PS3 Resistance: Fall of Man ("GoW" -> Verwarnung)

Wenn ich aber überlege wie lange die Entwickler die Final Dev. Kits hatten und die Entwicklungsdauer berücksichtige dann soll es schon nach etwas gleich schauen. Es sieht aus wie ein PS2 Shooter (Black) nur in HD

Wie lange denn? Soweit ich weiß nicht lange. Denn die Entwickler haben sich ja alle beschwert das Sony die Final Dev-Kits zu spät an sie verschickt hätte und so.
 
Dein_Vater schrieb:
Taddl schrieb:
Cohen schrieb:
Nur mal so als Anmerkung:
Colin wird auch dank Sony dann so gut aussehen und dies spricht dann auch wiederum für die PS3! :)
Wieso das? Ist Sony der Publisher, oder gar Co-Developer?? ich denke nicht, sonst würde es nicht Multi sein. ;)

Zu den Resistance-Entwicklungsbildern: Es hat sich nur im direkten Vergleich zur E305-Build verbessert. Ansonsten hat sich die letzten Monate erschreckend wenig an der Optik getan, wenn nicht gar Stillstand. :oops:

sony hat an der engine mitgearbeitet!

die engine is quasi halb von sony!
Sony hat für sie die Engine mitentwickelt? Krass, wusste ich nicht. Dann sollte die PS3-Version schon einen Tick besser aussehen, alles andere wäre etwas peinlich (und zwar für Sony! ;)).
 
Sony hat für sie die Engine mitentwickelt? Krass, wusste ich nicht. Dann sollte die PS3-Version schon einen Tick besser aussehen, alles andere wäre etwas peinlich (und zwar für Sony! ).

Wir sollten, dies nicht im Resistance Thread besprechen!
Aber meine letzte Antwort hier auf dieses Thema.
Wenn die Engine sowieso auf Multiplattform ausgelegt worden ist, wird man wohl bei der 360 und PS3 kaum, oder besser keine Unterschiede bemerken.
Ansonsten wäre es ja nicht eine Multiplattform Engine. ;)
 
Neue Bilder zu Resistance:

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http://plusd.itmedia.co.jp/games/articles/0611/10/news005.html

Und noch Eindrücke von 1up Roundtable:
http://www.1up.com/do/previewPage?cId=3155066

Auszüge:

I expected a fast, pretty, smooth shooter, and that's what it delivers. The environments are cool -- they certainly look good -- but they also aren't anything we haven't seen before, from war zones to giant alien architecture.

Overall, I really like how the guns don't just match up to weaknesses in certain enemies, but also lend themselves to different tactical situations. Like, if you get cornered after holing up, whether you have an Auger or not is the difference between life and death.

The story certainly does what it needs to do to keep you interested, but not much else... and is certainly not surprising.

The only thing I don't like is that it feels like the "grunt" enemies are a bit too similar. It feels like there are like five different variations of the weapon-toting hybrids, and that those are the guys you see the most of.

The developers get a little too clever with the storytelling, and interrupt awkwardly with cut-scenes.

I said this in my review, but I gotta say how impressed I am with the pacing of the game -- there are some areas where you'll go from this intense firefight to a totally deserted, silent street... it works really well.

Yeah, it has great pacing, but it's somewhat hurt by the level breaks.

But many showdowns boil down to the enemy popping in and out from one spot. Never are they flanking or using any sort of tactics.

The other single-player problem is the deceptive world -- it seems much more open than it is... your actual path is actually quite limited. You can't jump over anything/go anywhere you aren't supposed to (invisible walls!).

here are a couple of "bosses" and they're OK, but what works better is that the larger enemies aren't completely overpowering, so they get used more frequently than just special occasions.
 
Irgentwie gefällt mir der Stil von Resinstance nicht.

Bin zwar ein riesen Ego-Shooter Fan, aber Resistance sagt mir nicht zu (Was NICHT heißt, dass Resistance ein schlechtes Game ist, im Gegenteil)

Werd zum PS3 launch mit Motorstorm und Lair Vorlieb nehmen ;)
 
Erstes westliches Review von Resistance von ign: :D ^^ :) 8-)

http://ps3.ign.com/articles/745/745206p1.html
the plot still plays out well and has interesting, albeit few, main characters. It's likely that by the time you get to the end of this 12-15 hour experience, it was because you were compelled to find out what Hale and the Chimera were really all about... even if the story's ending is a little unclear and open-ended.

Though they're certainly not the most impressive we've ever seen, they're still pretty powerful and accomplish a number of remarkable technical feats. The framerate is locked at 30 the whole way through and doesn't falter anywhere... ever. In fact, regardless of how many enemies and moving objects were on the screen at one time, there wasn't a single frame hitch the entire way through.
Fall of Man is a first-person shooter, it's the gameplay that matters most and thankfully, Resistance has that in spades.

The real stars of the show, however, are the weapons.

In fact, the AI in Resistance is pretty decent and it makes for quite a challenging time. Some Chimeran soldiers, for example, are smart enough to take cover, change strategic positions, or team up with other monsters in an effort to kill you dead.

a large portion of the "first half" enemies dawdle about just waiting to be shot after ambushing you

enjoy 30-40 player games with no noticeable lag whatsoever

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strongly-designed maps, a countless number of trackable stats, a Battlefield-like ranking system (60 ranks in total), clan creation support for up to 200 members

team up on the same machine and play through the single-player game via split-screen

players can and will find several areas in the game that consist of just walking

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vehicles (which include tanks, jeeps, and a few other surprises) are so incredibly powerful that, unless you're playing on hard, will totally dominate an otherwise-challenging enemy

Throw in the fact that co-op can only be enjoyed offline (online co-op is becoming more and more common these days) and the ending disappointment I mentioned earlier, and you have a less than perfect game.

While the single-player game is good, multiplayer is likely to be what's most fondly remember about Resistance in years to come.

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9.1
Outstanding OVERALL
(out of 10 / not an average)

http://media.ps3.ign.com/media/748/748483/vids_1.html video


Wertungen:

OPM: 9
Famitsu: 9 / 8 / 8 / 8
Dengeki-PS: 90 / 90 / 100 / 100
IGN: 9.1
 
Hier mal die closing comments des IGN Artikels:


But let's be honest, Resistance doesn't have to be perfect to be fun, and fun is exactly what it is. From start to finish, Fall of Man is one hell of an outstanding roller coaster ride that every last PS3 owner needs for day one. Epic boss battles (the final few are crazy!), ever-changing scenery, addictive weaponry, and a unique thematic are just a few of the reasons Resistance stands out. But above all else, it's the multiplayer elements that truly ascend this one to the next level. It's a must have for sure.


Resistance: Fall of Man has everything that a flagship launch title should. It looks great and runs well, it has a compelling single-player campaign and its multiplayer aspect is not only fantastic fun but it shows off the PlayStation 3's online capabilities. This is the PlayStation 3's showpiece game through and through, and we're thrilled to get something this complete and expansive at launch.

Insomniac is well known for its weapon and character design, and the developer doesn't disappoint with Resistance. The creatures that come at you through the course of the game not only get bigger and stronger, but move, act and think differently, providing for ever-changing encounters. The weapons are wildly unique, each offering multiple modes of fire that challenges the player to come up with different strategies and think on their toes.

While the single-player game is good, multiplayer is likely to be what's most fondly remember about Resistance in years to come. To say it's big would be an understatement. With 40 player support, more than a half-dozen game types, the ability to play as humans or Chimera... I could go on and on. The point is that it's fun as hell and should keep us all glued to our systems for weeks if not months.

Hier die genauen Wertungen:

9.0 Presentation
Insomniac has created a compelling mythos and the unique blend of World War II-level battles with alien technology is a great mix. Expect load times only at the beginning of stages.

8.5 Graphics
A mix of 20th century war machines and intergalactic alien hordes makes for quite the interesting art style. A solid 30fps framerate and plenty of bells and whistles easily impress.

8.5 Sound
When connected to a capable speaker, Resistance will blow your speakers to kingdom come with great audio effects and stellar voice acting. Don't expect to hear much musically, though.

9.0 Gameplay
Experience the best weapons to come along in a shooter for quite some time united with challenging enemies, tight control, smooth online play, and insane boss battles. Seriously fun.

9.5 Lasting Appeal
Between 12-15 hours of single-player action, multiple (and very challenging) difficulty levels, four hidden weapons, unlockable secrets and skill points, and a ton of multiplayer options. Hot!

9.1
Outstanding OVERALL

(out of 10 / not an average)

Resistance scheint all das geworden zu sein, was ich mir vom Titel erhofft habe und scheint ein wirklich exzellentes Launch Game geworden zu sein.
 
Was soll eigentlich dieses ganze KillerApp Geblubber? CoD2 hat von IGN auch 9.0/10 bekommen und wars jetzt deswegen mehr als höhere Durschnittskost? Nein. Kommt mal wieder runter. KillerApp.... My Ass.... :lol:
 
TheExorzist schrieb:
Was soll eigentlich dieses ganze KillerApp Geblubber? CoD2 hat von IGN auch 9.0/10 bekommen und wars jetzt deswegen mehr als höhere Durschnittskost? Nein. Kommt mal wieder runter. KillerApp.... My Ass.... :lol:

cod2 war ja auch nicht gerade exklusiv, aber hey, immer schön alles schlecht reden, hm?
 
TheExorzist schrieb:
Was soll eigentlich dieses ganze KillerApp Geblubber? CoD2 hat von IGN auch 9.0/10 bekommen und wars jetzt deswegen mehr als höhere Durschnittskost? Nein. Kommt mal wieder runter. KillerApp.... My Ass.... :lol:

imo war cod2 ne killerapp für die 360.
War imo der beste launchtitel und auch heute noch einer der besten ww2 shooter.

Warum sollte denn Resistance keine killerapp sein?
 
Resistance ist sicherlich mal keine Killerapp. Wenn 3D-Shooter um 90% Killerapps wären, dann würde die Xbox die Gotteskonsole sein...

Edit: Man brauch der Download lange... :hmpf:
 
Mog schrieb:
Resistance ist sicherlich mal keine Killerapp. Wenn 3D-Shooter um 90% Killerapps wären, dann würde die Xbox die Gotteskonsole sein...

Edit: Man brauch der Download lange... :hmpf:

Mog, es ist doch eher so, Resistance wurde von einigen hier schon im Vorfeld als Vollflop betitelt, und naja, dann ist die Wertung schon eine Genugtuung, bzw das Statement des Redakteurs...
 
Mog schrieb:
Resistance ist sicherlich mal keine Killerapp. Wenn 3D-Shooter um 90% Killerapps wären, dann würde die Xbox die Gotteskonsole sein...

Edit: Man brauch der Download lange... :hmpf:

sicherlich mal ist das frage des jeweiligen geschmackes, was nun killer-app ist, und was nicht.
 
Myriell schrieb:
Mog schrieb:
Resistance ist sicherlich mal keine Killerapp. Wenn 3D-Shooter um 90% Killerapps wären, dann würde die Xbox die Gotteskonsole sein...

Edit: Man brauch der Download lange... :hmpf:

Mog, es ist doch eher so, Resistance wurde von einigen hier schon im Vorfeld als Vollflop betitelt, und naja, dann ist die Wertung schon eine Genugtuung, bzw das Statement des Redakteurs...

Habs mir nun angeschaut. Ist echt klasse, keine Frage. Aber ne Killerapp? Oder gar Systemseller?

Ist aber auch sehr Geschmacksabhängig vom Design. Ich mag diesen natürlichen MoH-Look inkl. Aliens echt gerne. Finde das Game vom Design viel besser als Halo. *duck* Aber würde dann doch zu Prey greifen, wenn ich denn überhaupt nen Ego-Shooter haben wollen würde.

Wie ist denn Sixaxis im Spiel integriert?
 
Mog schrieb:
Myriell schrieb:
Mog schrieb:
Resistance ist sicherlich mal keine Killerapp. Wenn 3D-Shooter um 90% Killerapps wären, dann würde die Xbox die Gotteskonsole sein...

Edit: Man brauch der Download lange... :hmpf:

Mog, es ist doch eher so, Resistance wurde von einigen hier schon im Vorfeld als Vollflop betitelt, und naja, dann ist die Wertung schon eine Genugtuung, bzw das Statement des Redakteurs...

Habs mir nun angeschaut. Ist echt klasse, keine Frage. Aber ne Killerapp? Oder gar Systemseller?

Ist aber auch sehr Geschmacksabhängig vom Design. Ich mag diesen natürlichen MoH-Look inkl. Aliens echt gerne. Finde das Game vom Design viel besser als Halo. *duck* Aber würde dann doch zu Prey greifen, wenn ich denn überhaupt nen Ego-Shooter haben wollen würde.

Wie ist denn Sixaxis im Spiel integriert?

glaube kaum, daß der multiplayer von prey auch nur annähernd mit dem von resistance mithalten kann.
die ign-wertung von 9.5 für lasting appeal sind ein deutliches statement, wie ich finde.
 
Kann sehr gut sein. Aber mich interessiert auch eigentlich nur immer der Singleplayermode und die Story (soll ja bei Gears nicht soo weltbewegend ausgefallen sein :-/). PDZ würd ich auch nie wegen des Multiplayers kaufen und daher finde ich auch Prey interessant, weils angeblich ne gute Story hat. :)

Also Multiplayer ist kein Argument für mich. Aber sicherlich für viele und sowas ist immer ein großer Pluspunkt für Games.
 
Myriell schrieb:
cod2 war ja auch nicht gerade exklusiv, aber hey, immer schön alles schlecht reden, hm?
Was red ich den schlecht? Gar nichts. Hab CoD2 sehr gerne gespielt (sogar auf Veteran durch). Nur ist halt CoD2 nicht viel mehr als höhere Durchschnittskost - eben genauso wie Resistance. Und dass dieses plötzlich als KillerApp bezeichnet wird finde ich äußerst lächerlich. Es ist eben nicht mehr und nicht weniger als CoD2. Punkt.
Und CoD2 ist NextGen exklusiv für die 360. ;)
 
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