Xbox360 Tom Clancy´s Splinter Cell - Conviction

  • Thread-Ersteller Thread-Ersteller Jade
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Erinnert mich irgendwie an den hier !? :-?

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Chirtsian Bale? Dachts mir auch, Sam Fisher hat auch ein bisschen was von Bruce Wayne am Anfang von Batman Begins.

Noch ein Grund mehr es cool zu finden! :aargh:

Ich glaube das Spiel kickt demnächst schon Halo 3 aus meiner Top 20 der Most Wanted! ^^

Edit: Nein, lieber Uncharted! :P
 
Bale müsste nur noch finsterer dreinschauen, den Bart etwas mehr spriessen lassen, die Haare mehr seitlich kämmen und schwupp die Wupps haben wir die pefekte Hauptrollenbesetzung für nen Sam Fisher-Film (mit dem neue coolen Sam)

:)

PS: Hab ich schon erwähnt, dass Christian Bale einer der besten und vielseitichsten Schauspieler unserer Zeit ist ?! Siehe American Psycho, Der Maschinist, Equilibrium, Batman Begins ! (IMO)
:D
 
hoiji schrieb:
Bale müsste nur noch finsterer dreinschauen, den Bart etwas mehr spriessen lassen, die Haare mehr seitlich kämmen und schwupp die Wupps haben wir die pefekte Hauptrollenbesetzung für nen Sam Fisher-Film (mit dem neue coolen Sam)

:)

PS: Hab ich schon erwähnt, dass Christian Bale einer der besten und vielseitichsten Schauspieler unserer Zeit ist ?! Siehe American Psycho, Der Maschinist, Equilibrium, Batman Begins ! (IMO)
:D

Dito!
Prestige hast du noch vergessen! ;) Ich freu mich schon auf The Dark Knight!

Im übrigen wäre Bale imo noch ein besser Solid Snake Darsteller! ;)
 
The Prestige´habsch noch net gesehen!
Bale als Snake find ich auch geil. Hab ich sogar im Thread dafür erwähnt !

Naja, jedenfalls is der neue Look von Sam echt gelungen. Hoffentlich verpasst Ubisoft dem auch ne ordentliche Story !
 
ich find christian bale ebenfalls genial, hab ihn zum ersten mal bewusst in equilibrium gesehen und war direkt fasziniert, als er auch noch in batman begins mitspielen sollte (bin großer batman fan) war ich natürlich begeistert

naja btt, mir gefällt der neue sam, die infos hören sich auch sehr nice an.. etwas wie assasins creed
 
Scans aus der Gamepro:

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Quelle


Das Bild links unten auf dem letzten Scan kannte ich noch nicht.
Also wenn das ingame so ausschaut, dann leko mio popo blanko. :o
 
Ich war nie ein Fan dieser Serie, aber diese Infos hypen mich dermaßen!
Die ganzen Dinge wie Interaktivität mit der Umgebung und dem Social Stealth klingen imo ziemlich geil.

Und auch die Wahl des Settings spricht mich sehr an.

Ich glaube da kommt noch ein ganz heißer Titel auf uns zu. Vielleicht nicht unbedingt GotY, aber sicher dennoch klasse.

Wollen wir nur hoffen dass es beim Release zu Weihnachten bleibt und er nach hinten verschoben wird.

P.S: Sehr genial wäre es natürlich, wenns die zitierte Demo irgendwann mal in Videoform zu bestaunen gäbe.

Edit: Die Lichteffekte wirken auf den Screens echt derbst genial! :o
 
die infos hören sich geil an, das spiel wird die serie revolutionieren ähnlich wie resi 4 oder gta 4... solange diese änderungen gut sind dürfte das auch keinen stören, denke ich
 
Fisker schrieb:
die infos hören sich geil an, das spiel wird die serie revolutionieren ähnlich wie resi 4 oder gta 4... solange diese änderungen gut sind dürfte das auch keinen stören, denke ich

Am wichtigsten wäre für mich, dass die Story nicht mehr durch Nachrichtenzusammenschnitte erzählt wird. Hat mich in SC2 sehr gestört
 
First Facts Artikel von 4Players

Fakten:
- exklusiv für PC & 360
- über 50 Missionen
- Sam soll mehr Charakter zeigen
- zunächst keine Hightech-Ausrüstung
- Spieler soll mehr reagieren als zuvor
- Fokus auf Stealth als Reaktion
- Gegner: Polizei & Geheimdienste
- offene Levelstrukturen mit bis zu 300 Personen
- neues, dynamisches KI-Verhalten
- neue, lebendige Bevölkerung
(reagiert auf Diebstahl, rennt euch hinterher)
- Figuren merken sich eure kriminelle Taten
- ihr könnt über Schüsse Massenpanik auslösen

- interaktive Umgebung, nutzbare Gegenstände
- erstmals bevölkerte Straßen
- Untertauchen in der Menge

:o


Dazu auch die News von heute: Splinter Cell: Sams neuer Charakter


Das Teil macht mich immer neugieriger. :suprised:


edit:

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Sind diese Screenshots Ingame oder Render, was meint ihr? :oops:
 
Das erste ist doch ein Artwork? :-? Afaik gabs das Bild schon damals, als SC5 angekündigt wurde bzw. nur kurze Zeit später.

Die Infos hören sich ja mal genial an, hoffe aber, dass man sich da nicht überfordert.
 
also das hört sich alles sehr sehr geil an,und schaut auch bisher echt super aus, aber ich weiß nich wie ich mich damals auf double agent gefreut hatte,so hatte ich mich noch auf keinen teil der reihe gefreut und wurde dann am ende enttäuscht,daher bin ich hier jetzt erstmal vorsichtig und erwarte nicht zuviel :neutral:
 
DarthSol schrieb:
Ich war nie ein Fan dieser Serie, aber diese Infos hypen mich dermaßen!
Die ganzen Dinge wie Interaktivität mit der Umgebung und dem Social Stealth klingen imo ziemlich geil.

Und auch die Wahl des Settings spricht mich sehr an.

Ich glaube da kommt noch ein ganz heißer Titel auf uns zu. Vielleicht nicht unbedingt GotY, aber sicher dennoch klasse.
Dem kann ich nur zustimmen.

Könnte mein erstes SC werden. :blushed:
 
AllGamer schrieb:
Das mit den Menschenmengen hört sich an wie Assasin's Creed, was ja auch zufälligerweisse von Ubi Soft kommt ^^

Vielleicht hat Ubisoft eine Menschenmengen-Engine entwickelt :)

Aber erstens kann es voll genial werden, wenn es gut umgesetzt ist.

Und zweitens scheint Ubisoft ja ziemlich begeistert davon zu sein, wenn es jetzt so massiv zur Anwendung kommt.


Ich freu mich auf jeden Fall drauf :) Die Infos zum Gameplay hören sich klasse an und Imo könnte SC:Conviction zum Release das grafisch beste Game für die Xbox 360 werden (das sage ich nicht wegen der Screens, sondern weil ich den Entwicklern viel zutraue und Ubisoft mittlerweile schon viel Erfahrung mit der Box hat :) )
 
Bin auch ganz heiß auf das game.
Und bitte mal ne vernünftige Story, wo ich aber bei Tom Clancy skeptisch bin.
Z.B. beim Ende von G.R.A.W. 2, wo der Präsident sich fürs amerikanische Volk bei dir bedankt, konnte ich mir das Lachen nicht verkneifen. :lol: :lol:

Edit: Das neue OXM hat Splinter Cell Conviction als Titelstory.
 
Mal ein bißchen was von der Technischen Seite von SP5


"The main ingredient we are using as a distinctive mark is the intensive use of per pixel Ambient Occlusion (AO)," Danny LePage explained. "As we are going to deliver a fully interactive environment, AO was the perfect technology to make the large number of object we showcase on screen look absolutely integrated, and not part of a simulation." Ambient occlusion is a technique that darkens a region (in this case, the region is as small as a single pixel) if it is blocked from direct light.

Since this is a dynamic technique, it means that the brightness of an area will change as the environment is manipulated. If Sam walks up to a wall, he'll block some of the ambient light that would have reached the surface of that wall and it will cause the area in front of him to darken in a realistic shape. When he steps back, the brightness is restored. These soft shadows will appear on everything, even causing Fisher to occlude light on himself. In the previous generation of Splinter Cell games, Sam was rendered separate from the environment. Now he follows the same rules.


The real-time demo we saw of this mock environment showed how several swinging lights cast numerous shadows.A more easily recognizable improvement in the lighting is the use of multiple sources. In the lighting demonstration we were given, UbiSoft showed us how they can have up to three spotlights cast in a single area to cast overlapping shadows. If you've ever been in a football field at night, you may have noticed how several lights from different angles can create a series of shadows. Expect to see that same phenomenon in Conviction. To make the effect even more pronounced UbiSoft has made the game take place in a fall setting, a time of year when shadows are most dramatic.

The last new technique we were shown featured the use of indirect lighting. When you shine a light on an object, some of that light will reflect back off of it. That's what gives an object color. If you shine a light on a green poster, it looks green because the poster is good at reflecting green light. This reflected light is now indirect lighting. It doesn't come from the original light source, but it can still illuminate the room - or anything around it, casting what appears as a green glow on nearby objects.


- According to the article, every single object that is rendered on screen has physical properties and most of them can be used by Sam. For example, Sam can pick up furniture and use it as a weapon, or throw printers at enemies or papers in the face of enemies to gain the upperhand in fights.

- Melee fights are much more than "press this button to hit" this time around. There's different context sensitive attack buttons and as mentioned before lots of environmental interaction.

-The devs state the fact that they are exclusive to the 360 allows them to do much more than if they were multiplatform (duh) but they also state they doubt they would be able to achieve what they're doing with the game on the 360 on the ps3 even if it was ps3 exclusive.

The lead programmer told the magazine he doubts they would have been able to pull of the lightning effects they have right now on the ps3. That's the only thing they say straight out, but they do state they believe they're much better off on the 360.

http://xbox360.ign.com/articles/789/789307p1.html

Auch was Physik und Animationen betrifft will Ubi Soft Montreal richtig auftrumpfen .

Game Informer:
* New form of lighting called indirect lighting means that the way light reflects off your surroundings affects how light is cast on you and nearby objects. Light reflecting off a large red poster will cast nearby things in a slight tint of red

* "In previous games, we had 2,000 or 3,000 animations, now we already have over 10,000."

* The animation system is based on the concept of Biometrics which just means getting the character to move naturally and fluidly. They mention how they want to eliminate pressing a button to pick something up and seeing Sam slide into place in front of the object before he interacts with it. They say an animation of Sam running up to a chair, picking it up and throwing it took 8 months to work out. :o I'd be willing to be they got it right. The screens of him progressing through the animation look very good. Also, there will be physics tied to the chair Sam is holding, so you'll bump into things with the chair and it won't just go through a wall.

* They mention a sort of hypothetical gameplay situation where Sam takes out a guard with some crazy melee combos. He then grabs the guard and throws him through a pane of glass or over a table (knocking over all the stuff on the table). Sam grabs the guard's radio and listens in on police radio chatter. He hears that they're sending in police after him through the front door. Sam opens the back door but doesn't go through; instead, he hides under a table, a guard walks in and investigates the open door. At that point, Sam could sneak out the front door, or he could knock over the table he's hiding behind, use it for cover and open fire on the guard. OR he could sneak up on the guard, handcuff him to a rail and kicks him down a flight of stairs. wow.

Pics:SC's lighting system:

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Mal einige Punkte zusammengefasst


* So by now you know Sam comes back to help out a Grim, but doesn't like what's going down at the "new" 3rd Echelon. He is an enemy of the state, fighting for what he believes in. He's on the run with limited resources. He's alone but not defenseless. At the same time, he's not a victim a fugitive or in hiding; he's fighting for his convictions (hence the title).
* The screenshots are AWESOME! The environments look totally interactive. In one shot, it appears he punched or threw a guy who then lands on a counter and knocks over cups and plates while civilians are scattering.
Conviction uses Havok physics, but all the original code has been rewritten.
* "In previous games, we had 2,000 or 3,000 animations, now we already have over 10,000."
* The pace of the game is going to be changed. The devs want to create 15-minute playable segments so it's a little more accesible to casuals, but they promise you can still sit down with it for a few hours if you like. Hopefully they find a balance that still keeps you immersed.
* Previous SC games were about "passive stealth" where you hide in the shadows and wait for a perfect opportunity to strike. In conviction, the idea is "active stealth" where you react quicky to your surroundings. You'll always be on the move. Again it's mentioned that Ubi wants to give Sam more ways to interact with the environment instead of just shooting or turning off lights.
* The animation system is based on the concept of Biometrics which just means getting the character to move naturally and fluidly. They mention how they want to eliminate pressing a button to pick something up and seeing Sam slide into place in front of the object before he interacts with it. They say an animation of Sam running up to a chair, picking it up and throwing it took 8 months to work out. I'd be willing to be they got it right. The screens of him progressing through the animation look very good. Also, there will be physics tied to the chair Sam is holding, so you'll bump into things with the chair and it won't just go through a wall.
* The original games went for a T rating from the start, but this time, they're going for an M rating so things should be a little more realistic. They mention how this could have an interesting impact on Sam's finishing moves.
* They mention a sort of hypothetical gameplay situation where Sam takes out a guard with some crazy melee combos. He then grabs the guard and throws him through a pane of glass or over a table (knocking over all the stuff on the table). Sam grabs the guard's radio and listens in on police radio chatter. He hears that they're sending in police after him through the front door. Sam opens the back door but doesn't go through; instead, he hides under a table, a guard walks in and investigates the open door. At that point, Sam could sneak out the front door, or he could knock over the table he's hiding behind, use it for cover and open fire on the guard. OR he could sneak up on the guard, handcuff him to a rail and kicks him down a flight of stairs. wow.
* When you are detected, there's no limit to what you can do. All the tools you use are available in your immediate surroundings. Sam doesn't have a backpack of gadgets this time. Use what's around you and improvise to get out of a sticky situation.
* About the beard: Originally, Fisher was created with a beard in the very first game.
* New form of lighting called indirect lighting means that the way light reflects off your surroundings affects how light is cast on you and nearby objects. Light reflecting off a large red poster will cast nearby things in a slight tint of red.
* There will still be a lot of classic SC moments like planting bombs or hacking computers, but the gratification won't necessarily come from completing the objective, but the path you take to the objective.
* Crowd AI will react to Sam's behavior. For example, Sam can steal a guy's laptop, but the guy will follow Sam and call for the police. Nearby witnesses will also point Sam out to nearby police. Sam can blend into the crowd in certain situations to avoid detection. The crowd AI is pretty smart. You won't see NPCs walk into each other, spaz out, then walk away in totally opposite directions. People move out of the way of objects intelligently.
* Sam has an ability called Heroes Instinct where the crowd and surroundings become greyed out and threats such as police are made to standout. Assassin's creed anyone?

No MP details were given aside from the fact that Montreal is doing that aspect of the game as well, so they aren't going to split SP and MP between two dev studios.


Da kommt was ganz ganz ganz heißes auf uns zu :D
 
oh man den 1 und 3 teil der serie habe geliebt und ich bin mir auch sicher das ubi montreal mit conviction neue mastäbe setzen wird die ersten infos hören sich jedenfalls großartig an
 
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