3.Playstation 3 - NUR Playstation 3

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solid2snake schrieb:
oder per DVI mit HDCP kopierschutz ;)

gib es eigentlich auch YUV-verteiler, wie es auch RGB-verteiler gibt? denke nach, mir das kleine model der PS3 zu kaufen. nur leider hängt schon die 360 am YUV anschluss.
die kleine wirds wohl nicht geben in europa,selbst ebgames bietet nur die große an,schade hätte auch lieber die kleine und würd mir ne größere festplatte für die 100 euro unterschied reinmachen.
 
solid2snake schrieb:
oder per DVI mit HDCP kopierschutz ;)
Nur hast du dann kein True HD Dolby Ton ;) Weil DVI keinen Ton mitschickt.

solid2snake schrieb:
gib es eigentlich auch YUV-verteiler, wie es auch RGB-verteiler gibt? denke nach, mir das kleine model der PS3 zu kaufen. nur leider hängt schon die 360 am YUV anschluss.
Gibt es, aber der Bildqualitätsunterschied zwischen HDMI und einem YUV Signal ist schon recht groß.
 
Jack schrieb:
solid2snake schrieb:
oder per DVI mit HDCP kopierschutz ;)
Nur hast du dann kein True HD Dolby Ton ;) Weil DVI keinen Ton mitschickt.

solid2snake schrieb:
gib es eigentlich auch YUV-verteiler, wie es auch RGB-verteiler gibt? denke nach, mir das kleine model der PS3 zu kaufen. nur leider hängt schon die 360 am YUV anschluss.
Gibt es, aber der Bildqualitätsunterschied zwischen HDMI und einem YUV Signal ist schon recht groß.
und wie groß ist der untersschied zwischen hdmi und dvi?
 
chris290802 schrieb:
und wie groß ist der untersschied zwischen hdmi und dvi?

Bis auf den Ton fast keiner, weil das digitale Signal ja digital gewandelt wird, also ein Signalverlust und damit Qualitätseinbuße "sollte" nicht vorhanden sein.
 
Jack schrieb:
chris290802 schrieb:
und wie groß ist der untersschied zwischen hdmi und dvi?

Bis auf den Ton fast keiner, weil das digitale Signal ja digital gewandelt wird, also ein Signalverlust und damit Qualitätseinbuße "sollte" nicht vorhanden sein.
alles klar binmir ejtzt sicher falls die 499 versionhier erscheint dann kauf ich mir diese.hoffe bald gibts neue news diesbezüglich.wird dann wohl ein normales scart kabeldabei liegen?oder dvi?oder rgb?
 
Auf dem Datenblatt auf der Homepage der PS3 steht "HDMI Next Gen",
soll das heißen, dass die PS3 einen Hdmi 1.3 Anschluss hat.
 
chris290802 schrieb:
alles klar binmir ejtzt sicher falls die 499 versionhier erscheint dann kauf ich mir diese.hoffe bald gibts neue news diesbezüglich.wird dann wohl ein normales scart kabeldabei liegen?oder dvi?oder rgb?

So wie ich das mitbekommen habe liegt jeder PS3 Version (Premium wie Basic) ein AV-Kabel bei basierend auf dem FABS, also Chinch - das gelbe für die richitg miese Bildquali ;)
RGB-Kabel wird es seperat geben und da HDMI 1:1 bei der Premium ausgegeben wird, geht jedes handelsübliche HDMI Kabel hier, diese kosten aber recht viel ca. 20-50 Euro.
Adapter auf DVI kosten dementsprechend.
 
Jack schrieb:
chris290802 schrieb:
alles klar binmir ejtzt sicher falls die 499 versionhier erscheint dann kauf ich mir diese.hoffe bald gibts neue news diesbezüglich.wird dann wohl ein normales scart kabeldabei liegen?oder dvi?oder rgb?

So wie ich das mitbekommen habe liegt jeder PS3 Version (Premium wie Basic) ein AV-Kabel bei basierend auf dem FABS, also Chinch - das gelbe für die richitg miese Bildquali ;)
RGB-Kabel wird es seperat geben und da HDMI 1:1 bei der Premium ausgegeben wird, geht jedes handelsübliche HDMI Kabel hier, diese kosten aber recht viel ca. 20-50 Euro.
Adapter auf DVI kosten dementsprechend.
was heißt das jetzt?das hdmi kabel liegt der großen ps3 bei oder nicht?sosnt gibts ja noch einen grund eher die kleine zukaufen,das wird ja immer teurer,aber ob dvi oder hdmi kabel kaufen,ich denke vieltun die sich nicht.hat die ps3 dann wie die 360 einen eigenen ausgang?oder ist da dann ein genormeter dvi oder vga bzw. hdmi ausgang dran?frage halt weil muß man danneinsony kabel kaufen weil kein anderes passt?
 
master miller schrieb:
jo ... weil nur HDMI 1.3 1080p darstellen kann 8-)
Dass würde ja heißen, wenn man mit der PS3 True HD DD empfangen möchte, benötigt man einen neuen Verstärker, den es aber vorrausichtlich erst ende des Jahres zu kaufen gibt.
Die Leute tun mir Leid, die jetzt einen Verstärker mit Hdmi 1.1 kaufen. :shakehead:
 
soko schrieb:
master miller schrieb:
jo ... weil nur HDMI 1.3 1080p darstellen kann 8-)
Dass würde ja heißen, wenn man mit der PS3 True HD DD empfangen möchte, benötigt man einen neuen Verstärker, den es aber vorrausichtlich erst ende des Jahres zu kaufen gibt.
Die Leute tun mir Leid, die jetzt einen Verstärker mit Hdmi 1.1 kaufen. :shakehead:

Ich dachte Hdmi wäre abwährtskompatiebel - Ist es nicht?
 
HDMI ist ein eigener Standard, wie kann er da Abwärtskompatibel sein? ;)
Es gibt bei HDMI eben Bit-Einschränkungen und 1.3 läuft mit 48, so dass auch True HD Ton Ausgabe möglich ist. Dennoch ist es völlig kompatibel mit der allerersten Version des HDMI, nur eben entwickelt sich dieser Eingang.

BTW:
Die Diskussion geht ein wenig zu Off Topic.
 
@Jacked
Für Bild ja,aber nicht für Ton.
Da bei 1.3 True HD DD und andere unkomprimierte Soundmöglichkeiten hinzukommen und eine Farbtiefe bis zu 48 bit kann erreicht werden.
Vorrausgestetz man hat einen Verstärker und einen TV mit 1.3.
Angeblich braucht man vielleicht einen Adapter für 1.1 Geräte, wenn man nur Bild empfangen möchte.
 
http://ps3.ign.com/articles/710/710778p1.html

The biggest game talent in Japan shares its thoughts with Famitsu.
by IGN Staff
May 31, 2006 - We've all heard the gamer and analyst reactions to E3, but what about the Japanese development community? The latest issue of Famitsu scored brief comments from Japan's most respected development staff on May's big trade show. While the comments ended up being, for the most part, neutral, there were a few hints at where priorities lie in the next generation race.

Many of the developers mentioned PS3 and Wii but ignored Xbox 360. Flight Plan's Masami Watanabe (Black Matrix, Summon Night series) said that, given its specifications, he imagines the PS3 being the standard for the next 10 years. The PS3 is something that a developer has to make games for, he said, while the Wii is something developers out to try out if they have a good idea for it. Sega's Takumi Yoshinaga of Feel the Magic fame said that his attention is most focused on the PS3, as he's interested in seeing what type of developments the Cell will bring about. He's also interested in the connectivity between the DS and Wii.

A few developers were surprised by the PS3 announcements at E3. Capcom's Hiroyuki Kobayashi was surprised that Sony set a firm price and release date at E3. He noted that, looking at the PS3 titles that are being developed overseas, development for the system seems as though it's being handled differently in Japan. The thing that made him most glad about going to E3 is that he was able to get a final image for Devil May Cry 4.

Kobayashi's former coworker, Noritaka Funamizu, who now heads up Craft & Meister, also experienced some Sony shock at E3. While he was surprised to see the PS3 controller lose its rumble, the biggest impression from the show was the PS3's price. He actually expected the 60,000 price point, but he was also expecting Sony to hold off on release until March of 2007. He doesn't feel that Blu-Ray will have as much impact on sales as DVD did, and he believes the PS3 has yet to show what will make it sell. He believes the system's networking will be a sales point.

Gaia's Kouji Okada had a somewhat pessimistic reaction to E3. He was most surprised by the PS3's price -- cheap for a Blu-Ray player, but expensive for a game machine. He noted that, for people who just want to play games, this price point will be difficult. For the Wii, Okada believes that playing the system for lengthy periods could be tiresome. He also feels that Wii games will have to, from here on out, avoid being extensions of current style games and instead make proper use of the controller. Noting that console gaming could be entering a period of confusion, he suggested that players can expect great things from portable machines.

Some developers look a more neutral stance, touching on all three platforms. Level 5's Akihiro Hino (Dragon Quest VIII) had praise for the high visual quality of Final Fantasy XIII. Wii gave him the sense of taking gaming back to the basics and simply being fun to play. For Xbox 360, he noted that the system seems to have strong software going into its second year.

Q Entertainment's Tetsuya Mizuguchi also commented on all three platforms. He feels that E3 offered a more solid image of the different approaches being taken by the hardware manufacturers: the PS3, with its movie-like qualities, the Xbox 360, with its Vista connections and digital convergence of content, and the Wii, which inherits its sense of control from the toy world.

Finally, because we don't have enough Xbox 360 love in this article, we turn to Team Ninja's Tomonobu Itagaki. The chief ninja said that it took guts for Sony to change the controller design back to the original Dual Shock design, but added that as a developer of action games, Team Ninja has to consider that the controller no longer has rumble features. Regarding the Wii, he disclosed to Famitsu that someone asked him to make beach volleyball game using the controller. This made him wonder if one might get tired using the Wiimote for something like Dead or Alive Xtreme 2, which can be played for over 100 hours. Itagaki feels that the 360 had its usual strong showing, but he expressed hope that the heated overseas Xbox 360 market could be brought over to Japan.
 
@kandesbunzler,

THX für die Infos. :)

Scheint so als sieht mans mit der PS3 in Japan nicht ganz so wild wie hier auf CW's.
 
kandesbunzler schrieb:
http://ps3.ign.com/articles/710/710778p1.html

The biggest game talent in Japan shares its thoughts with Famitsu.
by IGN Staff
May 31, 2006 - We've all heard the gamer and analyst reactions to E3, but what about the Japanese development community? The latest issue of Famitsu scored brief comments from Japan's most respected development staff on May's big trade show. While the comments ended up being, for the most part, neutral, there were a few hints at where priorities lie in the next generation race.

Many of the developers mentioned PS3 and Wii but ignored Xbox 360. Flight Plan's Masami Watanabe (Black Matrix, Summon Night series) said that, given its specifications, he imagines the PS3 being the standard for the next 10 years. The PS3 is something that a developer has to make games for, he said, while the Wii is something developers out to try out if they have a good idea for it. Sega's Takumi Yoshinaga of Feel the Magic fame said that his attention is most focused on the PS3, as he's interested in seeing what type of developments the Cell will bring about. He's also interested in the connectivity between the DS and Wii.

A few developers were surprised by the PS3 announcements at E3. Capcom's Hiroyuki Kobayashi was surprised that Sony set a firm price and release date at E3. He noted that, looking at the PS3 titles that are being developed overseas, development for the system seems as though it's being handled differently in Japan. The thing that made him most glad about going to E3 is that he was able to get a final image for Devil May Cry 4.

Kobayashi's former coworker, Noritaka Funamizu, who now heads up Craft & Meister, also experienced some Sony shock at E3. While he was surprised to see the PS3 controller lose its rumble, the biggest impression from the show was the PS3's price. He actually expected the 60,000 price point, but he was also expecting Sony to hold off on release until March of 2007. He doesn't feel that Blu-Ray will have as much impact on sales as DVD did, and he believes the PS3 has yet to show what will make it sell. He believes the system's networking will be a sales point.

Gaia's Kouji Okada had a somewhat pessimistic reaction to E3. He was most surprised by the PS3's price -- cheap for a Blu-Ray player, but expensive for a game machine. He noted that, for people who just want to play games, this price point will be difficult. For the Wii, Okada believes that playing the system for lengthy periods could be tiresome. He also feels that Wii games will have to, from here on out, avoid being extensions of current style games and instead make proper use of the controller. Noting that console gaming could be entering a period of confusion, he suggested that players can expect great things from portable machines.

Some developers look a more neutral stance, touching on all three platforms. Level 5's Akihiro Hino (Dragon Quest VIII) had praise for the high visual quality of Final Fantasy XIII. Wii gave him the sense of taking gaming back to the basics and simply being fun to play. For Xbox 360, he noted that the system seems to have strong software going into its second year.

Q Entertainment's Tetsuya Mizuguchi also commented on all three platforms. He feels that E3 offered a more solid image of the different approaches being taken by the hardware manufacturers: the PS3, with its movie-like qualities, the Xbox 360, with its Vista connections and digital convergence of content, and the Wii, which inherits its sense of control from the toy world.

Finally, because we don't have enough Xbox 360 love in this article, we turn to Team Ninja's Tomonobu Itagaki. The chief ninja said that it took guts for Sony to change the controller design back to the original Dual Shock design, but added that as a developer of action games, Team Ninja has to consider that the controller no longer has rumble features. Regarding the Wii, he disclosed to Famitsu that someone asked him to make beach volleyball game using the controller. This made him wonder if one might get tired using the Wiimote for something like Dead or Alive Xtreme 2, which can be played for over 100 hours. Itagaki feels that the 360 had its usual strong showing, but he expressed hope that the heated overseas Xbox 360 market could be brought over to Japan.

kann das wohl bitte ienr kurz in deutschzusammenfassen?
 
Ich hab mir jetzt auch mal ein paar gedanken zur rumble funktion gemacht!
Und ich denke das Sony die Rumble funktion nicht mehr Integrieren wird weil es einfach tatsächlich technisch nicht möglich ist!

Alle die jetzt sagen "der Wii kanns aber auch " stimmt so nicht. Beim Wii werden die Bewegungen nicht direkt vom Controller erfasst sonder von der Senso Bar am TV. Somit ist es möglich Rumble zu nutzten ohne die Bewegungserfassung zu stören.

Bei der PS3 ist das anders dort werden die bewegungen direkt im controller durch die Gyro sensoren erfasst somit würden ihnen vibrationen ziemlich zusetzen. Ausser mann würde sesibilität niedrieger stellen, dann werden sie aber ziemlich träger ragieren.

War mal so ein Gedanke von mir.

Gruß Max
 
die kleine wirds wohl nicht geben in europa,selbst ebgames bietet nur die große an,schade hätte auch lieber die kleine und würd mir ne größere festplatte für die 100 euro unterschied reinmachen.

Klar wird es die kleine Version in Europa geben, bei Ebgames wird sie auch angeboten, klick mal auf folgenden Link:

http://www.ebgames.de/product_info.php?products_id=5304

@MaxTax da mag sicherlich was dran, aber ich denke das Sony das vielleicht noch hinbekommt, bis zur TGS haben sie ja noch ein bißchen Zeit :-)
Aber wenn nicht wäre auch nicht so schlimm, wie ich schonmal geschrieben habe, stört mich das fehlen nicht wirklich, so richtig nehmen wir das Rumble gar nicht wahr.
 
ich hab mal ne kleine frage zum PS3 Controller, und zwar wird er analogtasten besitzen? beim Xbox360 controller ist dies ja nicht der fall :shakehead:
 
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