten Call of Duty-Aufguss oder die 1000. CoD-Kopie.
Naja, die zweite Hälfte des Spiels kanns nicht. Die erste Hälfte schon. Fands schon krass wie stark das Spiel anfängt und dann später abfällt. Man kam nicht um das Gefühl herum dass id entweder keine Zeit oder keinen Bock mehr gehabt hat.Rage kann sich nicht mit Shootern aus besseren Tagen messen, aber ich fand's trotzdem noch um Welten besser als den x-ten Call of Duty-Aufguss oder die 1000. CoD-Kopie.
RAGE
Von DOOM 4 erwarte ich sehr viel und würde es begrüßen, wenn es gleich für die NextGen kommt, um aus den Vollen zu schöpfen.
naja da es ein port ist wird das nichts mit " aus den vollen schöpfen"![]()
2013 findet ab 1. August statt
26.02.13 - id Software und Bethesda geben bekannt, dass die 18. QuakeCon vom 01.08.13 bis 04.08.13 im Hilton Anatole Hotel in Dallas, Texas, stattfinden wird.
Auf dem Treffen findet Amerikas größte BYOC (bring-your-own-computer) LAN Party statt. Gleichzeitig gibt es verschiedene Feierlichkeiten, Wettbewerbe, Talkrunden, Ankündigungen und Partys.
Bethesda teilt außerdem mit, dass man auf dem Event einige seiner kommenden Spiele erstmals der Öffentlichkeit präsentieren wird. Im letzten Jahr hatten Besucher die Möglichkeit, zum ersten Mal Dishonored und Doom 3: BFG Edition zu spielen.
Doom 4: Bethesda bestätigt Arbeiten an "neuer Version"
03.04.13 - Bethesda hat bestätigt, an einer "neuen Version" von Doom 4 zu arbeiten. Der Shooter soll laut Kotakus Quellen offenbar auch für Next Generation Konsolen veröffentlicht werden, Plattformen wurden von offizieller Seite aber noch nicht bekanntgegeben.
Bis Doom 4 ausgeliefert wird, dauert es aber noch eine ganze Weile - einen Termin gibt es nicht: Kotaku meldet unter Berufung auf nicht näher genannte Quellen, dass der Erscheinungstermin ungewiss ist, nachdem Ende 2011 ein Reboot des Spiels durchgeführt wurde. Die Arbeiten laufen aber nicht so wie geplant, wie eine Quelle behauptet.
Eine frühe Version von Doom 4 soll nicht die Qualität erreicht haben, die id Software und Bethesda eigentlich vorgesehen hatten. Diese Version hätte in diesem Zustand auch nicht den Vorstellungen der Fans entsprochen, räumt Bethesdas Marketingchef Pete Hines in einer Stellungnahme ein.
Aus diesem Grund wurden die Arbeiten an einer neuen Version von Doom 4 begonnen, um den sehr hohen Erwartungen gerecht zu werden, die alle von dem Spiel und der Marke erwarten. "Wenn wir bereit sind über Doom 4 zu sprechen, das id entwickelt, werden wir es Euch wissen lassen", sagt Hines.
Nachdem Rage (PS3, Xbox 360) nicht die erhofften Verkaufszahlen erreicht hatte, stoppte ZeniMax - der Mutterkonzern von Bethesda und id Software - Rage 2 und schraubte die DLC-Pläne für Rage herunter. Jetzt sollen alle Angestellten von id Software an Doom 4 arbeiten.
“An earlier version of Doom 4 did not exhibit the quality and excitement that Id and Bethesda intend to deliver and that Doom fans worldwide expect,” Bethesda's vice president of marketing and public relations Pete Hines said in a statement to Kotaku. “As a result, Id refocused its efforts on a new version of Doom 4 that promises to meet the very high expectations everyone has for this game and this franchise. When we’re ready to talk about the Doom 4 Id is making, we will let folks know.”
Doom 4 is now planned for the next generation of consoles, sources told me, and the actual release date is up in the air. At QuakeCon in August of 2012, Carmack said Doom 4 will be “done when it’s done,” but sources say “done” might be a long time coming.
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Meanwhile, the Rage team had already started planning out Rage 2, a source said. But when the first game was released to tepid critical and commercial response, executives at ZeniMax decided to start getting more involved with Id’s development process. Over the next couple of months, ZeniMax met with Id’s leadership, cancelled Rage 2, and downsized plans for Rage’s DLC, the source said.
The new plan, as of January 2012: refocus the studio, postpone or cancel all other projects, and get everyone on the fourth Doom game.
One source described a meeting in which ZeniMax executives told Id leads that “Doom 4 can and should be as big as Skyrim,” as far as both sales and cultural impact. (Skyrim, Bethesda’s massive role-playing game, shipped 7 million copies during its first week on shelves in November of 2011. And everyone had heard about it—not just hardcore gamers.)
A different source described the direction of the game as a mess, even after the reboot.
“Larger creature ambitions turned into mediocre garden variety behaviors,” the source said. “[The story] again became lame and unfit for a late night sci-fi channel, and the team didn't feel a whole lot of ownership and contribution to the project. Cue the exodus of talent leaving ever since.”
“Most of [Id’s] top talent has left or been fired,” said another unrelated source.
“I know that people were leaving steadily through last year,” said a third.
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“[Id was] never even close to a shipped product,” said a source. “A half dozen mediocre levels was the most [Id] had to show.”
“It’s not going well,” said another source. “Poor management, poor organization... [Id] just couldn’t nail down design... It’s just a mess.”
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Two sources told me that earlier this year, frustrated with the lack of progress on Doom 4, ZeniMax came to Id with an ultimatum: make something happen, or else. The specifics of the threat are unclear, but there are plenty of rumors floating around Dallas, Texas, where Id is based.
One rumor is that ZeniMax threatened to shut down Id if they don’t finish the game within the next year, but two people told me that seems unlikely.
What’s more likely, sources told me, is that if Id can’t get Doom 4 together, ZeniMax could clean house and refocus the company to work on tech like the Id Tech 5 engine, which is currently being used for multiple projects at studios owned by ZeniMax.
But Bethesda says that Doom 4 is still happening, and at least one of my sources remains optimistic that despite what’s happened so far, the game will be released... one day.
“They’ll keep Doom 4 going,” the source said. “They really believe that if they can get the internal strife and disorganization ironed out, Doom 4 has a lot of value... What eventually emerges could be anyone’s guess.”
One rumor is that ZeniMax threatened to shut down Id if they don’t finish the game within the next year, but two people told me that seems unlikely.
Ich glaub für id Shooter ist die Zeit sowieso vorbei, ob die Doom 4 noch bringen oder nicht, es wird bestimmt kein Megahit mehr.
Man gucke sich mal den Shooter Markt an, da ist nichts wirklich erfolgreiches bei, wo man auf Monster schießt.