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PS5 PlayStation 5

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Schade, ist dann doch nur ein langweiliger GDC-Talk.

Schwächer als die XBox ist schon enttäuschend. Wenn man mal den Gamecube weglässt, hat Sony sonst immer die stärkste Konsole geliefert.

Ein Speicher von 850 GB ist auch Banane. Ein Terrabyte wäre das Mindeste gewesen.

Mit den Daten kann man immerhin von einem Preis von 400€ ausgehen.
 
Sony, eure Zuschauer gerade sind Leute, die keine Ahnung von dem Shit haben...

Mein Gott, wie kann man das Ding so gegen die Wand fahren?
 
Ich weiß garnicht, was sich alle von der Präsentation erwartet haben... als die technischen Daten der PS4 damals gezeigt wurden, lief das doch genau so ab.
 
Ich komme echt nicht darauf klar, dass Sony bei der CPU und GPU nicht mal das Halten der Frequenz sicherstellen kann. Unfassbar xD

So how does boost work in this case? Put simply, the PlayStation 5 is given a set power budget tied to the thermal limits of the cooling assembly. "It's a completely different paradigm," says Cerny. "Rather than running at constant frequency and letting the power vary based on the workload, we run at essentially constant power and let the frequency vary based on the workload."

An internal monitor analyses workloads on both CPU and GPU and adjusts frequencies to match. While it's true that every piece of silicon has slightly different temperature and power characteristics, the monitor bases its determinations on the behaviour of what Cerny calls a 'model SoC' (system on chip) - a standard reference point for every PlayStation 5 that will be produced.

"Rather than look at the actual temperature of the silicon die, we look at the activities that the GPU and CPU are performing and set the frequencies on that basis - which makes everything deterministic and repeatable," Cerny explains in his presentation. "While we're at it, we also use AMD's SmartShift technology and send any unused power from the CPU to the GPU so it can squeeze out a few more pixels."

It's a fascinating idea - and entirely at odds with Microsoft's design decisions for Xbox Series X - and what this likely means is that developers will need to be mindful of potential power consumption spikes that could impact clocks and lower performance. However, for Sony this means that PlayStation 5 can hit GPU frequencies way, way higher than we expected. Those clocks are also significantly higher than anything seen from existing AMD parts in the PC space. It also means that, by extension, more can be extracted performance-wise from the 36 available RDNA 2 compute units.

Not wishing to draw comparisons with any existing hardware past, present or future, Cerny presents an intriguing hypothetical scenario - a 36 CU graphics core running at 1GHz up against a notional 48 CU part running at 750MHz. Both deliver 4.6TF of compute performance, but Cerny says that the gaming experience would not be the same.

"Performance is noticeably different, because 'teraflops' is defined as the computational capability of the vector ALU. That's just one part of the GPU, there are a lot of other units - and those other units all run faster when the GPU frequency is higher. At 33 per cent higher frequency, rasterisation goes 33 per cent faster, processing the command buffer goes that much faster, the L1 and L2 caches have that much higher bandwidth, and so on," Cerny explains in his presentation.

Ich denke auf Eurogamer ist es etwas besser erklärt... Die Frequenz passt sich an den Workload an und nicht an die Temperatur wie beim PC (und allen anderen Geräten die drosseln wenn sie zu heiß werden)
 
Langsam sollte klar sein warum Shawn Layden das Weite gesucht hat :uglylol:

ich frag mich nur, warum hat Sony, bei dem Hype Level der im Vorfeld herrscht, so einen ausfürlichen langweiligen Tech Talk raus, vorallem mit dem Wissen im Hinterkopf, dass die Specs gegen die von MS abstinken?
 
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