PS3 Ratchet & Clank: A Crack in Time

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Ist wohl nur ein amazom.com Platzhalter aber sieht trotzdem cool aus. :freude:

Nefarious ist schon drauf, fehlt noch Captain Qwark und wir haben das Cover des Jahres :goodwork:
 
Muss Ratchet da so scheisse gucken?

:coolface:


Naja, wenigstens mit Doc N :)


Edit: Ach ja, Release-Termin haben wir immer noch nicht, oder?
 
Wird wohl wie immer im Herbst kommen.

Das cover sieht etwas leer aus im vergleich mit den vorgängern, da fehlt meiner meinung noch ein paar Zonies, Lombaxe und Diverse Gegner:alt:
 
und ratchet sieht nicht so knuddelig aus wie sonst :cry:

Das Spiel ist ab 7, da brauchen keine knuddligen Viecher mehr auf der Verpackung sein. ;-) Ansonstens kenn ich die wenigsten Typen aus dem R+C-Universum, weil ToD mein erstes Ratchet war. Aber Captain Qwark war schon ein recht schneidiger Typ. :-P
 
Das Spiel ist ab 7, da brauchen keine knuddligen Viecher mehr auf der Verpackung sein. ;-) Ansonstens kenn ich die wenigsten Typen aus dem R+C-Universum, weil ToD mein erstes Ratchet war. Aber Captain Qwark war schon ein recht schneidiger Typ. :-P

wenn dir ToD gefallen hat solltest du vielleicht teil 1-3 nachholen ;) ToD war nichts im vergleich zu diesen perlen ;)
 
wenn dir ToD gefallen hat solltest du vielleicht teil 1-3 nachholen ;) ToD war nichts im vergleich zu diesen perlen ;)

Hab keine PS2, somit hat sich das erledigt. Aber vielleicht kommen sie mit A Crack in Time an die alten Teile ran. Schließlich haben sie jetzt mehr Erfahrung mit der PS3, als bei ToD.
 
in manchen videotheken gibts auch leih geräte ;) so nen verregnetes WE mit R&C zu füllen kann nicht schaden ;) (solange man ps2 grafik aushält)
 
in manchen videotheken gibts auch leih geräte ;) so nen verregnetes WE mit R&C zu füllen kann nicht schaden ;) (solange man ps2 grafik aushält)
Haha, und genau darin liegt die Krux! Ich kann mir die Last Gen Spiele, egal auf welcher Konsole, nicht mehr antuen...

Ganz im Gegensatz zum neuen R & C Ableger, der sieht spitze aus!!!!!!!:-)

Das Cover sieht "gut" aus, nicht mehr nicht weniger! WIchtig ist eh nur der Inhalt, wobei n ansprechendes Cover natürlich auch nie schaden kann...
 
naja wenn man nicht gerade auf einem großen HDTV spielt sieht R&C nun wirklich nicht schlecht aus... (am besten natürlich auf einer röhre)

ist wohl nicht umsonst eines der wohl technisch anspruchsvollsten games der letzten gen (darum läufts nicht auf der PS3 ;) )
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also jeder dem ToD gefallen hat und ihm die möglichkeit geboten wird die 3 teile nachzuholen sollte das auch tun ;)
 
naja wenn man nicht gerade auf einem großen HDTV spielt sieht R&C nun wirklich nicht schlecht aus... (am besten natürlich auf einer röhre)

ist wohl nicht umsonst eines der wohl technisch anspruchsvollsten games der letzten gen (darum läufts nicht auf der PS3 ;) )
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also jeder dem ToD gefallen hat und ihm die möglichkeit geboten wird die 3 teile nachzuholen sollte das auch tun ;)
Aber ich spiel (in dem Fall wohl leider) auf nem "großen" HDTV... und tut der Texturmatsch, vor allem wenn er noch hochaufgelöst wird, schon in den Augen weh... für ein Last Gen Spiel siehts aber allemal spitze aus!!!!
 
Aber ich spiel (in dem Fall wohl leider) auf nem "großen" HDTV... und tut der Texturmatsch, vor allem wenn er noch hochaufgelöst wird, schon in den Augen weh... für ein Last Gen Spiel siehts aber allemal spitze aus!!!!

das leiden der HDTV besitzer ;)
vielleicht gibts ja irgendwann mal eine konsole die die alten games in 1920x1080 berechnet (+4xAA) und nicht nur skaliert... zwar hätte man immer noch einfärbige texturen aber zumindest würde es noch ganz gut aussehen...
jetzt wirds ja leider nur vergrößert oder skaliert was zu einem "tollen" pixelbrei führt und auf der röhre gestochen scharfe bilder wie sie R&C bietet werden zu pixelbrei...
 
kurzes Hand´s on von joystick.com
(gabs das schon hier? falls ja dann sorry)



Hands-on: Ratchet & Clank Future: A Crack in Time


Considering Clank was entirely absent from Quest for Booty, it makes sense for developer Insomniac to give the robotic sidekick the spotlight in its upcoming A Crack in Time. A Crack in Time will feature the largest amount of Clank gameplay in the Ratchet & Clank franchise so far (barring Secret Agent Clank, of course) -- and that's a good thing, as our hands-on with Clank's devious time powers proved a refreshing change for the franchise.

If you've watched our previous video coverage, you'll know that Clank acquires a few Braid-inspired powers. Clank has the ability to throw an orb that slows down time, allowing Clank to effectively run circles around enemies, and slow down certain platforming obstacles. This ability makes Clank the most powerful he's ever been in the franchise, but that's not what makes his gameplay so exciting.

Rather, Clank's ability to create time clones, proves to work quite well in the context of the game. Yes, it's a gimmick that's becoming increasingly common in games, but it feels entirely appropriate for the Ratchet series. To activate Clank's various time clones, he must stand on special colored pads that will allow him to record his actions. One minute of gameplay can be recorded, during which Clank can open a door, pull a switch, or throw a time orb. By activating another pad, Clank's previous actions will be replayed, while this new Clank is able to progress further.


While the initial puzzles are straightforward, there's a lot of potential for more. In fact, Insomniac's James Stevenson told us that we'll eventually see puzzles that go beyond two simultaneous actions. The more challenging puzzles will have players see three, four and five Clanks working in tandem. Coupled with interesting platforming sequences and some action-packed battles, A Crack in Time has the potential to offer a rather unique experience.

Our time with the game was much too short, but it was immediately evident how much more power the Insomniac guys have been able to squeeze out of the PS3. Tools of Destruction was already quite stunning, but the addition of more detailed animations, self-shadowing, and stylized toon-esque explosions, make A Crack in Time even more impressive.

While some may criticize the Ratchet & Clank series for oftentimes playing it safe, A Crack in Time looks to make the most significant advances for the franchise so far. In addition to the new Clank gameplay, the developers are finally introducing the ability to fully customize weapons in the newest iteration. We didn't get to try the feature for ourselves, but it seems like a feature that's been too long in coming. The promise of customizable weapons, mind-bending Clank puzzles, and a proper ending to the Ratchet & Clank Future trilogy's story, has us thinking fans will have a lot to look forward to when the game launches later this year.
 
kurzes Hand´s on von joystick.com
(gabs das schon hier? falls ja dann sorry)



Hands-on: Ratchet & Clank Future: A Crack in Time


Considering Clank was entirely absent from Quest for Booty, it makes sense for developer Insomniac to give the robotic sidekick the spotlight in its upcoming A Crack in Time. A Crack in Time will feature the largest amount of Clank gameplay in the Ratchet & Clank franchise so far (barring Secret Agent Clank, of course) -- and that's a good thing, as our hands-on with Clank's devious time powers proved a refreshing change for the franchise.

If you've watched our previous video coverage, you'll know that Clank acquires a few Braid-inspired powers. Clank has the ability to throw an orb that slows down time, allowing Clank to effectively run circles around enemies, and slow down certain platforming obstacles. This ability makes Clank the most powerful he's ever been in the franchise, but that's not what makes his gameplay so exciting.

Rather, Clank's ability to create time clones, proves to work quite well in the context of the game. Yes, it's a gimmick that's becoming increasingly common in games, but it feels entirely appropriate for the Ratchet series. To activate Clank's various time clones, he must stand on special colored pads that will allow him to record his actions. One minute of gameplay can be recorded, during which Clank can open a door, pull a switch, or throw a time orb. By activating another pad, Clank's previous actions will be replayed, while this new Clank is able to progress further.


While the initial puzzles are straightforward, there's a lot of potential for more. In fact, Insomniac's James Stevenson told us that we'll eventually see puzzles that go beyond two simultaneous actions. The more challenging puzzles will have players see three, four and five Clanks working in tandem. Coupled with interesting platforming sequences and some action-packed battles, A Crack in Time has the potential to offer a rather unique experience.

Our time with the game was much too short, but it was immediately evident how much more power the Insomniac guys have been able to squeeze out of the PS3. Tools of Destruction was already quite stunning, but the addition of more detailed animations, self-shadowing, and stylized toon-esque explosions, make A Crack in Time even more impressive.

While some may criticize the Ratchet & Clank series for oftentimes playing it safe, A Crack in Time looks to make the most significant advances for the franchise so far. In addition to the new Clank gameplay, the developers are finally introducing the ability to fully customize weapons in the newest iteration. We didn't get to try the feature for ourselves, but it seems like a feature that's been too long in coming. The promise of customizable weapons, mind-bending Clank puzzles, and a proper ending to the Ratchet & Clank Future trilogy's story, has us thinking fans will have a lot to look forward to when the game launches later this year.

Das klingt schonmal gut, auch wenn mir die Clank-Abschnitte in früheren Episoden nicht immer so gut gefallen haben.
Aber zumindest lenkt es einwenig ab vom Dauergeballer mit Ratchet und das kann dem Spiel nur gut tun.
 
mir haben die clank abschnitte im vorgänger auch nicht wirklich gefallen allerdings sollen die ja nun einen etwas anderen und fordernden weg gehen was ich absolut begrüße :)

ps.. frag mich wieso generell keiner auf das interview eingegangen ist xD du bist der erste und das ding da hab ich gestern schon gepostet :v:
 
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