Wii Wii - Games (nur Spiele) 2

genau, ich meinte heimkonsolen. und da kam NICHTS. pes is zwar toll, aber auch nur ein spezieller port, so wie auch mgs:ts.

Sorry, aber das erregt meinen Widerspruch: PES08 war zwar mutig und innovativ, aber ganz ehrlich: Spaß hat mir das Steuerungskonzept nicht gemacht.
Die Konami-Quote für den Wii ist also eher noch schlechter. ;)
 
Ich finde es erstaunlich, was inzwischen alles über Homebrew möglich ist. ^^

http://www.youtube.com/watch?v=4rpVuudhDIE&eurl=http://www.tehskeen.com/modules/skeenew/index.php

Ein Projekt, dass letzten Juli gestartet ist.
Es geht darum unterschiedliche Layer eines Songs zu spielen.
Es ist ähnlich wie Donkey Konga, sprich zur richtigen Zeit drücken.
Hinzu kommen aber dann die erwähnten unterschiedliche Layer des Songs (wie Off Beat, Bass, Melodie).
Je nachdem wie man spielt, verändert sich der Song. Man kann z.B auch Noten auslassen und auf einen anderen Musiklayer wechseln.
 
Zuletzt bearbeitet:
Sorry, aber das erregt meinen Widerspruch: PES08 war zwar mutig und innovativ, aber ganz ehrlich: Spaß hat mir das Steuerungskonzept nicht gemacht.
Die Konami-Quote für den Wii ist also eher noch schlechter. ;)

pes war sicherlich gut von der umsetzung und der 09er-teil könnte noch einiges polieren, aber ich rede ja von exklusiven GUTEN sachen und da hinkt konami seit gut 12 jahren auf n-konsolen sowas von hinterher. :-)
 
Na auf den großen Konsole hat Konami schon lange nichts mehr exklusives gebracht, ausgenommen MGS4 auf der PS3. Aber für den DS gibts ja immernoch die Castlevania Reihe und soweit ich weiß ist die exklusiv, relativ gut und erfreut sich einiger Beliebtheit. Und du vergisst Eleedes und Castlevania Judgement auf der Wii. achja das ganze @Bender
 
Gerade im Newsthread gelesen:

Die Wii-Version von Metroid Prime kommt am 19. Februar in Japan raus und wird bessere Texturen haben.
Sie habens also doch nochmal leicht überarbeitet. Nicht dass das nötig gewesen wäre, aber trotzdem: :goodwork:

Einem Kauf steht wohl nichts mehr im Weg.
 
huii, asobu freu mich schon drauf. das erste Metroid Prime könnte man sich wirklich nochmal holen war ja so ein geniales Spiel.

vorallem schön knackig schwer, nicht wie bei Corruption wo man jeden Endgegener beim ersten Versuch schafft. und mit Wii Steuerung wird das ein Fest.
 
Hab den ersten Metroid-Teil nie gespielt, nur bei Kumpel gesehen.
Müsst ich mir dann fast noch holen, wenn es irgendwann bei uns erscheint. :-) Das "neue alte" Pikmin müsste doch auch bald kommen? Weiß man schon wann die anderen Neuauflagen kommen?
 
Noch ein Port von Capcom und den HD Zwillingen :happy3:

MotoGP 08 Coming To The Wii

Capcam has announced that their multi-platformed title, MotoGP 08, will be extending its console line to the Nintendo Wii. The game features different modes such as Championship, Career, Time Attack, and two-player split-screen action. They have also added all 3 of the MotoGP classes; the 125cc, 250cc, and MotoGP.

Capcom also wanted this to be a more serious type racing title, so they have included the option to either play in arcade or sim more. Also, you will be using your Wii Controller to steer the bike by holding it horizontally, like handle bars of a real bike.

Also, we bring you the entire fact sheet.


Game Description
The first officially licensed MotoGP title ever for the Nintendo Wii platform, MotoGP turns the Wii remote into a virtual set of handlebars to deliver the definitive two-wheeled racing experience.
The development team’s overriding aim is to deliver an unparalleled handling model that allows access points for gamers of all skill levels and just as importantly provide a challenge to meet each player’s abilities.

3 MotoGP Classes
MotoGP for Wii puts the player at the centre of the world’s premier motorcycling championship by letting them join a team and compete alongside their sporting heroes in all three race classes – 125cc, 250cc and MotoGP. Recent MotoGP titles had excluded 125cc and 250cc at a cost and Capcom is keen to ensure that all the riders are faithfully represented, which also enables complete progression through the ranks as well as giving the gamer a different racing experience per class. The game features a scaled and competitive AI which adjusts within limits to give a more enjoyable race experience on the lower levels but shows no mercy in the higher levels.

Tutorial Mode
This allows the player to decide what motorcycle and racing style suits them best. But rather than the tutorial mode taking players ‘out of the main game’, this mode will transport them immediately into an arcade race and offers hints and tips from the beginning. By pressing START players can pause the game, allowing them to test out and alter the racing model (from ‘Arcade’ to ‘Advanced’ or ‘Simulation’), change transmission options or leave the tutorial mode entirely. Players can also choose the option to automatically see live tips whilst playing, where the game will judge riding style and offer help and advice where needed.

Main Modes
Career mode – Players get to create their own rider (in previous MotoGP titles you’ve only been able to select an existing rider of the MotoGP event) and develop their racing skills for up to 5 seasons with the aim of becoming the ultimate MotoGP champion. Choosing a team and bike class at the beginning of each season, riders can make customisations through a selection of bike helmet designs that unlock as players progress. As races are won, stronger teams will be looking to recruit for the following season, enabling players to race better performing bikes. As progress is made players will also be able to access certain bike upgrades which improve the rider’s performance across a range of parameters such as straight line speed, acceleration, braking and cornering.

Quick race – Players can choose their favourite track, rider, difficulty level, bike class, riding model, transmission type, number of laps and weather conditions and go race.

Time Attack – set the best time at each circuit, competing against yourself to shave vital seconds off your personal record. Select the circuit and rider and off you go. Players decide whether they want a ghost rider to compete against, improving where they can to beat their previous lap times.

Championship – Select any class, rider and team and compete in and re-create an entire season. Practice and qualifying modes are optional whilst the weather conditions, difficulty setting, number of laps and handling model can also be decided, allowing players to shape their own season. Before each race players can tweak the set-up of their bike, including changing tyres, suspension settings and gear ratios. During the championship rider standings can be checked to see where players rank and view individual performance statistics for the real aficionados. If players are still not happy with their own performance the practice racing circuit can be tried out alone (solo) in free practice mode.

Two Player - MotoGP also features a two player head to head option with the addition of AI controlled bikes to add more of a challenge to the race.

Challenges
If that wasn’t enough there are 50 unique challenges for players ambitious enough to accept them. On completing the challenges players will be rewarded with hidden content. The challenges are divided up into the following categories:

Speed – stay above the speed indicated and finish inside the allotted time
Brakes – Use a limited amount of braking sparingly to complete a circuit of the track
Racing Line – Don’t stray too far from the optimal racing line
Checkpoint – Reach each checkpoint before the time runs out in order to complete the lap
Single race – Compete in an actual race scenario from MotoGP
Championship – Compete in an actual championship scenario taken from MotoGP
1 vs.1 – Beat a single opponent to the finish line on the final sector of a circuit

http://www.autogaming.net/wii/2272/motogp-08-coming-to-the-wii/

Grafisch wird der Wii natürlich wieder ans Limit gebracht...

gameplay01_bmp_jpgcopy.jpg

gameplay06_bmp_jpgcopy.jpg

gameplay04_bmp_jpgcopy.jpg


Wird natürlich wie immer bei Wii Spielen in Bewegung besser aussehen. :smile5: Mehr fette Pics auf:

http://www.autogaming.net/wii/2275/motogp-wii-preview-screenshots/
 
Na auf den großen Konsole hat Konami schon lange nichts mehr exklusives gebracht, ausgenommen MGS4 auf der PS3. Aber für den DS gibts ja immernoch die Castlevania Reihe und soweit ich weiß ist die exklusiv, relativ gut und erfreut sich einiger Beliebtheit. Und du vergisst Eleedes und Castlevania Judgement auf der Wii. achja das ganze @Bender

eleedes halte ich für nen schnellschuß, der auch nur an das jüngere publikum gerichtet ist und castlevania judgement wartet natürlich mit einer hammerdurchschnittswertung von 49% auf. das ändert alles. ;-)

http://www.gamerankings.com/htmlpages2/950179.asp

das is nicht, was konami zeigen könnte. :-)
 
huii, asobu freu mich schon drauf. das erste Metroid Prime könnte man sich wirklich nochmal holen war ja so ein geniales Spiel.

vorallem schön knackig schwer, nicht wie bei Corruption wo man jeden Endgegener beim ersten Versuch schafft. und mit Wii Steuerung wird das ein Fest.

Also ich fand MP1 bzw. MP3 genauso leicht wie MP3 bzw. MP1 :-P

Vielleicht gibt's ja Fusion noch dazu (konnte man doch via GBA-Link auf GC zocken?) oder zumindest den Fusion Suit wird es normal freispielbar geben, hoffe ich. :)
 
das spiel wird gekauft. mag solche spiele und ich bin einer der wenigen Dynasty Warriors Fans 8)

DE ist zwar sicher besser aber japanisches setting >>> chinesisches setting :-D
 
Wird aber auch Zeit das KOEI ne N Plattform mal mit ner starken IP supportet, sehr wichtiger Titel für Japan :-)
 
Wird aber auch Zeit das KOEI ne N Plattform mal mit ner starken IP supportet, sehr wichtiger Titel für Japan :-)

jup, hoffetlich erscheints hier. soweit ich weiß hat KOEI sogar ne europastelle und deren spiele kommen eigentlich immer :-)

btw. DW6 wurde doch auch für die wii angekündigt oder war das nur ein gerücht??
imo wäre das viel zu spät um noch was zu reissen...
 
Also ich fand MP1 bzw. MP3 genauso leicht wie MP3 bzw. MP1 :-P

Und mit der Wii Steuerung wird es wohl noch einfacher. xD

Soll mich aber nicht weiter stören, hab das Game eh schon zig Mal durchgezockt. Ich will es nur nochmal im 16:9 Modus und mit Wii Steuerung geniessen. :cool:
 
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