PS3 Little Big Planet 2

  • Thread-Ersteller Thread-Ersteller Sasuke
  • Erstellungsdatum Erstellungsdatum
Hat MM nicht schon vorm Release des ersten Teils mal gesagt, dass es da Copyright-Probleme geben würde?
Ich kann mir das auch nicht vorstellen. Es gibt afaik ja unter Anderem deshalb schon in Home keinen "offenen" Sprachchat mehr, weil viele Leute einfach immer Musik übers Headset laufen gelassen haben.
 
Hat MM nicht schon vorm Release des ersten Teils mal gesagt, dass es da Copyright-Probleme geben würde?
Ich kann mir das auch nicht vorstellen. Es gibt afaik ja unter Anderem deshalb schon in Home keinen "offenen" Sprachchat mehr, weil viele Leute einfach immer Musik übers Headset laufen gelassen haben.

Eben, das war ja der Grund, warum Mario Klone gelöscht wurden. Scheinbar wird zurzeit aber nichtmehr so extrem kontrolliert, denn es gibt mittlerweile wieder welche, und zum Teil sogar richtig gute
 
Hier mal nen kleines Preview:

Preview: Little Big Planet 2
Like He-Man on steroids, you have the power in LBP2 — and lots of it


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STUNNING: LBP2's graphics have been improved no end

THIS is digital puppetry on an epic scale...

... the sort that would make Gepetto rush out and buy a PlayStation 3.

We were treated to a First Play of the mind-blowing Little Big Planet 2 - the follow-up to Sony's smash hit which shifted 3 million units.

As well as picking up 14 game of the year awards in 2008, LBP1 has seen 2.3 million ingenious levels uploaded to the LBP community.

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SACK IT TO THEM: With even more customisation LBP2's a blast

And like He-Man on steroids, you have the power in LBP2 - and lots of it.

Not only is it a platform game, but it's now a platform FOR games. Because it's not just levels you'll be creating - this time you build entire games! LBP2 is massive, with an endless scope for players show off their creativity to 1 BILLION internet users.

Stream allows you to keep up with your LBP earth when away from the PS3. You can see a pal's earth, put one of their creations into your play queue, and play it when you get home.

All levels from the original are compatible with LBP2. And they even look better thanks to some up-scaling wizardry from Media Molecule. The re-mastered graphics engine also adds a flawless finish to the artwork, which has different themes from Techno Renaissance to Fluffy Hi-Tech.

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FLYING HIGH: New vehicles are just some of the updates in LBP2

The original suffered from the limited amount of non-player characters. This time round though there are Sack Bots. These cute numbers can be customised to your liking and you can also tweak their A.I (microchip adjustable fun) - make your Sack Bot follow, patrol or afraid of heights.

We were also treated to a brain-melting display of new gaming. The 6-axis Direct Control Seat sees the circuit board of your PS3 controller on screen, which you change to suit a wacky vehicle. Basically, you design your very own control mechanism.

And no game is complete without an interactive cutscene. Jump into the director's chair, set your cameras, get some actors (Sack Bots), and add a voice over.

LBP2 is more than just a game. It's a creative tool that serves MILLIONS - a 21st century canvas for 21st century artists.

With such an endless reach, it won't be long after its release in the autumn before someone, using LBP2, creates an entire new genre of gaming.

http://www.newsoftheworld.co.uk/ent...e-the-power-in-LBP2-mdash-and-lots-of-it.html

Die volle Abwärtskompatibilität zu LBP 1 ist echt klasse.
Level/Kostüme/DLC kann alles übernommen werden.
 
Zuletzt bearbeitet:
wenn ich mir die bilder und scanns so ansehe wirkts auf mich wie nen addon... hätte man auch für 20€ in den store stellen können... aber wahrscheinlich erwartet man sich mehr umsatz mit einem retail game und ner 2 im titel!
 
der erweiterte editor is vielleicht mehr n add on aber das game an sich ist doch auch ein richtig klasse jump n run und wenns wieder 30+ tolle level hat seh ich kein problem als vollpreis
 
wenn ich mir die bilder und scanns so ansehe wirkts auf mich wie nen addon... hätte man auch für 20€ in den store stellen können... aber wahrscheinlich erwartet man sich mehr umsatz mit einem retail game und ner 2 im titel!

Wenns Small N mit SMG2 macht
dann kann man das mit LBP2 auch so machen :aehja:
 
Bei mir war es eher umgekehrt, der Editor war mit mir wohl etwas überfordert.xD

Ich wollte ein schön großes Level bauen, was sogar Wasser hatte, aber irgendwann kam ich nicht mehr weiter, weil bei neuen Verbindungen alte wieder aufgegangen sind und dann habe ich irgendwie die Lust verloren, weil da schon ca 50 Stunden dringesteckt haben und es einfach nicht mehr weiterging.:cry:

Ich hoffe, das wird sich mit Teil 2 ändern.
Ich war ja nicht überfordert (ich hätte mir auch mehr Optionen gewünscht, sry wenn es irgendwie falsch rüberkam)! ;-)
Ich denke an den normalen Benutzer, wie z.B. meinen Nachbarn, der sich nicht genauer über Spiele informiert, sondern einfach nur spielt. Mit der Bedienung meinte ich eben, dass ich mit dem Controller als Steuerung nicht so zurecht kam. Hätte mir einen Maus-Support gewünscht, um gewisse Abschnitte besser gestalten zu können! Vielleicht ist es ja bei LBP2 der Fall (Move ginge auch).
 
Ich war ja nicht überfordert (ich hätte mir auch mehr Optionen gewünscht, sry wenn es irgendwie falsch rüberkam)! ;-)
Ich denke an den normalen Benutzer, wie z.B. meinen Nachbarn, der sich nicht genauer über Spiele informiert, sondern einfach nur spielt. Mit der Bedienung meinte ich eben, dass ich mit dem Controller als Steuerung nicht so zurecht kam. Hätte mir einen Maus-Support gewünscht, um gewisse Abschnitte besser gestalten zu können! Vielleicht ist es ja bei LBP2 der Fall (Move ginge auch).

Das wollte ich dir auch nicht unterstellen, habe mich wohl etwas undeutlich ausgedrückt.^^

Stimmt, Move-Support wäre genial.:-)
 
Paar Infos aus der Edge:

By now you’ve probably seen the information about LBP 2 that were revealed in Game Informer and looked longingly at the scans and screenshots, but if you still don’t have enough here is what Edge had to say about the game.
Unlike News of the World preview says the game scheduled for release this Winter.

Changes:
# Huge visual upgrade
# Colour filters for certain areas, e.g. x-ray
# Instead of sliders in lighting and sound menus, they have percentages
# Cutscene cameras are now white… (Seen in a screenshot)
# You can place decorations and stickers on your planet

New features:
# Bounce Pads
# New hazard: Laser
# You can make Sackbots harmful (electrify, fire etc.)
# You can grapple Sackbots
# It is possible to record something and apply it to a sackbot
# If you program a sackbot to follow you, and then jump into a vehicle, the sackbot will catch up and jump in with you.
# You can use direct control seats with Sackbots
# Direct control does control momentum, so no unwanted shooting up into the air
# You can program sackbots to hang off things
# Level Linking ‘Badges’
“Place the new level-linking ‘badge’ in your level and you can seamlessly transport players to another. Useful for building multi-level games as well as for collector types to create level hubs for great levels that they’ve found”
# Photos on lbp.me will be the ones posted on the level itself
# Usernames on lbp.me will be PSN names
# There will be a facebook-style ’stream’ (possibly lbp.me) which will show highscores, hearted levels etc for each player

New tools:
# Grappling Hook
“A powerup in the mould of LBP’s MGS DLC, the grappling hook is thrown out with R1 and attaches to any grabbable [so sponge etc] surface until you let go in the same way a grab would usually work. You can reel it in and out by pressing up and down on the stick, and also swing, your tether flexing with a satisfying ‘boing’.”
# Microchips: Once you place them, it projects a space in which you can build logic etc. When you are done it minimizes the logic and store it inside one little microchip
# New torch/flashlight lighting object (Just looks like one, sackboy cannot actually hold it)

Extra round:
# So far it is 4GB extra content (will get bigger). Meaning it is too big for a patch.
# If they were to make it as DLC it would be VERY expensive DLC.

http://www.littlebigland.com/little-big-planet-ps3/all-details-about-lbp2-from-edge-summed-up/
 
am meisten freut es mich das auch man auch andere levels erstellen kann außer jump n runs.... ich hoffe im singel player ...wird dies auch mit einfließen
...nicht das nur jump n run level dort sein werden :-)

edit:
mal gucken wie es sich grafisch entwickelt...
weil lbp1 sah eig schon fast perfekt aus :P
 
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