PS3 vs. Xbox360 vs. Nrev

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Nicht offen für weitere Antworten.
das die ps3 erst 2006 rauskommen soll will und kann ich irgendwie nicht glauben.
-der gamecube 2 und die xbox2 kommen doch garantiert 2005 auf den markt und da würde ich anstelle von sony nicht auf die bindung meiner kunden zu nem alten produkt bauen. wenn das line-up von nintendo und ms stimmt, kann das mit der ps3 auch nach hinten losgehen

- warum kommen dann so auf die schnelle jak 3 und ratchet..3 raus, wenn man die sache ja noch bis 2006 hinziehen will

wenn ms und nintendo wirklich den "konsolenzyklus" auf 3 jahre verkürzen wollen, wäre es für sony doch fatal mit ner super-hardware die in den 3 jahren nie ausgenutzt wird später zu starten

-angeblich werden schon seit 2003 spiele für die ps3 entwickelt. aber wer entwickelt den 3 jahre ohne die kits für die ps3??

-warum sollte man mit konkurrenz die konsole länger halten als früher ohne???


allerdings muss man auch sagen, das wohl nächstes jahr noch nicht so die kaufanreize( z.b erheblich bessere grafik) da sein werden.

so, dann diskutiert mal los :)
 
Silicon Knights geht von einem Release des N5 im 3./4. Quartal 2006 aus. Was auch bedeuten würde das auch der GCN einen Lebenszyklus von über 5 Jahre (JP/US) haben wird.
 
Neue Details zu PS3- & Xbox 2-Chips in einer Woche?

22.03.04 - IBM plant für den 31.03.04 in Manhatten eine Veranstaltung, auf der über die neuesten Power Prozessoren des Unternehmens gesprochen wird. Da IBM für die nächste Xbox-Konsole Power PC Chips herstellen wird, könnten diese Prozessoren gezielt zur Sprache kommen.

Außerdem soll es nach Einschätzung von Analysten in den Gesprächen auch um den Cell Chip gehen. Der Cell Chip entsteht in Zusammenarbeit mit Sony und Toshiba. Er kommt u.a. in der PlayStation3 zum Einsatz.

Quelle: gamefront
 
Cell Chip Präsentation Ende Juni

23.03.04 - Der Cell Prozessor soll auf einer Präsentation von IBM ein Thema sein, die am 29.06.04 auf dem '2004 Vail Computer Elements Workshop' stattfindet. Veranstalter ist das 'Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE)', Austragungsort ist Vail/Colorado.

Die Präsentation wird von Peter Hofstee geleitet, der bei IBM an dem Cell Projekt arbeitet. Hofstee will erklären was Cell ist, und wie er die Halbleiter der Zukunft beeinflussen wird. Zur Seite stehen ihm auf der Konferenz Yoshiaki Hagiwara von Sony und Michinori Nishihara von IBM Japan.

Cell kommt u.a. in der PlayStation3 zum Einsatz. Der Chip entsteht in Zusammenarbeit von Sony, Toshiba und IBM.

Quelle: Gamefront
 
WSJ(3/24) Microsoft Bets Software Tools Will Spur Xbox (Dow Jones News Service)
Updated: Wednesday, March 24, 2004 12:00AM ET


(From THE WALL STREET JOURNAL)
By Robert A. Guth

Redmond, Wash. -- ANY DOUBT that Microsoft Corp. is at war with Sony Corp. over videogames should be dispelled by a symbol of that clash in J Allard's office here: a Sony PlayStation 2 that has been pierced by a .50-caliber machine gun bullet. Now the competition is entering a new phase, and the strong-willed Microsoft engineer is preparing a different kind of weapon.

Microsoft plans to announce today that Mr. Allard will lead a broad initiative to develop new software tools for writing sophisticated videogames. The project will draw on programmers and technologies from Microsoft's videogame group and its core Windows division to create a single "platform" of compatible programming tools for building games that run on both Microsoft's Xbox game console and Windows-based personal computers.

While technical in focus, the plan is strategic in design: Microsoft, which started in the 1970s by selling a programming language called BASIC to write software for PCs, has a long history of using its programming tools as a strategic weapon for breaking into new markets and pushing out competitors. This time Microsoft is using its tools to try to win the attention of independent game developers.

Game developers are key to the success of any game console and always want to sell their games to the largest possible audience. Today that's the PlayStation 2, which has outsold the Xbox by more than five to one. But Microsoft is laying the foundation for when it and Sony introduce the next versions of their game consoles. Industry speculation about the consoles' features is already at fever pitch even though the devices aren't expected to be available until late 2005 or the following year. But offering better tools that can be used to write games for both Xboxes and PCs is likely to give Microsoft a boost.

Mr. Allard, a 35-year-old Microsoft veteran with a reputation for pushing the company into new businesses, has already been helping to shape the next Xbox. But the new tools initiative -- dubbed XNA, for Xbox Next-Generation Architecture -- signals Microsoft's determination to make programming technology the key to turning the tide.

"Effectively, we're saying that the next generation of gaming starts now, with continuous innovation in software," says Mr. Allard, a corporate vice president in Microsoft's home and entertainment group, in an internal Microsoft e-mail announcing the plan.

Though other Microsoft strategies have attracted more attention, courting other software developers has always been the foundation for its business development. By understanding their needs -- as well as the internal workings of its own operating systems -- Microsoft had a leg up when it came to persuading programmers to create products that would work with its software.

A key part of that strategy is creating programming languages and development tools that help automate many of the tasks needed to create games, business applications and other programs. The next step: to get them into as many developers' hands as possible.

It is a strategy that was successful on the PC and in software for large "server" computers. It is also at work in Microsoft's more recent forays into cellphone software and so-called Web services.

In the early 1990s, for example, developing software for International Business Machine Corp.'s OS/2 and Apple's operating systems for PCs was notoriously difficult. In contrast with competitors' offerings, Microsoft's Visual Basic programming language, and tools based on it, required less technical knowledge to make sophisticated software applications. Microsoft "evangelists" aggressively promoted the tool to developers, and the number of applications for Windows soared. "It worked once for Windows so they keep applying it to other platforms," says Greg DeMichillie, an analyst at research firm Directions on Microsoft.

Microsoft sees a similar opportunity today. With the release of every new game console, the PlayStation 2 and Xbox included, game makers are faced with highly sophisticated computing machines that tax the ability of developers to write games -- a form of software -- for them. "You have more computing power than you can possibly use with the tools that are available," says Alex St. John, chief executive of game maker WildTangent.

That is one reason that game development is such an expensive and risky proposition. The costs to develop a game in the past 10 years have skyrocketed. The average cost per game now averages $5 million to $10 million, and it's expected to double or triple on the next crop of consoles.

Game makers also contend with a mishmash of specialty tools that are powerful but don't necessary work well together. Mr. Allard says he hopes to work with the makers of those tools to set standards for how their products could mesh. Meanwhile, he says, Microsoft will use its own in-house development teams to write new tools and software that could ease game development. Unifying tools for PC games with tools for Xbox games should make it easier for developers to write games that run on both types of devices more easily and cheaply.

The task of making it all work falls to Mr. Allard, who has a reputation as a strong leader with an iconoclastic bent. To help woo him to the Xbox job, a co-worker on the Xbox team sent him a mock in-house ad seeking an "energetic, maniac manager type." Mr. Allard sports a shaved head and thrives on what he calls "high-penalty" sports: Porsche racing, mountain biking and snowboarding. His most recent penalty: a broken ankle suffered earlier this year when he landed in a muddy stream while snowboarding.

Colleagues say Mr. Allard has a knack for winning support for projects from top Microsoft executives. He is widely credited with alerting Microsoft Chairman Bill Gates in the mid-1990s to the threat and opportunity of the Internet. Microsoft's subsequent moves into Web-browser software obliterated the early leader, Netscape Communications Corp. When Microsoft began planning its entry into game devices, Mr. Allard sparred with Mr. Gates over the form of the Xbox. Mr. Allard's plan, for a dedicated game machine that would appeal to hardcore gamers, prevailed.

This time, Mr. Allard must win over developers outside Microsoft. At least offering improved tools gives him a fighting chance.

"If it's the PlayStation, it doesn't matter what hoops you have to jump through to develop for it," says Rolf Berteig, a software engineer at tools maker RTzen Inc. Still, if Microsoft can "reduce the pain" for developers, Mr. Berteig says, "that's the way to chip away at the PlayStation's domination of console games."


(END) Dow Jones Newswires

http://www.adr.com/adr?page=adrnews&formtype=4&level=C&prod=BT&mdate=20040324&mseq=4
 
TheCandyMan666 schrieb:
Mal ne Frage:
Der N5 soll ja abwärtskompatibel sein.
Wie sieht es mit den anderen Konsolen aus? Gibts da bereits Informationen?

*Falls schon beantwortet, sry, aber 16 Seiten waren mir doch zuviel*

PS3 spielt 100% PS One und PS2 Games ab.
 
Red schrieb:
TheCandyMan666 schrieb:
Mal ne Frage:
Der N5 soll ja abwärtskompatibel sein.
Wie sieht es mit den anderen Konsolen aus? Gibts da bereits Informationen?

*Falls schon beantwortet, sry, aber 16 Seiten waren mir doch zuviel*

PS3 spielt 100% PS One und PS2 Games ab.

Bist du dir da 100%ig sicher?
In einer play (etwa vor 5 / 6 Monaten) wurde geschrieben, dass die PS3 nur zur PS2, nicht aber zur PSOne abwärtskompatibel wird.
 
nasagoal schrieb:
Red schrieb:
TheCandyMan666 schrieb:
Mal ne Frage:
Der N5 soll ja abwärtskompatibel sein.
Wie sieht es mit den anderen Konsolen aus? Gibts da bereits Informationen?

*Falls schon beantwortet, sry, aber 16 Seiten waren mir doch zuviel*

PS3 spielt 100% PS One und PS2 Games ab.

Bist du dir da 100%ig sicher?
In einer play (etwa vor 5 / 6 Monaten) wurde geschrieben, dass die PS3 nur zur PS2, nicht aber zur PSOne abwärtskompatibel wird.

100%
das stand in einer PlayZone Ausgabe. Ken Kutaragi hats glaube ich sgoar gesagt oder jemand anderes aber offiziell von Sony PS3 wird PS One und PS2 Games abspielen.
 
nasagoal schrieb:
Red schrieb:
TheCandyMan666 schrieb:
Mal ne Frage:
Der N5 soll ja abwärtskompatibel sein.
Wie sieht es mit den anderen Konsolen aus? Gibts da bereits Informationen?

*Falls schon beantwortet, sry, aber 16 Seiten waren mir doch zuviel*

PS3 spielt 100% PS One und PS2 Games ab.

Bist du dir da 100%ig sicher?
In einer play (etwa vor 5 / 6 Monaten) wurde geschrieben, dass die PS3 nur zur PS2, nicht aber zur PSOne abwärtskompatibel wird.
das hate ich auch mal gehört das es nur PS2 games abspielt und kein PSone
 
Man man jetzt musste ich wieder in alten plazoneausgaben stöbern:

PS3 Abwärtskompatibel
Sony-Computer-Entertainment- Präsident Ken Kutaragi äußerte gegenüber der japanischen zeitung Asahi Shimbun, dass die Playstation 3 abwärtskompatibel sein und sowohl PSOne- als auch Playstation 2 Spiele abspielen wird.[...]

Playzoneausgabe 11/2003
 
Irgendwo habe ich in den letzten Wochen/Monaten auch gelesen das die PS3
keine PS1 Software mehr abspielen soll.
 
Etchi-DS schrieb:
Irgendwo habe ich in den letzten Wochen/Monaten auch gelesen das die PS3
keine PS1 Software mehr abspielen soll.

jo vor allem war davon noch nie was wirklich bestätigt worden, das eine interview soll ein fake gewesen sein, dann wieder net :-?
 
While no one asked Carmack what he thought of Microsoft's XNA initiative, they did ask what he thought of the consoles currently under development, particularly developing on their rather unique hardware (multiple CPUs and graphics processors). He said that having 4 CPUs in the box wouldn't necessarily make things run four times as fast. You could devote one quarter of the screen to each CPU, but that wouldn't take enough advantage either. He suggested devoting one chip purely to audio, but it's still, overall, an awkward undertaking.

http://xbox.ign.com/articles/502/502305p1.html
 
Es erreichen uns die Screensshots und Filme von der Game Developers Conference in San Jose von Entwicklersystemen, die schon mal zeigen, was so auf der XBox2 alles möglich sein soll!

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Und noch ein paar Filme:

http://www.kikizo.com/viewer/vidvie.../xbox2_gdc2004/kikizo.com-xna_xbox2_crash.wmv

http://www.kikizo.com/viewer/vidvie...ox2_gdc2004/kikizo.com-xna_xbox2_filmnoir.wmv

http://www.kikizo.com/viewer/vidvie...x2_gdc2004/kikizo.com-xna_xbox2_xenomorph.wmv
 
Zwar mag alles recht plastisch wirken, doch dennoch sehen die Screenshots nicht schlecht aus, zumal es ja nur Tech-Demos sind und es hoffentlich einige talentierte Programmierer gibt, die eine bessere Grafik zu leisten imstande sind.
 
Ich hoffe, dass es bloß TechDemos aus einem sehr frühen Stadium sind. Die Bilder sind zwar besser als die der aktuellen Generation, aber um ehrlich zu sein, hab ich mir mehr versprochen. Ursrünglich war mal die Rede davon, dass die Grafik der nächsten Generation gleich mit der des Final Fantasy Films sein sollte. :-?
 
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