Vita The Games of PS VITA

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Nett - aber Capcom wird aus dem Kasten sicher noch einiges mehr rauskitzeln können, den Port der Szene haben sie ja in paar Wochen hinbekommen. Mit der MT Framework Engine dürften die NGP Titel so wie deren HD Games aussehen können. RE 6 dann wohl auch für NGP.

MT Framework Portable^^ Selbe Engine wie für den 3DS, wird halt an die NGP angepasst. Dass die Spiele genauso wie die Konsolenpendants aussehen, das möchte ich erst mit eigenen Augen sehen, die Cutszene ist jetzt nicht so aussagekräftig, mal abwarten.
 
Wenn wirklich Hideo Kojima auch an einen exclusiv NGP Spiel arbeitet wäre das noch so ein Titel wo sich viele ärgern würden wenn sie das nicht spielen könnten. Sieht ganz gut aus für den NGP.
 
Wenn wirklich Hideo Kojima auch an einen exclusiv NGP Spiel arbeitet wäre das noch so ein Titel wo sich viele ärgern würden wenn sie das nicht spielen könnten. Sieht ganz gut aus für den NGP.

Und woher hast du das mit dem exclusiven NGP-Game? Bis jetzt wurde doch nur nen PS3/NGP (+360?)-Game von ihm "angekündigt" bzw. auf dem NGP-Event geteast.
 
Wieso sollen sie es nicht spielen können ? Hardware kaufen, Spiel kaufen und gut ist.

Genau da wollte er ja denke ich hinaus. :P
Ich würd auch kein NGP-exclusives Game von ihm begrüßen und hätte es lieber auf der PS3.
Aber somit wär es dann schonmal ein NGP-Kaufgrund für mich.

Deshalb wohl auch die Bemerkung "Sieht ganz gut aus für die NGP".
 
Okay ok, wobei ich von ihm eher ein Ps3/NGP Spiel erwarten würde, nach seinen Aussagen zur Plattform. Mal sehen.
 
NGP: Techdemo mit tatsächlicher Spielgrafik veröffentlicht

Die Programmierer von Trinigy haben eine Echtzeitdemo ihrer Vision Game Engine für die NGP veröffentlicht. Die grafische Leistung ist ernüchternd. In den letzten Statements zur Leistungsfähigkeit hat Sony ja bereits zurückgerudert. Zeigt uns Trinigy also die harte Realität?

Das Video der Vison Game Engine bereitet uns möglicherweise darauf vor, was uns zum Release der NGP wirklich erwartet.
Denn für tragbare Playstation 3 HD-Grafik fehlt ja der Akku, wie David Coombes von Sony vor kurzem klarstellte.
Der Unterschied zu den handverlesenen Videos von Sony ist schon sichtbar, dennoch ist die Grafik der Trinigy Techdemo für Sonys nächste Handheldgeneration recht beeindruckend.
[kotaku]

[video=youtube;WggwPJfg4i0]http://www.youtube.com/watch?v=WggwPJfg4i0&feature=player_embedded[/video]

http://www.areagames.de/artikel/det...aechlicher-Spielgrafik-veroeffentlicht/113127
 
Jeder von uns hat die Uncharted Demo live gesehen oder auch die UE3 Demo. Nur wegen so ner 08/15 Engine die wahrscheinlich noch schlecht für das NGP umgesetzt wurde, ist die Hardware nicht schlechter geworden.
 
More information about the Vision Game Engine

Quote:
Unlike other mobile devices, which have very limited shader performance and therefore require fairly simple pixel shaders, NGP allows us to use most of the heavyweight shader set included in the Vision Game Engine for PC and home consoles. For example, our Fantasy game scene (images enclosed), with parallax mapping, normal maps, detailed characters with 10k+ triangles, and many other advanced graphical features, runs fine on NGP, even with 4xMSAA.

Since a lot of the functionality in the Vision Game Engine is fully multi-threaded, our game engine tech benefits nicely from the symmetrical multi-core architecture of NGP. Animations, mesh deformation, visibility determination, physics, streaming, and other subsystems are parallelized with the rendering and the game code. Together with a variety of GPU- and CPU-related optimizations we implemented for NGP, this allows us to run many scenes built for PS3 directly on NGP with few or no modifications – and at nice frame rates.

GyKiD.jpg


UrWVj.jpg


It's just a tech demo but these are the first direct-feed screens we get from NGP

And from the comments section:

Quote:
How about adding shadows (because there are none at all in either scene)? I know very well the hardware can handle it. I would prioritize shadowing over 4xMSAA (which is a huge performance hog, especially on a handheld, and not necessarily needed as much on a small screen). Why not look into less-expensive MLAA used by many Sony devs? There has got to be a less performance intensive anti-aliasing model that will look just as nice on a smaller screen.

Also...I'm hoping you can tone down the shinier mapping effects and maybe try to be more subtle and realistic.



Quote:
Hi John: Sorry for the delayed response and thanks for the comments.

There will be shadows in the release version of the Vision Game Engine for NGP (set for the end of April).

Interestingly, 4xMSAA proved to be pretty cheap in the scenes we tested it on.

As far as the “shiny effects” are concerned: That’s completely up to the artists. The people designing our demo scenes liked that look, I guess, but developers can create games with a completely different visual style if they'd like.

http://blog.trinigy.net/2011/03/visi...ngine-for-ngp/
 
We have been busy finding out some top secret information on the NGP and we have managed to find out a little more about how they plan to use the camera in their launch window titles.

Our source close to Sony, who has seen the NGP in action already, gave us some information on how the camera is used in the upcoming Uncharted and Resistance titles for the NGP.

As a little quirk in Resistance players can pick up weapons that they are looking at on the screen by passing their hand underneath the camera on the outside of the NGP just as if they were picking up the weapon in real life.

In Uncharted, when a light source is required, pointing the outside camera at a nearby light or the sun will provide the necessary illumination.

These are both interesting uses of the technology that in first party titles that shows that Sony is keen for developers to make the most of the technology available in the handset to provide a more immersive experience.

Uncharted is due out with the NGP when it launches supposedly before Christmas and Resistance is slated for sometime between January and March 2012

(Quelle: jolt.co.uk), (Quelle: neogaf.com)
Alientechnologie! :aargh:

Bin gespannt, wie die Gamercommunity das Feature entgegennimmt.
 
Gimmick...nettes Feature, bezweifle aber das es bei den Leuten die sie mit nem NGP Uncharted ansprechen wollen, ankommen wird. Da sind ja schon einige ausgeflippt weil man via TS klettern konnte ^^
 
Neuer NGP Launchtitel vom polnischen Entwickler Blobber Team bestätigt ! (hoffe die News ist neu ^^)
Im Mai folgen erste Informationen. Sony soll als Publisher fungieren.

Hier die News aus offizieller Hand:
blobber team schrieb:
Bloober Team to Develop Launch Title for Sony Computer Entertainment Inc.’s Next Generation Portable Entertainment System

Cracow, Poland – April 18, 2011 – Bloober Team, an innovative and experienced developer in the heart of Europe, has been tapped by Sony Computer Entertainment Europe to develop a launch title for its upcoming new handheld, currently codenamed the Next Generation Portable Entertainment System (NGP).

“Obviously, it’s quite a tremendous honor to be included in the initial, day-one launch titles for such an impressive piece of new hardware as the NGP,” said Piotr Babieno, President of Bloober Team. “SCEE has been extremely interested in our title since we first showed it off, and have been more than accommodating getting us everything we need to make a great game. The NGP is a truly revolutionary piece of tech and being one of the first to develop on it has been both a tremendous joy and privilege.”

Babieno and the rest of Bloober Team have thus far marveled at how receptive and flexible the development has been on Sony Computer Entertainment Inc.’s Next Generation Portable Entertainment System (NGP). “After spending some time with the NGP SDK and trying a few tricks and shortcuts, we’re honestly floored at what they were able to cram in there,” Babieno added. “SCE is really taking a developer-centric approach this time around to give us and the other choice developers ideal conditions for both software and business development. We’re thrilled that our title will be included in the launch of what is sure to be a successful platform.”

More information about Bloober’s launch title will be revealed this May, including a full announcement.

Quelle:

Bin schon gespannt was das wird ^^
 
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....erinnert mich an Sadness für die Wii xD
Finds aber genial das Sony mit den "kleinen" schon so früh kooperiert.
 
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