3. Halo 3 Thread (bitte Spoilerfunktion benutzen)

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Nicht offen für weitere Antworten.
Peter Jackson Projekt? Soll es der Halo Film sein?

Imoment ist leider noch nicht bekannt, was genau dieses ominöse "Peter Jackson-Projekt" überhaupt ist. Man weiß eigentlich nur, dass es als in der Form noch etwas nie dagewesenes beworben und angekündigt wurde. Es soll Entertaimnent in einem gewissen Rahmen auf ein neues Level bringen. Außerdem ist bekannt, dasses etwas mit episodischen Inhalten zu tuen hat.

Nun, einzig logisch - und dazu existieren und ein paar Gerüchte - wäre eine Art "interaktiver Film", bei dem der Zuschauer die Handlung durch Entscheidungen dauernd wesentlich verändern kann. Vielleicht so etwas wie ein Quicktime-Event, das allerdings nicht nur kurz eintritt, sondern sich den ganzen Film über anhält. Zumindest gibt es etwas derartziges noch nicht wirklich bzw. nicht in einer derart extremen Form.

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btw:
media16.jpg


;-)
 
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... Wie konnte ich das nur übersehen ...?

Zweite Werbung zu Halo 3 aufgetaucht

Die Werbung läuft seit heute in den UK im Fernsehen. Vermutlich wird sie auch im Rest Europas ausgestrahlt - ganz sicher ist das allerdings noch nicht. Das Ganze ist so eine "Doppelwerbung", wie man es bereits von manchen Produkten kennt.

Das Schema:
1. Halo 3 Werbespot Nr. 1 (Museum)
2. ANDERER BELIEBIGER WERBESPOT
3. Halo 3 Werbespot Nr. 2 (Believe)

Ach, btw:
The diorama (what you see in the ad) is a representation of a battle you get to play in Halo 3. If accurate, it's a pretty huge battle.

Im ersten Spot redet ein Marine auch über eben diese Granata, die dann im zweiten Teil der Werbung genauer gezeigt wird ;-)
 
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... Wie konnte ich das nur übersehen ...?

Zweite Werbung zu Halo 3 aufgetaucht

Die Werbung läuft seit heute in den UK im Fernsehen. Vermutlich wird sie auch im Rest Europas ausgestrahlt - ganz sicher ist das allerdings noch nicht. Das Ganze ist so eine "Doppelwerbung", wie man es bereits von manchen Produkten kennt.

Das Schema:
1. Halo 3 Werbespot Nr. 1 (Museum)
2. ANDERER BELIEBIGER WERBESPOT
3. Halo 3 Werbespot Nr. 2 (Believe)

Ach, btw:

Toll, awesome:-P
Ich hoffe nur, dass die Charaktere in dem Clip absichtlich wie Plastik aussehen, ich denke aber mal schon.
 
Hier nochmal die Zusammenfassung:

Kick the Tires and Light the Fires for Halo 3

halo_3.jpg

"Crazy, crazy for feeling this way," which those of you running countdown to "H-Day" widgets or cycling with UNSC water bottles or cruising around with license plate frames that read "My Other Car is a Warthog" probably are. Deep breaths now. It's almost here. Like Christmas in Autumn. Yeah, it'll be Autumn come September 23, can you believe it?

Will Halo 3 "shatter day-one entertainment sales records" and go on to become the "biggest launch in entertainment history"? Who knows. Who cares. I just want to play it, but on my own schedule, in the comfort of my own living room, not a put-you-up-in-a-hotel-review-event organized by the company selling the product. (I could've gone, but it feels...I dunno...weird, like having to sit in Jo Rowling's living room to review Harry Potter 7 or something.)

Anyway. While we're all not patiently waiting, how's about we see what's on the Halo 3 news pile.

The Halo 3 aggregator...

Check out Kyle Sutton's terrific "Microsoft Turns up Halo 3 Hype Machine." I agree with Kyle on all points save for his last about Rush Hour 3. I would much rather go down to my local cineplex playing the flick with a box of rice and some toast and maybe a couple of Super Soakers and spend the movie pretending I'm playing a live action version of Halo 3 with all the people in the theater silly enough to pay money to see another film by the guy who put a blowtorch to the X-Men film franchise.

halo3_tussauds.jpg

Did you read about Halo 3's Master Chief invading Madame Tussauds' Las Vegas wax museum? He's apparently the first video game character to be enshrined. I don't get it. Really? I mean, he's not even the most popular. How did a kind of generic looking alpha-marine in an gold-flecked olive-colored exoskeletal wannabe bat-suit beat icons like Mario? Zelda? Donkey Kong? (Heck, Pac-Man even!)

Launch night events: Running in New York City, Seattle, Los Angeles, and Miami (maybe more -- keep checking). If you're lucky enough to live in or near those cities, you can pick up your copy with pizzazz, win stuff, even play the game's "super fun yet utterly terrifying new multiplayer mode" with local celebrities. Because celebrities make playing games so much cooler.

"Taste the one that's forever young." What could possibly be better than tie-ins with guys like Pepsi, Burger King, and 7-Eleven to keep you in caffeine and sugar and Whoppers and Slurpees and enough junk food to handily kill a battalion of Covenant Brutes, Hunters, and Elites? Halo 3's secret weapon: I call the Doritos X-13D Flavor Experiment.

Check out Brandweek's "Anatomy Of An Onslaught: How Halo 3 Attacked" if you're interested in Microsoft's "five-pronged" marketing aspect. Ken Hein breaks down the following five phases:

(1) Monday Night Football last December = 8 million viewers of the "Starry Night" trailer.

(2) The multiplayer beta with 820,000 participants.

(3) The viral marketing campaign, i.e. "Project Iris."

(4) Promotional partners (like Pontiac).

(5) "A Hero Must Rise. Believe." The campaign. (See the entry for 9/12 below.)

Countdown to:

9/12 - Microsoft launches a new campaign for Halo 3 called "Believe," a series of commercials airing each week through release (9/25). Here's the first one, just released:
[youtube]jBCCrOWm9Jc[/youtube]

9/14 - Microsoft offers a sneak peek at "Diorama" at 9 a.m. PST on Yahoo Games, plus a feature on the making of the diorama called "Ammo." Microsoft releases clips honoring Master Chief on Xbox Live Marketplace as well as the official Halo 3 site.

9/16 - "Diorama" debuts during NFL Football on CBS. According to Cinema Blend:

Creature expert Stan Winston (Jurassic Park, Aliens) and Rupert Sanders teamed up to create the epic story of “Diorama.” This $10 million campaign is a sort of “Previously on…” undertaking to get everyone up to speed on where the Halo story stands now. A central part of the entire marketing campaign is a recreation of a climactic battle from the Halo universe. 1200 square feet, 12 feet tall, and featuring hand crafted human and Covenant figures, the diorama is a set piece that rivals those used in Lord of the Rings.

9/17 - Microsoft ships the $400 Xbox 360 Halo 3 Special Edition Console. I just checked and Gamestop still has this listed shipping September 16...except that 9/16's a Sunday. So I guess that means it'll be in stores Monday, September 17?

9/24 - At 11:59 p.m. +1, either one million people pick up their pre-orders after waiting in line (for who knows how many days)...or one million heads explode. Maybe more.

9/25 - It's here! It comes in three flavors! Like the Standard Edition for $60 (just the game), a Limited Edition for $70 (art book, bonus disc with a making-of documentary, and guide to the Halo universe), and the Legendary Edition for $130 with a Spartan Mjolnir Mark VI helmet case and an extra bonus disc.

halo3_bestbuy.jpg

- Best Buy launches "Free Gold Days," i.e. three free-to-all-XBL-members days of Xbox Live Gold. Translation: Any XBL Silver member can play any XBL game for three days totally free. Of course, you'll have to play a little XBL Halo 3 to be entered in Best Buy's "Play and Win" sweepstakes, which includes some pretty sexy prizes, e.g. a Halo 3 Pontiac G6 GXP Street Edition and a Samsung home theater package.

9/28 to 9/30 - Microsoft stages its "Unite to Fight Play and Win" sweepstakes. Up for grabs: Three Halo 3 Special Edition consoles, three Special Edition Halo Zune players, three Halo 3 accessory packs (a Halo 3 wireless headset, the Brute wireless controller, and the Spartan wireless controller), and more. You can register here.

Afterward, watch for...

...A staggering number of Americans calling in sick. For days. Maybe even the whole week.

...One-million copies sold at launch. More, probably. How do we know? Because that's how many people have pre-ordered the game already. Oh, and Variety says Microsoft wants to beat Spider-Man 3's $151 million single day take by hitting $155 million. Bear in mind the pre-order tally only clocks around $60 or $70 million (depending on edition pre-sale breakdowns). Since Halo 2 did $125 million 24 hours after it launched and everyone expects Halo 3 to surpass it, a good guess is that somewhere in the vicinity of 2.5 to 3 million people are going to be dashing in and out of Gamestops and Best Buys and Walmarts between Tuesday and Wednesday slightly less than two weeks from now. A moment of silence for all the minimum wage sales clerks who'll have to put up with us.

...The furious forum fighting between Halo lovers and haters. Even films like James Cameron's Oscar-gobbling Titanic or Jo Rowling's Harry Potter end up on someone's grump-list when the media coverage and public adulation converge like tangoing hurricanes.

And finally...

...Are you planning to wait in line at one of the 10,000-plus U.S. retailers reportedly hosting a Halo 3 midnight release event on September 25? What's that? You're already in line? Hey -- save me a spot, would you kindly?
 
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... Wie konnte ich das nur übersehen ...?

Zweite Werbung zu Halo 3 aufgetaucht

Die Werbung läuft seit heute in den UK im Fernsehen. Vermutlich wird sie auch im Rest Europas ausgestrahlt - ganz sicher ist das allerdings noch nicht. Das Ganze ist so eine "Doppelwerbung", wie man es bereits von manchen Produkten kennt.

Das Schema:
1. Halo 3 Werbespot Nr. 1 (Museum)
2. ANDERER BELIEBIGER WERBESPOT
3. Halo 3 Werbespot Nr. 2 (Believe)

Ach, btw:


Im ersten Spot redet ein Marine auch über eben diese Granata, die dann im zweiten Teil der Werbung genauer gezeigt wird ;-)

:o Die Werbung ist einfach der Oberhammer !!
jetzt weiß ich auch welche Granate im ersten Werbespot gemeint war.
Sieht ja nicht gut aus für den Masterchief :C
 
Believe in a Hero :aargh:

Mann sind die Jungs von der Marketingabteilung gut. Die habens wirklich drauf. Genau so sollte man eine Marke präsentieren. Ich bin total gehypt!


Edit: @Granate: Im ersten Video erzählt er doch was davon, wie der Master Chief seine Granate rausholt :-)
 
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... Und der Text von der Pressemitteilung gleich dazu:
The central element that much of the integrated marketing campaign centers on is a painstakingly accurate replication of a key moment from a climactic battle set in the "Halo" universe. At over 1200 square feet, reaching a height over 12 feet above the ground and with each handcrafted human and Covenant figure standing eight to twelve inches high, the diorama was large enough to fill an entire studio.
 
War das schon bekannt? Hab auf dem US Marktplatz gelesen, dass XBL für JEDEN vom 25 bis zum 27.09 kostenlos sein wird, d.h jeder Silber User wird für 3 tage "vergoldet" ;)
 
War das schon bekannt? Hab auf dem US Marktplatz gelesen, dass XBL für JEDEN vom 25 bis zum 27.09 kostenlos sein wird, d.h jeder Silber User wird für 3 tage "vergoldet" ;)

Jap,war schon bekannt,und ich als Silber-User find auch ziemlich klasse :devil2:

Und da meine 360 repariert wurde hab icha uch nen Gratismonat noch dazu :)

btw: ich war so gut wie nie gehyptet und die Vorfreude auf Halo hielt sich auch in Grenzen,doch so langsma werd ich doch ganz wuschig bei der Vorstellung,das es in 13 Tagen launcht!!! :) :D:D
 
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