PS3 MAG (Massive Action Game)

Wird mal langsam Zeit das Sony das Spiel ein wenig bewirbt.
Sollte schon früh über die 1 Millionen kommen wenn man volle Server will.
 
naja ob das nicht ein heilloses durcheinander wird?

sieht aber gut aus hätte schlechteres erwartet... schade nur das es MP only ist... wenn sony dann in ein paar jahren die server abstellt weil nicht mehr viele spielen ist es immer schade...
 
Sieht richtig gut aus. Bin mal auf die Modi gespannt und auf Videomaterial.

naja ob das nicht ein heilloses durcheinander wird?

sieht aber gut aus hätte schlechteres erwartet... schade nur das es MP only ist... wenn sony dann in ein paar jahren die server abstellt weil nicht mehr viele spielen ist es immer schade...

Wird wahrscheinlich so wie bei BF2 mit Squads zu je 8 oder 16 Leuten, welche dann unterschiedliche Aufgaben erhalten.
 
MAG wird hoffentlich gut und Zipper soll dann mal an Socom IV arbeiten die Pfeiffen von Slant Sux kriegen nämlich nix gebacken.:-)
 
mag wird auf jedenfall beobachtet. mal schaue nwas daraus wird.
das es was kosten wird ist natürlich fraglich. aber grad wenn sie mag kostenlos anbieten (also onlinegebühren) dann würden sie doch gegenüber ms so schön prahlen :D
 
Episch, wenn es besser wird als Socom Confrotation wird es gekauft.

Confrontation ist der schlechteste Teil der Socom Geschichte und dafür war auch nicht Zipper sondern Slant Sux verantwortlich.;-)

Das kommt wenn man solche B Entwickler wie SLant Sux PS3 Games machen lässt. Hoffentlich findet Zipper mit dem Game zurück zur alten Stärke.:(
 
Auschnitte aus dem großen Play Preview^^

MAG to offer "deeper" multiplayer than CoD



The PS3's upcoming online FPS MAG will offer a "deeper" multiplayer experience than the current king of online shooters Call of Duty Modern Warfare, according to developer Zipper Interactive
"Call of Duty is a great franchise, and we expect them to continue to make great shooters," Zipper Interactive's Tony Iuppa told us. "What really sets MAG apart from COD and other shooters on the market, however, is our multiplayer focus."
"MAG is 100% multiplayer and has been since day one," he added. "This has let us spend all of our development resources on creating a deeper MP experience, which supports tight shooter gameplay seen in games like COD, but that’s just the foundation of our offering."



Iuppa went on to say that MAG's variety and multiplayer focus will offer an experience that is unique across all consoles.
"The amount of gameplay variety in MAG, the depth of our skills and gear, the Shadow War (the ongoing tournaments between factions), and strong community tools all create an extremely rich MP environment, one we believe is truly unique on the consoles," he said.
Check out Play magazine, on sale next week, for the huge MAG preview. We'll be running the full interview with Tony Iuppa on the 16th.
 
Mag Infos aus der Gameinformer. Scans sind zwar auch draußen, habe sie bisher aber nicht gefunden^^

-2 to 256 Players
-'hopes' for 30FPS when all the action is going down at all times
-Dedicated servers with new network architectures to help reduce lag
-Streamline matches to reduce need to wait.
-All audio cues (planes flying by, air raid sirens) are actual players causing it or player triggered actions. This can happen in other regions and you can hear in distance.
-PunkBuster quality cheating detection. System tests for things like rate of fire/movement/damage to keep things in check

-First Person view (better sense of scale and immersion into game)
-20 years in future, 3 major PMCs bid for war. The power struggle of these 3 dubbed Shadow War
3 Factions, only 2 announced now: Raven(high tech weapons, most trained soldiers on planet. Will appeal to Halo/Resistances fans). Sver(fierce fighters from middle east/central Asia area. Battle harden warriors)
-256 Domination mode. Attackers and defenders. Out layer of defense and inner layer. Once gone through the out layer 'hell breaks loose'. Anti-aircraft and radar are vulnerable. If your faction wins alot it gets the contract for that game mode and gets XP bonuses and perks.
-3 other game modes: Acquisition(128 player escort-style mode. Steal 2 prototype armored transports and bring to extraction zone). Sabotage(64player, control 2 points for X time then a demolition objective is revealed which must be destroyed). Suppression(64 player team deathmatch)
-Customize face, voice, armor.
-No soldier class system, but has a free-form kit creation. Can save 3 different load-outs. Depending on your choice of weapons, it can be told by looking at you so others can tell. Change your load-out to match how the battle is going.

-Snipers can get more than normal XP for killing people in designated areas of importance
-Ranking up gives access to new weapons/perks/leadership positions.
-Recognizes issues with large scale maps and the traveling.

-8 player into a squad, 4 squads into a platoon, 4 platoons into a company (US Military)
-Certain goals for each squad/platoon etc. Have 2ndary goals like blowing bridges.
-Veteran ranks can enlist into leadership roles, give orders to squad, then platoon, then the company(OIC)
-Officer only communication channel to help organize the battle



-Want to be approachable to casual yet have alot of features for the hardcore.
-Been running 256 player tests since Nov. 08 and plants to have closed/open betas.
Bin wirklich gespannt wie das sein wird. Und vor allem wie sie es hinkriegen es Lagfrei zu halten und vor allem wie organisiert das ganze werden kann^^

PS: release date Fall 09^^
 
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