PS3 Heavenly Sword (PS3)

IGN UK ist bekannt Spiele anders zu werten? Also m.E. wird bei IGN.com ähnliches bei rauskommen. Und somit auch bei Gamespy, 1Up, Gametrailers und Co. - Maniac und weiter deutsche Mags werden wohl das Auge zudrücken.
nein eben nicht.

Beispiele`?

Just cause:
IGN UK 8.8
IGN 6.8

Resistance:
IGN UK 8
IGN 9.1

usw usw^^
 
sind schon die wertungen de EDGE bekannt?

also ich find das ziemlich lächerlich besonders wenn warhawk dann 8 bekommt und heavenly sword nur 6 oO

Wertungen der EDGE

24.08.07 - Hier sind Wertungen der britischen EDGE. Maximal werden 10 Punkte vergeben (Danke an Janski).

Heavenly Sword (PS3, Sony): 6
Bioshock (Xbox 360, 2K Games): 8
Warhawk (PS3, Sony): 8

mfg

ok les grad die news auf cw ^^ ... trotzdem ziemlich schlechte wertung hs vertient 89+

mfg
 
Zuletzt bearbeitet:
Jeder der die Demo gespielt hat kann sich doch fast schon ein eigenes Bild machen. HS wird gekauft, Ende, ob nun 85 oder 89 Prozent oder wasweisich.

Sollte ich mal so erbsenzählerisch werden lass ich mich von meiner Frau notschlachten.
 
jo, die demo hat mich absolut überzeugt.

der 100%tige kaufgrund kam, als ich mir nen schwert aufgehoben hab und nen gegner damit an die wand genagelt habe. sah so geil aus und zeigt wie absolut komplex dieses kampfsystem ist.

oder einfach nen schild aufnehmen und dann den flug im wurf mit dem sixaxis kontroller beeinflussen war absolut spassig
 
Natürlich, du bist dir auch nicht zu schade mal kritische Töne anzusprechen wenns um die PS3 geht, hab ich in den letzten Tagen auch so erlebt. :lol: Du bist der Troll, nicht ich. Bin raus.

Du fällst ziemlich Negativ auf von kritischen Töne kann man da nicht mehr sprechen, du bist nur aufs bashen und provozieren aus und nicht nur in diesem Thread...

Hauptsache Sony gebasht und M$ in den Himmel gelobt...:shakehead:
 
Nach der 7/10 von IGN nun nur ein 6/10 von der Edge? :o

Wurden irgendwo die Kritikpunkte der Edge gepostet?


Aber schon sehr schade, das HS nicht die Erwartungen erfüllen konnte. :-/
 
Nach der 7/10 von IGN nun nur ein 6/10 von der Edge? :o

Wurden irgendwo die Kritikpunkte der Edge gepostet?


Aber schon sehr schade, das HS nicht die Erwartungen erfüllen konnte. :-/

1. IGN UK = Crap
2. God of War 2 bekam von der edge auch nur eine 7
3. gibt es bisher folgende wertungen.

Heavenly Sword:
Play Magazine 10/10
PSXtreme Magazine 9/10
Doupe.cz: 9/10
The Officiel Playstation Magazine 89%
PSW*Uk mag*8/10
IGN UK 7/10
Edge 6/10

Man sind die scheiße....
 
Heavenly Sword:
Play Magazine 10/10
PSXtreme Magazine 9/10
Doupe.cz: 9/10
The Officiel Playstation Magazine 89%
PSW*Uk mag*8/10
IGN UK 7/10
Edge 6/10

Man sind die scheiße....

Sorry, aber das Play Magazine ist ein einziger Witz. Dessen Wertungen sagen nun wirklich NICHTS über ein Spiel aus. Oder findest Du eine 9/10 für N3 etwa gerechtfertigt?
PSXtreme, OPM und Doupe.cz ( :lol: ), jau die bewerten sicher neutraler als EDGE oder IGN. :rolleyes:


Klar, Edge vergibt oft niedrige Wertungen. Aber ne 8 hätte ich schon erwartet und das kommt ja oft einer 9 bei anderen Magazinen gleich. Aber nur ne 6/10??


Da HS nun auch ziemlich kurz ist (6 Stunden??) hätte ich in der knappen Spielzeit wenigstens auch absolute BOMBEN-Unterhaltung erwartet und nicht 6 Stunden Durchschnittskost, und danach sieht es bis jetzt ganz einfach aus. Nach dem ganzen Hype um dieses Spiel finde ICH das einfach etwas enttäuschend. :neutral:
 
Final Fantasy 10 hat auch nur ne 6 bekommen, regt euch nicht über solche sachen auf, die EDGE will unter den Mags auffallen das ist alles.
 
Sorry, aber das Play Magazine ist ein einziger Witz. Dessen Wertungen sagen nun wirklich NICHTS über ein Spiel aus. Oder findest Du eine 9/10 für N3 etwa gerechtfertigt?
PSXtreme, OPM und Doupe.cz ( :lol: ), jau die bewerten sicher neutraler als EDGE oder IGN. :rolleyes:


Klar, Edge vergibt oft niedrige Wertungen. Aber ne 8 hätte ich schon erwartet und das kommt ja oft einer 9 bei anderen Magazinen gleich. Aber nur ne 6/10??


Da HS nun auch ziemlich kurz ist (6 Stunden??) hätte ich in der knappen Spielzeit wenigstens auch absolute BOMBEN-Unterhaltung erwartet und nicht 6 Stunden Durchschnittskost, und danach sieht es bis jetzt ganz einfach aus. Nach dem ganzen Hype um dieses Spiel finde ICH das einfach etwas enttäuschend. :neutral:

Mal eine andere Frage bist du von Blue Dragon enttäuscht?

Nach dem ganze Hype über das Spiel hätte ich ein 90%+++ Game erwartet, scheint ja auch nur Durchschnittskost zu sein...:rolleyes1:

Edit: Edge Magazine UK 6/10 Blue Dragon
 
Zuletzt bearbeitet:
Da HS nun auch ziemlich kurz ist (6 Stunden??) hätte ich in der knappen Spielzeit wenigstens auch absolute BOMBEN-Unterhaltung erwartet und nicht 6 Stunden Durchschnittskost, und danach sieht es bis jetzt ganz einfach aus. Nach dem ganzen Hype um dieses Spiel finde ICH das einfach etwas enttäuschend. :neutral:

das game wird Bombe. Garantiert.
mein gott die Edge ist einfach müll und schreiben nur was damit sie auffallen und alle sie kaufen.
hört doch einfach auf das game zu bashen, wenn ihr es noch nicht mal gezockt habt.
das game zhat sicherlich ne 8 verdient.
 
HS gamepro Review
Before I start, here's a quick disclaimer: I am going to reference God of War in this review--a lot. That's because the development team behind Heavenly Sword ripped a lot of chapters out of David Jaffe and Corey Barlog's playbook. It's not a stretch to think of this title as 'Goddess of War' as it also features a complex narrative that centers on a troubled main character and is married to a deep and substantial combat system.



The trouble is that, for all its glitz and glamour, Heavenly Sword never quite reaches the high bar set by Sony's first and primary action franchise. But what the game does--and it does it well--is offer up its own unique and satisfying take on the action genre that God of War helped redefine.
Heaven And Hell

We won't go too deeply into the details of Heavenly Sword's story, as half the fun is in letting the narrative develop over the course of the game but if there is one thing Heavenly Sword does well, it's the narrative story: the main character Noriko belongs to a tribe whose fate is tied to a prophecy which proclaimed that a man would be born into their midst to save them. Unfortunately Noriko, who was born at the prophesized time, was born a woman, a fact that her fellow clansmen see as an omen of doom. Tied into the prophecy is the titular Heavenly Sword, a magical blade that is under the protection of the clan's protection. The evil King Bohan seeks the blade to consolidate his power and a war breaks out.
It's during this ensuing conflict that Noriko falls into possession of the Heavenly Sword and arms herself with it, setting into motion the events of the game. Suffice it to say, the production values in the game are top notch and it definitely has the cinematic flair that truly memorable games like Half-Life 2, Halo and yes, God of War, possess.
This is supplemented by a ton of unlockable Hollywood-style extras like behind-the-scenes clips and animated vignettes that flesh out the game's narrative. The game's graphics also take full advantage of the PS3's horsepower, with stunning backdrops and fantastic character animations. The in-game cinematics have a Hollywood quality to them, thanks to superb motion-capping and fine acting, including a great performance by Andy Serkis, he of Gollum and King Kong fame. The character animations are also smooth and adeptly choreographed. Noriko, especially, moves with a sense of fluidity and grace and at points, the game brings to mind fight sequences from popular wushu movies like Crouching Tiger, Hidden Dragon and Hero.
130968-6.jpg
The ranged stance can be useful for flinging your foes into the air. Mix it in to give yourself some space

130968-8.jpg
You can tell by this concept art that they put a lot of care into the game's various locales



Pushing Hands

I should note, however, that the brand of action in Heavenly Sword is a little on the "soft" side. Noriko uses three stances during combat: speed, ranged and power. The speed stance is the default, the ranged stance--Noriko separates the Heavenly Sword into two and whips the ends around like a certain Spartan's chains--is activated by holding the L1 button, and the power stance, where Noriko swings just the Heavenly Sword, is activated by holding R1.
It doesn't take long for you get used to the controls and you'll be mixing and matching attacks from each style to form an impressive array of moves. However, the combat in Heavenly Sword never delivers the same sort of visceral punch that God of War did. Unlike Kratos, who was capable of plowing through enemies with a maniac's fury, Noriko must often rely on finesse and timing to take out her foes. Yes, she does crunch a few bones and mangles a few crotches but because most enemies can block your attacks, simple button mashing proves ineffective. I found myself mainly sitting back in a defensive shell and waiting for an opening; as a result, I never got the feeling that I was truly "manhandling" my enemies. No pun intended, of course.
The game also relies heavily on a paper-rock-scissors model that is difficult to master. All enemies attack using one of the three aforementioned stances: If an enemy exhibits a blue aura before attacking, they're coming at you with a speed attack, so you need to be in the speed stance to block it. If they glow orange, it's a power attack and thus, the power stance is required. Ranged attacks can be deflected with the ranged style until you get close enough to fight.
The problem is that you need lightning fast reflexes to switch up your stances correctly each and every time, especially when you're surrounded by multiple foes. This is compounded by the fact that in order to block, you have to just stand there and let the game automatically block for you, which ran counter to my natural instinct to mash buttons.
I should also mention that the boss battles are weird. First, there are only a small handful and they play out like a strange mix of chess and chicken. Each boss has multiple life bars and a set pattern of attack. You have to carefully whittle down the boss' life meter--again, by patiently waiting, picking your spots and counter-attacking--then wait for the next attack pattern to initiate. Rinse, lather and repeat until the boss is dead.
130968-5.jpg
Every game should feature female ninjas...mmm, female ninjas...

130968-7.jpg
Animated shorts can be unlocked to help flesh out the game's story

Empathy For The Devil

And yet, even though the combat has its quirks, it is still satisfying and there are moments when you can't help but smile at the carnage that you are creating. The game mixes things up nicely, giving you the opportunity to man a cannon and rain death down upon an immense battlefield, fire off a cool rocket launcher like device to take out oncoming enemies and even take on the role of a side character, Noriko's childlike companion Kai, for some stealthy cross-bow action.
The action is also woven nicely into the game's deep narrative, making for an overall experience that is rich and satisfying. Yes, the plot is a little shakythere are a lot of questions that are left unansweredand the combat takes some getting use to but the overall experience is compelling enough that I wanted to return to it time and time again.
It's Not The Destination...

It's obvious that I, along with every other gamer, have become spoiled by the God of War series. When held up against that franchise's strengths, even a game like Heavenly Sword can pale in comparison. It's mildly unfair but because the game so obviously draws upon Jaffe and company's formula, it's also fitting.
So, while it doesn't eclipse the greatness of the original title that inspired it, Heavenly Sword is still a fun, engaging, and most importantly, exclusive PS3 title that Sony fanboys can brag to 360 fanboys about. Oh, there's also one unintended side-benefit: It offers a tantalizing glimpse at the possibilities inherent in the PS3 platform, which only raises my expectations for God of War 3.
Until Kratos' next adventure comes along, gamers can and should busy themselves by taking in the compelling saga of Noriko and her heavenly blade. It is without a doubt a journey worth taking, even if the road to the end is somewhat bumpy.
Pros: An interesting narrative, fantastic production values and deep combat system results in the first triple-A PS3 title of note.
Cons: The game's combat system stresses reaction over action, the boss battles are iffy and the storytelling is uneven.

130968-9.jpg

130968-10.jpg


  • GRAPHICS: 4.75
  • SOUND: 4.50
  • CONTROL: 4.50
  • Overall 4.5/5

http://www.gamepro.com/sony/ps3/games/reviews/130990.shtml
 
Ich kann mir nicht helfen aber die Negativpunkte, die ja auch IGN UK angesprochen hat, geben mir wirklich zu denken. Ich hatte genau mit sowas gerechnet: Einem im Ansatz absolut coolen Titels, der aber überambitioniert ist.
An God of War kommts auf keinen Fall ran, soviel solltem mittlerweile klar sein aber ich warte mal auf IGN und Gamespot. Sowohl IGN UK, Edge als auch Gamepro US finde ich von den Wertungen her Müll^^
 
Zurück
Top Bottom