GTA IV und der Konsolenkrieg

erste UK zalhen^^

GTA IV smashes day one sales recordTim Ingham Today, 5:22pm

ChartTrack data shows game is now UK’s fastest-selling title in 24 hour period
Data obtained by MCV from official UK industry monitor ChartTrack shows that Rockstar’s GTA IV has become the fastest selling game ever in a 24 hour period.

The figures – based on EPoS sales data and estimated retail transactions – show that total online and High Street sales for the game hit 609,000 in one day.

That beats the previous record of 501,000 set by another Rockstar title, GTA: San Andreas, on Friday, 29th October, 2004.

Xbox 360 narrowly nudged out PS3 in the ‘battle of the consoles’.

335,000 copies were sold on Microsoft’s machine – 55 per cent of sales and a new record for the console, beating Halo 3’s first-day sales of 266,000 units on Wednesday, September 26th, 2007.

GTA IV sold 274,000 copies on PS3 yesterday – 45 per cent of all sales and another format record breaking performance.

PS3’s previous biggest day-one seller was Sony's Gran Turismo 5: Prologue, which released on Friday, March 28th with 80,000 sales.

“We’ll get into the whole week one debate next Tuesday, but it’s been a very good 24 hours for both Sony and Microsoft,” ChartTrack director Dorian Bloch told MCV.

“It’s looking very, very promising for Rockstar in terms of full week sales. If they don’t even sell one more unit, it’s still an astounding week one performance. Barring a catastrophe, with lorries bringing stock into stores going AWOL, we can only see that sales number going up and up.

“The Bank Holiday weekend should be a particularly fruitful period – but it will be interesting to see how long the stock lasts as people rush to stores.”
http://www.mcvuk.com/news/30423/GTA-IV-smashes-one-day-sales-record

Mit anderen Worten .... die Entwickler können zufrieden sein und der Kampf wird "spannend" ......

Rockstar kann sehr zufrieden sein, denn San Andreas wurde schon geschlagen. Aber man sieht hier halt einen Trend, denn im Rest Europa wird die PS3 Version die 360 Version gandenlos zerstören^^

PS: Sieht so aus, als wenn es in den UK überall ausverkauft ist^^

Rockstar kann sehr zufrieden sein, denn San Andreas wurde schon geschlagen. Aber man sieht hier halt einen Trend, denn im Rest Europa wird die PS3 Version die 360 Version gandenlos zerstören^^

In UK sieht es bisher nicht danach aus....und wie es in der EU bzw. Weltweit aussieht... mal sehen.....

Is ja bisher auch fast der einziegste kracher für die ps3 llooooooolll du laberst dir auch wirklich in jedem post egal um was es geht die ps3 schön :lol:

War ernst gemeint. Wenn Du arbeiten gehst, verdienste ja auch Geld. Ergo hättest Du dir die PS3 mit dem game kaufen können.. Verstehe ich nicht ganz.Aber naja.. dann viel Spaß.

Naja, versaut man sich es wirklich?
Ich mein, du hast doch sicher einige Multliplatform-Titel auf der PS3 gezockt, oder?

Ausserdem sind die Xbox-Live User netter zu mir!!

:-P

1. scheinen beide Versionen ausverkauft zu sein.
2. ist die hochburg der 360 in Europa eben die UK im Rest Europas hat sie so gut wie nichts zu sagen.

Ich warte dennoch die offiziellen Zahlen ab :-P
Und ich habe immer noch nichts davon, wenn sich das Spiel auf Konsole 1 besser verkauft als für Konsole 2 ....... mal sehen :-P

1. scheinen beide Versionen ausverkauft zu sein.
2. ist die hochburg der 360 in Europa eben die UK im Rest Europas hat sie so gut wie nichts zu sagen.

Ist dir klar dass die Zahlen nicht viel, eigentlich gar nichts, aussagen, wenn beide Versionen ausverkauft sind? Vielleicht hätte die 360 ja 4mio verkaufen können?!;)

Alter Falter, schade dass Rockstar nicht genügend geliefert hat, das wäre noch weiter nach oben gegangen. Wie auch immer, das Spiel schafft weltweit locker +10 Mio., wenn es schon nach einem Tag in UK eine halbe Mille abesetzen konnte.

Zurück
Top Bottom