3DS eShop Yatagarasu [Nicalis/ Circle Edge]

wsippel

L20: Enlightened
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Das Gerücht hat sich bewahrheitet:

[video=youtube;eAZ2sldMyJs]http://www.youtube.com/watch?v=eAZ2sldMyJs&feature=player_embedded[/video]

Coming to North America and Europe – play@PAX Prime!


August 23, 2012 – Nicalis, in collaboration with Circle Edge, proudly announces fighter “Yatagarasu” (final name and release date TBD) bound for the West! Created by a three-man team (past credits include King of Fighters), Yatagarasu rocks hard with classic 2D fighting action and tournament-level depth.


Developed over four years, Yatagarasu was originally released in 2011 as a Japan-only title. Art direction and character design by fan-favorite artist Styleos, game design and balance by ex-SNK designer Umezono and game engine by Shiza–the three-man team makes up Circle Edge. Yatagarasu also features a unique optional commentator system that mimics the tournament trash talk experience.


Attendees of PAX Prime 2012 can preview this fighting masterpiece next week (8.31, 9.1, 9.2) by visiting booth 883 (within the Indie Megabooth) and experience the action. Watch the Yatagarasu Trailer on YouTube at: Yatagarasu Nintendo 3DS Trailer


Yatagarasu Features:

  • Eight playable characters
  • Single and 2P Vs. modes
  • Training and Replay modes
  • Four-button attack system with Parry System
  • Character design by Styleos
  • Classic 2D hand drawn sprites
  • Original soundtrack


Yatagarasu continues Nicalis’ collaborative domination with some of the best developers in the world. Previously Nicalis has teamed up with Studio Pixel (Cave Story), Nicklas Nygren (NightSky), Terry Cavanagh (VVVVVV) and Sophie Houlden (Swift Stitch).


About Nicalis, Inc.
Based in extra sunny Southern California, Nicalis, Inc. is a developer and publisher of pretty awesome downloadable games ranging from PC to console to mobile. Founded in 2007, Nicalis is committed to working with other developers on great games. Nicalis, Inc. is also releasing NightSky (Nintendo 3DS and iOS) and publishing 1001 Spikes (also playable at PAX Prime). For more information on Nicalis, visit our rad HTML5 site at: http://www.nicalis.com and let’s be friends on Twitter: http://www.twitter.com/nicalis


About Circle Edge
Based in Japan, Circle Edge is comprised of a small group of highly trained experts in fighting game design. As it’s first game, Yatagarasu represents the culmination of knowledge from developing multiple fighting and action games.


© 2012 Nicalis, Inc.
All other trademarks and copyrights are property of their respective owners
http://blog.nicalis.com/2012/08/nica...ax-prime-2012/
 
für so ein crap sollte der allgemeine software-thread ausreichen, imo :neutral:
 
Ich find das sieht ziemlich gut aus!
Aber 3 Personen haben daran 4 Jahre lang gearbeitet? Vielleicht hätten die ein bisschen mehr Leute dafür nehmen sollen, man hätte die Entwicklungszeit sicher locker halbieren können xD

An sich gefällts mir, aber 8 Charaktere klingt ziemlich wenig, außerdem scheints keinen Onlinemodus zu geben (les ich da jetzt jedenfalls so raus). Mal sehen, wieviel der Spaß kosten soll.
 
Finde ich cool, erweitert den eShop um ein neues Genre ^^
 
Ich find das sieht ziemlich gut aus!
Aber 3 Personen haben daran 4 Jahre lang gearbeitet? Vielleicht hätten die ein bisschen mehr Leute dafür nehmen sollen, man hätte die Entwicklungszeit sicher locker halbieren können xD

An sich gefällts mir, aber 8 Charaktere klingt ziemlich wenig, außerdem scheints keinen Onlinemodus zu geben (les ich da jetzt jedenfalls so raus). Mal sehen, wieviel der Spaß kosten soll.
Es ist ein Hobbyprojekt, da wurde nicht in Vollzeit dran gearbeitet und es sollte auch nie dem Broterwerb dienen. Deshalb war den Leuten auch ziemlich egal, wie lange die Entwicklung dauert. Als das Spiel 2009 als Vorab-Version veröffentlicht wurde, gab's sogar nur vier Charaktere. Und seit damals gibt's eben alle paar Monate ein Update mit neuen Charakteren, Stages, Features und so weiter. Die aktuellste Version wurde auf der Comiket 82 vor zwei Wochen veröffentlicht.


Ist ja schöne 2D Grafik aber warum so nen 4:3 Format? Ist ja nicht so als würde ein 2D Prügler in Breitbild scheiße aussehen.....
Das Spiel ist halt 4:3, auch auf dem PC - oldschool und so. Dafür wurde es vor Jahren ausgelegt und dafür ist es ausbalanciert, das kann man nicht so einfach ändern. Es war vor Jahren mal geplant, es auf Widescreen umzustellen, aber die Idee scheint das Team aufgegeben zu haben.
 
Bin auf den Preis gespannt - ob es ein fairer Preis wird oder man meint die 3DS Crowd wieder abziehen zu können :)
 
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