Kiera
L99: LIMIT BREAKER
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Für Konsolenverhältnisse sieht das Spiel besser aus als jedes andere RPG der Gegenwart. Und noch dazu ist es auch sonst besser.
Gestern Mittag gekommen und direkt mal einige Stunden gezockt. Hab nie die PC Version gespielt, deswegen kann ich es nicht vergleichen, aber find es schon sehr geil.
Bis auf ein paar Texturnachlader und doch recht viel Tearing find ich es auch grafisch sehr gut. Am Anfang hat mich das Tearing schon genervt, aber nach ner Zeit ist es mir gar nciht mehr aufgefallen. Wer anfällig dafür ist sollte es vor dem Kauf lieber mal Probe spielen.
Xbox 360 game looks to be utilising console-quality FXAA or something very similar. Texture and geometry pop-in and draw distance also show clear advantages on PC, as you would expect.
The Witcher 2 on Xbox 360 possesses a combination of artistic and technological accomplishment we're accustomed to seeing in AAA games from the best developers in the business, backed by mammoth budgets. The reality is that CD Projekt RED hasn't converted the game to run comfortably on 360 - it has actually managed to improve it.
Weather conditions have been altered seemingly on a mission-by-mission basis, and there appear to have been a multitude of tweaks to atmospheric effects. There's a definite sense that the developers have more readily embraced the organic nature of the core visuals and produced a revised lighting scheme to match. The result is simply beautiful.
It's the right decision for this game. Even when the 30FPS update isn't sustained, control still feels precise and responsive and in truth, it's rare that you actually notice the tearing on-screen - most likely because of the muted colour schemes and the lack of fast motion. More commonality between one frame and the next serves to make the tearing more difficult to pick up by the human eye, and the impression you get during gameplay is more along the lines of a barely perceptible "wobble" at worst, as opposed to any eye-rending artifacting.
In summary then, it's clear that The Witcher 2 has the performance to match the spectacle. This may well be a PC conversion, but the level of technical accomplishment we see here is more in line with what we'd expect from a top-tier first-party studio designing a game directly for the strengths of the host console hardware.
Man kann ahnen, dass dies eine nicht ganz ausformulierte Idee dessen darstellt, was es auf dem starken PC sein kann. Einiges ist ohne Fehl fantastisch und direkt daneben zeigen sich die Kompromisse. Es entsteht nie ein völlig rundes und in sich geschlossenes Bild.
Ich gehe halb davon aus, dass Richard Leadbetter (Digital Foundry) dies in Kürze weit fundierter und technischer zerlegen wird, aber es bleibt so schon mehr als nur ein Gefühl, dass da etwas sein sollte, was man nicht sieht. Man spürt, dass dieses eigentlich schon sehr schöne Spiel noch besser aussehen müsste.
Ja, da hat wohl der innere PC Fanboy mitgesprochen. Diverse Aussagen kamen mir direkt seltsam vor.Bestätigt wieder mal meinen Verdacht, dass "Spieleredakteur" kein Beruf, sondern ne Arbeitsmassnahme ist. Keinen Deut mehr Ahnung von der Materie als ein x-beliebiger Internetuser.