Avowed (Obsidian)

Howard

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Cool endlich First Person - ist eigentlich genau das was ich mir von Obsidian gewünscht hab :)
 

Musame

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Puh First Person RPG

Hoffentlich wirds nicht so ein verbuggter Launch wie bei Fallout New Vegas :coolface:
 

Schnurres

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Genre: RPG
Entwickler: Obsidian Entertainment
Systeme: Xbox Series X, PC

Pressetext:
Avowed: Eine zauberhafte Fantasy-Welt von Obsidian Entertainment
Zu guter Letzt betritt Obsidian mit dem fantastisch hochwertigen Rollenspiel Avowed die zauberhafte und mysteriöse Fantasy-Welt von Eora. Bist Du bereit für das, was kommen wird? Keine Sorge, schon bald erfährst Du jede Menge spannende Details zu unserem Fantasy-Rollenspiel aus der Ego-Perspektive.

Wir von Obsidian Entertainment haben uns dem verschrieben, was wir bereits seit 17 Jahren mit viel Herzblut tun: Wir erschaffen unglaubliche Welten für Dich, die Du auf Deine ganz eigene Art erlebst. Mit den Xbox Game Studios als Partner können wir es kaum erwarten, Dir noch mehr atemberaubende Welten zu bieten.
 
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Schnurres

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Schöne Dark Fantasy im Pillars of Eternity-Universum :banderas: !
Allerdings. Aber schön, das es nicht „Pillars of Eternity 3“ oder so heißt. Man macht eine neue Marke draus, nutzt aber das eigene Universum.

Dürfen sie also endlich ihr eigenes Elder Scrolls machen... jetzt schon gespannt, ob Elder Scrolls VI oder Avowed zuerst erscheinen.
 

crazillo

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crazillo
Für mich die interessanteste Neuankündigung der Show neben Fable. Obsidian hat schon das bessere Fallout gemacht, also erwarte ich echt viel von ihnen für 'ihr' Skyrim. Und dass oben geschrieben wird, dass "bald" mehr zu dem Spiel kommt, lässt mich ja einigermaßen hoffnungsvoll zurück.
 

Schnurres

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Obsidian macht seit der Übernahme: The Outer Worlds plus zwei Addons plus Grounded plus Avowed. Nicht übel.

Avowed ist natürlich das spannendste Projekt, da es das größte Budget hat. Und auf ein Elder Scrolls mit besserer Technik habe ich schon Lust.
 

Schnurres

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Aus dem Resetera:

As I previously mentioned before the announcement, Obsidian is working on Pillars (I assumed this regarding the info) game as back then I did get confirmation that game contains “spore-like” creatures with few other vague descriptions of The Living Lands.

So, I did get new informations about Avowed:
  • fully open world, much much larger than Skyrim (very differently “larger”, more proper word would be “denser” and “more contrasted” at the same time)
  • primarily set in the The Living Lands region of Eora (not sure if it’ll go like that as explicit later on, but that was starting point)
  • big focus on world-reactivity, lighting and next-gen AI systems and physics (special focus on physics with magic systems - have no clue what would that mean)
  • realtime weather system (don’t have full details but fog is very important as realtime element, rivers will have specific micro physics systems regarding this)
  • very advanced character creation tool (didn’t get more info)
  • mod support (for now PC is/will be very dominant as creation tool, but I’ll be playable fully on Xbox)
  • very large number of fractions but very different approach than with Skyrim
  • you’ll be able to have companions (different than Outer Worlds)
  • storyset: fight against incoming threat of tyranny (independent from previous stories)
  • game has bosses planned and some of them are very very large
  • Gods will have special say in the game
  • great focus on iconic landmarks, statues and buildings
  • two large cities planned with many smaller ones with strong focus on contrasting wild-areas, rivers, mountains and desolated areas (yes, you’ll be able to swim)
  • fully respecting POE creatures lore with new additions
  • dynamic presentation of dialogue
  • for now idea is to keep “you can kill everyone in the game” option
  • around 100 people are on the project for 2y (smaller number for 7m of preproduction), in total 2y 7m
  • full production is already a thing
  • team will still grow
  • target date: late 2022/early 2023
  • UE4/UE5 based. (Other studios are involved, but not at large scale or as codevelopers - basically they are baking in some shared stuff from other teams and also sharing their stuff with others)
  • Series X/PC-only

Keep in mind that some parts of this can change during the development process.
 
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