Kojimas nächstes Spiel (Enthüllung am 30 Mai)

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Darji

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So da die Bweise nicht mehr eindetuiger sein können, dass Kojimas neues Spiel auf der E3 gezeigt wird, hier mal ein Thread dazu.

Sicherlich werden sich die Leute fragen, warum im PS3 Bereich.
Ganz einfach^^

Beweis Nr. 1

IGN: New Metal Gear Listed at 7-Eleven
Japanese retail listing appears to give away tomorrow's big surprise.

May 21, 2009 - The countdown on the big teaser site over at Kojima Productions is scheduled to hit zero in about eight hours from the publishing of this story. But there may already be some hints as to the identity of the upcoming game.

A listing at a Japanese 7-Eleven e-Commerce database makes mention of a new Metal Gear game. A similar listing makes mention of a new DS entry in Namco Bandai's Japan-only Idol Master series. The Idol Master game has pretty much been confirmed, so we're likely to believe the Metal Gear listing as well!

The listings actually aren't for the games themselves, but for upcoming issues of magazines that will offer coverage of the games. In the case of the Metal Gear listing, the magazine is Famitsu PSP+PS3. Yes, it's an all PlayStation magazine! This would imply that the new game is for either the PSP or the PS3.


The magazine that's set to feature the game is due to hit Japanese retail on May 30. We'll hopefully know before then the true identity of the new Kojima Productions game.
http://ps3.ign.com/articles/985/985428p1.html

Beweis Nr. 2

sdsdsdsk.jpg


Beweis Nr. 3

Auf der offiziellen Playstationseite vom 5 Mai wurde auch hier schon über eine baldige Enthüllung geteaset und dort findet man eigentlich nur Infos und Interviews zu Exclusiven Spielen^^

Beweis Nr. 4

Kojima sagte mehr als einmal, dass er keine Multiplatformspiele entwickeln will, da ihn diese Spiele aufgrund der Hardware einschränken. Ebenso will er was die Technik angeht nicht immer wieder von Vorne anfangen, sondern sich auf eine Platform kontrollieren^^

Denke das sind genug Beweise es im PS3 Bereich zu lassen^^

Hier übrigens die Teaser Seite
http://www.konami.jp/kojima_pro/next/

Ich hoffe wirklich auf ein Raiden bezogenes Spiel.^^
 
Zuletzt bearbeitet:
ich gehe auch davon aus, dass es für PS3 kommt, hoffe aber mal, dass es etwas anderes als schon wieder Metal Gear sein wird :)
 
ich gehe auch davon aus, dass es für PS3 kommt, hoffe aber mal, dass es etwas anderes als schon wieder Metal Gear sein wird :)
Ne das mit Metal Gear ist schon bestätigt. Fragt sich nur mit wem als Spielbarenchar^^

Solidus? Raiden? Sunny?^^
 
bin genau darji´s meinung der thread gehört einfach hierher spricht einfach zuviel dafür :)

dazu noch passend das hier

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If you at any point in your life have enjoyed a stealth game, you might know Hideo Kojima as the man to whom you owe your firstborn. He’s the father of the beloved Metal Gear game/interactive movie series, and he delivered the final keynote of the GDC today. And, as expected, it was worthy of a man who had just received a lifetime achievement award the night before. I took some pictures of the presentation, and tried to elucidate as best I can, but I seriously cannot stress how much you should try and find the video of the presentation as filmed by the GDC – Kojima is a genuinely funny guy with a lot to say, and if you like the cut of his jib (which is a very good cut, I hear), you deserve to see and hear the whole thing. In the meantime, have some on the house.


The introduction begins. The man, the legend, the part-time ninja. Recap of his career, mandatory fellatio, and… KOJIMA!!!!! YAAAAAY!!!
This is Kojima’s first time at the GDC- it was traditionally E3 before this. It doesn’t help that E3 has lost its punch, and they promised him a f*cking lifetime award if he came here. The men in front of me who speak Japanese more fluently than I do laugh in advance before his jokes are translated. I feel lowly, and contemplate continued alcohol abuse.
Kojima promises no such free games as yesterday with Iwata. Bully to you, sir! What does it look like, we’re here to learn?! WAREZ! He claims that there are no sessions during the keynote. We cannot escape. The bars come down, we begin to devour one another for nourishment.
What is “Revolutionary Creation?” As Kojima describes it, it is simply doing something that nobody has done before – and an extended definition, making the impossible possible. He gives us a diagram of a path. Snake runs across. Suddenly, a box! Snake runs across and jumps it. But that’s too easy – just jumping over seen obstacles. But if the box becomes a wall, hell, that’s harder. Mario comes out of nowhere and jumps it in one bound. Snake is not pleased.
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Making the impossible possible demands that preconceived notions be discarded. So how does Snake get over the wall? Why not pole vault? Mow it down with a gun? Build steps? Parachute? Swim over? Think out of the box, right? Let’s change views –
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- And the wall wasn’t even a solid obstacle. Move around it. Dig under it. Do something new!
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So, what barriers of impossibility do we encounter? Another diagram – the wall is back. We have a foundation, the floor. As hardware rises, we get to the top of the wall. The software technology is another box – closer to the top. Suddenly, a ladder! This is game design. Abstract, right? Check out the diagram.
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Now, we begin a retrospective. 1985, the era of the MSX2. Kojima’s mission was to create a combat game for the mission; this is the era of Rambo, and coin-op games are popular.
What is a combat game in 1986? More diagrams, dammit! You need a player. Enemies. And bullets, of course. Lots and lots of bullets. But what kind of hardware technology was available during this time? Kojima describes Nemesis, a 1986 Konami shooter. You need a background, and you place sprites. But there are limitations with sprites – you could only place 32 on a screen at once. Plus, horizontally, if you display 8 sprites, 9 and onwards cannot be displayed. To make Metal Gear sprites, you had to layer sprites for color – so a player, 2 enemies, and two bullets was pretty much all you could display. This was Kojima’s barrier. But, like Snake, like designer…
To solve this problem, Kojima had to create a combat game without fighting. He tinkered with ideas – escaping, evading – but then, it hits him! Hiding! Infiltration! The stealth genre is born. We need to make a stealth game now. Great.
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Kojima wanted players to learn the rules of a new genre – it was pretty revolutionary at the time. We know only the NES version, which Kojima disowns as “crap” since he didn’t work on it. Oh, you wacky auteur. But now, we have a problem – we need to create a stealth game, the genre WE invented, on the next generation of consoles. It needs to be steeper. But the hardware didn’t change, so we need to make a deeper stealth game.
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So, the enemies gain a wider line of sight, we make larger levels, enemies that are off-screen, a radar system, an evasion phase… The hardware did not rise to get over the wall, so we need a taller ladder. Game design. So… How about a sequel?
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New mission: Create a 3D stealth game for the MSX2. The wall is too high. The MSX2 doesn’t have the capability, and no ladder can climb that. But after 4 years, the Playstation comes out. The floor rises. The wall can be climbed with a high enough ladder. Gentlemen, we have Metal Gear Solid. Now, snake can hide in ducts, doors… and the ever-present cardboard box. Voice acting? Hell, we can do that now. Also, Kojima thinks that Germans like to eat sausage, and the French version of Metal Gear is the funniest, yet most romantic thing you’ve ever heard.
So now we have a worldwide hit on our hands. We get to the next wall – we need to make a realistic-looking stealth game this time. The wall is too high for the PS1. In 2000, the PS2 comes along. The hardware floor rises. We have DVDs and better graphics. But the floor is still too low, so we run around the wall – the new goal is not a more realistic game, but a more immersive one.
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With the sequel, we have expressions, better textures, environment, lighting, mechanics – and we have MGS2. Mission complete. Now, for the next game – a stealth game that surpasses the previous one on the next platform. But the new wall is high, and the new hardware doesn’t come early enough. We need a better stealth game on the same platform. So Kojima illustrates the difference between games – we have not yet touched an area of his graph; That of natural, open environments. We now have the capability to do just that.
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Now, it’s not a hardware floor, or game design – so Otacon comes along and gives us a new engine. This software advance gives us what we need to climb the wall, provided we have a decent ladder. So we get new mechanics, like camouflage, CQC, and survival systems. Snake Eater is released. Kojima loves his cutscenes.
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Now, though, we need to make the ultimate stealth game. Kojima hears of a system so powerful, you don’t even need proper game design. That would explain a lot. So our mission is now to use the power of an unknown monster system to make an ultimate stealth game. Reeeeal high wall.
Well, the hardware gives a pretty nice boost. But the rumors are a little too far-fetched, and it’s not enough to just put out a prettier version of the same game and rely on the hardware alone. So our new mission is to use the actual power of the PS3 to make the ultimate stealth game – but, we need to run around that, and the new mission is to use this power to make a new kind of stealth game.
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So, we have a new game style. We’re in a war zone, so we can pick our battles; we can ally with a favorite side. We have MGS4. The design ladder allows us to climb up the wall.
So, the review:

  • Making the impossible possible in game production. There is a wall of impossibility. The ground is the hardware technology, the box is the software technology, and the ladder is game design. Combined, the rising power of each can overcome your difficulties as a designer. I really can’t do it justice in words – check out the graph to see how far Kojima has come.
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  • There is a marked difference in Kojima’s approach and traditional western design – we use more software-driven game design, creating a playground for players. Kojima wants to use all three elements to climb the wall of the ultimate stealth game. There is a not-so-subtle hint and the next Metal Gear.
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We reach our conclusion: Before giving up and saying “I can’t do it”, identify the impossible barrier holding you back; it’s just what you’re thinking. The impossible is possible. By overcoming barriers, yesterday’s impossibilities are today’s possibilities. Everyone in the industry can make it possible. We can all make great games together.
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Aww.
 
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Beweis Nr. 4

Kojima sagte mehr als einmal, dass er keine Multiplatformspiele entwickeln will, da ihn diese Spiele aufgrund der Hardware einschränken. Ebenso will er was die Technik angeht nicht immer wieder von Vorne anfangen, sondern sich auf eine Platform kontrollieren^^

Ja das stimmt aber ich denke jetzt wird er von Konami viel mehr unter Druck gesetzt was die Multiplattformgeschichte angeht. Ich geh auch davon aus das es nur für PS3 aber es könnte auch für 360 kommen, diese Gerüchte über eine 360 Exklsusivität sind sehr sehr lustig und kann man nicht ernst nehmen.

Ich hoffe wirklich auf ein Raiden bezogenes Spiel.^^

Wenn überhaupt vor Teil 4, kann ich mir aber auch nicht vorstellen, da fehlen die Bösewichte am Ende.

ich gehe auch davon aus, dass es für PS3 kommt, hoffe aber mal, dass es etwas anderes als schon wieder Metal Gear sein wird

Ich weiss nicht wieviele Spiele Kojima im Moment entwickelt (glaub 3) aber eins ist sicher, am 30 Mai wird Metal Gear Solid 5 angekündigt, verständlich da die Serie enorm erfolgreich ist nur wie bin ich gespannt.

Und ja Raiden würde ich auch gerne. Raiden oder Johnny

Auf keinen Fall Sunny oder Johny, das wird ja lächerlich.

In Frage kommen Raiden, Big Boss oder The Boss oder Kojima bitte Solid Snake als 20 Jähriger vs. Gray Foy vs. Big Boss Endfight HD Remake in Zansibar in Metal Gear Solid 5............DAMN FUCK...alllein der Gedanke krieg Gänsehaut.
 
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hast recht nasa sorry :)

für mich sieht das bild aus wie raiden (frisur), was meint ihr?

und darji: ich zock mit jedem aber doch nicht mit johny xD :ugly: :uglywink: :P
 
Ich weiss nicht wieviele Spiele Kojima im Moment entwickelt (glaub 3) aber eins ist sicher, am 30 Mai wird Metal Gear Solid 5 angekündigt, verständlich da die Serie enorm erfolgreich ist nur wie bin ich gespannt.
Zwei Spiele sind's. Und auch wenn's Metal Gear ist, hoffe ich, dass es nicht MGS5 ist. Der Drops ist für mich gelutscht. Kojima soll in eine ganz andere Richtung gehen, sich vielleicht von Thief und/ oder Deus Ex 'ne Scheibe abschneiden.
 
Kojima hat verdammt viel zu sagen bei Konami. Er hat quasi GOD status und ein Konami kann dagegen nichts machen^^
Aber genug mit dem Platformtalk.^^

Es soll hier mehr um das Spiel gehen.
@Vater: Warum kein Johnny? Der hat sich in MGs4 doch klasse entwickelt^^

Abe wie gesagt die Silouette sieht einfach sehr stark nach Raiden aus. ^^
 
Der Teaser kommt mir irgendwie bekannt vor:

lordsofshadow3.jpg


Lord of Shadow, von - Überraschung! - Konami. Entwickelt bei MercurySteam in Madrid (Clive Barker's Jericho).
 
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hmmm im Gaf wurde gerade das hier gepostet^^

lordsofshadow3.jpg


Sieht der Silouette doch sehr ähnlich^^

Also wäre es dann Lord of Shadows^^
 
der is mir doch zu weichei mäßig würd doch garnicht passen zu einem MG :)

auch so war er mir persönlich jetzt nicht wirklich sympatisch, hätte da lieber charaktere die schon mehr erfahrung sammeln konnten im krieg als johny ;)

und ja sieht verdammt nach raiden aus würd auch passen mit dem wolken teaser!
 
@Vater: Warum kein Johnny? Der hat sich in MGs4 doch klasse entwickelt^^

Ein Hosenscheisser als Retter der Welt, nein Danke. Allein das du diesen Namen nennst solltest du dich schämen. :-P

Der Typ sieht eigentlich genau so aus:

Jepp..ziemlich genau...so und was jetzt? Ein andere Spiel vielleicht aber das hat ja nichts mit der Teaserseite gemeinsam.
 
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der is mir doch zu weichei mäßig würd doch garnicht passen zu einem MG :)

auch so war er mir persönlich jetzt nicht wirklich sympatisch, hätte da lieber charaktere die schon mehr erfahrung sammeln konnten im krieg als johny ;)

und ja sieht verdammt nach raiden aus würd auch passen mit dem wolken teaser!

Raiden war doch als Kind im Bürgerkrieg eingesetzt worden.

Er ist der Van Damme unter den Kriegern... er ist der Universal Soldier :scan: :ugly:
 
Von Kotaku aus 2008


Earlier this morning we broke the news that Konami had announced a new 3D action title called Lords of Shadow. With the announcement came this trailer which gives us very small insight on what the game is about. However, if you head over to their website you'll notice a very mysterious countdown. Even more mysterious is that MercurySteam, the makers of the game, say they don't know what the numbers are counting down to. To the end of the earth perhaps?

wird dann doch multi :ugly:

und versucht mal auf die homepage von Lords auf shadow zu kommen ;)
 
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