PS3 Killzone (PS3) - NUR Killzone!

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und wenn ja was waren die kritikpunkte?

- dass es noch nicht fertig ist
- dass es nur auf PS3 kommt
- dass sie es nicht länger spielen durften
- dass es anderen Spielen den Glanz nimmt
- dass es draußen kalt ist

Wie man also sieht, sind nicht alle dem Hype verfallen. :sorry:


;-)
 
- dass es noch nicht fertig ist
- dass es nur auf PS3 kommt
- dass sie es nicht länger spielen durften
- dass es anderen Spielen den Glanz nimmt
- dass es draußen kalt ist

Wie man also sieht, sind nicht alle dem Hype verfallen. :sorry:


;-)

und ich dachte die einzigen kritikpunkte waren

- es sieht besser aus als erwartet
- es bietet zu wenig angriffsfläche für bashs
- die texturen sind auf snes niveau
- der hdtv auf dem man es spielen konnte ist zu teuer
- die umgebungsgeräusche waren zu laut
- die ps3 war zu leise
- die getränke waren nicht ausreichend gekühlt
- der rumbel controller war zu stark
- das spiel machte spaß
- die atmosphäre des games verfolgt einen bis in die träume
etc.
 
:rofl4: zu Geil....

Macht aber auch einen beschissenden Eindruck das Spiel, unglaublich wie man sich sowas erlauben kann.....aber man muss den Entwicklern schon Mut zuschreiben, weil das Spiel zu zeigen und keine angst zu haben komplett im Gelächter der Zockergemeinde unterzugehen.....da gehört schon einiges an Eier dazu ;-)
 
- dass es noch nicht fertig ist
- dass es nur auf PS3 kommt
- dass sie es nicht länger spielen durften
- dass es anderen Spielen den Glanz nimmt
- dass es draußen kalt ist

Wie man also sieht, sind nicht alle dem Hype verfallen. :sorry:


;-)

und ich dachte die einzigen kritikpunkte waren

- es sieht besser aus als erwartet
- es bietet zu wenig angriffsfläche für bashs
- die texturen sind auf snes niveau
- der hdtv auf dem man es spielen konnte ist zu teuer
- die umgebungsgeräusche waren zu laut
- die ps3 war zu leise
- die getränke waren nicht ausreichend gekühlt
- der rumbel controller war zu stark
- das spiel machte spaß
- die atmosphäre des games verfolgt einen bis in die träume
etc.
Das gehört angepinnt:lol:

Das einzige Negative kam mal von EGM(?), indem Killzone 2 vorgeworfen wurde, im noch nicht fertiggestellten Zustand eine (leicht) schlechtere KI als das Spiel mit dem grünen Power Ranger zu haben.
 
das passt besser in den WAR hier wird nur rumgebasht!

aber naja was will man von nachrichten erwarten? bei uns wurde auch final fantasy 7 als killerspiel betitelt und dann szenen von FF7DoC gezeigt um es irgendwie belegen zu können...
 
Zuletzt bearbeitet:
Schon klar, allerdings war das Vid themenbezogen.
Ich entschärfe mal den Post....
 
das passt besser in den WAR hier wird nur rumgebasht!

aber naja was will man von nachrichten erwarten? bei uns wurde auch final fantasy 7 als killerspiel betitelt und dann szenen von FF7DoC gezeigt um es irgendwie belegen zu können...

OMG, das habe ich auch noch in Erinnerung, einerseits musste ich lachen, andererseits war ich traurig und wütend zugleich.
Unglaublich wie tief der journalismus bei Sensationsgeilheit sinken kann :shakehead:
 
Das war mir einen blogeintrag wert. Warum wohl weil Killzone 2 grafisch dieses Crapgame wegburned.
 
Wieso hast du den Frey Film in deiner Signatur? Du hast den Film nicht verstanden, oder? :P
 
Bloginfos einen Killzone 2 Programmieres:

Gremlins In The System

Hi there. My name is Frank. What’s yours? Er, sorry, I still need to get the hang of this blog thing. I’ll be the resident programmer on our squad, and as such I’m going to be pretty technical from time to time. Because I like getting technical. A lot. But not to worry, I’ll try to keep things interesting for anybody curious about what it takes to get a game like Killzone 2 out the door.


Now, being paid to work on games definitely isn’t the Walhalla you might think it is, but I’ll tell you one thing: it ain’t boring. Working on a game as big as Killzone 2 we get to have problems that few people have even thought about. All new and shiny problems, just waiting to be unwrapped so they can jump on us and make our lives miserable. One of the biggest problems we have is dealing with the sheer amount of data that’s going into the game. There’s about 150 people working very hard on the game right now and they’re producing an ever increasing amount of high detailed models, animations, textures, audio samples and what not. All of this data goes into the central database (we use Perforce, which is a great tool, but does have its own peculiarities).
http://www.killzone.com/killzone/ne...lx124?newsID=AvP9Nkk_fG85JDe51xRxjqZMVjEp7Vh1
 
Zuletzt bearbeitet:
erinnert mich an meine arbeit *lol* dort steigt der benötigte speicherplatz für die 3D modelle auch tag täglich um ein paar GB...

gibt es infos wann wir den nächsten trailer sehen?
 
OPM UK got an exclusive play through and interview with Guerrilla. Here's some of the interesting things they said. One thing that i'm not sure that's been mentioned is that the level they've been showing off so far is the 3rd level in the game.

Having landed, two things strike me instantly. The first is how detailed everything looks. Killzone 2 uses full-screen anti-aliasing to replace jagged edges with butterscotch-smooth curves. It sounds like a small thing, but the effect is massive. "It's like visual glue," says Guerrilla's managing director, Herman Hulst. "It makes the world coherent and consistent at the touch of a button."
On boss battles.

Very satisfying, and we're promised more to come, with Steven Ter Heide citing Metal Gear Solid as an influence for its standout boss battles.
The Helghast react appropriately depending on where a bullet hits them. So a headshot results in limbs-go-limp instead death, while a shot in the arm will leave them unable to return fire accurately.


Other things Guerrilla can't talk about yet; whether or not you'll be able to swap between characters [although Ter Heide does promise there will be "plenty of variety", with a grin]; what kind of vehicles will be in the game; how the multiplayer will work, and whether co-op will be included.



OPM: Can you give me an example of how the Helghast troopers behave differently in Killzone 2 compared to the original.

STH: There's a lot more going on because the world is destructible, so the AI has to know 'I was sitting behind cover, but now there's no cover any more' and then respond to that. There are physics objects flying around that they have to navigate, and they have to use the environment to their advantage as well. Things like lean-and-peek and being able to select a good position to fight from. There's a massive leap we had to make.



OPM: What do you think is the single-most important factor when it comes to making a shooting game exciting?

STH: The shooting. [Laughs] The impact that the bullets have. The fact that the weapons feel right. You're shooting for 70-80 percent of the time, so it has to be fun, exciting and rewarding. We're focusing on things like hit respond and destructibility, so that every bullet you fire has an impact in the world. That's key for us - that really vivid, visceral image of unloading your gun into a guy, and his arms are flailing...




OPM: How will you add visual variety into the game given the bleakness of Helghan?

STH: [The third level] is one setting, and the weather is particularly bad there, but it won't always be that bad. Not sunny days but plenty of vartiety.




HOME is also very interesting. There's a lot of opportunity there, and its all part of our multiplayer strategy.
:scan::scan:

Ich glaube mit dem 3 level meinen sie das altbekannte bin mir aber nciht ganz sicher^^
 
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