Xbox360 Halo Reach

Ich bin ein großer Halo Multiplayer Fan aber diese Jetpacks und das Gears of War rumgerolle schrecken mich ordentlich ab.
Hoffe die Bungie Leute wissen was sie da machen.
 
Tja hab ich garnix erhalten... Ich hab in Halo 2 an die 3000 Spiele gespielt...ABER NIX erhalten. Und leute die nur 100 games gemacht haben,haben eine bekommen. Und es wurde auch bestätigt das einfach nur Random ausgewählt wird! nix mit loyalen Halo 2 spielern :x

Ich lese das so, dass die, die es jetzt noch zocken anstelle von Halo 3, diese Möglichkeit erhalten.
 
Also ich hab zwar Halo2, aber bisher NIE online sondern nur (und wenig) offline gespielt und trotzdem 400MSP, 3 Monate Gold und nen Beta Key zu Halo REACH bekommen :)
 
Ich hoffe, ich krieg auch eine Mail. Will die Beta lieber auf der Festplatte haben, statt immer ODST zu starten... Hast du die Mail erst heute bekommen?

Nein, die Mail hab ich am 4.3. bekommen. Da stand aber noch nicht der Code drin, gestern hab ich dann eine Nachricht über XBL bekommen, mit dem Code für die 400MSP und der Nachricht, dass mein Gold Acc um 3 Monate verlängert wurde. Den Beta Key hab ich noch nicht bekommen, aber egal, ich hab ODST ;)
 
Ich hoffe, ich krieg auch eine Mail. Will die Beta lieber auf der Festplatte haben, statt immer ODST zu starten... Hast du die Mail erst heute bekommen?
Ich warte auch noch vergebens auf meine Mail...wie gesagt es nix damit zutun ob ich jetz nur ne Xbox1 mit Live habe oder aber Halo2 nur aufner 360 gespielt habe. Es gibt leute die nie Halo2 gespielt haben,aber diese mail bekommen haben ;) Es wurde einfach nur random ausgewählt :/ Ich werd gleich nochma nen paar stunden Halo2 spielen xD vllt brings ja was. Ich hab auch keinen Bock die BETA ewig mit ODST zu starten :/ Lieber gemütlich übers Dash^^
 
Sau GEIL:

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Active Roster - This is a throwback to Halo 2. When you boot up Reach, right at the main menu or lobby, you'll see a list of what your Xbox Live friends are doing within Reach. You'll get detailed information about any friends playing Reach including who they are partied with, what game they are in (plus score and remaining time), and more.

Queue-Joining - In Halo 3, it was difficult to join friends that were already playing in a match. You had to wait until they were finished. If you started a game while you waited, they would then have to wait for you. Instead of going back and forth, Reach will support queue-joining. Simply put, Reach will automatically join up as soon as your friends are joinable.

Improved Voting System - Halo: Reach will utilize a new voting system, which Bungie described as "Veto 2.0". Each playlist will provide players with four options. The first will be a combination of map and gametype, much like you would see in Halo 3. The other three options will offer players additional choices to vote on. Thankfully, you'll know up front what your four options are so you no longer have to risk voting down a favored map, but unfavored gametype and getting an unfavored combination.

Arena Playlists - Possibly the largest change coming in Halo: Reach is the Arena. This is a Slayer and Team Slayer set of playlists entirely geared toward the hardcore. If that wasn't enough, players will be rated and placed into skill divisions in month-long seasons.

The rating system is smart enough to realize that kills aren't the other determining factor behind skill. This is especially true for team games where assists play a huge roll. Similarly, players that have a greater kill/death ratio (had more kills than deaths) will rank higher than players that die as much as they kill.

The divisions are Onyx, Gold, Silver, Bronze, and Steel. It is possible to move up or down within a single season. To qualify for ranking, players will have to play a certain number of games a day to gain a "Daily Ranking", which will be an average of a player's best games from the day. To get a divisional ranking and compete in a season, players will need a certain number of Daily Rankings.

Casual gametypes will not appear in Arena playlists. You won't be seeing Rocket Race or Fiesta here.

Even though Arena is geared toward top-level players, it should help less skilled players avoid being matched up against people they have no chance of winning against.

Ranked and Social Combined - Since the hardcore will be in the Arena, Bungie doesn't want to further splinter the community. In Halo 3, Ranked and Social playlists served two different purposes. Ranked games were generally of a higher quality, while social games were more casual.

In Reach, the playlists will be smart enough to put you and your party in the proper match based upon how many players you have. Say you're looking for a game in a four-on-four playlist. If you bring four people, Reach will attempt to match your team against another group of four at a similar skill level. If you go in with more than four, it will properly split your party across the teams and fill in the blanks with additional players.

Streamlined Party-Up - After a Halo 3 match, players were presented with the option to "Party Up" and merge lobbies with all willing players. In Reach, it will be an opt-out system. After a match, players will be kept together and it will automatically roll into looking for the next match. The system is flexible enough to allow Bungie to determine, per playlist, whether to keep a team together and find a new set of opponents or keep an entire game together and move onto the next map.

Matchmaking Connection Options - The options for finding games in matchmaking will be more open to the player, if they so choose. If you only ever want to play in games with a good connection, that can be set in the options. If you only ever want to play against players of a similar skill, that can be set. The same goes for finding players that speak to same language.

Social Settings - In addition to these connection options, players can rate themselves along four axes to add another layer of criteria to the matchmaking. These won't trump anything else, but it will help Bungie build better teams. Players will define their playstyle in the following four categories:

* Teamwork - Team Player vs. Lone Wolf
* Motivation - Winning vs. Having Fun
* Chattiness - Chatty vs. Quiet
* Tone - Polite vs. Rowdy
 
Matchmaking Connection Options - The options for finding games in matchmaking will be more open to the player, if they so choose. If you only ever want to play in games with a good connection, that can be set in the options. If you only ever want to play against players of a similar skill, that can be set. The same goes for finding players that speak to same language.

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zehnzeichen
 
:kneel:
Matchmaking Connection Options - The options for finding games in matchmaking will be more open to the player, if they so choose. If you only ever want to play in games with a good connection, that can be set in the options. If you only ever want to play against players of a similar skill, that can be set. The same goes for finding players that speak to same language.

zehnzeichen


und was ist daran neu;-)? Connection/Skill/Language Filter gab es schon in H3....wer auch immer das geschrieben hat, hat wohl keine ahnung:scan:
 
Halo: Reach: Details zu Matchmaking und sozialen Funktionen
19.03.10 - Bungie hat für Halo: Reach Details zum Matchmaking und den sozialen Funktionen des Shooters bekanntgegeben.

- Active Roster
* Nach dem Start von Reach sieht man im Hauptmenü oder in der Lobby, was Xbox Live-Freunde in Reach gerade so machen.

* Man erhält detaillierte Angaben über die Freunde, wo sie in Reach gerade spielen, wie viele Punkte sie haben, wie viel Restspielzeit noch ist, usw.

- Queue-Joining
* In Halo 3 war es schwer Freunde zu treffen, die bereits in einem Match am spielen waren. Man musste warten, bis sie fertig waren. Begann man in der Zwischenzeit aber selbst ein neues Spiel, dann mussten wiederum die Freunde warten, bis man fertig war.

Damit die Spieler auf diese Weise nicht ständig hin- und herwechseln und ewig warten müssen, soll sie "Queue-Joining" sofort zusammenbringen, wenn sie frei sind.

- Verbessertes Voting System
* Bungie nennt das System "Veto 2.0"

* Auf einer Playlist hat jeder Spieler vier Auswahlmöglichkeiten, für die er stimmen kann. So kann er im ersten Punkt die Karte und Spielvariante bewerten.

- Arena Playlist
* Playlists für Slayer und Teamslayer, die sich an Hardcore-Spieler richten.

* Spieler werden über Monate hinweg bewertet. Das Bewertungssystem erkennt auch, dass es nicht nur auf die Zahl der "Kills" ankommt, um ein guter Spieler mit starken Fähigkeiten zu sein. Dieses System soll daher besonders in Team-Spielen greifen, wo z.B. ein Spieler mehr unterstützend eingreift und seinen Kameraden hilft.

* Spieler, die viele "Kills" haben und weniger gestorben sind, erhalten einen höheren Rang, als Spieler, die genau so oft gestorben sind, wie sie andere Spieler erledigt haben.

* Ränge sind Onyx, Gold, Silver, Bronze und Steel. Um sich für einen Rang zu qualifizieren, müssen die Spieler eine bestimmte Zahl an Spielen am Tag gemacht haben, um sich im täglichen "Daily Ranking" platzieren zu können.

- Ranked and Social Combined
* Die Playlists sollen so weit mitdenken, dass sie passend zur Teamgröße des Spielers ein geeignetes Team an Gegnern finden.

* Sucht man ein Spiel "Vier-gegen-Vier" und hat in seinem Team vier Leute, dann sucht Reach ein Vierer-Team als Gegenspieler, das ähnliche Fähigkeiten hat und ebenbürtig ist.

* Hat man mehr als vier Leute in seiner Mannschaft, dann teilt Reach das Team auf und füllt die leeren Plätze mit zusätzlichen Spielern; so kämpfen am Ende zwei Vierer-Teams gegeneinander.

- Streamlined Party-Up
* Nach einem Match bleiben alle Spieler zusammen und kommen automatisch ins nächste Match.

- Matchmaking Connection Optionen
* Es gibt mehr Möglichkeiten, Spiele via Matchmaking zu finden: Man stellt ein, ob man nur gegen Leute mit guter Internet-Verbindung spielen will, gegen Leute mit ähnlichen Fähigkeiten oder die dieselbe Sprache sprechen, usw.
CLICK PICTURE (4 x Halo: Reach)
CLICK (Shacknews: "Bungie Reveals Halo: Reach Matchmaking and Social Features")




quelle:gamefront
 
Nur hat das ganze nicht soo gut funktioniert.

Das neue Veto-System is aber genial!


hat imho sehr gut funktioniert....nur standart einstellung ist halt schnellstes matchmaking....wenn man SPrache nimmt dauert es halt locker 3mal solange und Sprache war auch ein extremes cheatmodul für die achievements gewesen.....und gute verbindung hat auch funktioniert, nur seeehr lange gedauert :>
 
Es gibt keine EP und Nummern Ränge mehr!!! :(

"Numerical rank is dead. Nothing said on Exp rank yet."

urk:
"EXP is dead too."

lOL Nur noch diese divisions ränge? I-wie alles tooooootal seltsam oO


Neues Fileshare mit meeeeeeeeeeeeeehr Platz!!

In the Beta, players will be able to create Saved Films and upload them to their File Shares and create screenshots that can be posted to their gallery on Bungie.net. In Halo 3, players were limited to a total of around 100 custom content items (maps, game types, films, screens, etc.), but in Reach, you’ll be able to have THOUSANDS of custom content items. Better yet, you’ll be able to upload, tag, and search for content right from the in game menus, utilizing the massive database previously found only through Bungie.net to tag and query our vast community collection for kick ass content.


  • No more party-splitting.
  • Cap for custom content greatly increased.
  • Vastly improved netcode.
  • Saving custom content and searching for them by tags a la Bnet right from the game.
  • The Arena.
  • Matchmaking automatically searching for games in your region for improved performance.
  • The DMR and Magnum can take out a player's shields in the same trigger pulls.


Reach setzt Maßstäbe!
 
Zuletzt bearbeitet:
ich würde mir wünschen, wenn man in der Spielmoduserstellung wieder ALLE waffe als startwaffen gelten kann.....warum gab es kein schlichtes 1. waffe: Human Sniper und 2. waffe: Allianz Sniper mehr? WARUM? man konnte es nicht einmal selbst erstellen >_>
 
find ich am wichtigsten:

Streamlined Party-Up - After a Halo 3 match, players were presented with the option to "Party Up" and merge lobbies with all willing players. In Reach, it will be an opt-out system. After a match, players will be kept together and it will automatically roll into looking for the next match. The system is flexible enough to allow Bungie to determine, per playlist, whether to keep a team together and find a new set of opponents or keep an entire game together and move onto the next map.

das eliminiert downtimes, hatte cod aber schon 2007 :ugly:
 
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