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Sehr cool, über die Sache mit der Sprachausgabe freue ich mich wirklich (über "uncut" natürlich auch). Ich fands bei Teil I zwar ganz witzig, dass Alistair die Stimme von Suko aus "John Sinclair" hatte, aber die englischen Sprecher sind mit Sicherheit (wie immer) besser.![]()
Ohne die Entwicklerstudios gäbe es keine Videospiele und ohne Videospiele hätten wir viel zu viel Zeit, uns zu langweilen. Ein grausiges Szenario! Zum Glück arbeiteten die vielen verschiedenen Studios auch 2010 daran, uns vor diesem Schicksal zu bewahren. Nicht immer kommt am Ende das Top-Produkt heraus, was man sich als Spieler vielleicht erhofft hat, doch manchmal treffen die Entwickler auch voll ins Schwarze und servieren uns Game-Granaten bei denen uns vor Freude die Ohren schlackern. Im Rückblick auf das vergangene Jahr wollten wir von PC Games wissen, welches Entwicklungsstudio Ihrer Meinung nach die beste Arbeit abgeliefert hat.
DG: Are you guys pursuing the same type of DLC where it was character-based, such as Leliana’s Song or Witch Hunt? Or are you focusing on an “Awakenings” type overarching expansion?
ML: I can’t tell you officially. I think the thing I can say with confidence is that I probably wouldn’t do another Leliana’s Song. I thought it was really cool, and a lot of other people really liked it, but I think Leliana could have been a stronger experience if it had been Leliana and your warden, right? The character you had invested so many hours into, simply because it helped tie things together. So Witch Hunt was a stronger experience in that respect. What I’d like to do is add into the story that you have, rather than adding on. It’s not like an adjunct, it’s more of an expansion of the experience.
DG: With the first one, it was a silent protagonist: a Grey Warden that you can rename. The second one is Hawke. Would you want to pursue Hawk in the Dragon Age III, or will Dragon Age III be something totally different?
ML: I never rule anything out. Dragon Age III obviously is not confirmed, but on a philosophical level I like what Dragon Age II is saying to the players. It’s saying: this game is about the world. You’re not necessarily importing your character, because your character very likely might be dead from Origins? You’re not necessarily importing a corpse. What you are importing is the effect that they had. When you look at even something as fundamental as the naming, Dragon Age, which is literally 100 years of time in this world, (the Blessed Age was the one beforehand, just for the trivia buffs) it is essentially saying this is about how this world changes and evolves. This is what I find satisfying about Dragon Age II. Even if Hawke never made an appearance in it, it would be very easy to have Hawke’s role in the world have something that has repercussions in III.
Different races now have much larger physical differences, and individual faces are designed to be more unique. Mages should now be less muscular than rogues and warriors. As well, there should be marked differences between the genders, both in physical appearance and in their movement animations and the way they pose.
Players should expect to see some familiar faces as well. Since the events of this game overlap the first, it only makes sense for certain characters to be carried over, some as NPCs, and some even as companions. For instance, Flemeth will appear and have a place in the story. Nathaniel Howe will appear in and around Kirkwall at some point. The DLC for Origins is considered to be canon, so some of those characters should appear as well, though it hasn't been announced which ones. Steve Valentine, who voiced Alistair in the first game, has done some voice work, so it's being rumored that Alistair will make a cameo, though that has yet to be confirmed, and he could very well be voicing a new character.
In Dragon Age II ist man mit seinem Hauptcharakter auf einen Menschen beschränkt - kann einen weiblichen oder männlichen Hawke erstellen und das Aussehen im Charaktereditor individuell gestalten.
Dieser soll laut Michael Hamilton im BioWare-Forum jedoch viel umfangreicher ausfallen als noch in Dragon Age: Origins. Es gibt bspw. 32 Frisuren für die weibliche und 36 für den männlichen Hawke und 17 Bärte sowie 22 Augenfarben. In Dragon Age: Origins gab es nur 17 weibliche und 16 männliche Frisuren, 13 Bärte und 11 Augenfarben. Mit dem Charaktereditor werden zudem Millionen Möglichkeiten zur Verfügung stehen, wie das Gesicht neben diesen Merkmalen gestaltet werden kann.
Einziger Wehrmutstropfen: der Standard-Hawke ist nicht editierbar, da es ein vorgerendertes Gesicht ist.
Na hoffentlich ist der Editor wirklich so gut. Beim ersten Teil hab ich es nie geschafft, dass mein Held nicht total traurig aus der Wäsche guckt.![]()