Finanzen Finanzthread

Status
Nicht offen für weitere Antworten.
8b]The £1 billion milestone was reached through 40 FIFA games - though the two most recent releases accounted for just over £200 million.

Call of Duty and Mario are the UK's second and third largest grossing UK brands by revenue generated, Chart-Track added.[/b]

Activision's blockbuster FPS series has made over £800 million in the UK - and has achieved this through the release of 19 games.

The third highest revenue generator, the Mario series, is made up of 60 titles including tie-ins such as Mario & Sonic at the London 2012 Olympic Games.

Chart-Track's data is only based on records dating back to the company's inception in 1996, which a number of FIFA games and many Mario titles pre-date.

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=510343

Qualität setzt sich durch :goodwork:

imS5669RfQmT.gif

Crytek Opens New Austin, TX Studio - A "second chance" for ex-Vigil Employees

The newly-formed Crytek USA Corp. will be located in Austin, Texas, and headed by CEO David Adams, the former GM and co-owner of local developer Vigil.

Adams will oversee a team of "35 experienced developers" consisting of "some of the brightest development talent in the industry," according to a statement given to Gamasutra. Though we can't confirm this for sure, a representative strongly hinted at the possibility that this staff may have several other veterans from Vigil, whose days appear to be numbered.

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=510416

Disney Interactive (Operating Income):
FY10 2008: - 258.000.000 $
FY10 2009: - 295.000.000 $
FY10 2010: - 234.000.000 $
FY10 2011: - 308.000.000 $
FY10 2012: - 216.000.000 $

Bei den Verlusten wohl kein Wunder.

Schade um die Leute falls das stimmt.

Disney Interactive (Operating Income):
FY10 2008: - 258.000.000 $
FY10 2009: - 295.000.000 $
FY10 2010: - 234.000.000 $
FY10 2011: - 308.000.000 $
FY10 2012: - 216.000.000 $

Bei den Verlusten wohl kein Wunder.

Schade um die Leute falls das stimmt.

Hmm...liegt es denn an deren Spielen das die geschlossen werden sollen oder nur da Disney allgemein schlecht wirtschaftet?

Hmm...liegt es denn an deren Spielen das die geschlossen werden sollen oder nur da Disney allgemein schlecht wirtschaftet?
Scheint wohl nur die Sparte zu betreffen, denn der Disney-Konzern ist an sich immer noch der größte Medienkonzern der Welt.

Letztes Geschäftsjahr hatten sie einen Umsatz von 41 Milliarden und knapp 5 Milliarden an Gewinn. ;)

Scheint wohl nur die Sparte zu betreffen, denn der Disney-Konzern ist an sich immer noch der größte Medienkonzern der Welt.

Letztes Geschäftsjahr hatten sie einen Umsatz von 41 Milliarden und knapp 5 Milliarden an Gewinn. ;)

Oh ok, dann habe ich die Tabelle falsch zugeordnet. :sorry:

Betrifft das dann noch Disney Infinity oder wie das Spiel heißt oder wird das woanders hergestellt?

Oh ok, dann habe ich die Tabelle falsch zugeordnet. :sorry:

Betrifft das dann noch Disney Infinity oder wie das Spiel heißt oder wird das woanders hergestellt?
Disney Infinity wird von Avalanche Software gemacht, gehört auch zu Disney Interactive, ist offen.

Wikipedia:

Studios
Avalanche Software, based in Salt Lake City, Utah. Acquired April 2005[5]
Gamestar, based in China. Acquired February 2009[12]
Junction Point Studios, based in Austin, Texas. Acquired July 2007[10]
Wideload Games, based in Chicago, Illinois. Acquired 8 September 2009
Tapulous, based in Palo Alto, California. Acquired 1 July 2010

Former/Defunct
Propaganda Games, 2005-2011.
Black Rock Studio, acquired as Climax Racing in September 2006[7] and closed in July 2011[16]
Fall Line Studios - 2006-2009, merged into Avalanche[5]

An Epic Mickey 2 sollen angeblich bis zu 500 Leute gearbeitet haben. Das kann ich mir nach Spielen der Demo zwar nicht wirklich vorstellen, aber wenn doch dann war das einfach schwachsinnig teuer.

Zuletzt bearbeitet:
Autsch, das mit Junction Point tut mir sehr Leid :neutral: Epic Micky (1) war schon ein klasse Spiel. Schade, dass sie mit Teil 2 daran nicht so gut anknüpfen konnten.

Ich schiebe es mal auf die HD-Fassungen :v:

Hat auch Vorteile, so könnte sich Warren Spector endlich mal wieder guten Spielen widmen.

Nein, morgen kommt der Geschäftsbericht. ^^

Am 31.01. kommen nur zusätzliche Informationen wie z.B. Auslieferungsmengen zu deren Millionensellern. ;)

- Ohne 3rd party Spiele Support
- Mit absteigenden 1st Party Support Spiele
- und ohne Verkaufszahlen

--> was will man als Pika da noch spielen Oo

[video=youtube;MQXXveevkGE]http://www.youtube.com/watch?v=MQXXveevkGE[/video]

Zuletzt bearbeitet:
Status
Nicht offen für weitere Antworten.
Zurück
Top Bottom