Xbox360 Fable III

Natürlich wird Natal OPTIONAL bleiben. Denn schließlich will man sich ja nicht von der ganzen Hardwarebase selbst auschließen bzw. die VKZ von den Verkäufen von Natal abhängig machen. Es wird evt. ein paar Natal exklusive Spiele geben aber das werden eher so Nongames sein denk ich.
 
Es wird auf die Story bezogen sein. Bei allen Anderen redet man doch nicht selbst sein Spiel schlecht ...

"There's some very, very big things happening in Fable,"

Sagt ja schon alles aus. Es wird halt gesagt, dass Dinge passieren, die uns traurig/wütend machen werden. Joystiqs Vermutung, Fable 2 war nur ein kompletter Traum, ist hierbei gar nicht mal so schlecht.

Abwarten ... Bin mir aber sicher, dass es irgendetwas mit der Sory zu tuen haben wird.
 
Es wird auf die Story bezogen sein. Bei allen Anderen redet man doch nicht selbst sein Spiel schlecht ...



Sagt ja schon alles aus. Es wird halt gesagt, dass Dinge passieren, die uns traurig/wütend machen werden. Joystiqs Vermutung, Fable 2 war nur ein kompletter Traum, ist hierbei gar nicht mal so schlecht.

Abwarten ... Bin mir aber sicher, dass es irgendetwas mit der Sory zu tuen haben wird.
Ich bin zwar jetzt nicht so bewandert was Fable angeht, aber seit wann gibt es in Fable eine zusammenhängende Story?^^

Und warum sollte sowas die Fans wütend machen? Es wird eher was am Spielkonzept verändert denn Story war in Fable schon immer zweitrangig.
 
Nochmal. Seit wann hat Fable eine zusammenhängende Story?^^

Wo ist die Relevanz?

Fable 3-Story:
... You'll take up the role of either the son or daughter of the Hero from Fable 2. ...
http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3175655

Da hast du deinen Zusammenhang, der aber so oder so total irrelevant zu meiner Aussage steht.

Können uns jetzt noch lange unterhalten - was stehen bleibt ist die Tatsache, dass wir erst Donnerstag mehr wissen.

Was ich mir auch vorstellen könnte: kein Co-Op mehr.
 
Zuletzt bearbeitet:
Wo ist die Relevanz?

Fable 3-Story:

http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3175655

Da hast du deinen Zusammenhang, der aber so oder so total irrelevant zu meiner Aussage steht.

Können uns jetzt noch lange unterhalten - was stehen bleibt ist die Tatsache, dass wir erst Donnerstag mehr wissen.
Die Relevanz ist einfach die, dass es sicherlich ncihts mit der Story zu tun hat.

Nr. 1 Story war in Fable noch nie wirklich wichtig
Nr. 2 Es war ein Natal interview
Nr. 3 Was ist den Fable fans wirklich wichitg? Richtig die freiheit oder auch das gameplay. Und eins von beiden wird es sicherlich werden.
 
Die Relevanz ist einfach die, dass es sicherlich ncihts mit der Story zu tun hat.

Nr. 1 Story war in Fable noch nie wirklich wichtig
Nr. 2 Es war ein Natal interview
Nr. 3 Was ist den Fable fans wirklich wichitg? Richtig die freiheit oder auch das gameplay. Und eins von beiden wird es sicherlich werden.

Können uns jetzt noch lange unterhalten - was stehen bleibt ist die Tatsache, dass wir erst Donnerstag mehr wissen.

Was ich mir auch vorstellen könnte: kein Co-Op mehr.
 
First person würde auch Sinn machen. Ich erinnere mich noch an seine Visionen mit Natal, wo er z.B. ein Kind, das an einem Abrgund hängt retten will und man danach greifen muss. in First person würde das sicherlich gut rüberkommen aber in 3rd Person nicht wirklich^^

Eine richtigen Punkt auf eine Story und charaktere zu sezen, wäre aber auch sehr interessant.^^
 
Also ich dürfte keinen Co-Op in der Tat ziemlich blöd finden. Habe das Game komplett mit meinem Cousin durchgezockt und war dadurch einfach nur genial. Imo.

Kann ich mir aber nicht vorstellen, dass sie das weggemacht haben ... gerade MS möchte Coop-/Online-Komponenten haben.

Aber mal abwarten ... soo lange ist die X10 ja nicht mehr weg.
 
Für Fable II wurde einfach viel zu viel versprochen. Von daher erwarte ich auch von Fable III wesentlich weniger, als angekündigt wird. Molyneux labert mir einfach zu viel. Jedes Spiel von ihm soll das beste werden, was er je gemacht hat, aber irgendwie wird es das dann doch nicht. Man bedenke nur, wie groß Fable II eigentlich werden sollte und wie klein es am Ende war. Auch der Hund ist unbedeutend geworden, obwohl er vorher als revolutionär dargestellt wurde. Meine Befürchtung ist, dass Natal das Spiel nur noch schlechter macht, weil sich Molyneux zu viel vornimmt. Viel heiße Luft um nix, so wirds bestimmt kommen.
 
Microsoft game designer Peter Molyneux took the veil off his latest role-playing game Fable III at the X10 event in San Francisco on Thursday. He showed an early build of the game that introduces a few new mechanics that are aimed, as is the developer’s wont, at enhancing the emotional connection that players feel with the game’s characters. In Fable II, you got an adorable, loyal dog. In Fable III, you can bond with other characters by touching them.

It narrows the emotional boundary,” Molyneux said. For good or for evil. (We were not allowed to take photos of the game, and Microsoft did not distribute any screenshots.)
In the first example, the main character — the son of the hero from the last game — was wandering around town looking for his young daughter. When he finds her, the context-sensitive “touch” action (controlled by one of the Xbox 360’s trigger buttons) lets him pick her up and toss her playfully into the air. As they walk home, the “touch” button lets him hold her hand.

But it’s not all fun and games. If you’re playing an evil character, you can touch a beggar to grab him by the hand and pull them to a factory, then sell him into slavery.
In the game world, which Molyneux said is modeled on Victorian, industrial revolution England, you can collect followers, then attempt to overthrow the king and become king yourself. If one of your subjects objects to your behavior, you can toss him in the dungeon or take him to your treasure room and give him some gold, all using the “touch” command, he said.
The other major feature of the game that Molyneux showed was “morphing.” Your characters’ weapons will change their physical appearance and attributes as you use them, and depending on how you use them. “If you kill innocents, it will drip blood; if you use it to protect people it will glow,” he said. Weapons will never get worse, just better.
The main character was also growing a pair of ethereal wings, like an aura around him, and these too change their appearance based on the choices you make.
In a video interview earlier this month, Molyneux said players would be “pissed” to hear about one of Fable III’s features. What’s the scoop? There’s no health bar, he said. In fact, there’s no heads-up display elements on the screen at all.
“Look at the screen!” Molyneux gushed, gesturing at the monitor like Vanna White. “It’s completely clean! Why do we need the fucking health bar?”
Instead of having a bar to show the player’s remaining health, Fable III will take cues from action games, not RPGs, and have environmental graphic changes that show that you’re close to death.
What, I asked, about other such menus and gauges?
“The 2-D parts of Fable 1 and Fable 2 were rubbish,” he responded. “That’s why people didn’t change their clothes, or change their weapons.” In Fable 3, he said, he’s looking to make that character-customization busywork “part of the game.”
“Which, I just realized, I’m not supposed to talk about,” he concluded.
Wouldn’t be a Peter Molyneux presentation without that.

Read More http://www.wired.com/gamelife/2010/...eaches-out-and-touches-someone/#ixzz0fGp1zwyv
 
Microsoft game designer Peter Molyneux took the veil off his latest role-playing game Fable III at the X10 event in San Francisco on Thursday. He showed an early build of the game that introduces a few new mechanics that are aimed, as is the developer’s wont, at enhancing the emotional connection that players feel with the game’s characters. In Fable II, you got an adorable, loyal dog. In Fable III, you can bond with other characters by touching them.

It narrows the emotional boundary,” Molyneux said. For good or for evil. (We were not allowed to take photos of the game, and Microsoft did not distribute any screenshots.)
In the first example, the main character — the son of the hero from the last game — was wandering around town looking for his young daughter. When he finds her, the context-sensitive “touch” action (controlled by one of the Xbox 360’s trigger buttons) lets him pick her up and toss her playfully into the air. As they walk home, the “touch” button lets him hold her hand.

But it’s not all fun and games. If you’re playing an evil character, you can touch a beggar to grab him by the hand and pull them to a factory, then sell him into slavery.
In the game world, which Molyneux said is modeled on Victorian, industrial revolution England, you can collect followers, then attempt to overthrow the king and become king yourself. If one of your subjects objects to your behavior, you can toss him in the dungeon or take him to your treasure room and give him some gold, all using the “touch” command, he said.
The other major feature of the game that Molyneux showed was “morphing.” Your characters’ weapons will change their physical appearance and attributes as you use them, and depending on how you use them. “If you kill innocents, it will drip blood; if you use it to protect people it will glow,” he said. Weapons will never get worse, just better.
The main character was also growing a pair of ethereal wings, like an aura around him, and these too change their appearance based on the choices you make.
In a video interview earlier this month, Molyneux said players would be “pissed” to hear about one of Fable III’s features. What’s the scoop? There’s no health bar, he said. In fact, there’s no heads-up display elements on the screen at all.
“Look at the screen!” Molyneux gushed, gesturing at the monitor like Vanna White. “It’s completely clean! Why do we need the fucking health bar?”
Instead of having a bar to show the player’s remaining health, Fable III will take cues from action games, not RPGs, and have environmental graphic changes that show that you’re close to death.
What, I asked, about other such menus and gauges?
“The 2-D parts of Fable 1 and Fable 2 were rubbish,” he responded. “That’s why people didn’t change their clothes, or change their weapons.” In Fable 3, he said, he’s looking to make that character-customization busywork “part of the game.”
“Which, I just realized, I’m not supposed to talk about,” he concluded.
Wouldn’t be a Peter Molyneux presentation without that.

Read More http://www.wired.com/gamelife/2010/...eaches-out-and-touches-someone/#ixzz0fGp1zwyv
 
boah ich dachte schon bei dem wort "touching" meinten sie natal :lol:
zum glück spielt man es noch mit dem controller

ich finde es auch geil das sich die waffen mit verändern je nachdem wie man handelt
und dem helden sollen sogar flügel wachsen :ugly:
keine healthbar mehr , man soll dem char ansehen in welchem zustand er sich befindet zB an der kleidung , klingt auch richtig geil
char customization wird auch komplett überarbeitet


bisher klingt das game echt vielversprechend aber wie wir alle wissen übertreibt molyneux mal gerne
(ich erinnere nur an das schwangerschaftsfeature das für fable 2 mal erwähnt wurde , man sollte die schwangerschaft als weiblicher held komplett miterleben , was daraus wurde wissen wir ja :ugly: )
 
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