Dishonored ( Arkane Studios / Bethesda)

sisxoo

Gesperrt
Thread-Ersteller
Seit
25 Feb 2010
Beiträge
11.738
Bethesda’s next game is a first-person stealth/action adventure, and we’ve got the first look at it in our upcoming August issue. There are dozens of reasons why you should care about this weird-looking game you've never heard of. A few of the most important ones are after the jump.

Arkane Studios and founder Raf Colantonio have made memorable games in the past (Arx Fatalis, Dark Messiah of Might & Magic) that ultimately suffered from a lack of publisher support. Bethesda Softworks believes in their vision and is giving them all the time, money, and development help (regular meetings with guys like The Elder Scrolls' Todd Howard don't make your game worse) they need. Harvey Smith, one of the main minds behind the first two Deus Ex games and a legendary veteran of game development, shares the vision and is on board as Dishonored's co-creative director along with Colantonio. Viktor Antonov designed Half-Life 2's iconic City 17 and is lending his talents to Dishonored's world. This is a perfect storm for creating a game that shatters the mold that first-person action games have built for themselves in the mainstream.


We've seen the game running, and now we share Colantonio and Smith's vision too. Dishonored is the antithesis of a edge-of-your-seat roller-coaster ride. It's a game about assassination where you don't have to kill anyone. It's a game about infiltration where you can set up traps and slaughter the entire garrison of an aristocrat's mansion rather than sneak in. It's a game about brutal violence where you can slip in and out of a fortified barracks with nobody ever knowing you were there. It's a game about morality and player choice where the world you create is based on your actions, not navigating conversation trees.


Dishonored is a game we can't wait to tell you more about.


On top of a world-exclusive look at a brand-new franchise, August is our E3 issue. We stormed the concrete crucible of the Los Angeles Convention Center and returned with previews of our top 50 games of the show, plus analysis of the major press conferences and new hardware.


As always, we have a solid month of exclusive online content lined up to complement the extensive feature in our print magazine. Come on back on Monday for your first taste of what it means to be Dishonored.


Until then, check out the gorgeous high-res cover from Arkane Studios and Viktor Antonov:

dishonored-frontcover.jpg


dishonored-spreadcover.jpg


http://www.gameinformer.com/b/news/archive/2011/07/07/august-cover-revealed-dishonored.aspx

neue ip :kruemel:
 
Viktor Antonov designed Half-Life 2's iconic City 17 and is lending his talents to Dishonored's world.

das sollte man nicht überlesen :awesome:
 
Also der Ersteindruck, soweit man das überhaupt einschätzen kann, ist der Hammer.Wie sisxoo schon ergänzte, arbeiten da echte Koriphäen dran, alta Verwalta, das riecht aber sowas von, nach nem richtig geilen Halflife-Konkurrenz-Universum, also der Titel ist zu beobachten, ganz fett markiert. :o

Am besten ne schicke neue Engine in Eigenentwicklung dazu, um alles nach dem eigenen Wunsch zu kreiren.
 
Zuletzt bearbeitet:
Klingt mehr als nur interessant :)

Mal schauen, was das wird. Stealth-Games darf es ruhig mehr geben, Universum macht auf dem ersten Blick einiges her.
 
stimmt, Bethesda steht ja ausschließlich für beste Qualität.

Och die haben schon ganz nette Games...

Crap - solala:
- Rogue Warrior (Wurde leider aufgrund eines Entwicklerwechsels vom neuen Studio nicht sonderlich ernst genommen)
- Wet (Für Fans war das ganz geil)
- Hunted: The Demons Forge (Coop solls ganz nett sein, aber sonst wohl derber Crap)
- Brink (da scheiden sich die Geister, genau wie die Wertungen. Die einen lieben es und die anderen verstehen nicht was der Scheiß überhaupt soll)

Gute - ausgezeichnete Games:
- Oblivion
- Fallout 3
- Fallout: New Vegas
- Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth


kommende Spiele:

- Doom 4
- Rage
- Skyrim
- Prey 2

So schlecht sind die imo gar nicht aufgestellt. :nix:
 
So siehts aus, und an Dishonored arbeiten richtige Granaten, der Spielegeschichte, man von denen hat man schon sehr lange nichts gehört, eventuell hat die Konzeption dieses Spiels die Zeit gefordert, ist das geil, wenn die nen richtig geiles Konkurrenz-Universum ala Halflife-DeusEX hinkriegen, kommt vielleicht sogar Valve mal unter Druck, dat wär ma geil.

Und uns Spielern täte ein neues Koriphäen-Studio (ja Arkane ist älter, aber die neue Bessetzung), mit Bestever-IP, wirklich mal gut.

Bitte, bitte tut es, tut etwas neues Wahnsinniges, das einem die Spucke wegbleibt. :-D

Sagt mal, die Ratte im Artwork, die sind doch auch Cyborgs oder? :-D
 
Zuletzt bearbeitet:
überhaupt entwickelt sich zenimax media/bethesda softworks langsam zu einem riesen
sie besitzen 5 studios die qualitativ gut sind oder gut sein zu scheinen :
- bethesda
- id software
- arkane studios
- tango gameworks ( shinji mikami )
- machinegames sweden ( ex mitarbeiter von starbreeze )
+ die prey ip aufgekauft und eine enge zusammenarbeit mit human head gesichert
das alles haben sie sich seit 2009 aufgebaut
davor hatten die außer bethesda nichts nennenswertes
wenn sie den weg also so weiter gehen werden und damit auch erfolg haben werden dann könnten sie bald firmen wie ea und 2k konkurrenz machen
ein weiterer big player in dieser industrie ist wünschenswert
 
Zuletzt bearbeitet:
Klingt gut und spricht mich an, Arkane mag ich eh Dark Messiah war klasse und Arx Fatalis hab ich zwar nur kurz gespielt war aber auch super. Ich behalt das Spiel ich Auge. Hoffentlich zeigt Harvey Smith das er doch was kann, er war ja für das DX 2 Debakle verantwotlich.
 
Du verkennst aber Smith gewaltig, DeusEx2 war immer noch ein gutes Spiel, das einzige was "nur gut" war, unter seiner Direktleitung.

Aber er war auch Lead Designer von Teil 1, und Lead Tester von System Shock, werte Damen und Herren.

Hier mal seine Beteiligungen an Spielen:

Blacksite

Thief: Deadly Shadows

Deus Ex 1 und 2

Fire Team

Technosaur

CyberMage

Ultima VIII

System Shock

Super Wing commander 3DO

Also Qualifikationen hat er mehr als nötig. ;-)


Vor allem CyberMage und Ultima VIII, Hammer.

Mmh bezüglich CyberMage, das ist von 1995, und ne Mischung aus Doom und "aus Labors entkommen", da frag ich mich doch ob Valve sich dort schon für Halflife bedient hat, bezüglich Ideen, da wäre es nur legitim wenn die Jungs sich beim alten Bediener, bedienen.

Den Konzept-Künstler dazu, hamse ja auch schon.

Wer hats erfunden?

http://www.youtube.com/watch?v=IjA7RcOth6k










































IDsoftware :lol:
 
Zuletzt bearbeitet:
Ne ich verkenn ihn nicht wirklich Thief 3 war genial und da war er ja auch verantwortlich und klar war Deus Ex 2 nur gut und nicht mies aber als Lead Designer war er eben verantwortlich^^ Mach ihn ja keinen Vorwurd und bin überzeugt das er hier gute Arbeit abliefern wird :)

Hätte das anders ausdrücken sollen, eher das Deus Ex 2 nur ein "Ausrutscher" war.
 
Getting To Know Dishonored

dishonored-firstscreen610.jpg


Wrapping your brain around a new Halo or Mass Effect is easy enough. Understanding a new franchise like Dishonored is a little harder, and our cryptic cover probably didn’t help much. Read on to get a sense of what this stealth/action adventure from Arkane and Bethesda is about – and to see the first screenshot of the game.

Who are you?
Players take on the role of Corvo, the Empress’ legendary bodyguard. As the game starts, Corvo is falsely imprisoned for her murder. What the corrupt Lord Regent behind the coup didn’t realize is that Corvo is legendary for a reason. He’s not only a skilled combatant accomplished in the art of not being seen, but Corvo has a suite of supernatural powers that combine with his natural talents and unusual gadgets to make him one of the most lethal men in the known world.

Why should you care?
Even if you haven’t played them, you’ve undoubtedly heard of Thief and Deus Ex. One of the main minds behind those two games, Harvey Smith, is the co-creative director of Dishonored along with Raf Colantonio, the founder of developer Arkane Studios. The two share a vision of a game that gives players the power to be creative with their skills and tactics, and invites them to come up with interesting solutions to the obstacles in front of them. Arkane is known for its immersive first-person gaming (Arx Fatalis, Dark Messiah of Might & Magic), and the power of a talent-driven publisher in Bethesda (The Elder Scrolls IV: Oblivion, Fallout 3) behind the team is promising.

How are they going to do that?
Dishonored has several major elements that combine to create its unique gameplay: mobility, powers & gadgets, environment, and AI. The trick is that a single power doesn’t just do damage or heal you. You can combine them organically to create interesting effects. Stop time and knock a bunch of stuff off a table in one direction then book it in another, so the guards search for you in the wrong place. Summon a swarm of rats to attack one guard, but possess one of the rats and escape in the chaos. Every problem has as many solutions as you want it to.

What’s the catch?
It’s an assassination game that reacts to how violent you are. An unusual “chaos” system tracks how much collateral damage you cause, and the game world changes as a result of your actions. Unlike a light/dark side meter, though, it’s a behind-the-scenes element that affects story decisions without punishing the player or pushing them to play one way or another.

When can I learn more?
Soon! You can get ten pages worth of details in the print magazine, and we’ll be dropping new online content, from video interviews to an interactive map of Dishonored’s world, throughout the month. We asked a lot of questions, and Smith and Colantonio had a lot to say. For starters, on Wednesday we’ll share a video that breaks down why you should be interested in the team at Arkane even if you haven’t played any of their previous games.

http://www.gameinformer.com/games/d...ve/2011/07/11/getting-to-know-dishonored.aspx
 
Zurück
Top Bottom