This leads to a content problem, there’s very little outside of the main storyline and monster hunting. Previous FF games (excluding FF12) all have extra content for the player to do and at the same time it builds the worlds. The world is so interesting and pretty in FF13 and you want to see more of it but you simply can’t. There aren’t any towns to at least gawk at (even if they serve no function), no twisty little corners to check for things, no interesting residents to get tangled up with and the like. There aren’t even mini-games to dawdle your time with.
Lastly, linear gets a new definition in this game. While I understand why it was a design choice it doesn’t really excuse it especially with how the end product turned out story-wise. I mean freaking hell, give me some towns along the linear path or something, some houses to enter, some buildings to explore. Maybe toss a monster bounty up or something? BLARGH!
Das ist von einem aus dem NeoGaf der das Spiel durchgespielt hat und ein paar Eindrücke geschrieben hat. Außerdem schreibt er das das Storytelling sich eher an XIII anlehnt also eher Zwischensequenzen und das die Story von der Welt und die Hintergründe der Charactere und so was alles viel zu wenig gezeigt wird. Wenn das wirklich alles stimmen sollte dann gute Nacht.
Das es gar keine Städte geben soll hör ich zum ersten mal. Und das es wirklich extrem linear ist bis zum Ende scheint sich auch langsam zu bestätigen.
einer von denen, die das spiel nur mies machen wollen... lächerlich wie man sich an den negativen punkten aufgeilen kann und das spiel dabei vergisst. das ist einfach nur zum kotzen...
ich habe schon genügend artikel und eindrücke gelesen, die das gegenteil beweisen oder auch zeigen, dass manche designentscheidungen richtig waren...