Next-Gen-Konsolen und ihre Technik dahinter - Teil 2

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Die Leute fragen mich immer "Ikaruga! Wie groß ist der Unterschied zwischen WiiU und PS4? Sind ja beide Nextgen!?"

Die Antwort darauf habe ich bildlich zusammengefasst, denn Bilder(und ein paar Worte) sagen mehr als Tausend "please understand" von Iwata :goodwork:
Meh. Da ess ich lieber einen saftigen Burger aus Redmond.:cook:
 
Vita heißt allerdings nur "Fleisch" meine polnischen Freunde! Also um es klarzustellen: Man weiß halt nicht was da wirklich drin steckt :ol:
 
@ Ikaruga:

Eine Seele schaut so aus:

allgaeuer-seele-big.jpg
 
Killzone 4 Uses Raytracing For Its Real-Time Reflections

Blasphemy, how can a PC centric gaming website have a story about a console exclusive title? Did we just enter the dark side of gaming? Well, before jumping to early conclusions, know that we’re simply interesting in the new tech that Killzone 4 is bringing. And since we’ve been covering ray-tracing this whole time, we find it interesting that Killzone 4 is the first title that offers such a feature in a full length title.

What’s also interesting is that this tech will be further used by other developers who create multiplatform games, thus it will be coming to our platform too. Hopefully. So no, we’re not going crazy, abandoning the PC or anything. We’re simply sharing something that most tech guys will find interesting.

During the Digital Dragons 2013 event, Guerrilla Games held a presentation for Killzone 4, in which Michael Drobot discussed about the lighting techniques that will be supported by this PS4 launch title.

Polish website GRYOnline has managed to capture some footage from that presentation, and you can view this video below.

[video=youtube;DDYVcQNgu4Y]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=DDYVcQNgu4Y[/video]



Quelle: http://www.dsogaming.com/news/killzone-4-uses-raytracing-for-its-real-time-reflections/
 
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Am Ende ist es aber immernoch nur Killzone :neutral:

Ist wie bei Crysis, tolle Tech-Demo aber scheiß Spiel.
 
Upps Artikel wurde schon korrigiert, Crysis hat solche Raytracing Effekte schon seit Jahren :)

actually after further investigation, Crysis 2-3 offer this very same thing (ray-traced HDR reflections) via a different technique.

Edit: Aber trotzdem sehr hübsch, die UE4 setzt solche Effekte ja auch ein (Screenspace Glossy Reflections).
 
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