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Der Groß- und Einzelhändler Gigex hat eine Umfrage unter 12.000 Videospielern durchgeführt. Demnach wollen sich 39 % der Befragten in diesem Jahr eine Xbox kaufen. 27 % planen hingegen den Kauf einer PlayStation2 und 17 % wollen sich einen Gamecube zulegen
According to a survey of over 12,000 gamers commissioned by Gigex, roughly 39 percent of those asked what console they planned on buying this year indicated it would be a Microsoft Xbox. About 27 percent of the respondents indicated they would buy a PlayStation 2, while around 17 percent plan to purchase a GameCube.
Also, roughly 78 percent of those asked responded that game demos were the number one factor in their purchasing a game. Demos were followed by reviews (around 47 percent), television commercials (35 percent) and magazine ads (about 31 percent).
The survey also asked where gamers purchased their gaming products. Electronic stores was the top answer (with around 59 percent), followed by computer superstores (roughly 43 percent) and department stores (about 35 percent).
quelle: www.gamefront.de , www.gamedaily.com
Ich denke mal das wird ein heißes Weihnachtsgeschäft für Microsoft im größten Konsolenmarkt der Welt. Die PS2 wird wohl so "selten" gekauft weil viele schon eine haben.
Sieht aus als würde MS den zweiten Platz in den USA noch verfestigen und ausbauen können.
According to a survey of over 12,000 gamers commissioned by Gigex, roughly 39 percent of those asked what console they planned on buying this year indicated it would be a Microsoft Xbox. About 27 percent of the respondents indicated they would buy a PlayStation 2, while around 17 percent plan to purchase a GameCube.
Also, roughly 78 percent of those asked responded that game demos were the number one factor in their purchasing a game. Demos were followed by reviews (around 47 percent), television commercials (35 percent) and magazine ads (about 31 percent).
The survey also asked where gamers purchased their gaming products. Electronic stores was the top answer (with around 59 percent), followed by computer superstores (roughly 43 percent) and department stores (about 35 percent).
quelle: www.gamefront.de , www.gamedaily.com
Ich denke mal das wird ein heißes Weihnachtsgeschäft für Microsoft im größten Konsolenmarkt der Welt. Die PS2 wird wohl so "selten" gekauft weil viele schon eine haben.
Sieht aus als würde MS den zweiten Platz in den USA noch verfestigen und ausbauen können.